abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137993989
Sinds ik naar Oslo verhuist ben in het afgelopen jaar (vanuit Hammerfest), heb ik een meid leren kennen. Na wat contacten over en weer, vertelde ze mij dat ze door schulden, bijklust als prostituee. Dit gegeven is voor mij geen probleem om een vriendschappelijke relatie te onderhouden met haar.

Een aantal weken gelden heeft een klant bij haar 2e bezoek, haar voorgesteld om gratis in zijn huis te verblijven, omdat hij toch meestal in Spanje verblijft. Ze vertelde dit aan mij en ergens gingen bij mij wat alarmbellen rinkelen. Niemand doet zoiets uit althruisme, ergens zit er een valkuil. Het betreft een van de duurste woningen in Oslo, waar zij zonder kosten kan verblijven. Ik heb dit aan haar duidelijk gemaakt en toch, ze trapt er in. Weet dat het haar eigen keuze is, maar toch.. Zij is 23, die persoon is 35/36.

Ze zegt zelf dat ze het wil bekijken, vrijdagnacht blijft ze bij hem slapen om te zien wat voor persoon hij is. Daarbij kreeg ik de vraag of ik haar zaterdag naar haar werk kan rijden. Voel er aan de ene kant niet zoveel voor, beetje gebruikt door haar. Aan de andere kant is ze toch een goede vriend die mij ook steunt. Zelf meent ze dat zij de controle heeft en dat ik te negatief ben ingesteld omdat ik die persoon niet ken... Toch heeft mijn onderbuikgevoelen mij nog nooit bedrogen wat dit aangaat...

Zou het eigenlijk het mij niet zo moeten aantrekken, maar wat doe je als een van de beste vrienden zich in een dergelijke situatie plaatst?
pi_137993991
quote:
maar wat doe je als een van de beste vrienden zich in een dergelijke situatie plaatst?
Haar de ruimte geven om het zelf te bekijken, maar er wel dichtbij blijven om in te kunnen grijpen als ze in de problemen komt ^O^
pi_137993997
Pretty woman is ook zo romantisch
pi_137994001
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:17 schreef Markelientje het volgende:
Niemand doet zoiets uit althruisme
Kan best hoor, maar gezien de mannelijke aard zou ie er vast ook geen problemen mee hebben om ervoor bedankt te worden. Is alleen de vraag of hij het accepteert als zij dat niet doet.
pi_137994004
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:28 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Pretty woman is ook zo romantisch
Nee, ik mag haar graag, maar meer als zus. Heb met haar geslapen, dat wel, maar zet onze vriendschap op de eerste plaats. Heb alleen het vermoeden dat zij een beetje misbruik maakt van mijn goedheid... Toch maar eens de huissleutel terugvragen denk ik..
  vrijdag 21 maart 2014 @ 04:42:16 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137994011
Ik ben het wel aardig eens met jouw onderbuikgevoelens. Maar het is een volwassen persoon, dus die moet het gewoon lekker zelf beslissen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137994014
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:42 schreef twiFight het volgende:
Ik ben het wel aardig eens met jouw onderbuikgevoelens. Maar het is een volwassen persoon, dus die moet het gewoon lekker zelf beslissen.
Precies. Soms is het ook goed om op je bek te gaan. Dat is voor velen een manier om te leren.
pi_137994015
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Kan best hoor, maar gezien de mannelijke aard zou ie er vast ook geen problemen mee hebben om ervoor bedankt te worden. Is alleen de vraag of hij het accepteert als zij dat niet doet.
Ik vermeld dat zij meer als maîtresse gezien zal worden, tbs wanneer hij in Oslo is, evt als pronkstuk. Hij verdient goed, schijnt financieel consulent te zijn in Madrid. Zelf geeft ze aan te vermoeden dat hij er ook wat bij doet, wat schimmiger en niet geheel legaal. Zou toch wat alarmbellen moeten laten rinkelen?

Heb wat meer uitgezocht en ze heeft hem op fb en instagram toegevoegd. Juist om haar privacy te beschermen wilde niet dat mensen haar adres en echte naam wisten.
Gezien hoe dit waarschijnlijk gaat verlopen, denk ik dat ik mijn reservesleutel maar terug ga vragen.. Aan haar gegeven omdat ze soms een plek nodig had om te ontspannen, niet als werkplek (voor alle duidelijkheid).
pi_137994025
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:44 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Precies. Soms is het ook goed om op je bek te gaan. Dat is voor velen een manier om te leren.
Ze heeft als 23jarige teveel al meegemaakt. Torenhoge schulden door een aan cocaïne verslaafde ex, die haar ook nog eens met een mes heeft aangevallen en vaker gewelddadig tegenover haar was. Ze leidt een dubbel/trippel leven. Houdt haar prostitutie werk en cocaïnegebruik (niet elke dag, maar soms in het weekend) geheim voor haar ouders en vrienden. Er zijn 2 personen uit haar directe omgeving die weten over haar cocaïne gebruik. Over haar prostitutie werk, ben ik de enige die dit weet en die klant die haar een woning aanbiedt. (Even ter indicatie: woning geschatte waard van 35-40miljoen Noorse kronen)
Zie haar liever niet nog meer schade oplopen...

Kan er weinig aan doen op dit moment, dat snap ik zelf gelukkig ook. Zij neemt een beslissing en de gevolgen zijn voor haar. Enige wat ik kan doen is haar steunen en bijstaan als het misgaat, wat in alle waarschijnlijkheid gaat dat gebeuren..
pi_137994028
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:59 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Ze heeft als 23jarige teveel al meegemaakt. Torenhoge schulden door een aan cocaïne verslaafde ex, die haar ook nog eens met een mes heeft aangevallen en vaker gewelddadig tegenover haar was. Ze leidt een dubbel/trippel leven. Houdt haar prostitutie werk en cocaïnegebruik (niet elke dag, maar soms in het weekend) geheim voor haar ouders en vrienden. Er zijn 2 personen uit haar directe omgeving die weten over haar cocaïne gebruik. Over haar prostitutie werk, ben ik de enige die dit weet en die klant die haar een woning aanbiedt. (Even ter indicatie: woning geschatte waard van 35-40miljoen Noorse kronen)

Kan er weinig aan doen op dit moment, dat snap ik zelf gelukkig ook. Zij neemt een beslissing en de gevolgen zijn voor haar. Enige wat ik kan doen is haar steunen en bijstaan als het misgaat, wat in alle waarschijnlijkheid gaat dat gebeuren..
klinkt dat ze veel beter met iemand kan praten die hiervoor heeft gestudeerd als het zo'n impact heeft op haar leven.
No offence, maar dit soort gevallen moet je niet willen helpen, die moet je een klein beetje sturen dat ze professionele hulp krijgen om met hun eigen problemen te dealen ipv meerdere er in mee treppen
pi_137994052
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 05:03 schreef Monopoly het volgende:

[..]

klinkt dat ze veel beter met iemand kan praten die hiervoor heeft gestudeerd als het zo'n impact heeft op haar leven.
No offence, maar dit soort gevallen moet je niet willen helpen, die moet je een klein beetje sturen dat ze professionele hulp krijgen om met hun eigen problemen te dealen ipv meerdere er in mee treppen
Ik weet dat ze eigenlijk professionele hulp nodig heeft. Ze wil daar niet aan beginnen, ook vanuit een schaamtegevoel. Heb aantal jaren pedagogiek gestudeerd, zie bij haar teveel kenmerken die thuishoren bij professionele begeleiding, maar tot ze zelf daar klaar voor is, sta ik haar zo goed mogelijk bij.
Het is ook een vertrouwenskwestie, ze vertrouwt mij dingen toe en zegt mijn mening te respecteren, hoewel... ik heb het idee heb dat ze in deze man haar ridder op het witte paard ziet. Hij heeft een kind, geloof zelfs een vrouw in Spanje, jippie!! Drama Inc. gegarandeerd.

Waarom ik haar niet domweg opgeef, vraag ik mezelf soms af. Sleutel en wat geleend geld terug (niet een giga bedrag, maar een paar 100kr) en haar haar eigen boontjes laten doppen. Klinkt zo makkelijk, maar ik weet hoe ik ben.. Op een of andere manier krijg ik toch met dit soort situaties te maken, alsof ik het aantrek..
pi_137994054
Grote kans dat je het aantrekt ja.
Blijf uit de buurt van drama.
pi_137994067
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 05:28 schreef Monopoly het volgende:
Grote kans dat je het aantrekt ja.
Blijf uit de buurt van drama.
Ik weet het :/ te groot en sociaal hart.. Vriend zei al tegen mij dat veel egoïstischer moet worden en mensen harder te behandelen.

Zal zaterdag wel van haar horen hoe het ging en of ze hiermee doorzet. Doet ze dat, dan mag ze mij de sleutel en geld teruggeven. Steun haar graag, maar niet op deze manier.
pi_137994072
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 05:35 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Ik weet het :/ te groot en sociaal hart.. Vriend zei al tegen mij dat veel egoïstischer moet worden en mensen harder te behandelen.

Zal zaterdag wel van haar horen hoe het ging en of ze hiermee doorzet. Doet ze dat, dan mag ze mij de sleutel en geld teruggeven. Steun haar graag, maar niet op deze manier.
Maak dat wel duidelijk aan haar. Dat ze heel duidelijk weet dat jij een standpunt inneemt en haar niet zomaar laat vallen. Dan doet ze wellicht wel moeilijk, maar dan heeft zij duidelijkheid en jij rust.
pi_137994088
Ze weet dat ik haar niet laat vallen, dat heb ik haar wel duidelijk gemaakt. Ook hoe ik denk over deze gang van zaken, weet ze. Liever nog dat ze evt bij mij intrekt, ik heb een tweede kamer, dan evt zou bij een persoon die ze ongeveer 3 weken kent.. maar nu dus een nacht gaat slapen, zonder betaling "om te kijken of het wat is".

Ze voegde hem wel direct toevoegde op fb en instagram, wat ze bij mij niet deed, ondanks het enorme gebruik van fb in Noorwegen. Als test haar nu maar eens toegevoegd, benieuwd of ze dat accepteert. Zegt misschien meer dan woorden.. :)
pi_137994116
Wat zou dat zeggen dan? En waarom hou je in de gaten wie ze toevoegt?
pi_137994133
TS is jaloers en gefriendzoned. Het spat er vanaf.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 06:29:25 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137994135
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:37 schreef Markelientje het volgende:
Heb met haar geslapen, dat wel
Gratis?
pi_137994198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 06:20 schreef Dehelerambam het volgende:
Wat zou dat zeggen dan? En waarom hou je in de gaten wie ze toevoegt?
Ik houd haar niet in de gaten. Ze vroeg zelf om haar via instagram te volgen, in zoverre ik daarop actief ben.... :P
Fb wist ik niet eens tot dus zij verteld over vanavond. Gisteren vertelde zij zijn voornaam pas, scheiding "werk"/prive.

Ergo, niet echt volgen, maar naderhand wat dingen uitpluizen en verbinden.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 07:01:49 #20
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_137994218
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 06:00 schreef Markelientje het volgende:
Ze weet dat ik haar niet laat vallen, dat heb ik haar wel duidelijk gemaakt. Ook hoe ik denk over deze gang van zaken, weet ze. Liever nog dat ze evt bij mij intrekt, ik heb een tweede kamer, dan evt zou bij een persoon die ze ongeveer 3 weken kent.. maar nu dus een nacht gaat slapen, zonder betaling "om te kijken of het wat is".

Ze voegde hem wel direct toevoegde op fb en instagram, wat ze bij mij niet deed, ondanks het enorme gebruik van fb in Noorwegen. Als test haar nu maar eens toegevoegd, benieuwd of ze dat accepteert. Zegt misschien meer dan woorden.. :)
Sorry, maar jouw onderbuikgevoelens klinken mij eerder als jaloezie..
Vooral omdat je ook nog eens met dr geslapen hebt en nu dit soort dingen zegt en doet.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_137994226
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 06:28 schreef kikoooooo het volgende:
TS is jaloers en gefriendzoned. Het spat er vanaf.
Helaas, niet jaloers :)

zij is een goede vriendin. Ze weet dat ik op mijn vrienden pas, we steunen elkaar ook wanneer daar behoefte voor is en staan klaar voor elkaar. Ik steun haar, hoewel ik haar ook aangeef vraagtekens te stellen.

Wat jij impliceert, heb ik mij ook afgevraagd, maar liever een hechte vriendschap met haar dan een korte flirt/alleen sex. Om het anders te zeggen, ze is als een zus voor mij geworden.
pi_137994233
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 06:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Gratis?
Ja :) is dat raar? Ze is ook een mens en soms gebeuren er dingen.
pi_137994307
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:01 schreef Civilian het volgende:

[..]

Vooral omdat je ook nog eens met dr geslapen hebt en nu dit soort dingen zegt en doet.
Zoals gezegd, ze is als een zus voor mij geworden en ik ben voor haar die persoon die haar steunt. Zou nu niet meer met haar willen slapen, zou verkeerd zijn.
We doen gewoon leuke dingen samen als, film uitgaan, enz. waarbij we het gezellig hebben. Dat ik haar rondrij soms, was op haar initiatief, om haar veiligheid. Met dat in gedachten, heb ik tegen haar gezegd dit niet te doen.
pi_137994473
In de friendzone bij een hoer _O-
  vrijdag 21 maart 2014 @ 08:12:01 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137994641
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:51 schreef Funkel het volgende:
In de friendzone bij een hoer _O-
bij een hoer is dat de pay zone.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_137994717
Uhmmm ik snap dus blijkbaar dat je om haar geef.
Maar hier word gepraat alsof dit de normaalste zaak op aarde is.

Ze moet gewoon proff hulp gaan zoeken en niet met haar benen wijd liggen. Waar is in godsnaam haar eigenwaarde gebleven zeg (jaja verleden bla bla)
Ik heb ook een kut jeugd gehad maar met mn benen wijd voor geld? Never!

Je kunt haar helpen op haar de goede kant op te duwen en niet richting die vent.

Verder... denk aan jezelf man.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 08:19:26 #27
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_137994723
Je rijd haar rond naar haar 'werk'? Je bent gewoon een onbezoldigde werknemer van haar en tuint er met open ogen in. Ze heeft handig gebruik gemaakt van haar lichaam en je tuint er met open ogen in.
pi_137994845
Het klinkt toch wel enigszins als jaloezie, waarom is het ineens een probleem voor jou om haar naar het werk te brengen zodra ze bij die andere kerel verblijft? En waarom moet ze nu ineens de huissleutel/geld teruggeven? Hoezo maakt ze nu volgens jou ineens misbruik van je goedheid, maar daarvoor niet? Dat alles alleen omdat ze nu een keuze maakt waar jij het niet mee eens bent? Dat klinkt nou ook niet echt als een goede vriendschap.
pi_137994880
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:30 schreef gelestipjes het volgende:
Het klinkt toch wel enigszins als jaloezie, waarom is het ineens een probleem voor jou om haar naar het werk te brengen zodra ze bij die andere kerel verblijft? En waarom moet ze nu ineens de huissleutel/geld teruggeven? Hoezo maakt ze nu volgens jou ineens misbruik van je goedheid, maar daarvoor niet? Dat alles alleen omdat ze nu een keuze maakt waar jij het niet mee eens bent? Dat klinkt nou ook niet echt als een goede vriendschap.
:Y
pi_137995213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:30 schreef gelestipjes het volgende:
Haar naar haar werk rijden is geen probleem voor mij.. Het gaat om de wijze waarop zij dit speelt, de laatste paar weken structureel.
Zij gaf zelf vorig weekend aan, toen we uit waren en een goed gesprek hadden, dat ze dit weekend langs zou komen, film en gewoon gezellig doen, als voorheen.

Nu wordt het ineens dit verhaal en geeft ze aan dat er in haar weekend thuis zoveel moet gebeuren, was enz.. Is het dan raar dat ik mij gebruikt voel?

Huissleutel is niet een direct probleem, maar gebeurtenissen als dit tasten het vertrouwen aan. Iets te vaak op het laatst weer wat anders.

Hetzelfde met fb, vroeg haar mij toe te voegen dik 3maand gelden, als reactie "ok, doe ik". Gebeurd niks verder, kan gebeuren, hoef ik verder niks achter te zoeken.

Als ik dan die persoon natrek* en zie dat zij hem heeft toegevoegd, mag ik dan wel afvragen waar ze mee bezig is? Komt over als manipulatie en gebruik maken van mensen.
*natrekken via Google, omdat ze mij vraagt haar te rijden, wil ik graag weten wie op welk adres woont. Dit weet ze, ivm haar veiligheid en wordt op prijs gesteld.

Ik zit ook krap bij kas, dat weet ze heel goed. Dus als ze haar huurgeld overhoudt, kan ze mij terugbetalen. Vind ik niet meer als redelijk in een vriendschap.

Rare is dat zij mij waarschuwde voor een vriend die misbruik zou maken van mij, maar diezelfde vriend zei hetzelfde om haar... Misschien ben ik wel te goedgelovig als het op dergelijke gevallen aankomt en wil het beste zien in mensen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:03:20 #31
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_137995271
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:58 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Haar naar haar werk rijden is geen probleem voor mij.. Het gaat om de wijze waarop zij dit speelt, de laatste paar weken structureel.
Zij gaf zelf vorig weekend aan, toen we uit waren en een goed gesprek hadden, dat ze dit weekend langs zou komen, film en gewoon gezellig doen, als voorheen.

Nu wordt het ineens dit verhaal en geeft ze aan dat er in haar weekend thuis zoveel moet gebeuren, was enz.. Is het dan raar dat ik mij gebruikt voel?

Huissleutel is niet een direct probleem, maar gebeurtenissen als dit tasten het vertrouwen aan. Iets te vaak op het laatst weer wat anders.

Hetzelfde met fb, vroeg haar mij toe te voegen dik 3maand gelden, als reactie "ok, doe ik". Gebeurd niks verder, kan gebeuren, hoef ik verder niks achter te zoeken.

Als ik dan die persoon natrek* en zie dat zij hem heeft toegevoegd, mag ik dan wel afvragen waar ze mee bezig is? Komt over als manipulatie en gebruik maken van mensen.
*natrekken via Google, omdat ze mij vraagt haar te rijden, wil ik graag weten wie op welk adres woont. Dit weet ze, ivm haar veiligheid en wordt op prijs gesteld.

Ik zit ook krap bij kas, dat weet ze heel goed. Dus als ze haar huurgeld overhoudt, kan ze mij terugbetalen. Vind ik niet meer als redelijk in een vriendschap.

Rare is dat zij mij waarschuwde voor een vriend die misbruik zou maken van mij, maar diezelfde vriend zei hetzelfde om haar... Misschien ben ik wel te goedgelovig als het op dergelijke gevallen aankomt en wil het beste zien in mensen.
Kerel.. Je kan blijven zeggen dat 't geen jaloezie is, maar het druipt er vanaf. Serieus.
En personen natrekken op die manier is niet gezond vind ik..
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:12:49 #32
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137995415
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:03 schreef Civilian het volgende:

[..]

Kerel.. Je kan blijven zeggen dat 't geen jaloezie is, maar het druipt er vanaf. Serieus.
En personen natrekken op die manier is niet gezond vind ik..
Dit, als het gewoon vriendschap is zeg je gewoon jouw mening en laat je haar haar keuzes maken. Dit beschermende zit dieper.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_137995528
Hallo, zich verkopen om geld te verdienen om schulden af te lossen is niet normaal. Het gebeurt echter door haar. In geldnood maakt men soms rare sprongen.. Zeker als je weet waar de prijzen liggen voor Noorse meiden...1uur, 300euro netto.

Natrekken gebeurd op verzoek van haar, ze kent haar klanten immers niet. Enige wat ik voor haar doe is even kijken of die persoon op dat adres woont en evt wat aanmerkingen. Gewoon Google/gulesider en klaar. Alsof mensen dat nooit zelf doen....

En nogmaals, ik zie geen relatiemateriaal in haar, niet een "neukertje", maar een goede vriendin die haar leven op dit moment niet op orde heeft en wellicht verkeerde keuzes maakt. Is dit een verkeerde keuze naar mijn mening, ja. Steun ik haar ongeacht persoonlijke mening? Ja. Ze is nog altijd mijn beste vriend in Oslo en heeft mij ook vaak geholpen als ik down was. Mag ik daarom, op basis van die vriendschap, haar gedrag niet netjes richting mij vinden?

Beschermende te diep? Heb me dit ook al vaker afgevraagd of het dieper zit of niet. Ik zie haar meer als zus. Zou je die niet naar beste mogelijkheid helpen?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:23:35 #34
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137995602
En wat zegt zij als je dat tegen haar zegt?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:31:39 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137995765
Wat is nou precies de reden dat je het afraadt dat ze in dat huis gaat wonen?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:35:31 #36
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_137995844
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:31 schreef Lienekien het volgende:
Wat is nou precies de reden dat je het afraadt dat ze in dat huis gaat wonen?
Dit.

Want je gaf eerder aan altijd het goede in een persoon te willen zien, dus waarom niet bij deze man?
pi_137995879
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:23 schreef missbehavin het volgende:
En wat zegt zij als je dat tegen haar zegt?
Dan geeft ze aan onze vriendschap, mijn steun en mening als zeer belangrijk te vinden en dat er nog niks besloten is door haar. Enige wat zij wil is van haar schuld af, op wat voor manier dan ook.

Zelf gaf ze aan te vermoeden dat deze man niet alleen als financieel consulent actief is (woning van 40milj in Oslo en woning in Madrid), maar vermoedt dat hij zich ook bezig houdt met andere zaken, narco/witwassen, gezien de enorme hoeveelheid cash geld in zijn bezit. Het maakt haar niet uit hoe en waar hij geld mee verdient, zolang zij gratis kan wonen (tegenprestatie is nog niet ter zake gekomen, zegt zij)
Hopelijk is het nu iets meer duidelijk waarom ik haar dit afraadde, geen duidelijke tegenprestatie. Ja evt gratis sex voor hem als hij in Oslo is, maîtresse idee. Ze zegt hierover dat ze zelf eigen baas wil blijven en vrij wil zijn in haar doen en laten, ongeacht wat hij wil. In laatste gesprek draaide ze al een beetje, ook omdat ze richting haar ouders wederom leugens moet vertellen hoe ze elkaar kennen en wat ze van elkaar zijn. Meest waarschijnlijke leugen voor haar wordt "verliefd stel" of " goede vriend".
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:39:47 #38
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137995916
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:37 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Dan geeft ze aan onze vriendschap, mijn steun en mening als zeer belangrijk te vinden en dat er nog niks besloten is door haar. Enige wat zij wil is van haar schuld af, op wat voor manier dan ook.

Zelf gaf ze aan te vermoeden dat deze man niet alleen als financieel consulent actief is (woning van 40milj in Oslo en woning in Madrid), maar vermoedt dat hij zich ook bezig houdt met andere zaken, narco/witwassen, gezien de enorme hoeveelheid cash geld in zijn bezit. Het maakt haar niet uit hoe en waar hij geld mee verdient, zolang zij gratis kan wonen (tegenprestatie is nog niet ter zake gekomen, zegt zij)
Hopelijk is het nu iets meer duidelijk waarom ik haar dit afraadde, geen duidelijke tegenprestatie. Ja evt gratis sex voor hem als hij in Oslo is, maîtresse idee. Ze zegt hierover dat ze zelf eigen baas wil blijven en vrij wil zijn in haar doen en laten, ongeacht wat hij wil. In laatste gesprek draaide ze al een beetje, ook omdat ze richting haar ouders wederom leugens moet vertellen hoe ze elkaar kennen en wat ze van elkaar zijn. Meest waarschijnlijke leugen voor haar wordt "verliefd stel" of " goede vriend".
Ik bedoelde over dat jij je gebruikt voelt...
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:41:51 #39
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137995956
Verder denk ik dat zij prima weet waar ze aan begint, zij kiest hier voor. Veel meer dan je mening geven en haar verder haar ding laten doen kun je niet.
pi_137996016
Wat een smerig wijf.
Ik zou haar niet eens met steriele handschoenen aan in de buurt willen komen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:46:12 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137996024
Als hij dingen gaat verwachten die zij niet wil, kan ze toch weer verhuizen?
pi_137996103
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:35 schreef Civilian het volgende:

[..]

Dit.

Want je gaf eerder aan altijd het goede in een persoon te willen zien, dus waarom niet bij deze man?
Natuurlijk hoop ik voor haar dat het goed gaat en zij binnen 2 jaar schuldenvrij is. Of ik positief om deze man kan zijn, zie mijn andere reactie. Zij denk zelf al dat hij zich met meer duistere zaken inlaat, geheel zeker is ze nog niet, maar iemand van 35/36 jaar heeft niet pas op latere leeftijd de middelbare school afgerond en universiteit afgerond dat hij 2 woningen kan veroorloven, ongeveer duurste van Oslo (ja Noren zijn erg open in huizenprijzen). Dat heeft ze zelf ook door.

