abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137955708
quote:
Vertel dat aan de AH.
pi_137956252
Het NIBUD werkt toch met gemiddelden? Dan zullen er uiteraard mensen boven komen, maar ook mensen eronder....

Oh, en anecdotes aanbrengen als bewijs is natuurlijk van de zotte :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:23:32 #153
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137956304
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:19 schreef Barbusse het volgende:
Het NIBUD werkt toch met gemiddelden? Dan zullen er uiteraard mensen boven komen, maar ook mensen eronder....

Oh, en anecdotes aanbrengen als bewijs is natuurlijk van de zotte :')
En die gemiddelden geven aan dat er kennelijk een heleboel mensen niet op een efficiente wijze met geld kunnen omgaan.
pi_137956379
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En die gemiddelden geven aan dat er kennelijk een heleboel mensen niet op een efficiente wijze met geld kunnen omgaan.
Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar die heb je ook onder werkende mensen met een bovenmodaal inkomen. Het is in mijn ogen geen argument om uitkeringen nog meer te verlagen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:40:25 #155
396550 Richestorags
pi_137956554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar die heb je ook onder werkende mensen met een bovenmodaal inkomen. Het is in mijn ogen geen argument om uitkeringen nog meer te verlagen.
Maar ook niet om direct aan de bel te trekken zoals het Nibud. Als jij berekent dat men 50 euro p.m. tekort komt op basis van 676 euro p.m. voor 4 personen voor eten, ov en fiets (belachelijk veel) en 400 voor reserveringen (daar kan je elke maand een tweedehands koelkast, wasmachine en droger van halen) gaat er ergens iets fout.
pi_137956568
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Precies.

Onderschat de psychologische kant niet.
In dit geval - imago.

Grootste probleem tegenwoordig. Draait allemaal om imago. Dit zie je ook onder jongeren. Liever een jaar werkloos dan een baan dat niet "stoer" is. Ik heb veel meer respect voor mensen die daar gewoon schijt aan hebben.

Ook al die mensen die zich liever in de schulden werken dan hun sociale status verliezen. Hoe triest ben je dan.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_137956603
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar ook niet om direct aan de bel te trekken zoals het Nibud. Als jij berekent dat men 50 euro p.m. tekort komt op basis van 676 euro p.m. voor 4 personen voor eten, ov en fiets (belachelijk veel) en 400 voor reserveringen (daar kan je elke maand een tweedehands koelkast, wasmachine en droger van halen) gaat er ergens iets fout.
Wees gerust, met de huidige kijk van het kabinet op mensen met een uitkering zal er vast nog meer worden gekort. En ze moeten verplicht een tegenprestatie leveren. Alles komt goed, de werkloosheid kan naar de 0%.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:47:10 #158
396550 Richestorags
pi_137956658
quote:
14s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wees gerust, met de huidige kijk van het kabinet op mensen met een uitkering zal er vast nog meer worden gekort. En ze moeten verplicht een tegenprestatie leveren. Alles komt goed, de werkloosheid kan naar de 0%.
Nee de werkloosheid kan niet naar de 0%. En er mogen best wat voordeeltjes weg die minima die werken niet hebben ja. Zoals de gratis sport- en muzieklessen voor kinderen. Of de gratis computer.
pi_137956716
ik wil even een opmerking plaatsen over dat er zo belachelijk veel gerekend zou worden voor ov en fiets. ook die wordt bepaald door gemiddelden en dan kom je toch echt op het idee dat er zat dorpen zijn waarvandaan een kind elke dag een half (auto)uur moet reizen om bij school te komen. dfan schiet het wel lekker op met de kosten voor ov en fiets he ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137956793
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee de werkloosheid kan niet naar de 0%. En er mogen best wat voordeeltjes weg die minima die werken niet hebben ja. Zoals de gratis sport- en muzieklessen voor kinderen. Of de gratis computer.
Een computer is tegenwoordig onmisbaar, alles gaat digitaal. En nee, je hebt geen 24/7 toegang tot internet indien je afhankelijk bent van het UWV voor computergebruik. En sport en muziekles is participatie. Dat willen we toch? Dat mensen meedoen? Of zijn kinderen niet belangrijk genoeg daarvoor?
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:56:44 #161
396550 Richestorags
pi_137956823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:50 schreef simmu het volgende:
ik wil even een opmerking plaatsen over dat er zo belachelijk veel gerekend zou worden voor ov en fiets. ook die wordt bepaald door gemiddelden en dan kom je toch echt op het idee dat er zat dorpen zijn waarvandaan een kind elke dag een half (auto)uur moet reizen om bij school te komen. dfan schiet het wel lekker op met de kosten voor ov en fiets he ;)
Een half autouur om naar school te komen? Dat lijkt me sterk. Een half fietsuur, ok.
pi_137956928
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een half autouur om naar school te komen? Dat lijkt me sterk. Een half fietsuur, ok.
ehm. nee. waar ik woon moet je een half uur per auto om bij de dichtsbijzijnde 'stad' te komen. hier in het dorp is enkel laagbouw scholengemeenschap (die nogal slecht is). geen hema, geen action, geen bovenbouw middelbare school. hier is alleen de dorpssuper (duur!), een drogist, een bloemist, de laagbouw, 2 basisscholen en een kapper. that's it. de rest is allemaal minimaal een half uur per auto en ov is hier ellendig.
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:06:21 #163
396550 Richestorags
pi_137956999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:02 schreef simmu het volgende:

[..]

ehm. nee. waar ik woon moet je een half uur per auto om bij de dichtsbijzijnde 'stad' te komen. hier in het dorp is enkel laagbouw scholengemeenschap (die nogal slecht is). geen hema, geen action, geen bovenbouw middelbare school. hier is alleen de dorpssuper (duur!), een drogist, een bloemist, de laagbouw, 2 basisscholen en een kapper. that's it. de rest is allemaal minimaal een half uur per auto en ov is hier ellendig.
Allemaal leuk en aardig maar echt veel van dat soort gebieden zijn er niet in Nederland.
pi_137957040
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar echt veel van dat soort gebieden zijn er niet in Nederland.
ja, enkel heel noord nederland :') dat hoort er natuurlijk niet bij. ofzo.
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:13:35 #165
396550 Richestorags
pi_137957146
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:08 schreef simmu het volgende:

[..]

Heel noord Nederland nog wel. Hoe groot is die dikke duim van jou? Tuurlijk jongen, tuurlijk... in datzelfde noorden zijn de huren overigens ook een stuk lager, compenseert weer lekker.
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:20:23 #166
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137957292
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:02 schreef simmu het volgende:
Daar woon je goedkoper en groter, je kan niet alles hebben.
censuur :O
pi_137957356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar woon je goedkoper en groter, je kan niet alles hebben.
Als ze goedkoper wonen krijgen ze geen huurtoeslag, dus dat maakt geen reet uit.
pi_137963728
Jawel joh, ze kunnen gewoon een moestuin beginnen. Bespaar je ¤200 per maand op groente en fruit, kun je daarvan het OV betalen.
Bijstandsuitkering kan gehalveerd worden.
Slotje. Opgelost. w/
pi_137964445
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:09 schreef poemojn het volgende:
Jawel joh, ze kunnen gewoon een moestuin beginnen. Bespaar je ¤200 per maand op groente en fruit, kun je daarvan het OV betalen.
Bijstandsuitkering kan gehalveerd worden.
Slotje. Opgelost. w/
Halveren? Terugbetalen, mét boete zul je bedoelen. Dat stelletje fraudeurs is gewoon zwart een agrarisch bedrijf aan het runnen.

De Hardwerkende Nederlanders pikken het niet langer!
pi_137968614
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:08 schreef simmu het volgende:

[..]

Kop van Noord-Holland mag je ook meerekenen hoor....
pi_137977809
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik heb nergens gesteld dat iedereen in de bijstand zo is, het ergert mij dat er nog mensen zo zijn. Net als dat niet iedere bankier slecht is, maar sommigen mij erg kunnen irriteren. Daarnaast irriteert het mij dat het Nibud veel te ruim rekent, als je een beetje gaat narekenen kom je erachter dat hun verhaal klinkklare onzin is.
Waarom dan dat generaliseren? Je hebt ze ertussen zitten, dat zal ik zeker niet ontkennen, en ik heb ook de schurft aan zulke SBS6 tokkies. Maar dat is toch geen reden om maar meteen iedereen over dezelfde kam te scheren?

En nogmaals, volgens jou rekent het Nibud te ruim uitgaande van je eigen situatie, en je berekening van 6 euro voor een warme maaltijd. Het gekke is, als je de basiscijfers van een tweepersoonshuishouden bij elkaar optelt krijg je 8,76 (bij 1 kind tussen 4 en 8 en de andere tussen 9 en 14), en als je daarvan dan die 26% van aftrekt voor een groter en ergo goedkoper huishouden, dat is 2,28, kom je uit op een bedrag ¤ 6,48 voor de warme maaltijd. Dus wie zit er nou naast met zijn verhaal, jij of het Nibud?
pleased to meet you
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:41:16 #172
396550 Richestorags
pi_137979031
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:17 schreef moussie het volgende:

Waarom dan dat generaliseren? Je hebt ze ertussen zitten, dat zal ik zeker niet ontkennen, en ik heb ook de schurft aan zulke SBS6 tokkies. Maar dat is toch geen reden om maar meteen iedereen over dezelfde kam te scheren?
Ik generaliseer niet. Ik heb nergens gezegd dat iedereen die in de bijstand zit een parasiet is. Dat soort parasieten verneuken het beeld dat mensen hebben van de bijstand. Daar hoeven ze niet eens een meerderheid voor te vormen. Hun aanwezigheid is wat opvallender dan die van een schrijnend geval dus mensen zien dat eerder.

quote:
En nogmaals, volgens jou rekent het Nibud te ruim uitgaande van je eigen situatie, en je berekening van 6 euro voor een warme maaltijd. Het gekke is, als je de basiscijfers van een tweepersoonshuishouden bij elkaar optelt krijg je 8,76 (bij 1 kind tussen 4 en 8 en de andere tussen 9 en 14), en als je daarvan dan die 26% van aftrekt voor een groter en ergo goedkoper huishouden, dat is 2,28, kom je uit op een bedrag ¤ 6,48 voor de warme maaltijd. Dus wie zit er nou naast met zijn verhaal, jij of het Nibud?
Wacht even dit verhaal volg ik niet.
pi_137979892
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je bent bekend met het feit dat kinderen groeien en om de haverklap nieuwe kleding nodig hebben? Een gezin met kinderen moet wel even meer reserveren dan de afschrijving van het witgoed en ander technisch spul. En ja, veel scholieren moeten iedere dag met het OV naar school, niet iedereen woont op fietsafstand. Je gaat uit van je eigen kostenposten en projecteert die 1 op 1 op een gezin met jonge kinderen, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Fyi, misschien voor de toekomst: met jonge kinderen heb je altijd onverwachte kosten op de meest verkeerde momenten, je bent gewaarschuwd.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die voordeeltjes zijn er niet voor de minima maar voor hun kinderen, en de computer dan ook alleen maar als ze naar het VO gaan. Waarom wil je de kinderen die toch al het slachtoffer zijn van de situatie van hun ouders de kans op een normale ontwikkeling of scholing ontnemen? Is het de schuld van het kind dat pa voor 40% arbeidsongeschikt is en aanvullende bijstand krijgt, en de kans op een baan is met zijn handicap en zijn leeftijd miniem, moet hij daarvoor gestraft worden? Of ga je die steunen, zodat die zich ondanks de situatie van pa toch zo goed mogelijk kan ontwikkelen?
Oh nee wacht, dat kind moet gestraft omdat jij te vaak naar SBS6 hebt gekeken en nu denkt dat iedere bijstandsgerechtigde een tokkie is .. ..
pleased to meet you
pi_137980972
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet. Ik heb nergens gezegd dat iedereen die in de bijstand zit een parasiet is. Dat soort parasieten verneuken het beeld dat mensen hebben van de bijstand. Daar hoeven ze niet eens een meerderheid voor te vormen. Hun aanwezigheid is wat opvallender dan die van een schrijnend geval dus mensen zien dat eerder.
Je zit toch te propageren dat iedereen gekort moet worden want 'ze krijgen maar van alles'.

quote:
Wacht even dit verhaal volg ik niet.
Jouw fictieve spaghetti maaltijd van 6 euro voor 4 personen waarmee jij dacht de cijfers van het Nibud als zijnde veel te hoog onderuit te halen.
Warme maaltijd kosten van het Nibud: 1,77+2,24+2,41+2,34=8,76. (kind 4-8, kind 9-13, man, vrouw)
Als je opmerkzaam bent heb je gelezen dat deze bedragen zijn op basis van een tweepersoonshuishouden. Als je naar beneden scrollt lees je dat een huishouden van 4 personen 26% goedkoper is, 8,76-2.28=6,48. Dus bij een vierpersoonshuishouden zijn de gemiddelde kosten van de warme maaltijd ¤ 6,48, nota bene hele 48 cent meer dan jouw 'het kan goedkoper' spaghettimaaltijd. Doe er de verschrikkelijk overbodige luxe van wat geraspte kaas bij en je bent er :P
pleased to meet you
pi_137990412
Je bent het pak yoghurt na afloop vergeten. ;)

En fruit. Anderhalve kilo Elstar kost ca ¤2,30 zag ik. Dat zijn ca 15 appels. Met 2 appels pppd zit je dan op 35 euro per maand. Het meeste andere fruit is duurder, maar variatie is toch wel gezonder eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')