Goedemiddag!
Gisterochtend heb ik de eerste zwangerschapstest in mijn leven gedaan. En ik had me dit toch altijd anders voorgesteld. Ten eerste, met een glimlach, en ten tweede dat de minuten voorbij zouden kruipen. 5 tot 10 seconde plassen stond er op het doosje. Door de zenuwen kon ik dit natuurlijk niet

maar dat was ook niet nodig, binnen 2 seconde kleurde het rechter streepje roze en de seconde erna kleurde er ook een streepje op het andere schermpje. " 3 minuten wachten " stond er op het doosje. 3 seconde was voor mij genoeg; volop zwanger. Met de test in mijn bh wankelde ik de wc uit. Ik woon nog thuis, en was niet van plan om dit aan mijn ouders te vertellen, althans, niet nu.
Ik ben 25 en ik heb sinds kort een relatie. Wat tot nu toe prima gaat. Ik slik sinds mijn 14e de pil. Netjes, en ik vergeet er nooit eentje. Ik weet ook de regeltjes, na overgeven werkt het niet, niet bij antibiotica etc.
In februari heb ik voor het laatst mijn menstruatie gehad. Vorige week gestopt i.v.m stopweek. Maar de menstruatie bleef weg, vandaar de test.
Daarnaast had ik bij mijn laatste menstruatie ineens pijnlijke borsten, gezwollen voor mijn gevoel en zwaar. Dit was voor mij nieuw, maar ik maakte me geen zorgen. Immers hebben veel vrouwen daar last van tijdens en voor de menstruatie.
Ik ben nadat ik de test heb gedaan naar mijn zus gegaan. Zij werkt in het ziekenhuis en heeft mij op de spoed poly van gynaecologie ertussen gepropt. Inwendige ego gemaakt en bloed laten prikken. De uitslag was zoals we allebei al wisten; hartstikke zwanger.
Vreselijke pech, zoals de gynaecoloog zei.
Naar huis, en samen met mijn zus, en haar man opties overwogen. Uiteraard moet ook de vader het weten. Gelukkig wist hij al dat ik overtijd was, dus kwam het niet helemaal uit de lucht gevallen.
Verschillende opties.
- Houden
- Abortuspil - omdat ik er vroeg bij ben kan dit nog -
- Curettage.
- Adoptie
- Pleeggezin, en eventueel op een later moment ervoor kiezen.
Ik weet dat de vader wel kinderen wil, maar niet nu. Hij zei wel, als ik het wil houden hij niet bij me weg zou gaan en zijn verantwoordelijkheid zal nemen maar het eigenlijk écht niet wil nu.
" we kunnen over een paar jaar toch gewoon een nieuwe maken?!"
"Ik kan het gewoon niet aan, niet nu"
Dat waren de reacties van hem die herhaaldelijk terugkeerden. Duidelijk dus.
Adoptie, ik denk niet, dat ik een kindje kan afstaan. Ik wil zelf ontzettend graag kinderen. Voor mij dus geen optie.
Pleeggezin. Afgeven als baby, en als het je uitkomt toch ervoor kiezen? Zo kijk ik er tegen aan. Ook geen optie dus.
Abortus;
Ik ben mijn hele leven al fel tegen abortus. ( uitzonderingen uiteraard )
Dit vooral omdat mijn moeder zwanger van mij was toen ze 16 werd, mij toch gekregen heeft en afgestaan heeft.
Waarom zou ik dan "zomaar" een "leven" weg laten zuigen?
Daarnaast vind ik dat wanneer je oud genoeg bent om (vrijwillig)seks te hebben, je ook oud genoeg zou moeten zijn om je verantwoordelijkheid voor eventuele gevolgen te nemen.
Nu is het zo dat ik gewoon dikke pech heb dat ik bij die 0.03% hoor die door de pil heen zwanger geworden is. Maar ik ben geen 16 meer, ik ben 25. En in mijn ogen volwassen genoeg om een kind een veilige en liefdevolle omgeving te bieden. Dit is ook wat ik hoor van mensen die mij goed kennen. Gelukkig.
Als ik toch ervoor kies om een vorm van abortus te ondergaan ben ik ontzettend bang dat ik enorm spijt ga krijgen. De rest van mijn leven. Elke dag. Of dat ik psygisch gewoon doordraai.
Mensen vertellen mij dat je beter spijt kan hebben van een abortus dan van een geboren kind.
Is er iemand die voor een kind gekozen heeft, in een situatie zoals waar ik in zit, en die achteraf oprecht spijt heeft van zijn of haar kind?De redenen waarom ik voor abortus zou kiezen zijn;
De relatie is net nieuw, dus er niet klaar voor (denk ik)
Ik woon bij (pleeg)ouders, en mijn moeder zou gék worden van een baby in huis.
Ik heb net een nieuwe baan aangeboden gekregen maar ben nog niet begonnen. In hoeverre is dit een financiele zekerheid? Kan er dan wel een kindje komen.
Alleen doen is een optie, maar zwaar ( ik denk dan, mensen in mijn omgeving doen dat ook, kunnen dat ook, waarom ik dan niet? )
Mensen dragen mij ook redenen aan.
- je bent nog jong
- over een paar jaar kun je het nog eens proberen
- je leven is omzeep
- je kunt niet meer reizen ( niet dat ik dat dus dagelijks doe of zo.)
- je moet veel dingen opgeven
Mensen dragen ook redenen aan om het te houden
- je krijgt er zoveel voor terug
- als je echt wil, kun je best nog leuke dingen doen, ik pas wel op hoor!
- ik heb nog genoeg babyspullen, desnoots trek je bij me in!
- je bent 25, en geen 16, je kunt dit best.
- je moet wel wat opgeven, maar je krijgt er zoveel voor terug.
- als je jong kinderen krijgt, zijn ze ook optijd het huis uit voor je van ouderdom in een rolstoel zit, dan kun je ook nog een wereldreis maken!
- stel je voor dat je nooit meer zwanger kunt raken!
Uiteindelijk maak ik zelf een beslissing, ongeacht wat andere mensen zeggen/vinden. En ik ben ook niet bang voor mijn reputatie. Ik ben dus niet echt opzoek naar advies ( al mag je dat best geven)
Ik heb alleen wel een brandende vraag, en ik zou graag jullie ervaringen willen lezen.
• Zijn er, mensen die oprecht spijt hebben ( toen ze voor een soortgelijke keuze stonden), van hun geboren kind? Had je toch voor abortus moeten kiezen?
Bedankt alvast voor de reacties en de moeite om mijn verhaal te lezen.
[ Bericht 0% gewijzigd door LadyTagliatelle op 20-03-2014 19:01:46 ]