Wat goed!!!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:03 schreef L-E het volgende:
Burdie, eenvoor je bevallingsverhaal. En de flessenwarmer komt vandaag binnen als het goed is, excuses voor het Sinterklaaspapier
Vanmorgen bij het cb geweest, een heel fijn gesprek gehad! Ik heb hier ook wel eens enorm lopen zeuren over het cbdus wilde nu ook even de andere kant delen. De wijkvpk begreep heel erg goed hoe wij in ons ouderschap staan, gaf geen adviezenwaar we niets mee kunnen, prees ons voor de manier waarop we hem hebben gevolgd en nog steeds doen, en was vol lof voor Sticker zijn ontwikkeling. Zowel qua lengte als gewicht volgt hij zijn eigen lijntje, en ze vond hem er heel goed en gezond uit zien.
Prikjes waren stom, dat dan weer wel
Ik persoonlijk zou niet bellenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:02 schreef GotC het volgende:
Ohhh nog een vraagje: Vrolijk, veel+hard hoestend, kotsend, mwah plasluiers hebbend kind zonder koorts: HA of niet?
Lastig GotC... Ik zou voor de zekerheid sowieso even bellen.. (als ze een telefonisch spreekuur hebben that is)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:02 schreef GotC het volgende:
Ik was ook nog niet klaar met zwanger zijn.. tot T. draaide. Echt, vanaf die dag tot de inleiding..vreselijk. Had het gevoel dat hij niet meer veilig was.
Wb Fok.. handig, gezellig, maar ik moet/wil een balans vinden tussen hier en irl, denk ik.
Ohhh nog een vraagje: Vrolijk, veel+hard hoestend, kotsend, mwah plasluiers hebbend kind zonder koorts: HA of niet?
In leeftijd kan ik er nog wel 10 bij makenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:28 schreef Hilzillah het volgende:
Als ik zeker zou weten dat al mijn toekomstige kindjes zo zouden zijn als de Senn dan wil ik er nog wel 10 (Maar dat kan heul niet want dan ben ik te oud )
Had je een geplande ks? Met welke reden?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Gotc lastig maar ik zal wel even bellen. Oudste hoest en spuugt door het hoesten en die heeft een oorontsteking.
Tja zwanger zijn ik ben er niet geschikt voor. Aan de ene kant was ik er zo klaar mee aan de andere kant totaal nog niet. Het feit dat ik weet dat ik nooit een normale zwangerschap en bevalling zal hebben doet wel pijn. En er blijft een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat ik het bij sac best zelf had kunnen proberen.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:43 schreef GotC het volgende:
Leuk, wisselende adviezen, dank jullie wel![]()
Ik bel niet, heb ik besloten. Hij ligt nu kletsend en lachend in z'n box
Ja preciesquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:44 schreef LadyBlack het volgende:
[..]Fijn he, dat inzicht in je kind dat je heus wel hebt
![]()
Maar echt hoor, dat vind ik het beste advies éver: als het je niet zint, gewoon bellenje hoeft heus niet gelijk een afspraak te maken, maar advies vragen kan altijd. Vaak geven ze je dan wel wat tips wanneer je moet bellen, bijvoorbeeld bij zoveel graden koorts, of bij zoveel minder plasluiers...
Min of meer. Ik zou eigenlijk met 36.6 ingeleid worden i.v.m. een klein kindje en de bloeddruk schommelingen en dan weer niet en dan weer wel eiwitten in de urine bij mij. Ik ben die nacht toen al opgenomen met beginnende pre-eclamsie. Dat + mijn geschiedenis en hoge bloeddruk heeft tot het besluit geleid dat ik met 37wk een ks kreeg. Ik had anders tot woensdag dan zal ik 37.1 zijn geweest de kans gekregen haar op de wereld te zetten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:43 schreef L-E het volgende:
[..]
Had je een geplande ks? Met welke reden?
Ben meteen even aan het neuzen geslagenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:39 schreef GotC het volgende:
Oh ja, bulkweken bij bol.com.. Dus alle Pampers maandboxen met 30% korting. En veel korting op speelgoed enzo.![]()
Volgens mij zijn alleen de New Baby, Active fit en Baby dry in de aanbiedingquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:06 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ben meteen even aan het neuzen geslagen![]()
Mooie aanbieding ookPampers Simply Dry - Luiers Maat 5 - Jumbo box 66st | Pampers
Pampers droogheid voor een klein prijsje, per luier: ¤0.49
En dan 8 luiers per dag... flink bedragjequote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:06 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ben meteen even aan het neuzen geslagen![]()
Mooie aanbieding ookPampers Simply Dry - Luiers Maat 5 - Jumbo box 66st | Pampers
Pampers droogheid voor een klein prijsje, per luier: ¤0.49
Ja precies, ik vond het gewoon zo ontzettend suf staanquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:47 schreef GotC het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alleen de New Baby, Active fit en Baby dry in de aanbieding
Oh incl rekenfout van bol¤15,99 ÷ 66 st = geen ¤0,49 per luier
Idd enorm domme foutquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja precies, ik vond het gewoon zo ontzettend suf staan
Ik moet serieus ruimte gaan maken in de berging. We hebben nog een maandbox staan en gaan nu nog een maandbox bestellen. Daarnaast nog 2+1 bij de AH met een kortingsbon die we van de week bij de post kregenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Idd enorm domme fout
Anyhow, 198 luiers coming our way
De reguliere geneeskunde staat idd wel eens afwijzend tegenover zulke dingen, maar van de meeste medicijnen is ook niet bewezen dat ze werken en die worden ook massaal voorgeschreven, ik zou niet te veel aan die uitspraak ophangenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Net naar de huisarts geweest omdat het huilen kort na m'n post weer begon. Ze gaat overleggen met de kinderarts en belt me straks. Heb het ook gezegd over een osteopaat en daar deed ze een beetje lacherig over. Ze zegt dat artsen er vaak niet achter staan en dat nooit bewezen is dat het werkt?
