Ik zie dat er allemaal bugs inzitten in de 5D3 versie dus ik wacht welquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet aan te raden? Je kan zoveel handige dingen die de camera normaal niet kan. Ik gebruik echt heel veel. zowel voor fotos als voor video
Jij had ook een 6D toch? Bevalt dat een beetje met ML?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet aan te raden? Je kan zoveel handige dingen die de camera normaal niet kan. Ik gebruik echt heel veel. zowel voor fotos als voor video
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:43 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Gewoon al de focus peak....verrekte handig!
Draai jij m op de 5D3 dan?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:43 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Gewoon al de focus peak....verrekte handig!
je draait m op de 5D3?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:27 schreef Susteren het volgende:
[..]
Gast zet die firmware er gewoon op, hij ontploft dan echt niet ofzo.
Ook op de 650D , maar ik ga ervan uit dat de basis van ML wel werkt op de 5D en dat alleen de andere zaken zoals Dual Iso of Raw misschien nog kleine bugs bevatten....quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:44 schreef SunChaser het volgende:
[..]
[..]
Draai jij m op de 5D3 dan?
[..]
je draait m op de 5D3?
Dat vraag ik me af. Ik wil m op de 5D3 maar die versie doet rare dingen met het opstarten enzo. Vraag me af of ik de 5D2 software op de 5D3 kan zettenquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:45 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ook op de 650D , maar ik ga ervan uit dat de basis van ML wel werkt op de 5D en dat alleen de andere zaken zoals Dual Iso of Raw misschien nog kleine bugs bevatten....
Nee ik heb een 5dMIIquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:43 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Jij had ook een 6D toch? Bevalt dat een beetje met ML?
heeft die ook hdr video? of is dat die dual iso?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:56 schreef over_hedge het volgende:
Oh en heb een 650d en daar totaal geen problemen met ml
Geen idee. Nog nooit hdr gebruikt voor video.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
heeft die ook hdr video? of is dat die dual iso?
Een A58 is ook een goeie optie...quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:05 schreef Blindboy het volgende:
In-body stabilisatie is wel briljant jaHelaas heeft Canon dat niet.
Blijft bij jouw de punt toets vaker hangen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Een A58 is ook een goeie optie...
Maja voor video is canon wel the shit ..
Magic Lantern!!
Nja het deed wel wat hoor (heb vroeger Alpha geschoten), vooral icm een IS objectief.quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nooit zo het voordeel begrepen van in body stabilisatie
Het grote voordeel is dat je dan op élke lens stabilisatie hebt. Daardoor kan je goedkopere lenzen (zonder stabilisatie) hebben en ook stabilisatie hebben op lenzen die het normaal anders nooit konden hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nooit zo het voordeel begrepen van in body stabilisatie
Hetzelfde sigma zoomobjectief, 70-200 2.8 is voor sony en pentax juist duurder dan voor canon/nikonquote:Op donderdag 27 maart 2014 20:32 schreef Blindboy het volgende:
[..]
Het grote voordeel is dat je dan op élke lens stabilisatie hebt. Daardoor kan je goedkopere lenzen (zonder stabilisatie) hebben en ook stabilisatie hebben op lenzen die het normaal anders nooit konden hebben.
Alleen is het minder effectief dan in-lens stabilisatie, maar het is beter dan niks.
Er is zo'n optie.. Daar kan je users mee blokkeren enzo..quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
Blijft bij jouw de punt toets vaker hangen?
Sorry maar na zoveel berichten begin ik me er aan te ergeren.
Waarom typ je niet gewoon normaal, vind je dit grappig ofzo?quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:48 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Er is zo'n optie.. Daar kan je users mee blokkeren enzo..
Dat is één (type) lens...quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hetzelfde sigma zoomobjectief, 70-200 2.8 is voor sony en pentax juist duurder dan voor canon/nikon
de 50mm 1.8 van canon voor 100euro is echt een aanraderquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:12 schreef JasonSub het volgende:
Ben van plan om een DSLR aan te schaffen en heb nog wat beginnersvragen waar ik nog niet helemaal uit ben.
Wat wil ik er mee doen?:
Hobby fotograferen
After movies schieten
Reportages maken
Budget is 450 euro om te beginnen. Kan later daar op verder bouwen.
Wat ik van plan ben aan te schaffen:
Canon 600D
External mic voor reportages eventueel
Led licht voor aftermovies bij weinig licht.
Ik heb zelf behoorlijk wat geresearcht, vooral naar de juiste lenzen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben ook altijd erg benieuwd wat mensen met ervaring te zeggen hebben omdat die vaak in dezelfde situatie hebben gezeten.
Welke lenzen zouden jullie mij aanraden voor bovenstaande situaties?
Is een kitlens geschikt voor bovengenoemde, of kan ik beter
alleen een body kopen en ergens anders lenzen vandaan halen.
Lees veel over m42 lenzen voor beginners om mee te oefenen. Begrijp
dat je daaruit geen wonderen kan verwachten maar zijn ze wel goed genoeg
om ook echt te gebruiken voor aftermovies/reportages of kom je dan van een
koude kermis thuis?
Kan je met een 600D handheld uberhaupt een beetje stabiel beeld krijgen tijdens
bijvoorbeeld het schieten van een aftermovie in een club. Of is een shoulder rig
eigenlijk een must?
Hopelijk helpen jullie me wat opweg.
Alvast bedankt:)
Zelfde reden dat jij altijd smiley's gebruikt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
Waarom typ je niet gewoon normaal, vind je dit grappig ofzo?
Vergelijk maar eens prijzen, heb nog geen voorbeelden gezien van hetzelfde objectief dat goedkoper is voor pentax sony dan voor canon nikonquote:
Voor aftermovies en reportages lijkt me dat geen goede, ivm de afstand waarop iemand moet gaan staan om hem lekker in beeld te hebben. Anders zie je alleen maar neuzen en ogen ipv buik tot hoofdquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
de 50mm 1.8 van canon voor 100euro is echt een aanrader
Wat zijn aftermoviesquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:03 schreef videonatic het volgende:
[..]
Voor aftermovies en reportages lijkt me dat geen goede, ivm de afstand waarop iemand moet gaan staan om hem lekker in beeld te hebben. Anders zie je alleen maar neuzen en ogen ipv buik tot hoofd
Dat was totaal niet mijn punt. Mijn punt was dat een lens zónder stabilisatie goedkoper is dan een lens mét. Die Sigma 70-200 f/2.8 was (want de versie zonder stabilisatie is niet meer te koopquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergelijk maar eens prijzen, heb nog geen voorbeelden gezien van hetzelfde objectief dat goedkoper is voor pentax sony dan voor canon nikon
Sigma 70-200 mm F2,8 EX DG hsm macro II is optisch hetzelfde als de Sigma 70-200 mm F2,8 EX DG OS HSM?quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:17 schreef Blindboy het volgende:
[..]
Dat was totaal niet mijn punt. Mijn punt was dat een lens zónder stabilisatie goedkoper is dan een lens mét. Die Sigma 70-200 f/2.8 was (want de versie zonder stabilisatie is niet meer te koop) daar een prachtig voorbeeld van, met kost 'ie ¤900 of meer, zonder rond de ¤600.
Reportage in een disco met 50mm crop? Dan kun je Iig niet op de dansvloer filmenquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:04 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat zijn aftermoviesEn reportages kan prima met 50mm lens hoor. Al gebruik ik hem op een ff niet op een crop, dat scheelt wel natuurlijk.
Weet ik veel dat hij in een disco gaat filmenquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Reportage in een disco met 50mm crop? Dan kun je Iig niet op de dansvloer filmen
Dat zegt ie, after moviequote:Op donderdag 27 maart 2014 23:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Weet ik veel dat hij in een disco gaat filmenMaar gewoon een reportage kan prima. Op een dansvloer is een ander verhaal ja.
Ik wist niet wat after movie isquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:31 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat zegt ie, after movie
Overigens 50mm crop een interview doen met een Mic op je camera wordt ook niet echt mooi
ben er alleen achter dat je m niet van je sd kan deleten anders gaat je camera niet meer aanquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:56 schreef over_hedge het volgende:
Oh en heb een 650d en daar totaal geen problemen met ml
kreeg menu niet eens meer aan de praatquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |