abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137996867
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:14 schreef zarGon het volgende:
Even serieus, wie of wat zien jullie als geschikt alternatief?

Misschien gun ik de CHP wel weinig (omdat ik ze niet sterk vind overkomen), dus ik hoor graag jullie mening.
CHP, maar dan met Muharrem Ince ipv Kılıçdaroğlu.
pi_137996917
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

En waarom? Wat heeft de CHP tot nu toe gebracht? Hoe goed hebben ze hun oppositie rol waar gemaakt afgelopen 10 jaar?

Serieuze vragen :) niet om te trollen.
pi_137996964
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Waarom CHP? En waarom Muharrem Ince?

(Ik hoor graag argumenten. Kan mij wellicht ook doen veranderen van mening, in het voordeel van CHP.)
pi_137997007
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:18 schreef zarGon het volgende:
Ik ben het helemaal met jullie eens dat RTE (en AKP) inmiddels gewoon weg mag/kan/moet, maar wie (en welke partij) moet dat gat opvullen?
Zelfs ik (iemand die absoluut geen fan van RTE is) ben het hiermee eens. :) Hij is op dit moment gewoon de beste van de slechtsten... -O-
pi_137997091
Ik wil een mix tussen Chp en Akp om het in balans te houden. Wel graag zonder die pipo's van nu.
pi_137997135
Goedemorgen, ik heb zo'n donkere kringen he.
Als ik ziek ben moet ik meteen uit zien als een of andere crack verslaafde.
pi_137997160
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:32 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil een mix tussen Chp en Akp om het in balans te houden. Wel graag zonder die pipo's van nu.
Ik wil bergen geld.

Op wie zou je stemmen, waarom? Vanwege het verleden? Andere redenen?
pi_137997221
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:34 schreef Crip het volgende:
Goedemorgen, ik heb zo'n donkere kringen he.
Als ik ziek ben moet ik meteen uit zien als een of andere crack verslaafde.
Gecmis olsun
pi_137997243
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Gecmis olsun
Kan een lompe boer uit Schubbekutteveen je post lezen en begrijpen? Dan is het goed.Af en toe een woordje Turks is niet erg. Maar maak er geen complete conversaties van. Dank.
pi_137997293
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:14 schreef zarGon het volgende:
Even serieus, wie of wat zien jullie als geschikt alternatief?

Misschien gun ik de CHP wel weinig (omdat ik ze niet sterk vind overkomen), dus ik hoor graag jullie mening.
Niemand.

Maar wil niet dat Erdo president word en dat Gul dan opeens aan het hoofd van de AKP gaat zitten, want hoewel Gul een danser lijkt te zijn die zich in alles kan schikken en wat meer ''beschaafder'' is, beter gezegd, Gul is een pure diplomaat en Erdogan is charismatisch en kan goed speechen en mensen overhalen.

Wat ik wil; schoonmaak binnenin de AKP (maarja dan valt de partij uitelkaar denk ik), minder macht naar de AKP toe, stevige tegenwind van de MHP.

Niet zozeer omdat Bahçeli geweldig is maar hij is tot nu toe de enige geweest die zich niet gek heeft laten maken en nog redelijk normaal reageert.

Zoals jij zegt; Nederlandse toestanden aka coalitie aka AKP moet concessies maken dan.
pi_137997301
Omdat CHP uit de grote partijen de beste partij is die bij mijn overtuigingen/standpunten past, andere partijen komen er niet doorheen.

Waarom Muharrem Ince? Omdat ik meer vertrouwen in hem heb dan in de rest/Kılıçdaroğlu.

Er is erg veel ontevredenheid in Turkije wat betreft de regering. İk snap niet dat mensen alles afkeuren wat iemand doet maar alsnog op hem stemmen.

Er werd net boven gevraagd naar wat AKP heeft gedaan, toen zei TM voor de grap "yol yaptı". Mensen gebruiken dit echt als argument. Natuurlijk is het de taak om als regering je infrastructuur te verbeten. Ik ben er ook wel van overtuigd dat andere partijen ook "yol" maken.

Omdat mensen maar blijven denken dat Tayyip de beste van het slechtste is, gaat het niet goedkomen met Turkije.
pi_137997311
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik wil bergen geld.

Op wie zou je stemmen, waarom? Vanwege het verleden? Andere redenen?
Dat zeg ik toch in mn post?
pi_137997338
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 01:38 schreef Unlabeled het volgende:
s bij het proosten als ik ooit de gelegenheid krijg om dra
Oké, nu doe je alsof. En het valt totaal niet op XD
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_137997350
Oh en BDP mag er ook wel in eigk. Iig geen Mhp.
pi_137997372
Btw, de enige manier waarop ik een nieuwe partij de macht zie grijpen is á la 2001 (2002?) met vervroegde verkiezingen, stel AKP valt uit elkaar en ervaren mensen stichten een nieuwe partij op.

CHP/MHP heeft veel vers bloed nodig, veel jonge mensen etc. Moeten ook de middenstand aan kunnen spreken ipv vertoeven op ''biz ataturkcuyuz'' vs ''biz vatani koruyoruz''.

Waarom heten al die partijen van shit als BDP/HDP? Altijd meervoud :')
pi_137997423
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:40 schreef expans het volgende:

[..]

Niemand.

Maar wil niet dat Erdo president word en dat Gul dan opeens aan het hoofd van de AKP gaat zitten, want hoewel Gul een danser lijkt te zijn die zich in alles kan schikken en wat meer ''beschaafder'' is, beter gezegd, Gul is een pure diplomaat en Erdogan is charismatisch en kan goed speechen en mensen overhalen.

Wat ik wil; schoonmaak binnenin de AKP (maarja dan valt de partij uitelkaar denk ik), minder macht naar de AKP toe, stevige tegenwind van de MHP.

Niet zozeer omdat Bahçeli geweldig is maar hij is tot nu toe de enige geweest die zich niet gek heeft laten maken en nog redelijk normaal reageert.

Zoals jij zegt; Nederlandse toestanden aka coalitie aka AKP moet concessies maken dan.
Mee eens met dikgedrukte.

Een soort AKP-light. Maar er zijn weinig mensen met visie en ambitie, die het gewoon doen in plaats van alleen maar praatjes maken.

Bahçeli vind ik echt een typische Turkse opa: niet mee met de tijd en ik weet wel hoe het moet.
pi_137997470
Akp-light :P Hahah.

Dat CHP nu met cemaat flirt vind ik drie keer niks, trouwens.
pi_137997503
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mee eens met dikgedrukte.

Een soort AKP-light. Maar er zijn weinig mensen met visie en ambitie, die het gewoon doen in plaats van alleen maar praatjes maken.

Bahçeli vind ik echt een typische Turkse opa: niet mee met de tijd en ik weet wel hoe het moet.
True true. Daarom jong bloed :P. Mensen met ambitie, van ''onze'' tijd, die ook jongeren kunnen meetrekken.

Btw, Bahçeli heeft wel diploma (phd?) in economie oid, had ik niet verwacht.
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

Dat laat imo ook alleen maar de inconsistentie van de CHP zien.
pi_137997522
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:18 schreef zarGon het volgende:
Ik ben het helemaal met jullie eens dat RTE (en AKP) inmiddels gewoon weg mag/kan/moet, maar wie (en welke partij) moet dat gat opvullen?
Nee, ik ben het volledig met jou eens. Erdogan is nog het beste wat Turkije kan overkomen
pi_137997658
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:48 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, ik ben het volledig met jou eens. Erdogan is nog het beste wat Turkije kan overkomen
:') erdogan. Iemand die zn zakken vult met andermans geld?
pi_137997668
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Omdat CHP uit de grote partijen de beste partij is die bij mijn overtuigingen/standpunten past, andere partijen komen er niet doorheen.

Waarom Muharrem Ince? Omdat ik meer vertrouwen in hem heb dan in de rest/Kılıçdaroğlu.

Er is erg veel ontevredenheid in Turkije wat betreft de regering. İk snap niet dat mensen alles afkeuren wat iemand doet maar alsnog op hem stemmen.
Omdat het nog altijd erger kan dan nu. En als je een gezin hebt die je moet onderhouden, denk je even verder dan 'ik kan niet Twitteren'. En op economisch gebied heeft AKP wel een +1, i.t.t. CHP (die zich nog moet bewijzen).

Het overgrote deel van de mensen wil gewoon goed voor z'n gezin kunnen zorgen, zolang die maatregelen hen niet persoonlijk raken (journalisten, corruptie etc.) dan kunnen ze ermee leven.

quote:
Er werd net boven gevraagd naar wat AKP heeft gedaan, toen zei TM voor de grap "yol yaptı". Mensen gebruiken dit echt als argument. Natuurlijk is het de taak om als regering je infrastructuur te verbeten. Ik ben er ook wel van overtuigd dat andere partijen ook "yol" maken.
Er is een reden waarom Erdoğan dat als argument gebruikt. Het is namelijk echt te zot voor woorden wat er hiervoor is gebouwd in vergelijking met de laatste 12 jaar.

En het is niet alleen wegen bouwen. Metro's, trams, treinen, vliegtuigen... algehele openbaar vervoer is op de schop gegaan. Ik vind dat er te licht hierover wordt nagedacht, het wordt bijna vanzelfsprekend beschouwd dat het zo zou moeten gaan. En juist dat terwijl de geschiedenis ons leert dat dat niet zo is.

quote:
Omdat mensen maar blijven denken dat Tayyip de beste van het slechtste is, gaat het niet goedkomen met Turkije.
Tja, zolang je mij niet kan overtuigen als partij - vooral in de oppositie - dan blijft dat ook zo. We zijn het in ieder geval eens dat CHP met Kılıçdaroğlu zwak is.
pi_137997706
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:58 schreef Che_ het volgende:

[..]

Niet weer dat wijf :')

wrm wordt zij nog uitgenodigd shiiit
Ik zie dit nu pas maar; omdat zij de mooie perfect geintegreerde beschaafde Turk moet voorstellen.

Ookal voelt ze zich totaal geen Turk :').

Maarja, als je de standaard cCc Turk / kutallochtoon uithangt en praat nodigen ze jw nooit uit.

Je moet knuffelbaar zijn of jezelf haten.
pi_137997763
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:54 schreef expans het volgende:

[..]

Ik zie dit nu pas maar; omdat zij de mooie perfect geintegreerde beschaafde Turk moet voorstellen.

Ookal voelt ze zich totaal geen Turk :').

Maarja, als je de standaard cCc Turk / kutallochtoon uithangt en praat nodigen ze jw nooit uit.

Je moet knuffelbaar zijn of jezelf haten.
Wat een onzin. Dat wijf brengt een discussie op gang. Daar ging het ze om.
pi_137997765
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:53 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:') erdogan. Iemand die zn zakken vult met andermans geld?
Welke Turk niet? Bijna elke Turk in Nederland steelt zoveel mogelijk van de staat. En bijna elke Turk in Turkije doet zijn best om andere Turken af te zetten.

Ik heb als Turk heel veel slechte ervaring met Turken in hoe ze omgaan met financiële verantwoordelijkheden. En zie ze daarom eerder als primitief volk.
pi_137997815
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

Dat laat mijns inziens zien hoe wanhopig ze zijn. Wel mooi om het 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'-principe in werking te zien.

Verder heb ik liever Erdoğan dan Gülen. Die man is pas eng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')