Nou ja, eerst eens kijken wat de kinderarts zegt.
En ze past nog wel in de luiers die je al had?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:59 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik moet serieus ruimte gaan maken in de berging. We hebben nog een maandbox staan en gaan nu nog een maandbox bestellen. Daarnaast nog 2+1 bij de AH met een kortingsbon die we van de week bij de post kregenMaar!! Je kunt nooit genoeg luiers hebben!! Denk ik...
Wacht even hoor... hoe kom je hier bij als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:00 schreef L-E het volgende:
[..]
De reguliere geneeskunde staat idd wel eens afwijzend tegenover zulke dingen, maar van de meeste medicijnen is ook niet bewezen dat ze werken en die worden ook massaal voorgeschreven, ik zou niet te veel aan die uitspraak ophangen
Jaaah, maat 4 alles, dat is tot 17 kg ofzo, dus ik mag hopen dat die nog wel even meegaanquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef GotC het volgende:
[..]
En ze past nog wel in de luiers die je al had?Wij kopen luiers via een aanbieding, als ze bijna op zijn kijken we weer
Dat was niet lang geleden in het nieuwsquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:02 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wacht even hoor... hoe kom je hier bij als ik vragen mag?
Hou je niet vast aan die maataanduiding hoor! E. is echt nog laaang geen 17 kg (nu 11) maar kan maat 4 niet heel lang meer aan vrees ik!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:03 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jaaah, maat 4 alles, dat is tot 17 kg ofzo, dus ik mag hopen dat die nog wel even meegaanKleine maatjes kun je inderdaad beter niet teveel inkopen, maar dit kan prima (hoop ik
)
Heb je iets van een bron voor mij? Ben er erg benieuwd naar wat ze precies bedoelen, want ik vind je statement heel erg kort door de bocht, als ik eerlijk ben (no offence). Geneesmiddelen worden juist heel streng getest en gecontroleerd voor ze op de markt mogen komen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Hoe oud is E? Isa is nu bijna 11 mnd (OMG 11 MDN!!) en mijn smalbil past nog in broekjes maat 62-68 (ok, korte broekjes want de pijpen zijn veeeeeeel te kort, maar het gaat om het principequote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hou je niet vast aan die maataanduiding hoor! E. is echt nog laaang geen 17 kg (nu 11) maar kan maat 4 niet heel lang meer aan vrees ik!
E. is 20 maandenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:09 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hoe oud is E? Isa is nu bijna 11 mnd (OMG 11 MDN!!) en mijn smalbil past nog in broekjes maat 62-68 (ok, korte broekjes want de pijpen zijn veeeeeeel te kort, maar het gaat om het principe). Dus ik denk dat ze nog wel een paar maandjes redt.
Ja zie je wel, ik kan nog 10 van die maandboxen bestellen dusquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
E. is 20 maanden. En zit nog in maat 80, al groeit ze nu naar 86 toe (heel langzaam). Ze is 82 cm.
Mja. Dan is het een algemene waarschuwingquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja zie je wel, ik kan nog 10 van die maandboxen bestellen dus
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:05 schreef Moppert het volgende:
bij pampers staat de plus trouwens voor meer absorptievermogen
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb je iets van een bron voor mij? Ben er erg benieuwd naar wat ze precies bedoelen, want ik vind je statement heel erg kort door de bocht, als ik eerlijk ben (no offence). Geneesmiddelen worden juist heel streng getest en gecontroleerd voor ze op de markt mogen komen.Oh, het stond er korter door de bocht dan ik bedoel hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het gewoon een beetje flauw dat artsen zo laatdunkend kunnen doen over de alternatieve geneeswijzen, terwijl ik (en meer mensen met mij) enorm ben opgeknapt van bijvoorbeeld een chiropractor. Het is een klok-klepel-verhaal, maar ik denk dat ik het hier vandaan had: '1 op 10 medicijnen werkt niet'
Ja leuk!! Ik heb op dinsdag mijn mamadag en in de ochtend is de primark nog wel te overlevenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:15 schreef L-E het volgende:
Spirit, ik wil binnenkort naar Primark. Minimeet doen?
Mag ik daar dan nog het commentaar bij maken dat in het artikel met name gerefeerd wordt aan oude medicatie die weinig meer wordt voorgeschreven (tenzij nieuwere medicatie met minder bijwerkingen en betere risk/benefit ratio niet goed werkt) en aan homeopatische geneesmiddelen waarvan de werking nooit klinisch is onderzocht? Natuurlijk is een kritische noot altijd goed, maar je hoeft je hierover in het dagelijks leven echt geen zorgen te maken als je naar de huisarts gaat en iets krijgt voorgeschreven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:14 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh, het stond er korter door de bocht dan ik bedoel hoorIk vind het gewoon een beetje flauw dat artsen zo laatdunkend kunnen doen over de alternatieve geneeswijzen, terwijl ik (en meer mensen met mij) enorm ben opgeknapt van bijvoorbeeld een chiropractor. Het is een klok-klepel-verhaal, maar ik denk dat ik het hier vandaan had: '1 op 10 medicijnen werkt niet'
Hoe moet ik het dan noemen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:23 schreef L-E het volgende:
Mamadag
Sowieso doordeweeks, want zonder Kleuter. Ik zal even kijken of ik kan regelen dat hij een dinsdag tussen de middag ergens een broodje eet. Sticker in de draagzak mee.
Helemaal met je eens hoor. Je laatste zin raakt wel de kern van wat ik wilde zeggen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:30 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mag ik daar dan nog het commentaar bij maken dat in het artikel met name gerefeerd wordt aan oude medicatie die weinig meer wordt voorgeschreven (tenzij nieuwere medicatie met minder bijwerkingen en betere risk/benefit ratio niet goed werkt) en aan homeopatische geneesmiddelen waarvan de werking nooit klinisch is onderzocht? Natuurlijk is een kritische noot altijd goed, maar je hoeft je hierover in het dagelijks leven echt geen zorgen te maken als je naar de huisarts gaat en iets krijgt voorgeschreven.
Ik ben het overigens wel met je eens over de laconieke houding tov alternatieve geneeswijzen. Dat iets niet werkt, wil ook niet betekenen dat het niet helpt.
Hooooiii Mo!!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:32 schreef DJMomo het volgende:
hallo, ben er ook nog hoor. Hele drukke week gehad, iPhone stuk gegaan, veel afspraken buiten de deur, veel geleur met Sjaak. Vannacht drama nacht met Jaap. Ik heb denk ik maar 3 of 4 uur slaap gekregen. Vandaag nacontrole vk gehad. Dat hoofdstuk is afgesloten. Zo gek idee!
Ga weer proberen aan te haken hier!
Volgens mij betekent dat juist precies hetzelfde, tenzij je op placebo-effecten doelt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:30 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben het overigens wel met je eens over de laconieke houding tov alternatieve geneeswijzen. Dat iets niet werkt, wil ook niet betekenen dat het niet helpt.
Ik denk dat het verder gaat dan een placebo-effect. Neem bijvoorbeeld acupunctuur en zoals LE aangaf een chiropractor. Ik geloof niet dat dat volledige placebo-effecten zijn. Maargoed, dat is een discussie voor een ander subforum denk ikquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij betekent dat juist precies hetzelfde, tenzij je op placebo-effecten doelt.
Dat het niet wetenschappelijk bewezen is, betekent niet dat het niet helpt. Mijn artsenliefje heeft wel heel sterk in de opleiding meegekregen dat fysio en osteopathie etc onzin zijn, door dat gebrek aan bewijs.
Maar of het wel eens fatsoenlijk onderzocht is, vraag ik me af. Net als met iets kindgerelateerds als lipriempjes klieven. Tonnen anecdotisch bewijs, maar nooit echt onderzoek gedaan naar het effect van t klieven van enkel de lip, alleen icm tong is t onderzocht. Dus roepen tig artsen (en vpks en zelfs sommige lactatiekundigen dat het onzin is.
Choco al genomen!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:34 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hooooiii Mo!!![]()
Neem lekker een stuk chocola (zo te lezen kun je het gebruiken) en een kop thee (ofzo) en kom meekletsen
De fysio onzin? Waarom? De disciplines richten zich alleen op een andere wijze van 'genezen' - iemand zich beter laten voelen/ letsel verhelpen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij betekent dat juist precies hetzelfde, tenzij je op placebo-effecten doelt.
Dat het niet wetenschappelijk bewezen is, betekent niet dat het niet helpt. Mijn artsenliefje heeft wel heel sterk in de opleiding meegekregen dat fysio en osteopathie etc onzin zijn, door dat gebrek aan bewijs.
Maar of het wel eens fatsoenlijk onderzocht is, vraag ik me af. Net als met iets kindgerelateerds als lipriempjes klieven. Tonnen anecdotisch bewijs, maar nooit echt onderzoek gedaan naar het effect van t klieven van enkel de lip, alleen icm tong is t onderzocht. Dus roepen tig artsen (en vpks en zelfs sommige lactatiekundigen dat het onzin is.
Semantiek. We bedoelen hetzelfde, ik lees de woorden anders dan jij.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:28 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik denk dat het verder gaat dan een placebo-effect. Neem bijvoorbeeld acupunctuur en zoals LE aangaf een chiropractor. Ik geloof niet dat dat volledige placebo-effecten zijn. Maargoed, dat is een discussie voor een ander subforum denk ik
Wegens gebrek aan onomstotelijk bewijs uit wetenschappelijk onderzoek. En natuurlijk dat artsen alles beter kunnen en wetenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:00 schreef Cwen het volgende:
[..]
De fysio onzin? Waarom? De disciplines richten zich alleen op een andere wijze van 'genezen' - iemand zich beter laten voelen/ letsel verhelpen.
Ik zit heel hard te denken, maar t enige dat in me opkomt is bedje omhoog en een ui ernaast neerzettenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:13 schreef GotC het volgende:
Muh, T. haalt nu ook af en toe rochelend adem. Logisch, want hoesten+slijm, maar tsja.. Nog tips om slijm weg te krijgen?
Neusspray, ui naast het bed, hoofdeinde omhoogquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:13 schreef GotC het volgende:
Muh, T. haalt nu ook af en toe rochelend adem. Logisch, want hoesten+slijm, maar tsja.. Nog tips om slijm weg te krijgen?
Dan zeg je het af?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:22 schreef LadyBlack het volgende:
Mja wie weet he....
Mijn schoonouders komen morgen, en daar heb ik nu helemáál geen zin in. Ik wil gewoon even NIETS, geen gedoe, gewoon alleen maar rust voor mn kind (en mezelf)
Nooit genoeg luiers? Wij gaan het proberen met ongeveer 24 stuks, voor de periode van ongeveer 2 jaarquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:59 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik moet serieus ruimte gaan maken in de berging. We hebben nog een maandbox staan en gaan nu nog een maandbox bestellen. Daarnaast nog 2+1 bij de AH met een kortingsbon die we van de week bij de post kregenMaar!! Je kunt nooit genoeg luiers hebben!! Denk ik...
Zekerquote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:11 schreef -Bubseltje- het volgende:
Arme T.![]()
Mijn meisje klinkt benauwd zonder zichtbaar snot. Zou een ui en/of stomen dan ook helpen?
Door neusspray gaat de fles wel weer makkelijker gelukkig.
Wasbaar? Welke?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:37 schreef webspider het volgende:
[..]
Nooit genoeg luiers? Wij gaan het proberen met ongeveer 24 stuks, voor de periode van ongeveer 2 jaar
Marktplaats!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:10 schreef GotC het volgende:
Lekker MoppertEven samen zijn
Ik word echt knettergek van kinderstoelen. Ik wil wel graag een Stokke (waarom?) maar ¤180 vind ik veel geld voor een kinderstoel, hoe lang een kind er ook mee doet. Maar ik wil 'm!
In de badkamer gaan zitten met de hete kraan open,.de stoom helpt dan een handje! Doe het zelf ook vaak, kan door mn astma niet echt stomen maar deze manier werkt ook.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:13 schreef GotC het volgende:
Hij kan alles in zijn mond stoppen hoor, maisboogie, cracotte en soepstengel bijv gaan wel. Maar brood, fruit (behalve banaan) en groente vormen stukjes en daar gaat ie vreselijk van kokhalzen en hoesten. Maar komt vooral omdat ie prematuur is, volgens mij zijn kindjes die op normale termijn worden geboren allemaal met 6/7 maanden prima in staat om volgens Rapley te eten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:14 schreef L-E het volgende:
Haha GotcDat zijn van die dingen he, herkenbaar hoor. Je kan m altijd weer verkopen he! Zo praat ik mijn te dure aankopen altijd goed.
Maar Juud (Juud79 that is), als je 'moet' lepelen is hij er wellicht gewoon nog niet aan toe?
Ik denk het niet. Mijn zoon is wat te laat geboren en die heeft zich tot... een maand of 2? terug vreselijk verslikt in alles dat niet geprakt of gepureerd was. Broodkorsten, fruit, groente, alles eigenlijk. En niet op de normale kokhalsmanier maar echt met paniek. Hij kreeg het gewoon niet weg, verzamelde in zijn keel. Twee keer was het zo eng, de vreemde blik in zijn ogen en zijn rood aangelopen ogen/gezicht zal ik niet snel vergeten. Heb met mijn vingers in zijn keel gegraaid en toen vielen er meerdere stukken op tafel. Je kunt wel begrijpen (neem ik aanquote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:23 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Hij kan alles in zijn mond stoppen hoor, maisboogie, cracotte en soepstengel bijv gaan wel. Maar brood, fruit (behalve banaan) en groente vormen stukjes en daar gaat ie vreselijk van kokhalzen en hoesten. Maar komt vooral omdat ie prematuur is, volgens mij zijn kindjes die op normale termijn worden geboren allemaal met 6/7 maanden prima in staat om volgens Rapley te eten.
Tuurlijk komt dat ook voor, dat het niet goed wil, dat geloof ik ook wel hoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Mijn zoon is wat te laat geboren en die heeft zich tot... een maand of 2? terug vreselijk verslikt in alles dat niet geprakt of gepureerd was. Broodkorsten, fruit, groente, alles eigenlijk. En niet op de normale kokhalsmanier maar echt met paniek. Hij kreeg het gewoon niet weg, verzamelde in zijn keel. Twee keer was het zo eng, de vreemde blik in zijn ogen en zijn rood aangelopen ogen/gezicht zal ik niet snel vergeten. Heb met mijn vingers in zijn keel gegraaid en toen vielen er meerdere stukken op tafel. Je kunt wel begrijpen (neem ik aan) dat ik wel klaar was met 'zelf doen' en grotere stukken. 't was het me niet waard. Met 13-14 maanden was ie er klaar voor, ineens ging het oké.
Ik dacht al, ninja edit fail!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Ah damn, jij hebt mijn rare smiley-typo weten te quoten
En dit is waarom ik net het boek tiptequote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij wilden heel graag rapley toepassen, maar Noor kon er echt helemaal niks mee. Heel af en toe komt er zowaar wat eten in haar mond terecht als ze het zelf doet, maar dat is nog maar pas.
We hebben een doos BG staan, maar die passen nog nietquote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:57 schreef L-E het volgende:
maar het is niets anders dan je kind de regie geven over zijn eetpatroon
Je zou er mee om kunnen gaan net als wij met een heleboel zaken omgaan: Achterhaal de essentie van de methode, en integreer die in je leven, in plaats van dat je krampachtig probeert om boekjes letterlijk te volgenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:27 schreef Juud-- het volgende:
Dat is wat mij ook tegenstaat aan Eten voor de Kleintjes toen ik het een keer doorbladerde bij een vriendin. Qua voeding goede tips, alleen een beetje té op de BV naar mijn zin. Ik zou haast een complex aangepraat krijgen dat ik een flessenkind heb. Desalniettemin interesseer ik me op zich wel voor tips qua voeding bij kindjes!
Gewoon het borstvoedingsgedeelte negerenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:27 schreef Juud-- het volgende:
Dat is wat mij ook tegenstaat aan Eten voor de Kleintjes toen ik het een keer doorbladerde bij een vriendin. Qua voeding goede tips, alleen een beetje té op de BV naar mijn zin. Ik zou haast een complex aangepraat krijgen dat ik een flessenkind heb. Desalniettemin interesseer ik me op zich wel voor tips qua voeding bij kindjes!
En misschien ga ik iets heel raars zeggen, maar ik vraag me voor nu echt af of ik Rapley prettig vind. Ik zie er beslist voordelen van in, alleen heb ik voorlopig geen zin in elke dag mijn vloer onder de zooi. Schoonzusje doet Rapley met de kinderen en ze zijn indd heel zelfstandig en het heeft voordelen qua zelf je handen wat meer vrij hebben als kind eet, maar ik vind het zo bezwaarlijk dat het huis na een maaltijd echt een zwijnenstal is. En dan heb ik het nog niet over kind zelf dat de yoghurt tot in de oren heeft. Maargoed, ik ben misschien nogal een muts.. E. drinkt ook de fles terwijl ze een hydrofiel als een slabje om haar hals heeft omdat anders haar kleren gelijk onder de melk zitten. Vind ik gewoon een viezig gezicht. Ze is inmiddels zo geconditioneerd dat ze weet dat er iets lekkers aankomt zodra haar slab om gaat. Wild trappelen met de beentjes en bijna juichen bij wijze van spreken..![]()
![]()
Dat groeien klopt wel inderdaad.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:34 schreef Juud-- het volgende:
"Wilde zwijnen op truffeljacht"![]()
Dat belooft nog wat dan
Het is ook niet dat ik helemaal niet tegen troep of viezigheid kan, alleen ben ik daar nu gewoon nog niet aan toe. Maargoed, E. is pas 6 maanden en we zijn pas net begonnen met fruit- en groentehapjes, zoals zij groeit in zelf eten groei ik daar vanzelf in mee neem ik aan.
Noor was er wel aan toe. Meesmakken, eten uit de mond kijken, etc.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:54 schreef L-E het volgende:
[..]
En dit is waarom ik net het boek tipte![]()
Rapley is niet puur het gegeven dat een kind zelf eten in zijn mond stopt, er zit een idee achter. Rapley is vooral geen dingen opleggen maar het kind laten aangeven waar het aan toe is, eten aanbieden, het kind daarmee kennis laten maken, laten voelen en ruiken en proeven, het kind laten bepalen wat en hoe het eet, het kind volgen in zijn natuurlijk proces daarin. En sommige kinderen zijn met 7 maanden toe aan vast voedsel, anderen pas met 13 maanden.
Ja, mag. Valt onder 'meloen', dus dat is makkelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:25 schreef Sylver_ het volgende:
Iemand een idee of watermeloen mag met 8 maanden? Kan het niet vinden in de Kleintjes lijst
Thanks!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:27 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, mag. Valt onder 'meloen', dus dat is makkelijk.
Weet iemand hier dan ook wat een ananasmeloen is?
Haha, dat had ik ook! Maar bij mij moest het ook perse een nieuwe zijnquote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:10 schreef GotC het volgende:
Lekker MoppertEven samen zijn
Ik word echt knettergek van kinderstoelen. Ik wil wel graag een Stokke (waarom?) maar ¤180 vind ik veel geld voor een kinderstoel, hoe lang een kind er ook mee doet. Maar ik wil 'm!
Super post!! En idd AMEN!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:23 schreef Moppert het volgende:
En zelfs als wij dat allemaal wel vinden (wat we dus niet doen) dan maakt dat toch niets uit.
We zijn maar fokkers achter een schermpje en iedereen doet dingen anders.
Laat gewoon los wat andere van je denken zolang jij en je gezin het goed doen op jullie manier is dat toch het enige wat telt.![]()
En ja ik ben voorstander van borstvoeding en samen slapen en rapley en ons kind heeft geen eigen kamer. Wij doen het hier heel erg goed opmaar ondertussen krijg ik ook hetzelfde commentaar hoor dat werkt alle kanten op
. De mensen die graag dragen die vinden dat ik een sellout ben omdat ik mijn jongste wel in een kinderwagen vervoer en mensen die vinden dat ik te fanatiek draag zijn er ook. Als het op opvoeden aan komt zijn er altijd mensen die er een mening over hebben.
En het is aan jou om de uitgang goed te gebruiken.
1 oog/oor als ingang en de ander als uitgang. en als het wel bij je past dan sla je het in het midden op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Ja idioot he?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:20 schreef bellelena het volgende:
Lb, dat had ik laatst ook, ik was er opeens helemaal emo van dat ze al bijna 1 wordtHet lijkt nog maar veel korter geleden dat ze geboren werd en ik vind het nog steeds gek dat ik een mama ben en ben nog aan het wennen dat ik een baby heb. Daar kan ik dus wel mee stoppen, want het is al bijna geen baby meer
Ideaalquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach joh, tot woensdag kun je toch nergens heen in Den Haag
Mandy, wat goed.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:26 schreef GotC het volgende:
Duuuuss..lekker ondergekotst net, 2 grote golven.
Ben lekker opgewarmd nuquote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:28 schreef klaprooss het volgende:
[..]lief van T!
Voelt ie zich wel direct beter?
Ah dat is fijn!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:31 schreef GotC het volgende:
[..]
Ben lekker opgewarmd nu
Ligt nu hardop te lachen tegen z'n rode olifant.. dus tsja
Het gaat hard he? Aan de ene kant heel leuk en tof enquote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:42 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Ah dat is fijn!
Ahg ik zie het voor me!! Kan niet wachten tot J. Ook lacht tegen een olifant
![]()
(al is hij nu al zo groot vergeleken met z'n geboorte)
Oh en J heeft een broekje en sokjes aan die we van jullie hebben gehad. En! Het uiltjes lakentje ligt in z'n wiegje
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:24 schreef Suikertante het volgende:
Je vergeet de wollen linksom gehaakte regeboogmutsencollectie
quote:Op zondag 23 maart 2014 10:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dus dát was het dat Noor haar influisterde!![]()
Wel lekker hoor!.
Nee hoor. Ik vind het alleen wel apart om een kind met spek te hebben. We horen 2 april wel of het goed is of toch iets teveel spek. Nu wil ze wel heel graag vooruit dus ik verwacht dat dat binnenkort wel gaat gebeuren en dan zal er wel weer wat afgaan.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:49 schreef -Bubseltje- het volgende:
Fr ben je niet erg op het gewicht van sac?
S. zit ook in een sprong en ze wil nog meer slapen dan normaal
quote:Op zondag 23 maart 2014 15:04 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind het alleen wel apart om een kind met spek te hebben. We horen 2 april wel of het goed is of toch iets teveel spek. Nu wil ze wel heel graag vooruit dus ik verwacht dat dat binnenkort wel gaat gebeuren en dan zal er wel weer wat afgaan.
Nu is mijn nichtje wel iets te zwaar ondanks een jaar bv en die krijgt echt niks extra's te eten. Dus ja ergens ben ik wel wat alerter op haar gewicht.
Ik zou me niet te druk maken johquote:Op zondag 23 maart 2014 15:04 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind het alleen wel apart om een kind met spek te hebben. We horen 2 april wel of het goed is of toch iets teveel spek. Nu wil ze wel heel graag vooruit dus ik verwacht dat dat binnenkort wel gaat gebeuren en dan zal er wel weer wat afgaan.
Nu is mijn nichtje wel iets te zwaar ondanks een jaar bv en die krijgt echt niks extra's te eten. Dus ja ergens ben ik wel wat alerter op haar gewicht.
is die niet ook heel lang?quote:Op zondag 23 maart 2014 15:45 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik zou me niet te druk maken joh. Ellie is nu bijna 9 kg en die is nog niet eens te zwaar.
Mjahquote:Op zondag 23 maart 2014 15:48 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
is die niet ook heel lang?
sac is 6,7 en ean 13,5. Nu weet ik ook wel dat ze het eerste jaar het meeste aankomen. Ik ga eens even kijken hoeveel ean woog bij 6mnd want dat is sac morgen al. Echt 6mnd
Daar was ik ook wel even benieuwd naarquote:Op zondag 23 maart 2014 15:59 schreef GotC het volgende:
Cwen, heb jij (of je ouders) nog echt veel gemerkt van je vroeggeboorte? (even uit interesse )
Ja, waarschijnlijk wel. Niet in lengte, gewicht of IQ, maar ik ben motorisch heeeeeel erg ehm... onhandig, zal ik maar zeggen. Dat m'n bekken en rug en gewrichten instortten na m'n zwangerschap, heeft te maken met feit dat ik alles op kracht doe ipv 'techniek' - die techniek ontbreekt vrijwel.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:59 schreef GotC het volgende:
Cwen, heb jij (of je ouders) nog echt veel gemerkt van je vroeggeboorte? (even uit interesse)
Ean was 34wk en 1710 gram. Dus ook te klein voor 34wk. Maar ook sac was te licht voor 37wk.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:55 schreef Cwen het volgende:
[..]
Mjah. Ze is nu wel zo'n 70 cm, draagt 74 en 74/80 in rompers.
Ean was toch veels te vroeg toen? Dan was ze vast ook heel klein - een heel ander referentiekader.
Ikzelf ben met 31 wk geboren en ik was laatst bij een prematurenonderzoek de enige die níet klein en licht was.
Mijn R. Is ook al bijna 6,7 kilo en hij is net 2 maanden oud en ook echt niet te zwaar.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:48 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
is die niet ook heel lang?
sac is 6,7 en ean 13,5. Nu weet ik ook wel dat ze het eerste jaar het meeste aankomen. Ik ga eens even kijken hoeveel ean woog bij 6mnd want dat is sac morgen al. Echt 6mnd
Gehaald. Mijn moeder heeft een positieve rhesusfactor in haar bloed, en ik negatief. Ze kreeg wel de injecties, maar ze was de uitzondering bij wie het niet aansloeg... Daarom bij 31 wk al flinke bloedarmoede bij mij, transfusie mislukte, dus toen gehaald. Ik was 1800 gram en een beetje, volgens mij niet dysmatuur. Nazorg was er toen ook maar zo-zo.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Heftig hoor cwen. Ben je gehaald of zelf gekomen? Toen hadden ze ook veel minder kennis dan nu. Zijn je longen wel goed? of hebben die ook een knauw gekregen?
Ean blinkt ook niet uit in motorisch vaardigheden zeg maar. Maar wij hebben dan ook nooit prematuren nazorg gehad zoals ik wel veel lees.
38.3 is toch een normale termijn? Hoezo was ie dan prematuurquote:Op zondag 23 maart 2014 19:43 schreef DJMomo het volgende:
In mijn feb groepje is een baby geboren met 38.3w. Woog 4500+gram en was prematuur! Heeft paar dagen aan de beademing gelegen. Maf hè?
Wij moesten 1x terug na 10 of 14 dagen en daarna niet meer. 1x naar de fysio en een heup echo vanwege stuit dat was het.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:39 schreef Kyara het volgende:
Wat LE zegt het ik ook gehoord inderdaad. Termijn telt zwaarder door de rijping van alle organen. Verschil kan erg groot zijn dan. Een belangrijke grens is ook 32 weken en Cwen zat daar dus net onder.
Bedankt voor het delen Cwen. Best heftig. Het lijkt me ook lastig om te bepalen wat toegeschreven kan worden aan de vroeggeboorte en wat niet. Alhoewel dat ook neit zo belangrijk is natuurlijk, je hebt er mee te dealen.
