Haar de ruimte geven om het zelf te bekijken, maar er wel dichtbij blijven om in te kunnen grijpen als ze in de problemen komtquote:maar wat doe je als een van de beste vrienden zich in een dergelijke situatie plaatst?
Kan best hoor, maar gezien de mannelijke aard zou ie er vast ook geen problemen mee hebben om ervoor bedankt te worden. Is alleen de vraag of hij het accepteert als zij dat niet doet.quote:
Nee, ik mag haar graag, maar meer als zus. Heb met haar geslapen, dat wel, maar zet onze vriendschap op de eerste plaats. Heb alleen het vermoeden dat zij een beetje misbruik maakt van mijn goedheid... Toch maar eens de huissleutel terugvragen denk ik..quote:
Precies. Soms is het ook goed om op je bek te gaan. Dat is voor velen een manier om te leren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 04:42 schreef twiFight het volgende:
Ik ben het wel aardig eens met jouw onderbuikgevoelens. Maar het is een volwassen persoon, dus die moet het gewoon lekker zelf beslissen.
Ik vermeld dat zij meer als maîtresse gezien zal worden, tbs wanneer hij in Oslo is, evt als pronkstuk. Hij verdient goed, schijnt financieel consulent te zijn in Madrid. Zelf geeft ze aan te vermoeden dat hij er ook wat bij doet, wat schimmiger en niet geheel legaal. Zou toch wat alarmbellen moeten laten rinkelen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 04:36 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Kan best hoor, maar gezien de mannelijke aard zou ie er vast ook geen problemen mee hebben om ervoor bedankt te worden. Is alleen de vraag of hij het accepteert als zij dat niet doet.
Ze heeft als 23jarige teveel al meegemaakt. Torenhoge schulden door een aan cocaïne verslaafde ex, die haar ook nog eens met een mes heeft aangevallen en vaker gewelddadig tegenover haar was. Ze leidt een dubbel/trippel leven. Houdt haar prostitutie werk en cocaïnegebruik (niet elke dag, maar soms in het weekend) geheim voor haar ouders en vrienden. Er zijn 2 personen uit haar directe omgeving die weten over haar cocaïne gebruik. Over haar prostitutie werk, ben ik de enige die dit weet en die klant die haar een woning aanbiedt. (Even ter indicatie: woning geschatte waard van 35-40miljoen Noorse kronen)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 04:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Precies. Soms is het ook goed om op je bek te gaan. Dat is voor velen een manier om te leren.
klinkt dat ze veel beter met iemand kan praten die hiervoor heeft gestudeerd als het zo'n impact heeft op haar leven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 04:59 schreef Markelientje het volgende:
[..]
Ze heeft als 23jarige teveel al meegemaakt. Torenhoge schulden door een aan cocaïne verslaafde ex, die haar ook nog eens met een mes heeft aangevallen en vaker gewelddadig tegenover haar was. Ze leidt een dubbel/trippel leven. Houdt haar prostitutie werk en cocaïnegebruik (niet elke dag, maar soms in het weekend) geheim voor haar ouders en vrienden. Er zijn 2 personen uit haar directe omgeving die weten over haar cocaïne gebruik. Over haar prostitutie werk, ben ik de enige die dit weet en die klant die haar een woning aanbiedt. (Even ter indicatie: woning geschatte waard van 35-40miljoen Noorse kronen)
Zie haar liever niet nog meer schade oplopen...
Kan er weinig aan doen op dit moment, dat snap ik zelf gelukkig ook. Zij neemt een beslissing en de gevolgen zijn voor haar. Enige wat ik kan doen is haar steunen en bijstaan als het misgaat, wat in alle waarschijnlijkheid gaat dat gebeuren..
Ik weet dat ze eigenlijk professionele hulp nodig heeft. Ze wil daar niet aan beginnen, ook vanuit een schaamtegevoel. Heb aantal jaren pedagogiek gestudeerd, zie bij haar teveel kenmerken die thuishoren bij professionele begeleiding, maar tot ze zelf daar klaar voor is, sta ik haar zo goed mogelijk bij.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 05:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
klinkt dat ze veel beter met iemand kan praten die hiervoor heeft gestudeerd als het zo'n impact heeft op haar leven.
No offence, maar dit soort gevallen moet je niet willen helpen, die moet je een klein beetje sturen dat ze professionele hulp krijgen om met hun eigen problemen te dealen ipv meerdere er in mee treppen
Ik weet het :/ te groot en sociaal hart.. Vriend zei al tegen mij dat veel egoïstischer moet worden en mensen harder te behandelen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 05:28 schreef Monopoly het volgende:
Grote kans dat je het aantrekt ja.
Blijf uit de buurt van drama.
Maak dat wel duidelijk aan haar. Dat ze heel duidelijk weet dat jij een standpunt inneemt en haar niet zomaar laat vallen. Dan doet ze wellicht wel moeilijk, maar dan heeft zij duidelijkheid en jij rust.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 05:35 schreef Markelientje het volgende:
[..]
Ik weet het :/ te groot en sociaal hart.. Vriend zei al tegen mij dat veel egoïstischer moet worden en mensen harder te behandelen.
Zal zaterdag wel van haar horen hoe het ging en of ze hiermee doorzet. Doet ze dat, dan mag ze mij de sleutel en geld teruggeven. Steun haar graag, maar niet op deze manier.
Ik houd haar niet in de gaten. Ze vroeg zelf om haar via instagram te volgen, in zoverre ik daarop actief ben....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 06:20 schreef Dehelerambam het volgende:
Wat zou dat zeggen dan? En waarom hou je in de gaten wie ze toevoegt?
Sorry, maar jouw onderbuikgevoelens klinken mij eerder als jaloezie..quote:Op vrijdag 21 maart 2014 06:00 schreef Markelientje het volgende:
Ze weet dat ik haar niet laat vallen, dat heb ik haar wel duidelijk gemaakt. Ook hoe ik denk over deze gang van zaken, weet ze. Liever nog dat ze evt bij mij intrekt, ik heb een tweede kamer, dan evt zou bij een persoon die ze ongeveer 3 weken kent.. maar nu dus een nacht gaat slapen, zonder betaling "om te kijken of het wat is".
Ze voegde hem wel direct toevoegde op fb en instagram, wat ze bij mij niet deed, ondanks het enorme gebruik van fb in Noorwegen. Als test haar nu maar eens toegevoegd, benieuwd of ze dat accepteert. Zegt misschien meer dan woorden..
Helaas, niet jaloersquote:Op vrijdag 21 maart 2014 06:28 schreef kikoooooo het volgende:
TS is jaloers en gefriendzoned. Het spat er vanaf.
Zoals gezegd, ze is als een zus voor mij geworden en ik ben voor haar die persoon die haar steunt. Zou nu niet meer met haar willen slapen, zou verkeerd zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:01 schreef Civilian het volgende:
[..]
Sorry, maar jouw onderbuikgevoelens klinken mij eerder als jaloezie..
Vooral omdat je ook nog eens met dr geslapen hebt en nu dit soort dingen zegt en doet.
bij een hoer is dat de pay zone.quote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:30 schreef gelestipjes het volgende:
Het klinkt toch wel enigszins als jaloezie, waarom is het ineens een probleem voor jou om haar naar het werk te brengen zodra ze bij die andere kerel verblijft? En waarom moet ze nu ineens de huissleutel/geld teruggeven? Hoezo maakt ze nu volgens jou ineens misbruik van je goedheid, maar daarvoor niet? Dat alles alleen omdat ze nu een keuze maakt waar jij het niet mee eens bent? Dat klinkt nou ook niet echt als een goede vriendschap.
Haar naar haar werk rijden is geen probleem voor mij.. Het gaat om de wijze waarop zij dit speelt, de laatste paar weken structureel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:30 schreef gelestipjes het volgende:
Het klinkt toch wel enigszins als jaloezie, waarom is het ineens een probleem voor jou om haar naar het werk te brengen zodra ze bij die andere kerel verblijft? En waarom moet ze nu ineens de huissleutel/geld teruggeven? Hoezo maakt ze nu volgens jou ineens misbruik van je goedheid, maar daarvoor niet? Dat alles alleen omdat ze nu een keuze maakt waar jij het niet mee eens bent? Dat klinkt nou ook niet echt als een goede vriendschap.
Kerel.. Je kan blijven zeggen dat 't geen jaloezie is, maar het druipt er vanaf. Serieus.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:58 schreef Markelientje het volgende:
[..]
Haar naar haar werk rijden is geen probleem voor mij.. Het gaat om de wijze waarop zij dit speelt, de laatste paar weken structureel.
Zij gaf zelf vorig weekend aan, toen we uit waren en een goed gesprek hadden, dat ze dit weekend langs zou komen, film en gewoon gezellig doen, als voorheen.
Nu wordt het ineens dit verhaal en geeft ze aan dat er in haar weekend thuis zoveel moet gebeuren, was enz.. Is het dan raar dat ik mij gebruikt voel?
Huissleutel is niet een direct probleem, maar gebeurtenissen als dit tasten het vertrouwen aan. Iets te vaak op het laatst weer wat anders.
Hetzelfde met fb, vroeg haar mij toe te voegen dik 3maand gelden, als reactie "ok, doe ik". Gebeurd niks verder, kan gebeuren, hoef ik verder niks achter te zoeken.
Als ik dan die persoon natrek* en zie dat zij hem heeft toegevoegd, mag ik dan wel afvragen waar ze mee bezig is? Komt over als manipulatie en gebruik maken van mensen.
*natrekken via Google, omdat ze mij vraagt haar te rijden, wil ik graag weten wie op welk adres woont. Dit weet ze, ivm haar veiligheid en wordt op prijs gesteld.
Ik zit ook krap bij kas, dat weet ze heel goed. Dus als ze haar huurgeld overhoudt, kan ze mij terugbetalen. Vind ik niet meer als redelijk in een vriendschap.
Rare is dat zij mij waarschuwde voor een vriend die misbruik zou maken van mij, maar diezelfde vriend zei hetzelfde om haar... Misschien ben ik wel te goedgelovig als het op dergelijke gevallen aankomt en wil het beste zien in mensen.
Dit, als het gewoon vriendschap is zeg je gewoon jouw mening en laat je haar haar keuzes maken. Dit beschermende zit dieper.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:03 schreef Civilian het volgende:
[..]
Kerel.. Je kan blijven zeggen dat 't geen jaloezie is, maar het druipt er vanaf. Serieus.
En personen natrekken op die manier is niet gezond vind ik..
Dit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:31 schreef Lienekien het volgende:
Wat is nou precies de reden dat je het afraadt dat ze in dat huis gaat wonen?
Dan geeft ze aan onze vriendschap, mijn steun en mening als zeer belangrijk te vinden en dat er nog niks besloten is door haar. Enige wat zij wil is van haar schuld af, op wat voor manier dan ook.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:23 schreef missbehavin het volgende:
En wat zegt zij als je dat tegen haar zegt?
Ik bedoelde over dat jij je gebruikt voelt...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:37 schreef Markelientje het volgende:
[..]
Dan geeft ze aan onze vriendschap, mijn steun en mening als zeer belangrijk te vinden en dat er nog niks besloten is door haar. Enige wat zij wil is van haar schuld af, op wat voor manier dan ook.
Zelf gaf ze aan te vermoeden dat deze man niet alleen als financieel consulent actief is (woning van 40milj in Oslo en woning in Madrid), maar vermoedt dat hij zich ook bezig houdt met andere zaken, narco/witwassen, gezien de enorme hoeveelheid cash geld in zijn bezit. Het maakt haar niet uit hoe en waar hij geld mee verdient, zolang zij gratis kan wonen (tegenprestatie is nog niet ter zake gekomen, zegt zij)
Hopelijk is het nu iets meer duidelijk waarom ik haar dit afraadde, geen duidelijke tegenprestatie. Ja evt gratis sex voor hem als hij in Oslo is, maîtresse idee. Ze zegt hierover dat ze zelf eigen baas wil blijven en vrij wil zijn in haar doen en laten, ongeacht wat hij wil. In laatste gesprek draaide ze al een beetje, ook omdat ze richting haar ouders wederom leugens moet vertellen hoe ze elkaar kennen en wat ze van elkaar zijn. Meest waarschijnlijke leugen voor haar wordt "verliefd stel" of " goede vriend".
Natuurlijk hoop ik voor haar dat het goed gaat en zij binnen 2 jaar schuldenvrij is. Of ik positief om deze man kan zijn, zie mijn andere reactie. Zij denk zelf al dat hij zich met meer duistere zaken inlaat, geheel zeker is ze nog niet, maar iemand van 35/36 jaar heeft niet pas op latere leeftijd de middelbare school afgerond en universiteit afgerond dat hij 2 woningen kan veroorloven, ongeveer duurste van Oslo (ja Noren zijn erg open in huizenprijzen). Dat heeft ze zelf ook door.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:35 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dit.
Want je gaf eerder aan altijd het goede in een persoon te willen zien, dus waarom niet bij deze man?
Blijft toch nog steeds haar probleem... Maar blijf vooral volhouden dat je niks voor haar voelt...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:50 schreef Markelientje het volgende:
[..]