Ik heb, nadat ze dit tegen mij de eerste keer vertelde, zonder namen oid, maar als hypothetisch dilemma,met een andere vriend doorgenomen. Hij hent het meisje in kwestie niet.
Wel kent hij teveel mensen die hun hand niet voor crimineel gedrag omdraaien (ja, een mens krijgt soms vreemde vrienden in het leven...) Hij gaf ook direct al aan dat er meer achter zit en dat het evt beter is dat zij zich niet niet teveel met deze man inlaat omdat het op termijn niet goed afloopt.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:51:55 #43
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137996135
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:50 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Natuurlijk hoop ik voor haar dat het goed gaat en zij binnen 2 jaar schuldenvrij is. Of ik positief om deze man kan zijn, zie mijn andere reactie. Zij denk zelf al dat hij zich met meer duistere zaken inlaat, geheel zeker is ze nog niet, maar iemand van 35/36 jaar heeft niet pas op latere leeftijd de middelbare school afgerond en universiteit afgerond dat hij 2 woningen kan veroorloven, ongeveer duurste van Oslo (ja Noren zijn erg open in huizenprijzen). Dat heeft ze zelf ook door.

Ik heb, nadat ze dit tegen mij de eerste keer vertelde, zonder namen oid, maar als hypothetisch dilemma,met een andere vriend doorgenomen. Hij hent het meisje in kwestie niet.
Wel kent hij teveel mensen die hun hand niet voor crimineel gedrag omdraaien (ja, een mens krijgt soms vreemde vrienden in het leven...) Hij gaf ook direct al aan dat er meer achter zit en dat het evt beter is dat zij zich niet niet teveel met deze man inlaat omdat het op termijn niet goed afloopt.
Blijft toch nog steeds haar probleem... Maar blijf vooral volhouden dat je niks voor haar voelt...
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:53:25 #44
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137996164
Als je als hoer in een klant zijn huis mag wonen, weet je vast wel hoe laat het is...
pi_137996200
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:01 schreef Civilian het volgende:

[..]

Dit dus. Toen je de kans had ging je zelf ook met d'r naar bed.
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
  Moderator vrijdag 21 maart 2014 @ 10:01:22 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137996360
En maar blijven volhouden dat je niet jaloers bent. Alsjeblieft zeg. Stevie Wonder zou nog zien dat je stikjaloers bent. :')
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:02:28 #47
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137996380
Hij wil haar redden O+
pi_137996435
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:39 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik bedoelde over dat jij je gebruikt voelt...
Denk dat we daar binnenkort maar eens over moeten praten, op deze manier krijg ik namelijk een wat bittere smaak in de mond. Voelt alsof ze misbruik van de vriendschap maakt, daarom ook dat geld, even lenen ok. Maar niet 4+maand, dan even niet een jurkje oid kopen van de duurdere merken .. Haar schulden worden wel steeds duidelijker...ex die lening afsloot, maar zij heeft ook gat in haar hand..

Of ze te vies is om aan te raken? Absoluut niet! Prostituees zijn ook mensen, soms niet geheel vrijwillig, anderen vrijwillig. Heb daar respect voor...

Zoals een aantal al zeggen, ze kiest ervoor om dit werk te doen. Ik heb haar mijn mening gegeven en een alternatief wat evt beter past. Ik begrijp best dat de wijk Frogner in Oslo haar meer aanspreekt, een van de duurste wijken, ambassades (NL/VS voorlopig). Dit heb ik ook tegen haar gezegd, maar ook hier zei ze dat er nog niks door haar besloten is. Dit accepteer ik en steun haar in haar leven, met een gezonde dosis argwaan. Dit laatste weet zij en is ze blij mee.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:06:45 #49
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137996485
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Denk dat we daar binnenkort maar eens over moeten praten, op deze manier krijg ik namelijk een wat bittere smaak in de mond. Voelt alsof ze misbruik van de vriendschap maakt, daarom ook dat geld, even lenen ok. Maar niet 4+maand, dan even niet een jurkje oid kopen van de duurdere merken .. Haar schulden worden wel steeds duidelijker...ex die lening afsloot, maar zij heeft ook gat in haar hand..

Of ze te vies is om aan te raken? Absoluut niet! Prostituees zijn ook mensen, soms niet geheel vrijwillig, anderen vrijwillig. Heb daar respect voor...

Zoals een aantal al zeggen, ze kiest ervoor om dit werk te doen. Ik heb haar mijn mening gegeven en een alternatief wat evt beter past. Ik begrijp best dat de wijk Frogner in Oslo haar meer aanspreekt, een van de duurste wijken, ambassades (NL/VS voorlopig). Dit heb ik ook tegen haar gezegd, maar ook hier zei ze dat er nog niks door haar besloten is. Dit accepteer ik en steun haar in haar leven, met een gezonde dosis argwaan. Dit laatste weet zij en is ze blij mee.
Ja natuurlijk is ze daar blij mee, altijd iemand achter de hand om d'r op te vangen :')
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:08:21 #50
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_137996518
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Zet die oogkleppen eens af..
pi_137996566
Iedereen kan ook een normale baan vinden om zo je schulden terug te betalen.
Dat zij een 3 dubbele agenda heeft en aan de coke zit ben je niet helemaal gezond in je bovenkamer

[ Bericht 0% gewijzigd door CaptainSushi op 21-03-2014 10:18:39 ]
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:13:53 #52
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137996638
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:10 schreef CaptainSushi het volgende:
Iedereen kan ook een normale baan vinden ok zo je schulden terug te betalen.
Dat zij een 3 dubbele agenda heeft en aan de coke zit ben je niet helemaal gezond in je bovenkamer
Dat is natuurlijk haar keuze. En hij maar als een white knight in de achterhoede blijven wachten tot ze het licht ziet :')
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:15:06 #53
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_137996673
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:13 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk haar keuze. En hij maar als een white knight in de achterhoede blijven wachten tot ze het licht ziet :')
En hopen dat hij daarna de enige is bij wie ze zijn lans bestijgt :P
pi_137996854
Mag ik nog een keer heel duidelijk zeggen dat ik haar zie als een zus?

een keer met haar geslapen, in het begin. Trots op? Nee.
Trots,op onze vriendschap? Ja.

Missbehavin: je beschrijft precies wat ik bedoel, als zij in zijn huis woont, is gewoon een vorm van tbs aan hem. Hoe zij het ook voor haar zelf wil verantwoorden, ze komt in een afhankelijkheidspositie tov hem. En daar staat een prijs tegenover, welke niet bekent is bij haar.

Of ik haar wil redden? Nee, zij heeft deze positie aan haar eigen keuzes te danken, ik heb genoeg aan mijn eigen sores met geld/werk (zeker nu het een eigen bedrijf wordt in de muziekwereld).
Echter ken ik haar lijden ook, weet waarom ze bepaalde keuzes heeft genomen en waarom ze soms cocaïne gebruikt.. Zelf niet zover vandaan gezeten, verslaafd geweest aan andere stoffen. Keuze om sex te verkopen, zeg nooit nooit als je echt geen andere uitweg meer ziet, ik heb er zelf wel eens over gedacht, gezien de verdiensten in Noorwegen, wat meer extreem en met 1a2x in de maand zou ik zorgeloos leven naast gewone werk.
Ze verdient niet meer schade. Fysiek heeft ze de littekens van haar ex op haar benen. Geestelijk is de schade echter veel groter en als we daarover praten, wordt het stil. Ik ben degene met wie ze daarover kan praten.

Ben ik bang die positie kwijt te raken aan die persoon, die ook toegang krijgt tot dat deel van haar leven? Misschien is dat het wel het meest, dat speciale contact tussen ons, dat die eventueel verdwijnt. Ondanks haar eigen woorden dat ze voelt dat wij de rest van onze levens in contact zullen blijven als hechte vrienden.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:24:50 #55
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137996910
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:22 schreef Markelientje het volgende:
Mag ik nog een keer heel duidelijk zeggen dat ik haar zie als een zus?

een keer met haar geslapen, in het begin. Trots op? Nee.
Trots,op onze vriendschap? Ja.

Missbehavin: je beschrijft precies wat ik bedoel, als zij in zijn huis woont, is gewoon een vorm van tbs aan hem. Hoe zij het ook voor haar zelf wil verantwoorden, ze komt in een afhankelijkheidspositie tov hem. En daar staat een prijs tegenover, welke niet bekent is bij haar.

Of ik haar wil redden? Nee, zij heeft deze positie aan haar eigen keuzes te danken, ik heb genoeg aan mijn eigen sores met geld/werk (zeker nu het een eigen bedrijf wordt in de muziekwereld).
Echter ken ik haar lijden ook, weet waarom ze bepaalde keuzes heeft genomen en waarom ze soms cocaïne gebruikt.. Zelf niet zover vandaan gezeten, verslaafd geweest aan andere stoffen. Keuze om sex te verkopen, zeg nooit nooit als je echt geen andere uitweg meer ziet, ik heb er zelf wel eens over gedacht, gezien de verdiensten in Noorwegen, wat meer extreem en met 1a2x in de maand zou ik zorgeloos leven naast gewone werk.
Ze verdient niet meer schade. Fysiek heeft ze de littekens van haar ex op haar benen. Geestelijk is de schade echter veel groter en als we daarover praten, wordt het stil. Ik ben degene met wie ze daarover kan praten.

Ben ik bang die positie kwijt te raken aan die persoon, die ook toegang krijgt tot dat deel van haar leven? Misschien is dat het wel het meest, dat speciale contact tussen ons, dat die eventueel verdwijnt. Ondanks haar eigen woorden dat ze voelt dat wij de rest van onze levens in contact zullen blijven als hechte vrienden.
Maar is het danniet beter voor jou om haar gewoon haar ding te laten doen? Je laat je zo meeslepen...
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:27:23 #56
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_137996966
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:22 schreef Markelientje het volgende:

Dat klinkt als jaloezie dus. En dat 2e klinkt als een belofte om je aan het lijntje te houden. Niet lullig bedoelt hoor, maar zo'n belofte kan je gewoon niet maken.
pi_137997112
quote:
Toch heeft mijn onderbuikgevoelen mij nog nooit bedrogen wat dit aangaat...
TS heeft vaker vriendinnen gehad die zich hoereren en gratis in een groot huis mogen wonen?
pi_137997225
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:24 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Maar is het danniet beter voor jou om haar gewoon haar ding te laten doen? Je laat je zo meeslepen...
Ik laat me idd deels meeslepen, ik zie de risico's meer dan de voordelen. Zou ik mijn broer niet ook proberen te beschermen?

Ze doet haar ding, ze weet dat ze bij mij kan aankloppen als er problemen zijn.
Ze wil zelf ook geen relatie met wie dan ook, zeker zolang ze zo diep in de schulden zit.
Ik wil dat niet met haar omdat ik deze vriendschap belangrijker acht. Ik wacht niet als een kluizenaar op haar tot ze het licht ziet, met een verschrompelde lans ;) Heb genoeg andere contacten en maak me daar ook niet druk om. Als het ooit wat meer wordt, dan is dat voor dat moment, in haar woorden. Ze weet alleen zeker van zich zelf dat ze mij als persoon/vriend in haar leven wil houden.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:43:36 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137997393
Zie haar nou eens gewoon als een volwassen persoon die haar eigen keuzes maakt. Je kunt haar waarschuwen en adviseren, maar ze neemt haar eigen beslissingen.
pi_137997408
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:33 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

TS heeft vaker vriendinnen gehad die zich hoereren en gratis in een groot huis mogen wonen?
Nee, maar wel genoeg vrienden/vriendinnen die niet de beste keuzes in hun leven namen op dat moment. Iets wat ik van verre zag aankomen.. Keuzes in relaties, keuzes in werk/studie, enz.

Dit is van een andere categorie, maar mijn onderbuikgevoel heeft mij nog niet bedrogen tot zover. Hoop voor haar dat het de eerste keer is...
pi_137997527
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:43 schreef Lienekien het volgende:
Zie haar nou eens gewoon als een volwassen persoon die haar eigen keuzes maakt. Je kunt haar waarschuwen en adviseren, maar ze neemt haar eigen beslissingen.
Dat probeer ik ook, maar zeg niet dat het makkelijk is ;)
Kan niet haar beschermen tegen alles wat er mogelijk kan gebeuren.
Kan er wel zijn voor haar als het misgaat.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:50:27 #62
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_137997571
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:48 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook, maar zeg niet dat het makkelijk is ;)
Kan niet haar beschermen tegen alles wat er mogelijk kan gebeuren.
Kan er wel zijn voor haar als het misgaat.
Beschermen? Dat moet je niet eens willen. Zij is volwassen en je bent haar vader niet.
Als jij zo'n drang hebt om iemand te beschermen, zou ik was meer afstand nemen van dat soort mensen.
Zie het als zelfbescherming.. De situatie waar je nu in zit is niet gezond
pi_137997801
Loslaten die meid, dit gaat je heel veel drama opleveren.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_137997828
Beschermen is misschien een te sterke uitdrukking, maar denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Iemand die dreigt te vallen, dan is je eerste instinctieve reactie ook om die persoon op te vangen. Bij haar is dat het geval, combinatie diabetes1, cocaïne, alcohol, schulden, hoer spelen en nu dit, alles eist zijn tol van haar.

Niemand weet van de cocaïne en hoereren, dubbelleven tegenover vrienden en ouders. Laat er dan 1 zijn die in elk geval een luisterend oor leent aan haar.

Neem ook al bewust afstand van haar, omdat ik zie dat ik anders in haar val meegesleurd wordt.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:00:44 #65
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_137997893
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:58 schreef Markelientje het volgende:
Beschermen is misschien een te sterke uitdrukking, maar denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Iemand die dreigt te vallen, dan is je eerste instinctieve reactie ook om die persoon op te vangen. Bij haar is dat het geval, combinatie diabetes1, cocaïne, alcohol, schulden, hoer spelen en nu dit, alles eist zijn tol van haar.

Niemand weet van de cocaïne en hoereren, dubbelleven tegenover vrienden en ouders. Laat er dan 1 zijn die in elk geval een luisterend oor leent aan haar.

Neem ook al bewust afstand van haar, omdat ik zie dat ik anders in haar val meegesleurd wordt.
Behalve die diabetes, zijn dat allemaal haar eigen keuzes. Het feit dat ze geen gezonde manier van oplossen zoekt, zou jou al mijlen ver weg moeten laten rennen.
Bij dat soort mensen is opvangen niet heel erg instinctief hoor..
pi_137998998
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:00 schreef Civilian het volgende:

[..]

Behalve die diabetes, zijn dat allemaal haar eigen keuzes. Het feit dat ze geen gezonde manier van oplossen zoekt, zou jou al mijlen ver weg moeten laten rennen.
Bij dat soort mensen is opvangen niet heel erg instinctief hoor..
Tja, een aantal mensen die mij kennen weten dat ik soms te begaand ben met dit soort mensen :(
Noem het een karakterfoutje of domweg idiotie, maar ik kan mij soms moeilijk wegdraaien van dit soort mensen. Ondanks dat ik weinig aan de situatie kan veranderen, een luisterend oor bieden kan soms al voldoende zijn. :)

*heeft nog altijd spijt dat hij de hbo-v niet heeft gedaan...
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:42:49 #67
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137999134
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:38 schreef Markelientje het volgende:
Ondanks dat ik weinig aan de situatie kan veranderen
Je zou haar schulden kunnen afbetalen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:45:11 #68
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_137999197
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:42 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Je zou haar schulden kunnen afbetalen.
Gezien ze aan de drugs en alcohol zit, is dat een onbegonnen taak. Die belandt zo weer in de schulden, zonder professionele hulp
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:46:48 #69
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137999239
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:45 schreef Civilian het volgende:

[..]

Gezien ze aan de drugs en alcohol zit, is dat een onbegonnen taak. Die belandt zo weer in de schulden, zonder professionele hulp
Precies.. Met die problemen kan TS zich beter zorgen maken over die kerel die haar in huis neemt.
pi_137999431
Misschien ziet hij haar ook als een zus en wil hij haar bij jou weghouden om haar te beschermen.
pi_138000390
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:52 schreef Plantagehouder het volgende:
Misschien ziet hij haar ook als een zus en wil hij haar bij jou weghouden om haar te beschermen.
Uhh, dat denk ik niet als ze zelf aangeeft dat er veel sex heeft plaatsgevonden gedurende haar 3 uur durend bezoek ;)

Ze komt vanzelf op de blaren te zitten...
pi_138001158
Ik zie eigenlijk een vriend die elke keer haar problemen kan oplossen en het ook doet, je zegt dat je gebruikt voelt , maar je laat je gebruiken.
Je kan voor de verandering ook eens denken haar probleem , niet het mijne, ik doe er afstand van en zorg lekker voor mijn eigen dingen.
Jij laat het zelf toe om juist in de problemen mee te gaan , door mee te gaan in haar drama , ik geloof best in vrienden zijn maar net als iedere andere volwassene moet ze leren haar eigen boontjes te doppen en niet anderen voor het karretje te spannen.

Ik denk ergens dat je zelf eens een lol zou doen niet met dit verhaal te bemoeien niet in mee te gaan en haar grof gezegd op haar bek laat gaan en het zelf uit laat zoeken, want door haar steeds haar drama laten creeren en het proberen op te lossen help je haar totaal niet.
pi_138004948
Je hebt gelijk Fjb :)

Het enige wat ze weet is dat ze kan bellen als ze rock bottom zit. Rest van de situatie, laat ik mooi gaan. Zo kan het niet, ik heb genoeg te doen in mijn eigen leven.. Weet hoeveel energie het kost om iemand er bovenop te helpen, als die persoon gemotiveerd is door wil en niet door geld..

:)
pi_138005180
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:58 schreef Markelientje het volgende:

Vriendschap is niet altijd voorkomen dat iemand valt, maar diegene oprapen als hij op de grond ligt. Laat haar haar eigen keuzes maken en sta voor haar klaar als het inderdaad fout gaat.
pi_138005939
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 04:59 schreef Markelientje het volgende:

[..]

verlies jezelf niet uit het oog, ondanks dat je een nobel streven hebt. ik denk niet dat ze nog meer schade kan oplopen als ik je verhaal zo lees. klinkt hard maar goed. blijf aan jezelf denken, je kunt toch niet heel veel voor haar doen denk ik.
pi_138006097
quote:
Sinds ik naar Oslo verhuist ben in het afgelopen jaar (vanuit Hammerfest), heb ik een meid leren kennen. Na wat contacten over en weer, vertelde ze mij dat ze door schulden, bijklust als prostituee. Dit gegeven is voor mij geen probleem om een vriendschappelijke relatie te onderhouden met haar.

Een aantal weken gelden heeft een klant bij haar 2e bezoek, haar voorgesteld om gratis in zijn huis te verblijven, omdat hij toch meestal in Spanje verblijft. Ze vertelde dit aan mij en ergens gingen bij mij wat alarmbellen rinkelen. Niemand doet zoiets uit althruisme, ergens zit er een valkuil. Het betreft een van de duurste woningen in Oslo, waar zij zonder kosten kan verblijven. Ik heb dit aan haar duidelijk gemaakt en toch, ze trapt er in. Weet dat het haar eigen keuze is, maar toch.. Zij is 23, die persoon is 35/36.

Ze zegt zelf dat ze het wil bekijken, vrijdagnacht blijft ze bij hem slapen om te zien wat voor persoon hij is. Daarbij kreeg ik de vraag of ik haar zaterdag naar haar werk kan rijden. Voel er aan de ene kant niet zoveel voor, beetje gebruikt door haar. Aan de andere kant is ze toch een goede vriend die mij ook steunt. Zelf meent ze dat zij de controle heeft en dat ik te negatief ben ingesteld omdat ik die persoon niet ken... Toch heeft mijn onderbuikgevoelen mij nog nooit bedrogen wat dit aangaat...

Zou het eigenlijk het mij niet zo moeten aantrekken, maar wat doe je als een van de beste vrienden zich in een dergelijke situatie plaatst?
Jouw onderbuikgevoel is helemaal juist!
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_138016610
Mm.. ik vraag me eerlijk gezegd net zo hard af of het met jou wel zo goed zal aflopen. Ik weet niet of je wel overziet waar je mee bezig bent.
pi_138017858
Wat zijn jullie harteloos zeg..
Het is duidelijk dat de TS hier mee zit, en hij zit dan ook niet op van die suffe antwoorden te wachten..
OT: Ik zou als ik jou was (ik geloof dat dat ook al eerder is gezegd) gewoon goed contact met haar houden. Willen ompraten werkt vaak averechts. Kan natuurlijk ook zijn dat ze een soort drang naar het "gevaarlijke en onbekende" heeft, waardoor ze zich op de een of andere manier in dit soort situaties stort.. Als dat het geval is, kan ze beter psychische hulp gaan zoeken, want dat zou niet gezond zijn.
Dus houd goed contact, laat haar weten dat je er bent, maar maak ook zeker je eigen standpunt duidelijk. Ze mag best weten dat jij dit niks vind. Kom dan wel met goed onderbouwde argumenten.
Succes
pi_138019187
Nou, ik raad hem eerder aan beter op zichzelf te letten. Leuk die verhalen hoe hij zich tegenover haar moet opstellen om haar te helpen hoor, maar het draait al teveel om haar.
pi_138021009
Zolang je haar dure levensstijl en schulden niet kan bekostigen gaat het erg lastig worden. Gelukkig zie je haar alleen maar als zus.

Ik denk echter dat dit een pijnlijke show gaat worden, gezien haar verslavingen, levensstijl en het feit dat die dude zich mogelijk in het criminele circuit bezig houdt. Mocht je haar als "zus" willen houden kan je iig maar beter ver van haar vermogende "klant" vandaan blijven.
pi_138022405
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:57 schreef Pharmacist het volgende:
Zolang je haar dure levensstijl en schulden niet kan bekostigen gaat het erg lastig worden. Gelukkig zie je haar alleen maar als zus.

Ik denk echter dat dit een pijnlijke show gaat worden, gezien haar verslavingen, levensstijl en het feit dat die dude zich mogelijk in het criminele circuit bezig houdt. Mocht je haar als "zus" willen houden kan je iig maar beter ver van haar vermogende "klant" vandaan blijven.
Haar levensstijl is duur, Marc Jacobs enz. Ze is voor mij een zus, heck, we waren het er allebei over eens dat we niet eens weer sex willen met elkaar omdat onze band te belangrijk is.

Wat er geschreven wordt over het crimineel circuit, tja... Ik ben niet roomser dan de paus en ken een aantal mensen die je niet voor de voeten moet lopen, goede vrienden zelfs, die zeker in de narco wereld van Oslo nogal wat connecties hebben.
pi_138022563
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:26 schreef Markelientje het volgende:
Wat er geschreven wordt over het crimineel circuit, tja... Ik ben niet roomser dan de paus en ken een aantal mensen die je niet voor de voeten moet lopen, goede vrienden zelfs, die zeker in de narco wereld van Oslo nogal wat connecties hebben.
Daarom dus. Dat soort figuren maken geen grappen. Ik zou daar ver vandaan blijven als ik jou was.
pi_138024972
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 20:49 schreef Amethyste het volgende:
Wat zijn jullie harteloos zeg..
Het is duidelijk dat de TS hier mee zit, en hij zit dan ook niet op van die suffe antwoorden te wachten..
OT: Ik zou als ik jou was (ik geloof dat dat ook al eerder is gezegd) gewoon goed contact met haar houden. Willen ompraten werkt vaak averechts. Kan natuurlijk ook zijn dat ze een soort drang naar het "gevaarlijke en onbekende" heeft, waardoor ze zich op de een of andere manier in dit soort situaties stort.. Als dat het geval is, kan ze beter psychische hulp gaan zoeken, want dat zou niet gezond zijn.
Dus houd goed contact, laat haar weten dat je er bent, maar maak ook zeker je eigen standpunt duidelijk. Ze mag best weten dat jij dit niks vind. Kom dan wel met goed onderbouwde argumenten.
Succes
Ik ga het contact met haar niet verliezen, daar pas ik wel voor op.

Hier in Oslo met iemand gepraat en die gaf duidelijk aan dat deze meid het alleen maar kan leren als ze hard terecht komt. Dan is het goed om er voor haar te zijn. Simpel gezegd, mooi laten gebeuren, scherven ruimen achteraf.
Mijn mening over dit alles is haar bekend, ze laat zich inpalmen door rijkdom van die "klant". Dat soort situaties zijn geen lang leven beschoren en "gratis" wonen bestaat niet, hier worden tzt tegenprestaties voor gevraagd, in welke vorm dan ook.

Er actief achteraan lopen pas ik voor, ben ook druk bezig met mijn eigen dingen. Zit met een vriend in de muziekwereld, dit kost ook genoeg tijd, ik heb mijn werk als bejaardenverzorger (wat ik geweldig vind!). Ik ben ook op zoek naar wat ander meer vast werk, kost ook de nodige energie en zo gaat mijn leven ook verder. Ook op sociaal vlak, leer vele nieuwe mensen kennen en ik zie wel wat er van komt :) Loopt zoveel meer interessants rond hier ;)
pi_138031041
Waar heeft ze die schulden eigenlijk? Als het bij een bank is, staat ze dan ook geregistreerd, net als in NL? Want in 2 jaar een torenhoge schuld afbetalen terwijl je minimaal of niet werkt zal dan toch ook opvallen?
pi_138031340
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 07:54 schreef Markeerstift het volgende:
Waar heeft ze die schulden eigenlijk? Als het bij een bank is, staat ze dan ook geregistreerd, net als in NL? Want in 2 jaar een torenhoge schuld afbetalen terwijl je minimaal of niet werkt zal dan toch ook opvallen?
Dat is een goede vraag, ik weet dat het bij een bank is. Haar ex (cocaine verslaafde die haar ook aanviel) heeft via haar kodebrikke een lening aangevraagd. De bank kan hier niks aan doen omdat het op haar naam staat, immers haar kodebrikke werd gebruikt om de lening te ondertekenen. Daarnaast schijnt ze nogal wat achterstallige creditcard betalingen te hebben.
Ik weet dat het ongeveer hetzelfde is als in Nederland met krediet controle en zo. Je wordt geregistreerd als je dermate hoge schulden hebt en betalingsachterstanden. Binnen 2 jaar proberen een dergelijke schuld terug te betalen, terwijl je als sportzaak medewerkster werkt, is bijna niet te doen. Ze werkt ca 36-38 uur in de week.
Het valt dan wel op als je toch met dure kleren aankomt of via het werk wel goedkoper kan, maar toch.. hoe kan je in een dergelijke situatie dure geurtjes of kleren kopen? Dat moet domweg opvallen op den duur, maar ik weet dat ze alleen contant betaling wil.. cash is nu eenmaal simpeler om te laten verdwijnen als een electronisch betalingsspoor.

Gisteravond op het werk met een vriend gepraat (zonder details uiteraard). Hij gaf ook aan dat dit geen zuivere koffie is, gebaseerd op eigen ervaringen, en dat het geheid een drama gaat worden in de nabije toekomst. Gratis wonen in een dergelijke woning, zonder tegenprestatie, niemand die dat ziet gebeuren. De tegenprestatie is hetgeen waar ze tzt wel mee geconfronteerd wordt..

Zal straks haar ophalen en naar haar werk rijden. Benieuwd of ze een beslissing heeft genomen.
pi_138031692
Een coke verslaafde hoer die van dure spullen houdt en schulden heeft stapt moedwillig in een gevaarlijke situatie om haar drang naar coke geld en dure spullen te bekostigen.....

Je verwacht het niet.... :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 22 maart 2014 @ 10:10:45 #87
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138032287
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 09:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Een coke verslaafde hoer die van dure spullen houdt en schulden heeft stapt moedwillig in een gevaarlijke situatie om haar drang naar coke geld en dure spullen te bekostigen.....

Je verwacht het niet.... :')
Wat kan haar gebeuren? Als alles kapot gaat heeft ze altijd TS nog die voor haar klaar staat. Ze heeft hem een keertje van bil laten gaan en die zit in de pocket.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138033955
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:10 schreef twiFight het volgende:

[..]

Wat kan haar gebeuren? Als alles kapot gaat heeft ze altijd TS nog die voor haar klaar staat. Ze heeft hem een keertje van bil laten gaan en die zit in de pocket.
Even een paar dingen rechtzetten.. ze gebruikt af en toe coke, niet op structurele basis. Ze is meestal bij haar ouders, immers blut, dus uitgaan zit er niet in. Haar ouders weten van niks en ze gebruikt in huis ook niks.
Veel dure spullen heeft ze niet, als ze iets koopt is het wel duurder dan gemiddeld (behalve sportkleding, die ze via het werk kan krijgen). Het is meer dat ze soms geld verkeerd prioriteert, zou je dat kledingstuk kopen of schuld af betalen?

De schulden zijn te danken aan haar ex, die via haar kodebrikke een te hoge lening afsloot bij de bank. Te goed van vertrouwen liet ze die kodebrikke op tafel liggen en hij maakte daar misbruik van. Was het naïf van haar om met een verslaafde een relatie aan te gaan, dat antwoord is duidelijk :P

Ze crasht vanzelf, heeft ze ook al aangegeven; depressief en domweg zat van alles, steeds meer wanhoop. Ze wil een herfinanciering, maar de schuldeisers willen daar niet aan mee werken omdat ze te weinig verdient. Is hier een structurele oplossing voor? Niet zoals het er nu naar uitziet. Met een lening de andere lening dekken, is niet een oplossing.

Heeft ze mij in de pocket nadat we geneukt hebben?
Nee, ik kies ervoor om haar te helpen met zeer duidelijke grenzen voor mij. Financieel kan en wil ik er niets bij inschieten. Emotioneel is het soms niet zo makkelijk, daarom opende ik ook dit topic om even wat gedachten te ventileren over deze specifieke situatie.
Aan de andere kant helpt ze mij ook mee als ik even depri ben of met wat andere zaken worstel. Het is dus niet zo dat alles van 1 kant, mijn kant, komt.
pi_138035068
Je zegt dat je haar niet betaald hebt voor de seks, maar vervolgens ben je wel haar persoonlijke chauffeur etc. Da's toch een beetje betalen lijkt me.

Verder ga je dat geld niet meer terug zien. Laat haar d'r eigen leven verneuken en laat je niet meeslepen in die shit.
pi_138035081
Ze heeft je wel in de pocket. Je bent verliefd op haar en "de band behouden" is second best. En dat probeer je ook hard, eerlijk is eerlijk. Zij ook?

Je komt op mij heel naïef over. Wel lief hoor, daar niet van. Maar wat ga je doen, escortchauffeur zijnde, als zo'n klantenbezoekje toch niet helemaal goed gaat en je haar binnen moet gaan ophalen? Wat ga je doen als de politie aan je deur staat voor mensenhandel? En wat ga je eigenlijk doen als ze in een kutsituatie komt met die vent? Redden toch?

Wat ik me afvraag: als je heel eerlijk bent, is het pure bezorgdheid met dat nieuwe plan, of zit er ook een vleug hoop bij?
pi_138041463
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:02 schreef Baran09 het volgende:
Je zegt dat je haar niet betaald hebt voor de seks, maar vervolgens ben je wel haar persoonlijke chauffeur etc. Da's toch een beetje betalen lijkt me.

Verder ga je dat geld niet meer terug zien. Laat haar d'r eigen leven verneuken en laat je niet meeslepen in die shit.
Ik heb haar niet betaald nee, wist op dat moment niet eens dat ze zo er soms bij kluste. Ontmoette haar in club in Oslo, beide techno liefhebbers, goed contact, paar keer gepraat ook bij mij thuis geweest.
Daarna kwam het verhaal over dat ze als prostituee extra verdient.
Op een gegeven moment vroeg ze mij een keer of ik haar kon rijden ivm haar veiligheid. Een aantal keren gedaan voor haar, een vertrouwenskwestie ipv "betaling" zoals jij suggereert.

Financieel weet ik dat ze het zwaar heeft, maar ik ken haar goed genoeg om te stellen dat ik het geld wel terug krijg.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 15:00:14 #92
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138041616
TS wordt gebruikt. Voor zijn geld, voor zijn bescherming.

Zij is nu vrij om risico's te nemen want jij redt haar toch wel. En zij zet haar rationalisation hamster aan het werk om zichzelf te overtuigen dat zij het recht heeft op deze bescherming. Want ze is vrouw.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_138041749
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 08:55 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag, ik weet dat het bij een bank is. Haar ex (cocaine verslaafde die haar ook aanviel) heeft via haar kodebrikke een lening aangevraagd. De bank kan hier niks aan doen omdat het op haar naam staat, immers haar kodebrikke werd gebruikt om de lening te ondertekenen. Daarnaast schijnt ze nogal wat achterstallige creditcard betalingen te hebben.
Ik weet dat het ongeveer hetzelfde is als in Nederland met krediet controle en zo. Je wordt geregistreerd als je dermate hoge schulden hebt en betalingsachterstanden. Binnen 2 jaar proberen een dergelijke schuld terug te betalen, terwijl je als sportzaak medewerkster werkt, is bijna niet te doen. Ze werkt ca 36-38 uur in de week.
Het valt dan wel op als je toch met dure kleren aankomt of via het werk wel goedkoper kan, maar toch.. hoe kan je in een dergelijke situatie dure geurtjes of kleren kopen? Dat moet domweg opvallen op den duur, maar ik weet dat ze alleen contant betaling wil.. cash is nu eenmaal simpeler om te laten verdwijnen als een electronisch betalingsspoor.

Gisteravond op het werk met een vriend gepraat (zonder details uiteraard). Hij gaf ook aan dat dit geen zuivere koffie is, gebaseerd op eigen ervaringen, en dat het geheid een drama gaat worden in de nabije toekomst. Gratis wonen in een dergelijke woning, zonder tegenprestatie, niemand die dat ziet gebeuren. De tegenprestatie is hetgeen waar ze tzt wel mee geconfronteerd wordt..

Zal straks haar ophalen en naar haar werk rijden. Benieuwd of ze een beslissing heeft genomen.
Volgens mij gaat het dan zo zijn dat als het onduidelijk wordt hoe ze in hemelsnaam zoveel terug betaald in een korte tijd dat ze haar vanzelf gaan schaduwen / volgen en dan valt ze alsnog door de mand.

Verder vind ik het heel vreemd dat iemand anders zomaar een grote lening af kan sluiten op jouw naam. Ik kan niet eens zelf met mijn digid zoiets doen? Ik heb het gevoel dat er veel meer aan de hand is, dat ze je maar 20% van het hele verhaal heeft verteld oid.
pi_138042490
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:02 schreef Dehelerambam het volgende:
Ze heeft je wel in de pocket. Je bent verliefd op haar en "de band behouden" is second best. En dat probeer je ook hard, eerlijk is eerlijk. Zij ook?

Je komt op mij heel naïef over. Wel lief hoor, daar niet van. Maar wat ga je doen, escortchauffeur zijnde, als zo'n klantenbezoekje toch niet helemaal goed gaat en je haar binnen moet gaan ophalen? Wat ga je doen als de politie aan je deur staat voor mensenhandel? En wat ga je eigenlijk doen als ze in een kutsituatie komt met die vent? Redden toch?

Wat ik me afvraag: als je heel eerlijk bent, is het pure bezorgdheid met dat nieuwe plan, of zit er ook een vleug hoop bij?
Verliefd op haar? Waar in dit hele topic heb ik dat gezegd? Ik zie haar als een goede vriend, bijna een zus, die door verkeerde keuzes zichzelf in situaties brengt die niet goed aflopen. Als je, zoals je in je post suggereert, dat ik de hele dag aan haar denk, nee, ik ken genoeg leuke mensen om aan te denken, niet in de minst aan mijzelf.

wat je aangeeft als het eventueel mist dreigt te gaan, dat is iets waar we het over hebben gehad. In alle gevallen waarbij ik haar reed, gebeurde er niks. Feit dat ik buiten ergens wachtte, was al voldoende. Ook heb ik in alle gevallen geen betaling of voorwerpen als betaling ontvangen, dat zou volgens de Noorse wet wel strafbaar zijn (geld verdienen door het uitbuiting).
Gaat de boel bij die kerel helemaal fout, zie ik wel weer, maar nogmaals een vriend is een vriend. Neemt die een verkeerde keuze, dan is hij/zij er verantwoordelijk voor, niet ik. Zou ik een helpende hand kunnen verlenen? Dat is iets om op dat moment te bepalen.

Op dit moment ben ik oprecht bezorgd dat zij zich in een situatie gaat begeven waarbij zij zichzelf zeer kwetsbaar opstelt. Om bij iemand zo gratis te gaan wonen, in een van de duurste woningen in Oslo, die ze ongeveer 3 weken nu kent, is haar keuze. Mag ik me daar dan wel bezorgd over maken als zijnde een goede vriend?

Een kleine update in het algemeen;
vanmorgen toch besloten haar op te halen.
Algemene indruk was dat ze redelijk depressief was van haar leven tot dit moment.
Ze was redelijk stil en enige wat ze kwijt wilde dat het wel gezellig was met wijn. Ze was zelfs verbaast dat ik niet negatief reageerde, maar haar leven, haar keuze.
Op mijn vraag of ze al een keuze gemaakt had om hiermee door te gaan, was ze een beetje ontwijkend, maar gaf aan dat er nog geen keuzes gemaakt waren door haar. Gaf aan dat mocht ze het doorzetten, ik wel haar appartement wil overnemen voor dezelfde huurprijs. (eigen voordeel, scheelt mij 1/3 in de huur..) Hier was ze even beduusd van.
Vanavond gaan we eerst naar een gezamenlijke vriendin, waarna ze naar die persoon gaat. Enige wat ik als reactie gaf was een "ok" en of ze al had besloten dit door te zetten. Nog niet gaf ze aan.
Hoe dit zich gaat ontwikkelen? geen idee, ze is al ver genoeg doorgeschoten wat dat aangaat..
pi_138042655
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:26 schreef Markelientje het volgende:

[..]

Verliefd op haar? Waar in dit hele topic heb ik dat gezegd? Ik zie haar als een goede vriend, bijna een zus, die door verkeerde keuzes zichzelf in situaties brengt die niet goed aflopen. Als je, zoals je in je post suggereert, dat ik de hele dag aan haar denk, nee, ik ken genoeg leuke mensen om aan te denken, niet in de minst aan mijzelf.

wat je aangeeft als het eventueel mist dreigt te gaan, dat is iets waar we het over hebben gehad. In alle gevallen waarbij ik haar reed, gebeurde er niks. Feit dat ik buiten ergens wachtte, was al voldoende. Ook heb ik in alle gevallen geen betaling of voorwerpen als betaling ontvangen, dat zou volgens de Noorse wet wel strafbaar zijn (geld verdienen door het uitbuiting).
Gaat de boel bij die kerel helemaal fout, zie ik wel weer, maar nogmaals een vriend is een vriend. Neemt die een verkeerde keuze, dan is hij/zij er verantwoordelijk voor, niet ik. Zou ik een helpende hand kunnen verlenen? Dat is iets om op dat moment te bepalen.

Op dit moment ben ik oprecht bezorgd dat zij zich in een situatie gaat begeven waarbij zij zichzelf zeer kwetsbaar opstelt. Om bij iemand zo gratis te gaan wonen, in een van de duurste woningen in Oslo, die ze ongeveer 3 weken nu kent, is haar keuze. Mag ik me daar dan wel bezorgd over maken als zijnde een goede vriend?

Een kleine update in het algemeen;
vanmorgen toch besloten haar op te halen.
Algemene indruk was dat ze redelijk depressief was van haar leven tot dit moment.
Ze was redelijk stil en enige wat ze kwijt wilde dat het wel gezellig was met wijn. Ze was zelfs verbaast dat ik niet negatief reageerde, maar haar leven, haar keuze.
Op mijn vraag of ze al een keuze gemaakt had om hiermee door te gaan, was ze een beetje ontwijkend, maar gaf aan dat er nog geen keuzes gemaakt waren door haar. Gaf aan dat mocht ze het doorzetten, ik wel haar appartement wil overnemen voor dezelfde huurprijs. (eigen voordeel, scheelt mij 1/3 in de huur..) Hier was ze even beduusd van.
Vanavond gaan we eerst naar een gezamenlijke vriendin, waarna ze naar die persoon gaat. Enige wat ik als reactie gaf was een "ok" en of ze al had besloten dit door te zetten. Nog niet gaf ze aan.
Hoe dit zich gaat ontwikkelen? geen idee, ze is al ver genoeg doorgeschoten wat dat aangaat..
En krijgt ze dan vanavond wel betaald voor haar werk?
pi_138042812
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:04 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het dan zo zijn dat als het onduidelijk wordt hoe ze in hemelsnaam zoveel terug betaald in een korte tijd dat ze haar vanzelf gaan schaduwen / volgen en dan valt ze alsnog door de mand.

Verder vind ik het heel vreemd dat iemand anders zomaar een grote lening af kan sluiten op jouw naam. Ik kan niet eens zelf met mijn digid zoiets doen? Ik heb het gevoel dat er veel meer aan de hand is, dat ze je maar 20% van het hele verhaal heeft verteld oid.
Over dat eerste zijn we het wel eens. Een dergelijk som geld in korte tijd terugbetalen, naaste de vaste uitgaven van huur/stroom/eten, valt op den duur gewoon op. Is het niet bij de bank, dan wel bij de belastingdienst (die in Noorwegen meer rechten heeft als in Nederland)

Over het afsluiten van die lening vertelde ze dat haar ex heeft ingelogd op haar account. Wist haar persoonlijke code en had toegang tot haar kodebrikke. Op dat moment ben je al volledig ingelogd en kan je aanvragen wat je wilt. Het enige wat je dan moet doen is het bevestigen met behulp van die kodebrikke. Zij verdiende redelijk voor haar leeftijd, had wat geld op de bank staan, dus voor de bank was het geen belemmering die lening niet te geven. Dit was ergens op het eind van hun relatie.
pi_138042889
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:32 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

En krijgt ze dan vanavond wel betaald voor haar werk?
Ik vermoed van niet. Ze wil een zekere band opbouwen met deze man en dus zal het vanavond wederom zonder betaling zijn. Althans is mijn vermoeden.
pi_138043174
je bent verliefd op een hoer!
pi_138043328
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:48 schreef Fokpop het volgende:
je bent verliefd op een hoer!
Gefeliciteerd voor het behalen van je diploma "niet begrijpend lezen"..

Ik heb nu ongeveer elke post aangegeven dat ze een goede vriendin is, bijna een zus voor me.
pi_138043468
oh ja, en ze is een hoer die bij een klant gaat wonen, natuurlijk moet ze een tegenprestatie leveren, dat weet ze zelf ook wel, en dat accepteert ze. logisch ook, is veel beter dan los hoereren, ook voor haar eigenwaarde, beetje het relatiegevoel, mooi huis, lekker door iemand gepamperd worden, en wie weet wordt het wel een soort van relatie. met een rijke en succesvolle gast van 35.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')