Als ik het zo lees heb jij ook veel last gehad van het feit dat je te vroeg aan de zwaartekracht bent blootgesteld. Onze meiden hadden daar -in mindere mate- ook last van dus vandaar ook de fysio nazorg (alhoewel dat vanuit ons ziekenhuis standaard wordt aangeboden).
Wat dat betreft is er -gelukkig- een boel veranderd mbt nazorg, hoewel blijkbaar niet in elk ziekenhuis. Jullie zijn toch nog wel teruggeweest bij de KA met Ean FR?
Ik denk dat de term prematuur hier onjuist wordt gebruikt.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:43 schreef DJMomo het volgende:
In mijn feb groepje is een baby geboren met 38.3w. Woog 4500+gram en was prematuur! Heeft paar dagen aan de beademing gelegen. Maf hè?
Ik denk dat iemand de klok met de klepel verwart, zeg maarquote:Op zondag 23 maart 2014 20:45 schreef DJMomo het volgende:
Prematuur was de term die de artsen gebruikten. Wij vonden het ook allemaal heel gek. Hoe kan zo'n grote baby en met die termijn nu prematuur zijn?
Inmiddels ligt ie opnieuw in zh, met vermoeden RS virus.
mja, ik citeer slechtsquote:Op zondag 23 maart 2014 20:49 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand de klok met de klepel verwart, zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?![]()
Geregeldquote:Op zondag 23 maart 2014 21:36 schreef bellelena het volgende:
L0t![]()
![]()
Omg, ik wil jou en J. echt nog graag weer eens een keertje zien!
Check en check! Zowel over het 'anderen zeggen het toch mooier dan ik kan, dus laat ik het maar', en het niet meer kunnen herinneren hoe het slechts een paar maanden geleden nog was. Gelukkig hoef ik alleen maar deze topics terug te lezenquote:Op zondag 23 maart 2014 21:16 schreef L0t.. het volgende:
Ik post hier de laatste tijd niet echt veel meer, kom er weinig aan toe en heb soms ook gewoon geen zin om overal op te reageren (sorry). Kan het vaak toch niet zo mooi verwoorden als sommigen hier.
Vind het wel heel leuk om te lezen over alle kindjes en alle ontwikkelingen. Zoveel mini's alweer erbij gekomen. Dat lijkt hier al weer zó lang geleden.. Ik kan me eigenlijk veel dingen ook niet meer herinneren van toen ze zo klein was, zo gek vind ik dat. Dan lees ik hier soms mensen posten over "toen X 2 maanden was sliep hij/zij zus en zo en had x aantal voedingen" en dat wéét ik gewoon allemaal niet meer. Ik snap niet zo goed hoe dat komt en vind het soms ook wel verdrietig.. Meer moeders die dat hebben? Weet gelukkig nog wel dat ik het helemaal fantastisch vond, mijn inimini
Die van uitgeverij Snorquote:Op zondag 23 maart 2014 21:20 schreef GotC het volgende:
J.! Wat een leuke uitnodiging en ze klinkt al als een echte dreumes. Leuk om een update te lezen
Ik ben nog op zoek naar een leuk 'jaarboek' zodat ik dingen misschien een keer niet vergeet. Tips?
quote:Op maandag 24 maart 2014 07:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Hiep hiep hoera sac is vandaag een half jaar
Ik kan het grote gele boek erbij pakken voor je, maar het is wel wat lastiger te bekijken gezien zijn prematuriteitheid (hoe zeg je dat ook weerquote:Op maandag 24 maart 2014 09:45 schreef L-E het volgende:
Lot, wat een leuk verhaalWat klinkt ze leuk zeg, en wat een toffe uitnodiging!
Ik vind dat mailadres een superleuk idee, gaan we invoeren hier
Sticker heeft vrijdag vaccinaties gehad, is die avond/nacht er echt ziek van geweest, voor het eerst van zijn leven koorts en huilenhuilenhuilen, zo sneu. Nu is hij overdag wel weer zichzelf, maar de nachten blijven slecht, echt slechter dan normaal. Nog steeds de naweeen van de prikjes, of is het toeval en heeft hij gewoon ergens anders last van (tandjes of jeuk aan zn grote teen of een sprongetje oid)?
fr, gefeliciteerd met sac!
Maar dan zou hij inmiddels weer uit de die sprong moeten zijn... Die zit rond de 10 maanden (week 42-46) en de volgende komt bij 13 maanden weer (week 51-54).quote:Op maandag 24 maart 2014 09:55 schreef L-E het volgende:
Ik vind je leuk hoor!
En gek genoeg lijkt Stick gewoon op termijn mee te springen met de sprongetjes.
Slapen is voor mietjes, zeggen wij altijd bemoedigend tegen elkaar hier thuis.quote:Op maandag 24 maart 2014 09:55 schreef bellelena het volgende:
Vannacht alle drinkjes weer ingehaald...
quote:
quote:Op maandag 24 maart 2014 10:14 schreef Kyara het volgende:
Als je toch dat boek op schoot hebt, is er ook geen sprong rond de 14 maanden? Of eigenlijk tussen de 12,5 maand en de 14 maanden?
quote:Op maandag 24 maart 2014 09:58 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Maar dan zou hij inmiddels weer uit de die sprong moeten zijn... Die zit rond de 10 maanden (week 42-46) en de volgende komt bij 13 maanden weer (week 51-54).
quote:Op maandag 24 maart 2014 10:14 schreef Kyara het volgende:
Als je toch dat boek op schoot hebt, is er ook geen sprong rond de 14 maanden? Of eigenlijk tussen de 12,5 maand en de 14 maanden?
Hier hebben we de manege, het kasteel en het pretpark. Nog steeds dikke hit, ook bij de grote zussen.quote:Op zondag 23 maart 2014 23:23 schreef Shandaly het volgende:
Ja, dat is een LP schaapjeWe hebben de boerderij, de grote tractor en de schoolbus ervan. (En bij de bus duurde het heel lang voordat ik doorhad dat het het deuntje van 'de wielen van de bus' was... goh, wat voelde ik me blond toen Lars dat liedje neuriede en ik het toen pas doorhad...
)
Femke vindt het schaapje vooral erg lekker, lekkerder dan de koeien in ieder geval, en ze reikt hem op de fotot net naar mij toe alsof ze wilde zeggen "Hier mam, hij's echt lekker, neem ook een hapje" (inclusief kwijlsliert
)
Hier ook niet hoor, lekker makkelijkquote:Op maandag 24 maart 2014 10:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Verlatingsangst en eenkennigheid hebben we hier tot op heden nog steeds niet gezien. Ze vindt het allemaal wel prima.
Fijn! Tot deze week vond Ellie het ook prima, staat te boek als De Grote Gezelligheidsbaby - maar nu dus ff niet meerquote:Op maandag 24 maart 2014 10:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Verlatingsangst en eenkennigheid hebben we hier tot op heden nog steeds niet gezien. Ze vindt het allemaal wel prima.
Checkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
Oke thanks, dan kijk ik het toch nog even aan..quote:Op maandag 24 maart 2014 11:42 schreef Spirit82 het volgende:
Klaproos, ik herken het niet, maar heb even voor je gegoogled (werkontduikend gedrag ftw) en kwam dit tegen op de website van babybites:
Teennageltjes groeien over het algemeen iets minder snel. Soms lijkt het alsof teennageltjes zijn ingegroeid (in het bijzonder het grote teentje), maar ingegroeide nagels komen bij baby's zelden voor.
Als je merkt dat de huid rond de teennagels rood, ontstoken of hard is, moet je contact opnemen met de huisarts of het consultatiebureau
quote:Op maandag 24 maart 2014 11:25 schreef klaprooss het volgende:
Oh ja! Even een vraag wat betreft J zijn teen(nageltjes). Zijn nageltjes van zijn grote teen ligt onder zijn huidje. Zijn huidje gaat als een dakje over zijn nagel heen. Nu is het nog geen probleem aangezien zijn nageltje nog niet zo lang is maar ik ben zo bang dat het straks gaat ontsteken vanwege een ingegroeide teennagel.
Op het CB zeiden ze dat we er niets aan kunnen doen en ik zijn huidje na een badje maar een beetje terug moet trekken zodat de nagel wat vrijer kan komen te liggen. Maar dat vind ik een beetje eng en ik denk niet echt dat dat gaat werken. Ze verwachten daar dat de teennagel wel over de huid gaat groeien uiteindelijkmaar ik geloof er niets van!
Ik zit er nu maar aan te denken om de huisarts er naar te laten kijken.
Herkend iemand het? En heeft iemand misschien een idee of het ook echt vanzelf goed kan groeien?
Foto even onder de spoiler!Ja hiero! Fee heeft dat ook. Toen ze geboren was veel erger en het is een tijdje ontstoken geweest waardoor we moesten smeren met een antibioticazalf en drie maal per dag een soda badje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nu niet ontstoken en omdat ik bij de kinderarts liep heb ik het haar ook laten zien en ze kunnen er niets aan doen op het moment. Als het er niet overheen groeit (en die kans is klein volgens haar) dan kunnen ze het met een 'operatie' verhelpen. Nou ja operatie. Ze maken het nageltje los om het er op te leggen.
Goed schoonhouden en het kan een hele poos duren voor het er overheen groeit. Als het nu geel word of knalrood en je merkt dat er druk op staat dan kan je het uitdrukken en in de soda zetten. En de huisarts bellen voor een antibioticazalf. Meer doen ze voorlopig niet.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
fijn om te horen dat het nu eroverheen begint te groeienquote:Op maandag 24 maart 2014 11:53 schreef aapieannie het volgende:
Klaproos kaylee haar nageltjes waren presies zo en beginnen nu goed eroverheen te groeien!
Oh fijn om te horen wat we er aan kunnen doen! We houden het in de gatenquote:Op maandag 24 maart 2014 11:55 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja hiero! Fee heeft dat ook. Toen ze geboren was veel erger en het is een tijdje ontstoken geweest waardoor we moesten smeren met een antibioticazalf en drie maal per dag een soda badje.
Het is nu niet ontstoken en omdat ik bij de kinderarts liep heb ik het haar ook laten zien en ze kunnen er niets aan doen op het moment. Als het er niet overheen groeit (en die kans is klein volgens haar) dan kunnen ze het met een 'operatie' verhelpen. Nou ja operatie. Ze maken het nageltje los om het er op te leggen.
Goed schoonhouden en het kan een hele poos duren voor het er overheen groeit. Als het nu geel word of knalrood en je merkt dat er druk op staat dan kan je het uitdrukken en in de soda zetten. En de huisarts bellen voor een antibioticazalf. Meer doen ze voorlopig niet.
Hihi, die uitspraak kennen we hier ook ja :'Dquote:Op maandag 24 maart 2014 10:00 schreef L-E het volgende:
[..]
Slapen is voor mietjes, zeggen wij altijd bemoedigend tegen elkaar hier thuis.
quote:Op maandag 24 maart 2014 12:16 schreef bellelena het volgende:
[..]
Hihi, die uitspraak kennen we hier ook ja :'D
Klaprooss, het was echt leuk om J. weer te zien! Dat doen we gewoon elke maand
Lijkt maar zo,....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |