Behalve dan dat je bij KoM ook meteen je geld mag overmaken bij inschrijven op een project. Dan vind ik nog steeds het GvE systeem beter.quote:Op donderdag 17 april 2014 20:09 schreef BartNH het volgende:
Kapitaal op maat lijkt wel heel erg veel afgekeken te hebben van GvE. In het kader van spreiding is dat eigenlijk wel een mooie ontwikkeling.
Voorlopig doe ik ff nix maar anders zou ik inderdaad ook via KoM een deel geld investeren.
quote:Op donderdag 17 april 2014 23:18 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Behalve dan dat je bij KoM ook meteen je geld mag overmaken bij inschrijven op een project. Dan vind ik nog steeds het GvE systeem beter.
Op zich vind ik dat niet zo gek, na 75% zet meestal een eindsprint in. De kans dat een projeckt dan weer opnieuw open moet is gewoon kleiner. Ook bij GvE heb je vaak dat je geld overmaakt en dan meer dan een maand moet wachten voor de lening effectief is.quote:of
U investeert in een project maar betaalt pas als 75% van het doelbedrag is bereikt! U betaalt dan per iDeal of bankoverschrijving.
Ik heb ook een poging gewaagd met 100 eur. En als ik het zo zie op exact hetzelfde project.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:15 schreef BartNH het volgende:
Om iets ervaring op te doen met KoM heb ik daar op een project ingeschreven. A status, 48 mnd en 8%. De meeste projecten hebben daar minder mooie getallen. Ook zijn alle randvoorwaarden voor rentepercentage e.d. wat strakker geregeld.
Groot minpunt tov GvE is dat ze niet een hoofdelijke aansprakelijkheid eisen aan leners. Tevens lenen ze zo te zien ook niet aan particulieren.
Het is daar toch ook pas lenen vanaf 25000,- vind ik toch een aardig bedrag. Dan zo gezien toch ook weer liever GvE want particulieren vind ik wel leuk om te doen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:15 schreef BartNH het volgende:
Om iets ervaring op te doen met KoM heb ik daar op een project ingeschreven. A status, 48 mnd en 8%. De meeste projecten hebben daar minder mooie getallen. Ook zijn alle randvoorwaarden voor rentepercentage e.d. wat strakker geregeld.
Groot minpunt tov GvE is dat ze niet een hoofdelijke aansprakelijkheid eisen aan leners. Tevens lenen ze zo te zien ook niet aan particulieren.
En wat is hier dan ??? Hier waar ik woon doen vistenten het juist wel goed. Niet de verse vis verkoop, maar eten bij de tent vis dingetjes weer wel. Het is dat mijn balans voor crowdfunding nog steeds niet in de plus staat anders die vistent wel. Normaal doe ik 200 euro dan wel even 250 want 10% korting kan altijd leuk zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:52 schreef athlonkmf het volgende:
ehm... juist. die vistent, of een soortgelijke tent was hier ook een tijdlang geopend. absoluut geen klanten.
Den haag. Vlakbij Hollands spoor was zo'n tentje geopend. Helaas was er naast "m een Turkse supermarkt, en een stukje verder op snackbar.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:09 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
En wat is hier dan ??? Hier waar ik woon doen vistenten het juist wel goed. Niet de verse vis verkoop, maar eten bij de tent vis dingetjes weer wel. Het is dat mijn balans voor crowdfunding nog steeds niet in de plus staat anders die vistent wel. Normaal doe ik 200 euro dan wel even 250 want 10% korting kan altijd leuk zijn.
Den Haag zou je toch wat meer viseters verwachten. Maar goed turkse supermarkt in de buurt doet me dneken dat in die buurt minder nederlandse viseters zullen wonen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:43 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Den haag. Vlakbij Hollands spoor was zo'n tentje geopend. Helaas was er naast "m een Turkse supermarkt, en een stukje verder op snackbar.
In Den Haag heb je overal wel een turkse supermarkt. Net zoals dat je tientallen kraampjes hebt die allerlei vissnacks verkopen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:06 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Den Haag zou je toch wat meer viseters verwachten. Maar goed turkse supermarkt in de buurt doet me dneken dat in die buurt minder nederlandse viseters zullen wonen.
En oh ja mijn hier is dan Joure.
Wat is je punt dan?quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:18 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
In Den Haag heb je overal wel een turkse supermarkt. Net zoals dat je tientallen kraampjes hebt die allerlei vissnacks verkopen.
Plan klinkt leuk. Ben alleen benieuwd of het stand houdt. Op stations zijn er zat alternatieven. Nou kunnen ze wel mooi zeggen dat "NS retail" zoveel omzet maakt. Maar of dat ook voor hun gaat gelden?quote:
Wil hij vast wel aanpassen als je genoeg investeertquote:Op woensdag 23 april 2014 08:24 schreef BartNH het volgende:
Ik ben groot visliefhebber! Echter vis als fastfood op een station of andere plek waar mensen niet bewust naar toe gaan om een visje te halen is meestal gewoon dierenmishandeling in mijn ogen. Zonde van een mooi product om achteloos in een frituurpan te laten glijden. Dergelijke plaatsen koop ik dus niet meer want vaak is het resultaat dat ik het in de prullenbak laat verdwijnen. Voor mijn gevoel leent een dergelijke locatie zich beter voor patat, belegde broodjes en pizza.
Maar goed, ik vond er gister weer een met een laag totaal bedrag en 50% inbreng eigen vermogen. Bovendien maar 48 mnd en toch 8%. De matrassenreiniger (Alleen de gehanteerde naam zint me niet).
Dream onquote:Op woensdag 23 april 2014 10:20 schreef mesaana het volgende:
[..]
Wil hij vast wel aanpassen als je genoeg investeert
Het was een grapje..quote:Op woensdag 23 april 2014 10:56 schreef BartNH het volgende:
[..]
Dream onEen franchise keten die de naam wijzigt voor een minimale investeerder in één f-nemer. LOL.
Bij nader inzien vraag ik me toch wel af waarom een dergelijk klein bedrag niet in veel kortere tijd wordt afbetaald. De hele onderneming (kapitaal) is een overmaatse klop/stofzuiger en vervoer. Mogelijk nog wat chemicaliën. Doordat de helft van het geld eigen inbreng is kan je dus stellen dat ie over minimaal acht jaar afschrijft en die termijn lijkt me voor een auto en die machine nogal lang, zeker als er later ook onderhoudskosten komen aan dat spul.
Maar goed, het is hem gegund en het scheelt jou en mij weer een uitkering moeten betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |