Kijk het is niet de competition, maar slechts de short film corner. Maar ik ga leip hierquote:
Ben sinds kort me meer gaan richten op coulour correction and grading, schiet al flat maar gebruikte brghtness en contrast en de fast CC en meestal presets. Had niet veel eerder tijd me erin te verdiepen. Maar probleem kan opslag zijn. 7,5e uur op 1 TB. En ik sla alles dubbel opquote:Op zaterdag 12 april 2014 14:04 schreef nietzman het volgende:
Die dingen zijn supergoed en handig, ik werk meestal met footage van een samurai blade. Die 10 bit prores files zijn heerlijk om mee te werken. Maar als je niet vol in de grading van footage zit en die extra kwaliteit kunt gebruiken heeft het eigenlijk vrij weinig meerwaarde.
Alles in prores hq gaat behoorlijk aantikken ja. Maar op zich is storage natuurlijk ook niet zo bijzonder duur meer, vooral niet de 'normale' USB backupschijven. Zelf heb ik hier een pegasus raid staan om van te werken en usb schijven met oude projecten los als back-up.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:14 schreef SunChaser het volgende:
Ben sinds kort me meer gaan richten op coulour correction and grading, schiet al flat maar gebruikte brghtness en contrast en de fast CC en meestal presets. Had niet veel eerder tijd me erin te verdiepen. Maar probleem kan opslag zijn. 7,5e uur op 1 TB. En ik sla alles dubbel op
Haal je niet liever de Pentax 645Z?quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:32 schreef Susteren het volgende:
Die nieuwe Blackmagic camera's zijn wel erg sexy.
Nja die Pentax medium format digitals zijn nooit echt een groot succes geweest imho.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:11 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Haal je niet liever de Pentax 645Z?
http://photorumors.com/20(...)iled-specifications/
Jammer want een mooi conceptquote:Op zaterdag 12 april 2014 21:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nja die Pentax medium format digitals zijn nooit echt een groot succes geweest imho.
Ja top! Wil ik er wel een Focus Puller bijquote:Op zaterdag 12 april 2014 21:11 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Haal je niet liever de Pentax 645Z?
http://photorumors.com/20(...)iled-specifications/
In combinatie met een c-100 is dit een beest, letterlijk haarscherpe beelden levert dit op waarbij door de h264 compressie je vaak dit soort kleine details mist.quote:Op zaterdag 12 april 2014 13:06 schreef SunChaser het volgende:
Weet iemand hoe goed en handig dit is?
http://www.cameratools.nl(...)-de-beste-kwaliteit/
Maar t is dan de bedoeling clean HDMI of RAW te schieten toch?quote:Op zondag 13 april 2014 10:22 schreef videonatic het volgende:
[..]
In combinatie met een c-100 is dit een beest, letterlijk haarscherpe beelden levert dit op waarbij door de h264 compressie je vaak dit soort kleine details mist.
ik zeg: ofquote:Op zondag 13 april 2014 13:14 schreef Blindboy het volgende:
Waar heb je het overAls je een externe recorder, zoals die Ninja 2, gebruikt dan gebruik je de (clean) HDMI-uitgang ja, maar dat is heel wat anders dan raw.
Ik heb altijd minimaal 6 batterijen bij en graag zelfs 3 laders.quote:Op zondag 13 april 2014 01:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hoeveel extra batterijtje heb jij KaMo? En een rig of vooral op statief? Overweeg em hier als tweede videocamera...
Benro S4/S6 of zo'n Weifeng, lees ik ook goede reviews over. Zelf gebruik ik de Benro S2, maar ik haal dan ook geen gekke toeren op de slider zelf uit.quote:Op zondag 13 april 2014 18:36 schreef KaMo het volgende:
Haha. Batterijen gaan echt rap. Maar bij sommige shoots kan je hem ook gewoon de netstroom gooien.
Iemand een tip voor een leuke budget statiefkop voor op mn slider?
Clean HDMI Proress in tegenstelling tot lelijke h264quote:Op zondag 13 april 2014 12:52 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar t is dan de bedoeling clean HDMI of RAW te schieten toch?
Ik heb diverse vergelijkingsvdeos gekeken maar zie werkelijk geen verschilquote:Op zondag 13 april 2014 19:52 schreef videonatic het volgende:
[..]
Clean HDMI Proress in tegenstelling tot lelijke h264
Komt omdat je niet naar het echte resultaat zit te kijken maar naar een voor web geëxporteerd filmpje met een data rate van 6 mb ipv 220. Je zult het zelf even moeten ervaren voor je verkocht bent. Ook zie je inderdaad geen voordelen van het graden. Ik zal morgen even kijken of ik twee screenshots kan exporteren van h264 vs ninja proress.quote:Op zondag 13 april 2014 20:28 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik heb diverse vergelijkingsvdeos gekeken maar zie werkelijk geen verschil
quote:Op zondag 13 april 2014 18:46 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Benro S4/S6 of zo'n Weifeng, lees ik ook goede reviews over. Zelf gebruik ik de Benro S2, maar ik haal dan ook geen gekke toeren op de slider zelf uit.
Bedankt voor de tips. Maar die vind ik eigenlijk te groot. Ik wil mijn slider setup graag klein houden. Ik heb er nu een mini balhoofdje opzitten wat me wel bevalt. Vibraties zijn alleen zichtbaar omdat hij niet zwaar genoeg locked.quote:Op zondag 13 april 2014 19:01 schreef shiznuts het volgende:
Heb de WF-717AH (AliExpress of eBay, not sure; China i.i.g.)
[ afbeelding ]
Dan kan 'ie toch net zo goed de Manfrotto halen?quote:
Als je nu een mini ballhead hebt, waarom dan niet gewoon voor een normale ballhead gaan ipv video fluid head? Dan ben je voor ¤30-50 klaar.quote:Op zondag 13 april 2014 21:00 schreef KaMo het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de tips. Maar die vind ik eigenlijk te groot. Ik wil mijn slider setup graag klein houden. Ik heb er nu een mini balhoofdje opzitten wat me wel bevalt. Vibraties zijn alleen zichtbaar omdat hij niet zwaar genoeg locked.
[ afbeelding ]
Maar een budgetversie van deze:
http://www.cameranu.nl/nl/p7654/manfrotto-700rc2-video-head
Zou ideaal zijn!
Daar zat ik ook al naar te kijken, maar ik vrees dat de pan/tilt hendel te veel naar beneden steekt om handig te zijn bij mijn slider. Hoeveel steekt hij uit naar beneden?quote:
Ik heb een ballhead en dat is prima, maar een video fluid heeft wel de voorkeur natuurlijk!quote:Op zondag 13 april 2014 22:10 schreef Blindboy het volgende:
[..]
Als je nu een mini ballhead hebt, waarom dan niet gewoon voor een normale ballhead gaan ipv video fluid head? Dan ben je voor ¤30-50 klaar.
Ajajaj, dat veranderd de zaakquote:Op maandag 14 april 2014 00:57 schreef shiznuts het volgende:
Je kunt die hendel ook omdraaien, hè. Dat 'ie naar boven of zijwaarts uitsteekt.
[ afbeelding ]
Aanhaken mengpaneel. Kon uitvoeren naar XLR.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:44 schreef whY... het volgende:
Goed gedaan hoor Hoink, hoe kwam je aan de audio van de live muziek?
Geen Pentax voor jou? Ah...quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nja die Pentax medium format digitals zijn nooit echt een groot succes geweest imho.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:35 schreef hoink581 het volgende:
https://vimeo.com/91923196
Lange video (4 min), feestweek jubileum van een theater film cafe in Amersfoort.
Leuk!quote:Op woensdag 16 april 2014 11:42 schreef whY... het volgende:
Ik heb een trouwvideo klusHoe kicken is dat!
Tof! Wat voor soort bruiloft is het?quote:Op woensdag 16 april 2014 11:42 schreef whY... het volgende:
Ik heb een trouwvideo klusHoe kicken is dat!
Sjiek! Jammer van het kraken ja.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:04 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Item gemaakt voor onze tv uitzending van morgen:
https://vimeo.com/92179205
Helaas soms wat kraken in het geluid op een paar plekken. We dachten dat dit aan de clip-ons lag, maar kwamen er later achter dat het een fout van de geluidsman was. Die had de draadloze ontvangers in z'n kontzak... Maarja, konden we niks meer aan doen. Heb het in Audition nog enigzins kunnen fiksen gelukkig, maar op drie momenten is het nog wel hoorbaar.
En KaMo: Waarom niet beide mee?
Antennes sowieso altijd hetzelfde houden bij zender/ontvanger, dus horizontaal or vertikaal. Dat gekraak in het begin komt door de wind. Gebruik een plopkap of Rycote overcovers. Maar er is meer mis met de audio in dit item. Het loopt op sommige punten niet sync, de stemmen zijn dof en op het einde af en toe onverstaanbaar. Is op te lossen met een EQ. Bepaalde attacks in de muziek overstemt af en toe het dialoog. Verder is hij veel te luid afgemixt. Er zitten sowieso pieken in die de 0dBFs bereiken, daarbij komt de gemiddelde meting uit op -21.2 LUFS. Gebruikt de TV-zender de R128-standaard dan heb je een probleem. Of ze keuren hem af of ze gaan zelf nog een enorme compressor/limitor erop gooien, wordt het alleen maar slechter van.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:04 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Helaas soms wat kraken in het geluid op een paar plekken. We dachten dat dit aan de clip-ons lag, maar kwamen er later achter dat het een fout van de geluidsman was. Die had de draadloze ontvangers in z'n kontzak... Maarja, konden we niks meer aan doen. Heb het in Audition nog enigzins kunnen fiksen gelukkig, maar op drie momenten is het nog wel hoorbaar.
ja jammer van die audio... Altijd monitoren! Zeker als je een 'geluidsman' hebt.quote:Op donderdag 17 april 2014 00:04 schreef Peter_Aragorn het volgende:
KNIP
Ik moet het draaiboek nog krijgen maar de afspraak staatquote:Op woensdag 16 april 2014 16:16 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Tof! Wat voor soort bruiloft is het?
Ja echt kut. We waren iig al erg blij dat we er na een tijdje achter kwamen gelukkig.quote:Op donderdag 17 april 2014 07:37 schreef KaMo het volgende:
[..]
ja jammer van die audio... Altijd monitoren! Zeker als je een 'geluidsman' hebt.
En waarom niet beiden? Ik ga met de trein, en elke tas extra is dus weer gewicht. Ook is het gewoon onhandig op locatie om teveel bij te hebben. Ik laat de slider thuis.
Heb je dit opgenomen met een shoulderrig of de glidecam? ik vermoed het laatstequote:Op donderdag 17 april 2014 00:04 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Deze: http://www.buyincoins.com/item/52.html en een Zoom H1.quote:Op donderdag 17 april 2014 07:56 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik moet het draaiboek nog krijgen maar de afspraak staat
Wat voor lavs gebruiken jullie eigenlijk?
Vanuit mijn opleiding gebruikte we alleen een lavalier met draad, was volgens mij van Audio Technica. Heb op mijn eerste stage nog met de Sennheiser G2 gewerkt. Die deed het op zich wel aardig, behalve op bepaalde plekken waar het grootste gedeelte van de frequenties al was ingenomen. Dan kreeg je last van ruis.quote:Op donderdag 17 april 2014 09:56 schreef whY... het volgende:
Profi mening nodig:
http://www.bax-shop.nl/ca(...)product-details.html
Ik neig naar de shure van 429 euro. Maar wat zeggen jullie eckte bazen
80 euro voor zo'n ding kan nooit veel soeps zijn. De 'echte' merken beginnen bij de ¤500 en op eBay vind je namaak die vrij aardig schijnt te werken voor rond de ¤300. Maar ik ben benieuwd of het wat is! Misschien is het toch beter dan niksquote:Op donderdag 17 april 2014 12:43 schreef hoink581 het volgende:
Vandaag komt als het goed is mijn stabilizer binnen, maar ik ben bang dat ik 80 euro heb weggeflikkerd, als ik de geringe reviews bekijk die ik kan vinden.![]()
[ afbeelding ]
Ik ben heel benieuwd. Veel slechter dan mijn Flycam dSLR gaat het toch niet worden? Die werkt pas goed op een windstille dag, van te voren met nanoprecisie afstemmen, iedereen in de omgeving de adem laten inhouden, geen overbodige stofdeeltjes op de body die de balans verneuken, bidden dat de aardrotatie meewerkt en het shot 20x overdoen. Vervolgens is 4 seconden materiaal ongeveer bruikbaarquote:Op donderdag 17 april 2014 12:43 schreef hoink581 het volgende:
Vandaag komt als het goed is mijn stabilizer binnen, maar ik ben bang dat ik 80 euro heb weggeflikkerd, als ik de geringe reviews bekijk die ik kan vinden.![]()
[ afbeelding ]
Ik heb hem vanmiddag binnen gekregen. Allereerst wilde ik gaan vloeken dat ik een miskoop had gedaan, omdat ik het maar niet gebalanceerd kreeg. Uiteindelijk bleek dat mijn eigen onkunde te zijn en na wat gepiel, kreeg ik hem inderdaad gebalanceerd!quote:Op donderdag 17 april 2014 22:38 schreef Blindboy het volgende:
[..]
80 euro voor zo'n ding kan nooit veel soeps zijn. De 'echte' merken beginnen bij de ¤500 en op eBay vind je namaak die vrij aardig schijnt te werken voor rond de ¤300. Maar ik ben benieuwd of het wat is! Misschien is het toch beter dan niks
Ik zal hem binnenkort ook eens buitenshuis uit proberen, kijken hoeveel invloed de wind er eigenlijk op heeft. De bouwkwaliteit had wel ietwat beter gekund, maar wat wil je voor 80 euro.quote:Op vrijdag 18 april 2014 01:22 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik ben heel benieuwd. Veel slechter dan mijn Flycam dSLR gaat het toch niet worden? Die werkt pas goed op een windstille dag, van te voren met nanoprecisie afstemmen, iedereen in de omgeving de adem laten inhouden, geen overbodige stofdeeltjes op de body die de balans verneuken, bidden dat de aardrotatie meewerkt en het shot 20x overdoen. Vervolgens is 4 seconden materiaal ongeveer bruikbaar
Knoppen en schuiven, plaatjes zijn prima evenals de voetjes en de gimbals. Carbonfiber post, ook prima. Alleen de uitschuifklem die de bovenkant en onderkant van het ding bij elkaar houden is van plastic. En dat zou wel eens kapot kunnen gaan.quote:Op vrijdag 18 april 2014 01:42 schreef Drommelsch85 het volgende:
Hoe is de afwerking van het ding verder?
Gaan we nog een review / sample footage zien?quote:Op vrijdag 18 april 2014 01:59 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Knoppen en schuiven, plaatjes zijn prima evenals de voetjes en de gimbals. Carbonfiber post, ook prima. Alleen de uitschuifklem die de bovenkant en onderkant van het ding bij elkaar houden is van plastic. En dat zou wel eens kapot kunnen gaan.
Morgen ga ik naar het strand en neem ik hem mee voor wat "échte" test shotsquote:Op zondag 20 april 2014 20:21 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Gaan we nog een review / sample footage zien?
Ik word er niet echt warm van. Bij die kat is de resolutie wel goed te zien.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:56 schreef Unites het volgende:
Samsung Galaxy S5 - 4K
En, wat vinden jullie ervan?
Ja. Dit filmpje heb ik best snel in elkaar geknutseld, gewoon om te kijken hoe de 4K-functie eruitzag. Ben er zelf best tevreden mee, al moet ik wel zeggen dat de kwaliteit op YouTube minder is dan wanneer ik het filmpje gewoon afspeel via iMovie.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:14 schreef shiznuts het volgende:
Was jij niet diegene die een bioscoopfilm wilde maken?
Dan heb je nog wel een eindje te gaan...
Dat telefooncamera's tegenwoordig best wel wat kunnen is natuurlijk leuk.
Heb die, kwaliteit is mwah. Schoefjes draaien steeds vanzelf los waardoor de slate los gaat zitten en die kleuren op de slate is gewoon een sticker die er vrij makkelijk vanaf pelt.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:52 schreef shiznuts het volgende:
Trouwens een week geleden besteld: http://www.ebay.nl/itm/310930241057 .
[ afbeelding ]
Zal nog wel ffies duren voor 'ie er is. Maar vond zoiets wel lachen om te hebben.
Ik mis Slate.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:52 schreef shiznuts het volgende:
Trouwens een week geleden besteld: http://www.ebay.nl/itm/310930241057 .
[ afbeelding ]
Zal nog wel ffies duren voor 'ie er is. Maar vond zoiets wel lachen om te hebben.
Leuk als er ergens een vertraging zit in het geluid. Dan sync je te laat in de postquote:Op woensdag 23 april 2014 08:40 schreef KaMo het volgende:
Leuk joh, ik heb ook een of ander crappy ding. Maar voor echte projecten huur je gewoon een betere
Heb ook een keer gewerkt op een set waar ze dit gebruikten:
https://itunes.apple.com/(...)hot/id320315888?mt=8
Was wel erg fijn schijnbaar. Gewoon gelijk op de iPad loggen enzo. Maarja, dan moet je wel een iPad hebben
Opdracht, promotiefilmpje voor het Noordhollands Dagblad.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:36 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit! Gewoon om te testen of een opdracht?
De omgeving ziet er erg Noord-Hollands uit ja.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:37 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Opdracht, promotiefilmpje voor het Noordhollands Dagblad.
Nog testshots gemaakt?quote:Op woensdag 23 april 2014 09:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De omgeving ziet er erg Noord-Hollands uit ja.
Bedankt voor je feedback. Het zijn inderdaad soms best wel random shots. En qua dat rustiger zijn met bewegingen: ik zal er meer op gaan letten. Ik vind het zelf ook vrij irritant hoor, heb het nog geprobeerd te stabiliseren, maar dat was geen succes.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:43 schreef shiznuts het volgende:
De switch van boek naar realiteit (of droomwereld juist eigenlijk) was op zich leuk bedacht.
Maar de rest was nogal random plaatjesschieterij. En wat dat betreft, wees misschien eens wat rustiger qua bewegingen. Je pan/tilts en gebibber maken een kijker nu misselijk. Houd ook rekening met de horizon, dat die ook horizontaal loopt. Paardshot rond 0:40 was wel ok. Je kunt natuurlijk, als je geen tripod hebt en geen mount voor je telefoon, ook gewoon gebruik maken van zo'n hekwerk/paaltje die daar in de wei staat natuurlijk.
Maar goed. Je bent er in ieder geval mee bezig, dat is het belangrijkste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |