SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
half 10????Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ja ik vind 't nogal laat. Dan is de finish toch al geweest? Tenminste, boven 't kanaal wordt het op zondag maar 1 keer half 10 en dat is na het avondeten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Dan kan ik niet, dan moet ik naar de kerk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mijn fiets is wat lichter. 2cm spacers er af en een stuk vork![]()
Nieuwe wielen (gewoon weer dezelfde giants, omruil garantie) mag ik morgen komen halen. Hele set wordt vervangen omdat voorwiel speling scheen te hebben ofzo. Gratis nieuw stuurlintje omdat ze de oude gesloopt hadden, nieuwe binnen én buitenkabels, bracket losgehaald en gesmeerd, en alles stellen (remmen/derailleurs). Helemaal weer klaar voor het komende jaar![]()
Kan vandaag helaas niet fietsen, maar morgen ff proberen of ie idd frisser rijdt.![]()
Netjes. Kost dat?quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:37 schreef muzas het volgende:
Mijn fiets is wat lichter. 2cm spacers er af en een stuk vork![]()
Nieuwe wielen (gewoon weer dezelfde giants, omruil garantie) mag ik morgen komen halen. Hele set wordt vervangen omdat voorwiel speling scheen te hebben ofzo. Gratis nieuw stuurlintje omdat ze de oude gesloopt hadden, nieuwe binnen én buitenkabels, bracket losgehaald en gesmeerd, en alles stellen (remmen/derailleurs). Helemaal weer klaar voor het komende jaar![]()
Kan vandaag helaas niet fietsen, maar morgen ff proberen of ie idd frisser rijdt.
Vanavond ga ik stuurlint wikkelen. Zal mijn benieuwen of jullie zondag onder de indruk zijn of niet
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Was 35 euro kwijt. Maar had nog wat korting openstaanHet viel mij achteraf reuze mee. Enige wat me nu wel opvalt is dat de FM het een stuk netter heeft gedaanquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
Vanavond ga ik stuurlint wikkelen. Zal mijn benieuwen of jullie zondag onder de indruk zijn of niet![]()
![]()
Die van mij moet ook nog voor de 30e even voor een beurtje...quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:40 schreef muzas het volgende:
Was 35 euro kwijt. Maar had nog wat korting openstaan
[..]
Het viel mij achteraf reuze mee. Enige wat me nu wel opvalt is dat de FM het een stuk netter heeft gedaan![]()
![]()
Ik heb ook weer wat rommel voor de fiets gekocht...
Geen GP4000s meer, maar Vredestein. Er zitten inmiddels 4 in de post vanuit Nederland.
Voor onder de fluor Giro Aeon
Potje billen creme :lol:![]()
![]()
Lelijk vind ik zulke hoge sokken. Heb een lager model. Maar wel wit dus soigneeOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Deze week ook maar een nieuwe helm aanschaffen ben dat oude lelijke ding helemaal zat. Bij bikester heb je 100 dagen retourrecht (kosteloos) Muzas misschien ook wat voor jou, zo kan je meerdere helmen tegelijk bestellen en welke je niet wil kosteloos retour zenden. Wellicht dat ik morgen eerst nog hier ergens in een winkel paar helmen ga passen, alleen vind ik dat ook weer zowat wel allerlei helmen passen en dan deur uitlopen en niks kopen.![]()
Mijn collega heeft wel eens dat zijn wiel doorslipt als hij sprint. En zijn vrienden ook wel eens beweert hij.
Kunnen hun allemaal niet fietsen of ben ik zo slap?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Op natte keiharde banden misschien, en ze zelf magere scharminkels zijn. Maar klinkt als stoerpraat... En ook minder snel, je kan beter gewoon grip hebben.![]()
Ach, dit is een collega die wel meer grote babbels heeft over wielrennen.
Naar sloten komen doettie niet
Ben echt benieuwd hoe hard hij überhaupt rijd. Altijd grote verhalen over schaatsen en fietsen. 150 km met 32 gemiddeld. En dan daarna een keer zeggen dat het met 20/30 man was. Dat soort dingen. En dattie ook goed kan koersen. Maja, waarschijnlijk blijft het bij babbels.
Ik heb lang op Continental Gatorskins gereden en die banden zijn opzich goed echter zwaarder dan "normale" race banden. Ik heb ze nog op mijn Bianchi baanfiets voor op de weg liggen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:42 schreef Tommeke het volgende:
Gewoon nieuwsgierigheid. Waarom Vredestein?
Voor de Canyon had ik eerst Mavic banden op de Ksyriums (vond ik niks, ik kon er geen goed gevoel bij krijgen tijdens het afdalen in de bochten) en toen een setje GP4000's bij de Racing Zero's met de gedachte een "top band" te hebben.
Opzicht waar, gezien het gevoel goed was ten opzichte van de Mavic banden, echter na +-/2300Km werden ze al vierkant en voelen ze minder goed op de afdalingen.
Na de vele opmerkingen over Vredestein dat deze minder vierkant worden heb ik 2 setjes Tricomp slicks besteld in Nederland via een collega die bij zijn ouders op bezoek was in Nederland.
Bleek dat zijn pa voor Vredestein werkt en dat hij ze voor ¤25 per stuk kon krijgen (normaal ¤32,50 in NL, en ¤50-60 buiten NL). Dus.....![]()
![]()
Ik vermoed dat deze week het pakket aankomt, en dat ik volgende week een eerste test kan doen.![]()
Dit heb ik ook zoooooo vaak........ als het regentquote:Op woensdag 19 maart 2014 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn collega heeft wel eens dat zijn wiel doorslipt als hij sprint. En zijn vrienden ook wel eens beweert hij.
Kunnen hun allemaal niet fietsen of ben ik zo slap?![]()
![]()
![]()
![]()
En ik werk niet eens voor vredestein;quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:06 schreef jsprbcn het volgende:
Bleek dat zijn pa voor Vredestein werkt en dat hij ze voor ¤25 per stuk kon krijgen (normaal ¤32,50 in NL, en ¤50-60 buiten NL). Dus.....
http://www.mantel.com/vre(...)omp-slick&spec[]=285![]()
Dat komt omdat niemand die kleuren wil![]()
Zwart/zwart kosten op veel plekken >¤30 (en buiten NL zijn ze echt veel duurder)![]()
Godverdomme zeg
Die broek van sanden is binnen. Helemaal in orde dit keer. Mét als compensatie een stel sokken. Ze vroegen per mail nog mijn schoenmaat. Ik antwoorde; "Moet van castelli XXL hebben, schoenmaat 45" Wat zit er in die doos L/XL![]()
Ongeloofelijk.
Kan dus op marktplaats.![]()
quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:23 schreef muzas het volgende:
Godverdomme zeg
Die broek van sanden is binnen. Helemaal in orde dit keer. Mét als compensatie een stel sokken. Ze vroegen per mail nog mijn schoenmaat. Ik antwoorde; "Moet van castelli XXL hebben, schoenmaat 45" Wat zit er in die doos L/XL![]()
Ongeloofelijk.
Kan dus op marktplaats.![]()
Ik twitter ze wel even.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |