abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137921598
Wie wil … ?

Een usb stick die ik in handen heb gekregen kan ik onmogelijk open maken. Dus leek het mij wel leuk om er een kleine challenge van te maken!

Wie kan het bestand openen en de inhoud onderzoeken? Ik zou dan wel graag van iemand willen horen of er een contact op staat. Iemand zou misschien graag de usb stick terug willen!

Dus, wie wil graag zijn skills testen? Stuur me even een mailtje en ik stuur je de link naar het bestand dat ik straks online zet.

Mijn mailadres is add5txx@gmail.com

Alvast veel plezier en good luck!

ADD5txx

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bart op 22-03-2014 13:08:49 ]
pi_137921627
Ik denk dat de inhoud van die stick niet voor niets versleuteld is..?
Mokkel met stuntstok
pi_137921673
Lekker slim bezig, een gevonden USB stick in je pc steken. :N

Bovendien een post van een onbekende nieuwe user, vooral op ingaan en die shit downloaden, dan ben je dus echt te stom voor woorden. :')
pi_137921933
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:21 schreef Broadway het volgende:
Lekker slim bezig, een gevonden USB stick in je pc steken. :N

Bovendien een post van een onbekende nieuwe user, vooral op ingaan en die shit downloaden, dan ben je dus echt te stom voor woorden. :')
Ja dat is ongeveer het zelfde als je eigen usb stick zonder condoom in een hoer steken.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:30:08 #5
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137922019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:20 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik denk dat TS gewoon een virus o.i.d. wil verspreiden.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:36:49 #6
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137956486
In overleg met TS weer open.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137957304
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:20 schreef Mord_Sith het volgende:
Inderdaad, maar waarschijnlijk niet om de redenen die jij denkt. Dit lijkt op een geraffineerde nieuwe vorm van spam, ondanks het feit dat Bart het topic weer open heeft gezet.
pi_137958861
Usb stick kan niet "open gemaakt" worden, maar er staat wel een bestand op?
:s
pi_137960303
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:18 schreef t4rt4rus het volgende:
USB stick kan niet "open gemaakt" worden, maar er staat wel een bestand op?
:s
Inderdaad, dat alleen al verraadt dat de OP flauwekul is. Waarschijnlijk bestaat die hele USB stick niet eens, alleen het (wellicht door TS zelf aangemaakte) bestand. Wat de ware intenties van TS zijn blijft onduidelijk, maar zoals gezegd vermoed ik een geraffineerde vorm van spam.

Als iemand een USB stick gebruikt met gevoelige (en dus versleutelde) informatie, en die persoon zet contactinformatie op de stick opdat deze - bij een onverhoopt verlies - door een eerlijke vinder terugbezorgd kan worden, dan zal die contactinformatie uiteraard niet versleuteld op de stick staan omdat je er niet vanuit kunt gaan dat een vinder in staat zal zijn de encryptie te breken. Sterker nog, een beetje goede encryptie is niet te kraken.

Nee, wat de eigenaar van de stick dan zal doen is bijvoorbeeld in de root van de stick een plain text ASCII bestandje neerzetten met als bestandsnaam bijvoorbeeld READ_THIS.TXT. In dit bestandje kan de eigenaar van de stick dan (liefst ook in het Engels) contactinformatie zetten zoals een telefoonnummer of een e-mail adres of eventueel een fysiek adres, alsmede instructies voor de eerlijke vinder om de stick te retourneren, eventueel tegen een beloning.
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:03:14 #10
65252 Bart
pi_137965279
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:20 schreef Riparius het volgende:

[..]

Inderdaad, maar waarschijnlijk niet om de redenen die jij denkt. Dit lijkt op een geraffineerde nieuwe vorm van spam, ondanks het feit dat Bart het topic weer open heeft gezet.
Welnee, dan had ik het niet open gegooid.
pi_137965795
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Welnee, dan had ik het niet open gegooid.
Tja, jij weet meer dan wij, want jij hebt immers overleg gehad met TS, wij niet. Maar dan was het misschien verstandig geweest om een tipje van de sluier op te lichten inzake de motieven van TS als die echt zo nobel zijn als hij het doet voorkomen.

Maar ik geloof het verhaal van TS niet, om redenen die ik hierboven al heb uiteengezet. Het valt ook op dat hij mij (nog) niet van repliek heeft gediend. En laten we wel wezen, jij hebt de USB stick in kwestie ook niet gezien, dus je kunt het verhaal van TS evenmin verifiėren. Of je het versleutelde bestand dat hij zegt te hebben wel hebt gezien weet ik niet, maar van een goed versleuteld bestand is uiteraard geen chocola te maken, dus dan heb je nog niets tastbaars. Kortom, je bent dus uitsluitend en alleen afgegaan op de beweringen van TS zelf en die beweringen zijn niet te verifiėren.
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:22:04 #12
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137965907
Openmaken is heel simpel

donderdag 20 maart 2014 @ 14:38:57 #13
65252 Bart
pi_137966505
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:19 schreef Riparius het volgende:

[..]

Tja, jij weet meer dan wij, want jij hebt immers overleg gehad met TS, wij niet. Maar dan was het misschien verstandig geweest om een tipje van de sluier op te lichten inzake de motieven van TS als die echt zo nobel zijn als hij het doet voorkomen.

Maar ik geloof het verhaal van TS niet, om redenen die ik hierboven al heb uiteengezet. Het valt ook op dat hij mij (nog) niet van repliek heeft gediend. En laten we wel wezen, jij hebt de USB stick in kwestie ook niet gezien, dus je kunt het verhaal van TS evenmin verifiėren. Of je het versleutelde bestand dat hij zegt te hebben wel hebt gezien weet ik niet, maar van een goed versleuteld bestand is uiteraard geen chocola te maken, dus dan heb je nog niets tastbaars. Kortom, je bent dus uitsluitend en alleen afgegaan op de beweringen van TS zelf en die beweringen zijn niet te verifiėren.
Of je leest de gewijzigde OP nog een keer.
pi_137966986
quote:
12s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:38 schreef Bart het volgende:

[..]

Of je leest de gewijzigde OP nog een keer.
Goed, dat is al een stuk duidelijker, alleen is die spoiler wel toegevoegd nadat ik mijn bedenkingen had geuit. Het gaat kennelijk om een vorm van acquisitie of headhunting van een ICT bedrijf of iets in die geest. Commerciėle (bij)bedoelingen dus.

Wellicht krijgen de deelnemers een bestand voor hun kiezen waar je dan een stukje (al dan niet obfuscated) assembly code uit kunt peuteren dat je vervolgens kunt runnen om de gezochte informatie boven tafel te krijgen. Altijd leuk natuurlijk om de echt slimme jongens en meisjes te scheiden van de dombo's, maar goed, dit soort dingen zijn al vaker vertoond.
pi_137969119
Het lijkt er op alsof de TS op zoek is naar een goede hacker ofzo.
Ik ga hier in ieder geval niet aan mee doen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137969193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
Het lijkt er op alsof de TS op zoek is naar een goede hacker ofzo.
Ik ga hier in ieder geval niet aan mee doen.
Dat dus, 'gevonden USB stick' jaja :')
pi_137969278
quote:
2s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat dus, 'gevonden USB stick' jaja :')
zelf uitgevonden beveiligde usb stick bedoelt hij denk ik eerder :')
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_137969284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:19 schreef ADD5txx het volgende:
Een usb stick die ik in handen heb gekregen kan ik onmogelijk open maken. Dus leek het mij wel leuk om er een kleine challenge van te maken!
Ik heb hier wel een diamant zaag daarmee krijg ik deze usb stick echt wel open.
pi_137976536
De originele tekst is tegenstrijdig met de nieuwe quote in de eerste post.

Verder lijkt dit gewoon op reclame.
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:57:12 #20
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_137980112
Ik krijg niet direct de indruk dat er een commercieel belang is (adresgegvens worden niet voor iets anders gebruikt, en ik heb nog geen link naar een bedrijf gevonden).

Het zou in ieder geval een leuke puzzel / game kunnen zijn (mits goed uitgewerkt). Ik ga iig een poging doen *)
pi_137981333
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:50 schreef t4rt4rus het volgende:
De originele tekst is tegenstrijdig met de nieuwe quote in de eerste post.

Verder lijkt dit gewoon op reclame.
Dat dus. TS komt niet helemaal eerlijk over.
pi_137998921
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:18 schreef sjoemie1985 het volgende:

zelf uitgevonden beveiligde usb stick bedoelt hij denk ik eerder :')
Goh :{ scepticisme tiert weer welig op FOK!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 11:36:41 ]
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:40:21 #23
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137999058
Wat is dit nou weer voor ONZin..? :')
Email open en bloot in de in de OP...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_137999234
Als dit een of andere guerilla marketing actie is, is het wel erg slecht bedacht/uitgevoerd :')
  vrijdag 21 maart 2014 @ 13:42:07 #25
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_138003541
Heeft inmiddels iemand anders ook al een poging gedaan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')