Natuurlijk hoop ik voor haar dat het goed gaat en zij binnen 2 jaar schuldenvrij is. Of ik positief om deze man kan zijn, zie mijn andere reactie. Zij denk zelf al dat hij zich met meer duistere zaken inlaat, geheel zeker is ze nog niet, maar iemand van 35/36 jaar heeft niet pas op latere leeftijd de middelbare school afgerond en universiteit afgerond dat hij 2 woningen kan veroorloven, ongeveer duurste van Oslo (ja Noren zijn erg open in huizenprijzen). Dat heeft ze zelf ook door.
Ik heb, nadat ze dit tegen mij de eerste keer vertelde, zonder namen oid, maar als hypothetisch dilemma,met een andere vriend doorgenomen. Hij hent het meisje in kwestie niet.
Wel kent hij teveel mensen die hun hand niet voor crimineel gedrag omdraaien (ja, een mens krijgt soms vreemde vrienden in het leven...) Hij gaf ook direct al aan dat er meer achter zit en dat het evt beter is dat zij zich niet niet teveel met deze man inlaat omdat het op termijn niet goed afloopt.
Dit dus. Toen je de kans had ging je zelf ook met d'r naar bed.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:01 schreef Civilian het volgende:
[..]
Sorry, maar jouw onderbuikgevoelens klinken mij eerder als jaloezie..
Vooral omdat je ook nog eens met dr geslapen hebt en nu dit soort dingen zegt en doet.
Denk dat we daar binnenkort maar eens over moeten praten, op deze manier krijg ik namelijk een wat bittere smaak in de mond. Voelt alsof ze misbruik van de vriendschap maakt, daarom ook dat geld, even lenen ok. Maar niet 4+maand, dan even niet een jurkje oid kopen van de duurdere merken .. Haar schulden worden wel steeds duidelijker...ex die lening afsloot, maar zij heeft ook gat in haar hand..quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:39 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik bedoelde over dat jij je gebruikt voelt...
Ja natuurlijk is ze daar blij mee, altijd iemand achter de hand om d'r op te vangenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef Markelientje het volgende:
[..]
Denk dat we daar binnenkort maar eens over moeten praten, op deze manier krijg ik namelijk een wat bittere smaak in de mond. Voelt alsof ze misbruik van de vriendschap maakt, daarom ook dat geld, even lenen ok. Maar niet 4+maand, dan even niet een jurkje oid kopen van de duurdere merken .. Haar schulden worden wel steeds duidelijker...ex die lening afsloot, maar zij heeft ook gat in haar hand..
Of ze te vies is om aan te raken? Absoluut niet! Prostituees zijn ook mensen, soms niet geheel vrijwillig, anderen vrijwillig. Heb daar respect voor...
Zoals een aantal al zeggen, ze kiest ervoor om dit werk te doen. Ik heb haar mijn mening gegeven en een alternatief wat evt beter past. Ik begrijp best dat de wijk Frogner in Oslo haar meer aanspreekt, een van de duurste wijken, ambassades (NL/VS voorlopig). Dit heb ik ook tegen haar gezegd, maar ook hier zei ze dat er nog niks door haar besloten is. Dit accepteer ik en steun haar in haar leven, met een gezonde dosis argwaan. Dit laatste weet zij en is ze blij mee.
Zet die oogkleppen eens af..quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef Markelientje het volgende:
[..]
Denk dat we daar binnenkort maar eens over moeten praten, op deze manier krijg ik namelijk een wat bittere smaak in de mond. Voelt alsof ze misbruik van de vriendschap maakt, daarom ook dat geld, even lenen ok. Maar niet 4+maand, dan even niet een jurkje oid kopen van de duurdere merken .. Haar schulden worden wel steeds duidelijker...ex die lening afsloot, maar zij heeft ook gat in haar hand..
Of ze te vies is om aan te raken? Absoluut niet! Prostituees zijn ook mensen, soms niet geheel vrijwillig, anderen vrijwillig. Heb daar respect voor...
Zoals een aantal al zeggen, ze kiest ervoor om dit werk te doen. Ik heb haar mijn mening gegeven en een alternatief wat evt beter past. Ik begrijp best dat de wijk Frogner in Oslo haar meer aanspreekt, een van de duurste wijken, ambassades (NL/VS voorlopig). Dit heb ik ook tegen haar gezegd, maar ook hier zei ze dat er nog niks door haar besloten is. Dit accepteer ik en steun haar in haar leven, met een gezonde dosis argwaan. Dit laatste weet zij en is ze blij mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |