Spannondquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:56 schreef Peter_Aragorn het volgende:
BAM! voor mijn stage vanaf september ga ik met een klasgenoot een documentaire maken in Ehtiopië.
Meer nieuws en uitleg volgen!
I'm stoked!
Tof toch!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:56 schreef Peter_Aragorn het volgende:
BAM! voor mijn stage vanaf september ga ik met een klasgenoot een documentaire maken in Ehtiopië.
Meer nieuws en uitleg volgen!
I'm stoked!
Posten !!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:51 schreef SunChaser het volgende:
HDR video werkt. Het enige is dat niemand zal herkennen dat het HDR video is, omdat het een effect is dat de leek zal vertalen als mooie beelden (als het goed is). Het is een techniek dat je niet zo snel op een andere manier voor elkaar krijgt (kan wel, met veel lampen of met 2 camera's naast elkaar) anyWay, ben er blij mee
ja dat had ik je ook wel kunnen vertellenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:29 schreef SunChaser het volgende:
[..]
ben er alleen achter dat je m niet van je sd kan deleten anders gaat je camera niet meer aan
Maar je kan magic lantern wel uitzetten of verwijderen. Neem ik aanquote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja dat had ik je ook wel kunnen vertellenMoet op elke sd kaart staan die je wilt gaan gebruiken in die camera.
Nog niet, het is onderdeel van een filmpje dat ik maakquote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Maarre upload et resultaat dan ff !
Dat kan. Alleen bij de 650d als ik een kaartje in doe waar niks op ml op staat gaat die niet aan. Bij mijn 5dmII wel. Alleen dan doet ML het alleen niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar je kan magic lantern wel uitzetten of verwijderen. Neem ik aan
Dat had ik dus. Maar je kan de Software toch verwijderen neem ik aanquote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat kan. Alleen bij de 650d als ik een kaartje in doe waar niks op ml op staat gaat die niet aan. Bij mijn 5dmII wel. Alleen dan doet ML het alleen niet.
Ik deed een ander kaartje in de 650 en dan doet ie t maar geen MLquote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat kan. Alleen bij de 650d als ik een kaartje in doe waar niks op ml op staat gaat die niet aan. Bij mijn 5dmII wel. Alleen dan doet ML het alleen niet.
Je had toch eerst een test gemaakt. Dan weet je toch dat het zolang duurtquote:
Ja, maar dat ik 25000 frames zou krijgen wist ik niet, had t programma aangezet voor ik ging slapenquote:Op woensdag 2 april 2014 09:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je had toch eerst een test gemaakt. Dan weet je toch dat het zolang duurtNog een tip kijk die filmpjes niet op je camera als je last van epilepsie hebt.
Whoah zelfs met GPU rendering?quote:Op woensdag 2 april 2014 09:06 schreef SunChaser het volgende:
Tip van de dag, HDR video voor een timelapse met 18 minuten ruw materiaal is geen goed idee, dat zijn 25000 frames die hij splitst in 2x 25000 frames en dan samenvoegt tot 25000 frames, is je computer 15 uur mee bezig
Geen ideequote:
Goed gelukt. Ziet er mooi uitquote:Op woensdag 2 april 2014 18:07 schreef SunChaser het volgende:
Hier een voorbeeld gisteren gemaakt met de 650 D
Op tv is het niet meer mooi, korrelig, verkeerde WB en te onscherp dus ga het zo nog een keer doen met de 5D3
Ook ga ik proberen of ik de shutter gewoon hoger kan zetten ipv een ND fader te gebruiken met shutter 50, aangezien het enige dat beweegt toch de camera is
700 D is Fullframe toch?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:56 schreef Jerrybboy het volgende:
gebruikt iemand van jullie toevallig een rokinon/samyang/bower 8MM F/3,8 Fisheye lens toevallig voor filmen ?
zit te denken om deze aan te schaffen voor mijn 700D welke ik gebruik om mijn glidecam,
maar ken niemand die deze gebruikt en was wel benieuwd of mensen het een fijne lens vinden.
Nee joh. De 550D, 7D, 60D, 650D, 700D, 100D en 70D zijn allemaal APS-C sized.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
700 D is Fullframe toch?
Je gaat geen beeldvullend beeld krijgen, en maskering door de zonnekap, ik heb de Samyang 8 mm / F 3,5 ASPH IF CS2 op mijn FF camera, krijg je een rond beeld. (Was voor mij een bewuste keuze)
op FF kan je beter de 16mm nemen als je een beeldvullend beeld wil hebben (heb ik ook, er fijn)
Op een crop vult hij wel het volledige beeld. is een erg mooie fisheye voor weinig geld.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:18 schreef Jerrybboy het volgende:
nee 700D is een camera met een 1.6 crop factor. dus krijg dan een 12.8 mm. wat dus een ultra wide zou zijn. hierdoor krijg je ook geen ronde foto's iets wat ik ook niet wil hebben.
probeer een beetje in de stijl van devinsupertramp te filmen.
helaas lukt dat nog niet helemaal. met die 8mm wil ik dat proberen te veranderen, zoek alleen
nog vette dingen om te doen .
ja maar die heb je niet nieuw voor ¤200,-quote:Op woensdag 2 april 2014 20:27 schreef shiznuts het volgende:
Weet niet. Fisheye en wide =/= hetzelfde, hè. Je moet het maar net willen.
Zou liever voor de 11-16mm Tokina f/2.8 gaan.
Klein beetje verliefd op die.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:27 schreef shiznuts het volgende:
Zou liever voor de 11-16mm Tokina f/2.8 gaan.
quote:Sony is going to announce a new a7s full frame mirrorless camera on Sunday during the NAB show that starts tomorrow. The new model will most likely have a new 12MP sensor and 4k video recording capabilities and faster/improved AF system.
Read more on PhotoRumors.com: http://photorumors.com#ixzz2xxc3ZQqX
Hij ligt ver buiten mijn financieel bereik, maar dit is ook wel iets om op te letten. Ben benieuwd of ze de C100 en C300 nog gaan voorbijstreven.quote:Op maandag 7 april 2014 21:52 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat nou Sony A7s...
http://www.blackmagicdesign.com/products/blackmagicursa
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach gus, beetje gefrustreert?quote:Op maandag 7 april 2014 21:52 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat nou Sony A7s...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook leuk, maar las dat de A7s rond de prijs zit van de GH4. Dus dat is de bang-for-buck-hoek voor indy's en enthusiasts. Prima voor mensen die van een 5DmkIII naar iets nieuws willen dat 4K schiet maar niet richting MFT willen gaan. De A7s is fullframe en wil prima met je Canon lenscollectie samen (niet dat de GH4 dat niet wil, but you catch my drift). Al moet je dan voor die 4K wel een external recorder hebben, doet het niet zoals de GH4 compressed naar SD ook, alleen 1080P. Dus dan loopt het met zo'n Atomos Shogun er ook nog eens bij ook gauw in de papieren.quote:Op maandag 7 april 2014 21:52 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat nou Sony A7s...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou niet graag meer met een grote camera op stap gaan eigenlijk, voor de repos die ik maak alhtansquote:Op maandag 7 april 2014 21:52 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat nou Sony A7s...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Monteer jij de weddinghighlights niet OP muziek?quote:Op woensdag 9 april 2014 08:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Afgelopen vrijdag een bruiloft gefilmd en zaterdagavond meteen een jubileum in een theater van een drumfanfare. Was zondag ook helemaal kapot. Maar een voldaan gevoel.
Bij het uitzoeken van de beelden van de bruiloft niet helemaal tevreden over de kwaliteit. Gefilmd op 1080P, 25fps en veel het diagrama geheel opgezet voor het beste shallow focus effect. Maar misschien een combinatie met ISO 400 ( ML ISO 320 -EV-0.3) zijn achtergronden die een vlakke kleur hebben niet helemaal scherp. Toch lichte verspringen qua kleur en lichte ruis.
Al met al wel blij met de composities:
[ afbeelding ]
Daar heb ik nu ook last vanquote:Op woensdag 9 april 2014 08:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Afgelopen vrijdag een bruiloft gefilmd en zaterdagavond meteen een jubileum in een theater van een drumfanfare. Was zondag ook helemaal kapot. Maar een voldaan gevoel.
Bij het uitzoeken van de beelden van de bruiloft niet helemaal tevreden over de kwaliteit. Gefilmd op 1080P, 25fps en veel het diagrama geheel opgezet voor het beste shallow focus effect. Maar misschien een combinatie met ISO 400 ( ML ISO 320 -EV-0.3) zijn achtergronden die een vlakke kleur hebben niet helemaal scherp. Toch lichte verspringen qua kleur en lichte ruis.
Al met al wel blij met de composities:
[ afbeelding ]
Das mooi balen!quote:Op woensdag 9 april 2014 09:46 schreef KaMo het volgende:
[..]
Daar heb ik nu ook last van
Mijn Blackmagic Pocket is nu terug naar de fabriek voor een schermreparatie (kapot gegaan in mijn tas tijdens onbetaalde klus)
Dus nu doe ik al mijn clientwerk op een vriend z'n 550D. Ondanks dat mijn lenzen nu wel mooi wijd zijn, houd ik niet zo van de kwaliteit sprongen vooral: Hallo Moire.
Jawel, maar dit is nog puur het uitzoeken van de beelden die ik wil en kan gebruiken. Geluid erbij kan handig zijn als er leuke dingen worden gezegd, dus die neem ik nu standaard mee naar de timeline.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:42 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Monteer jij de weddinghighlights niet OP muziek?
ze zijn nog lelijker dan een opgetuigde DSLRquote:Op woensdag 9 april 2014 11:40 schreef hoink581 het volgende:
Die kineMINI is ook echt nice. Zeker als je kijkt naar het prijskaartje.
http://www.kinefinity.com/kinemini/
Dat is niet zo boeiendquote:Op woensdag 9 april 2014 11:54 schreef SunChaser het volgende:
ze zijn nog lelijker dan een opgetuigde DSLR
Ja, GH3 omdat ik tijdens deze shoot mijn BMPCC kapot uit mijn tas haaldequote:Op vrijdag 11 april 2014 10:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Alles met de GH3 ja ?
Nice hoor.. geen ruis enzo ... damn nice
Ben ik mee gestopt eigenlijkquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:59 schreef whY... het volgende:
Wanneer laten we hier weer wat eigen materiaal zien?
Ja maar ook met lichtgevoeligheid... In zulke licht situaties heb ik echt wel ruis..quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:52 schreef KaMo het volgende:
Laatst ook een projectje gedaan met 600D. Camera ligt lekker in de hand en met de juiste lens ook lekker beeld. Maar qua scherpte enzo haalt hij het niet bij de panasonics
Ik keek eigenlijk altijd graag naar werk van anderen, maar kom dat hier dus haast niet meer tegen steeds meer gaat het hier om mirrorless camera's.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:29 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ben ik mee gestopt eigenlijk
Zie er voor mijzelf de meerwaarde niet van in.
Ik stuur wel eens linkjes individueel naar mensen.
Ik kijk werk nu meer op YT en vimeoquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:17 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik keek eigenlijk altijd graag naar werk van anderen, maar kom dat hier dus haast niet meer tegen steeds meer gaat het hier om mirrorless camera's.
Dat komt gewoon door de sensor. Hoe kleiner de sensor, hoe scherper je beeld hoort te zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:52 schreef KaMo het volgende:
Laatst ook een projectje gedaan met 600D. Camera ligt lekker in de hand en met de juiste lens ook lekker beeld. Maar qua scherpte enzo haalt hij het niet bij de panasonics
Wat ben je toch een verongelijkte jankbal.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:44 schreef SunChaser het volgende:
Ik kijk werk nu meer op YT en vimeo
Het gaat hier idd alleen nog over gear
Superstrak, complimenten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:15 schreef KaMo het volgende:
Ik versta er geen hol van en het is niet helemaal mijn muziek. Maar dit filmde ik paar weken geleden als DoP zijnde. gedraaid op GH3 met Rokinon 14mm en Voigtlander 25mm.
Dankjequote:Op vrijdag 11 april 2014 12:58 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Zeer cool logo dude.Rode record knipper rondje het puntje op de 'i'.
Eerste wat ik dacht dat t VideoStil wasquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:21 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dankje
En de naam is inderdaad ietwat eigen Pietverdriet. Samentrekking van video en mijn naam. Maar het is een unieke naam, wat weer goed voor Google is.
Had gekunnen, maar on foto's ben ik nog niet zo kundig als in video.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Eerste wat ik dacht dat t VideoStil was
VideoStil is gewoon op de frameknop drukkenquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:24 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Had gekunnen, maar on foto's ben ik nog niet zo kundig als in video.
Thanksquote:
Ik vind Vidsti wel een goede naam! Lekker makkelijk, klinkt wat russisch!quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:21 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dankje
En de naam is inderdaad ietwat eigen Pietverdriet. Samentrekking van video en mijn naam. Maar het is een unieke naam, wat weer goed voor Google is.
Jup, zij hebben het logo aangeleverd en ik heb hem zelf geanimeerd.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:31 schreef KaMo het volgende:
[..]
Thanks
[..]
Ik vind Vidsti wel een goede naam! Lekker makkelijk, klinkt wat russisch!
En goed werk met die rare fietsen! Vooral de logo animatie op het einde is te gek. Zelf gedaan?
Erg tof!quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:33 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Jup, zij hebben het logo aangeleverd en ik heb hem zelf geanimeerd.
Nope. Als je trouwens zulke animaties nodig hebt, kun je me daarvoor "inhuren". Ik maak er geregeld wat voor een vriend van mij die ook een eigen bedrijfje heeft.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:37 schreef KaMo het volgende:
[..]
Erg tof!
Had ik hier de BTS van mijn korte film eigenlijk al gepost?
Haha is goed. Ik ben er zelf ook mee bezig, maar mocht ik er een keer niet uitkomenquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Nope. Als je trouwens zulke animaties nodig hebt, kun je me daarvoor "inhuren". Ik maak er geregeld wat voor een vriend van mij die ook een eigen bedrijfje heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |