abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:31:14 #121
148823 znarch
ondertitel
pi_138222728
Een 3de pass of atg hoeft niet het probleem te, zijn. Mits je techniek voldoende is en je het juiste mesje hebt gevonden kunnen de meesten dat wel hebben.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_138222853
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:24 schreef Ubershave het volgende:
Zo, die is meteen met het verkeerde been uit bed gestapt zeg eej!

@Hafez: Hoe zit jij met je prep? Wat zijn de stappen die jij neemt VOOR je begint met scheren?

@ Twiitch, ik zou gewoon kijken of je die zeep met een andere mede-forummer kan ruilen voor wat anders. Er zijn genoeg mensen die de Proraso wel fijn vinden werken en misschien wel iets anders voor jou in de aanbieding hebben :)
Uh nee, het stoort mij gewoon dat jou grote vriend MarcelR aka Marcel hier de betweter komt uithangen.

En ik zou het zeer op prijs stellen als hij hier mee stopt. Want ik probeer net zoals jullie twee andere hier te helpen.

En PS ik werk gewoon van 8 tot 16, en ik mijn kostbare pauze kijk ik even op het internet.
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:39:11 #123
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138222932
Stelletje wijven...

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:22 schreef Mylene het volgende:
Het is nu wel klaar hoor met dit gezeur. Vanaf nu weer ontopic.
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:47:42 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138223168
wat een zeikerds hier, post dan niet, als je pauze je zo heilig/lief is ofzo.....
pi_138223231
Zo gedraag je je anders wel.

@ Hafiz: Er zijn meerdere tips voor het hele probleem. Waar ik zelf last van heb is het haar rond de adamsappel. Dat groeit bij mij ook niet dezelfde richting op als op de wangen en de kaak. Op mijn wangen en kaak groeit het naar beneden, op de adamsappel (die hoogte iig) daar groeit het meer zijwaarts.

Afhankelijk van wat voor krabber dat ik gebruik en wat voor mesje is het volgende.
Op de adamsappel niet de richting aanhouden die je op de wangen wel gebruikt.
Maar probeer eens vanaf de adamsappel naar je oor te scheren (dus van binnen naar buiten). Hiermee maak je dus eigenlijk op die plek een mooie WTG pass :)

Wat je ook kan doen is ter hoogte van de adamsappel een diagonale pass maken. Hiermee benader je de haren toch ook net onder een andere hoek en dat wil ook nog wel eens wat helpen.

En zoals je weet, alles goed en dik inzepen, dan kom je al een heel eind.

Als je op dit moment geen prep gebruikt, of een minimale...dan zou ik aanraden dat iets uitgebreider te doen. Goed douchen of een warme handdoek op het gezicht en nek zodat de haartjes wat zachter worden en gebruik desnoods een pre-shave creme of pre-shave olie.
Ik zal voor de olie wel even een linkje neerzetten, want er zijn niet al te veel shops die dat verkopen :)

http://webshop.total-shav(...)Categories/4.02/4.00
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:00:59 #126
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_138230949
quote:
13s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:39 schreef Snowballed het volgende:
Stelletje wijven...

[..]

idd.

Mja, het "toontje" kruipt ook langs de schaduw van mijn irritatie.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_138241186
Ach ja... ik zal heel wijs mijn mondje houden >:O

Zojuist 3 nieuwe scheermesjes gehard.

donderdag 27 maart 2014 @ 21:36:33 #128
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138242242
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:17 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ach ja... ik zal heel wijs mijn mondje houden >:O

Zojuist 3 nieuwe scheermesjes gehard.

:D
Je gaat me toch niet vertellen dat dat je schuurtje is..?
pi_138243559
Nee, dat vertel ik niet :)
pi_138243944
Dat is wel weer ff leuk beeldmateriaal Shag :D
pi_138244082
Ja, ik ben erg film/fotogeniek namelijk }:|
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:06:36 #132
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138244102
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:57 schreef Shaggy8675 het volgende:
Nee, dat vertel ik niet :)
Gelukkig maar... :7
Maar wel erg goed voor elkaar met die oven... exact de juiste temperatuur.. geen gedoe met schatten enzo..
pi_138246289
Ik had het niet over fotogeniek, maar gewoon over hoe en wat :D Techniekshit, altijd leuk :D
pi_138254668
Iemand ervaring met Witch Hazel? Ik lees er erg goede verhalen over, maar is in Nederland niet verkrijgbaar.
http://www.ebay.com/itm/T(...)ingent-/370249970121
http://www.ebay.com/itm/T(...)&hash=item4ad2bf66ec

Het heeft een hele goede helende werking en het is vaak ook verwerkt in after shaves.
pi_138254736
Wil me nu eigenlijk gaan scheren met de Palmolive scheercreme.
Echter heb ik nog nooit scheerschuim zelf gemaakt.
Hoeveel moet ik ongeveer uit de tube halen en hoeveel water moet erbij?
Tips?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:11:36 #136
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_138255398
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:46 schreef Miniem het volgende:
Tips?
een amandelvormige hoeveelheid. En een "minieme" hoeveelheid water erbij. Hoewel dat afhankelijk is van je kwast. Begin met weinig en kijk hoeveel water je nog nodig hebt.
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_138255436
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:11 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

een amandelvormige hoeveelheid. En een "minieme" hoeveelheid water erbij. Hoewel dat afhankelijk is van je kwast. Begin met weinig en kijk hoeveel water je nog nodig hebt.
Ik heb ook nieuwe kwast, moet ik die eerst in laten weken?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  FOK!fotograaf vrijdag 28 maart 2014 @ 10:22:08 #138
145146 Andyy
pi_138255657
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef Miniem het volgende:

[..]

Klop gewoon een paar testschuims, ze moeten niet te droog aanvoelen en niet zo nat zijn dat het instort op je kwast. Dan is je borstel ook klaar voor echt gebruik :P
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:55:25 #139
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138256608
quote:

[..]

Varkenshaar wel.
Bij een das is even onder de hete kraan meestal wel voldoende.

Een streepje creme van een centimeter moet voldoende zijn.
pi_138256618

Zo, vandaag weer het einde van de week, dus weer een shave! Nou ja, eigenlijk 2. Die van mijn vrouw en mijzelf.

Setup vrouw:
Lady Gilette met NOS Gilette Bleue Extra (1)
TFS Limited Edition Neroli Strong
TFS Bergamotto Neroli ASB

2 passes per been, BBS resultaatje (y) die is weer blij

Vandaag voor mij, de Mike's Natural Soaps Vetiver uitproberen met de Muhle Silvertip Fibre...eens kijken wat er van komt....

Setup:
Pearl met Pearl stand met Feather (1)
Muhle Silvertip Fibre
Mike's Natural Soaps Vetiver
Ogallala Bay Rum Aftershave
TFS Tabacco Verde ASB
Layrite Super Hold Pomade

Goed, vandaag dus eens kijken wat er gebeurd als ik met de Fibre de Mike's ga proberen op te kloppen. Voorgaande keren was dat allemaal geen succes. Wilde allemaal maar niet schuimen, hoe ik de verhoudingen van water/zeep ook had. Wel een mooie scheerbaar prutje onder in de kom, maar geen schuim. Aangezien de Silvertip Fibre in al mn andere testen echt als een beest naar boven komt (alle harde lastige zepen zijn een eitje geworden om op te schuimen) heb ik toch wel een beetje hoop dat het goed komt vandaag......

Standaard prep van vandaag: de douche.
Daarna maar eens een start maken met het opkloppen van de Mike's.
En hier begint een beetje mijn teleurstelling. Ik krijg m wederom niet goed opgeklopt. Zelfs met redelijk wat water erbij blijft het een prutje onder in de bowl. Wel scheerbaar, want dik romig en slick. Maar absoluut geen schuim. Vreemd eigenlijk, op B&B word hier vrij lyrisch over gesproken over deze zeep, maar alleen om de reden dat het niet schuimen wil, snap ik dat al niet helemaal.

De zeep is om mee te scheren niets mis mee, lekker zacht op de huid, licht geurtje in dit geval (geurtje is niet helemaal mijn ding, maar dat is meer een smaak-ding) en een goed beschermend gevoel tijdens het scheren.

Zonder moeite uit dat prutje 3 pass shave kunnen halen met een mooi BBS resultaat met 2 pukkeltjes onthoofd.

Shave afgerond met een hele flinke splash Ogallala die weer erg lekker ruikt en heerlijk brand :D

En daarna als verzorger nog een drupje TFS Tabacco Verde opgedaan.
En mn haar in de Layrite gezet, wat met de keer dat ik het gebruik, makkelijk gaat. Fijn spul dit :D

Nou, dames en heren....PRETTIG WEEKEND!
pi_138257216
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:43 schreef zmokkie het volgende:
Iemand ervaring met Witch Hazel? Ik lees er erg goede verhalen over, maar is in Nederland niet verkrijgbaar.
http://www.ebay.com/itm/T(...)ingent-/370249970121
http://www.ebay.com/itm/T(...)&hash=item4ad2bf66ec

Het heeft een hele goede helende werking en het is vaak ook verwerkt in after shaves.
Ik gebruik af en toe Thayers Witch Hazel aftershave, dat heeft een hoger alcoholpercentage dan standaard Witch Hazel (doorgaans 14% als ik het goed heb). Het werkt prima en is gewoon een goed verzorgende splash met weinig geur die ook nog eens snel weg is. De geur is blijkbaar die van de toverhazelaar zelf.

In Nederland kun je voor gewone witch hazel in ieder geval terecht bij Shaveandmore voor diezelfde Dickinson fles als in jouw links.
http://shaveandmore.com/n(...)ns-witch-hazel.html#
pi_138257438
Ik heb nog nooit Witch Hazel gebruikt, ben er wel zeer nieuwsgierig naar. Binnenkort toch maar eens een flesje scoren dan?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:43:07 #143
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138259644
quote:

[..]

zelf heb ik mijn varkensharenkwast, 24 uur in water met shampoo laten inweken.
pi_138261493
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:46 schreef Miniem het volgende:
Tips?
Ik ga persoonlijk altijd royaal om met scheercreme ( Kost immer niet veel ) en ik gebruikte met de Palmolive Scheercrème zo'n 2 a 3 cm. Maar het beste kun je gewoon experimenteren, gaat het opkloppen van de scheercreme niet goed dan zou je bijvoorbeeld kunnen overwegen meer product te gebruiken.

Wat betreft de hoeveelheid water, de meningen verschillen daar over, maar je hoort twee methodes veel, die SosuaCafe noemt beginnen met weinig water en steeds een beetje water erbij doen.

En een andere methode staat ook wel bekend als Marco's methode, vernoemd naar de user die de methode op B&B introduceerde, waar ik hier onder het concept van beschrijf.

quote:
Het concept is overigens heel simpel: veel water + veel rondjes draaien + veel scheerzeep = veel goede scheerschuim. En met scheercrème gaat het hele proces wat snellere, maar daar heb ik ook altijd een goed natte scheerkwast bij gebruikt en smeerde ik gewoon flinke klodder scheercrème op mijn gezicht.
Bron mijn eigen blog ;)

quote:

[..]

Het moet niet, maar het is wel aan te raden om er eerst een paar scheerzeep mee op te kloppen om de stank te verminderen.

Maar ik laat mijn scheerkwast voor iedere scheerbeurt weken, en met een nieuwe scheerkwast doe ik dat ook, en als ik er zin heb werk ik de scheerkwast al beetje in door zoals ik boven beschreef een paar keer scheerzeep op te kloppen.

Maar zo'n scheerkwast kun je direct gebruiken, alleen die eerste paar scheerbeurten zullen gewoon minder zijn ;) Ik tel ze ook nooit mee als ik een scheerkwast beoordeel.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:39:32 #145
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138295835
Hoe lang laten jullie het eerste schuim inwerken?
pi_138295908
Nou, niet :D op het gezicht smeren en scheren maar :D
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:45:38 #147
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138295952
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:43 schreef Ubershave het volgende:
Nou, niet :D op het gezicht smeren en scheren maar :D
Dan kan je net zo goed goedkope zeep gebruiken, er zitten stoffen in die haren zachter maken en dat heeft wat tijd nodig.
pi_138297222
Nah, ga geen minuten staan wachten met mn zeepje al op. Gewoon gelijk scheren
pi_138298381
Net zo lang als het nodig is om m'n lather te maken. Ik scheer overigens altijd na het douchen, wat de haren ook al zacht maakt.
pi_138299404
Als je te lang wacht loopt je juist het risico dat de opgeklopte scheerschuim gaat uitdrogen, al verschilt dat natuurlijk per scheercreme of scheerzeep, en zo ramp is het natuurlijk ook niet.

Want mocht het beginnen uit te drogen dan kun je de scheerschuim heractiveren met een beetje water dat op de krabber zit, of gewoon opnieuw inzepen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 19:13:44 #151
148823 znarch
ondertitel
pi_138304224
  zondag 30 maart 2014 @ 12:02:46 #152
97745 Thorical
finding a way
pi_138322807
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:39 schreef THEFXR het volgende:
Hoe lang laten jullie het eerste schuim inwerken?
Ik kan iemand die zijn tanden poetst na het 1e schuim, zelf ben ik een kopschuimer en zal de zeep ook wel een minuut of wat op mijn gezicht zitten voor ik begin te scheren.
pi_138324313

Zo! Het is weer zondag! Tijd voor een nieuwe shave! En omdat t zulk warm weer is, ga ik voor een lekker frisse setup!

Setup:
Pearl met Pearl stand met een Feather (2)
Muhle Silvertip Fibre
Proraso "Groen" Pre-Shave
The Shaving Yeti Yeti Snot scheerzeep
Osage Rub
TFS Fresscha Polare ASB

Vandaag was ook de ultime test voor de Muhle namelijk, de Snot GOED latheren. Eerdere pogingen waren wel redelijk, maar nooit echt naar wens.

Vandaag na het douchen lekker de Proraso Pre opgesmeerd en even lekker laten zitten terwijl ik aan het opkloppen ben. Gezicht begint al lekker te tintelen :D Het begin van de frisse shave is al voelbaar!

Goed, het opkloppen....had de puck tijdens het douchen al laten weken om de zeep wat zachter te krijgen....water netjes afgegoten en nu maar roeren met de kwast! Ik heb echt wel serieus lang over de puck geroerd om zoveel mogelijk zeep in de kwast te krijgen. Drupje water in de bowl en het kan beginnen!

Resultaat is net als voorgaande keren, onder de maat. Qua lather heb ik net genoeg om de kwast te vullen... haal er ook maar net 3 passes uit. Een 4e had nog gekund maar dan had het al wel dunnetjes geworden.

Heb de Snot nu met meerdere kwasten en meerdere technieken geprobeerd op de kloppen, maar het wil gewoon niet erg. Lather is moeilijk te kloppen en niet heel erg stabiel. Jammer, want de geur en overige prestaties zijn echt dik prima!

De Snot voelt echt superkoud aan op mn huid en mn wangen zijn nu al aardig numb.

Heb er een nette 3 pass shave uit gehaald met een zeer net BBS resultaat!

Na het scheren lekker een flinke splash Osage Rub over mn gezicht....Damn wat is dat koud!
Toen de Osage beetje opgedroogd was een drupje TFS Fresscha Polare opgedaan voor de verzorging. Zeer fijne ASB die mooi matcht bij deze setup.

Dat was het weer voor deze week! :D

Iedereen nog een fijne zondag toegewenst!
pi_138324687
goeie shave
heb je jezelf gesneden
pi_138325611
Nope! :D Helemaal niets :D
  zondag 30 maart 2014 @ 14:03:25 #156
148823 znarch
ondertitel
pi_138325726
Hoezo zou hij zichzelf snijden dan? :P
pi_138325787
Ik zie niet eens de reden in waarom je op het internet zou rapporteren of je gesneden hebt of niet, ik snij mezelf ook wel eens maar dat ga ik echt niet rapporteren op internet 8-) .

Maar meestal verwond ik mezelf niet met het scheren, alleen die stomme moedervlek haal ik wel eens open, en puistjes moeten er ook wel eens aan geloven.
pi_138333719
Heren, ik heb een vraagje.

Maatje van me heeft net een nieuwe scheerstandaard gekocht. Nou issie ook meteen op zoek naar een nieuwe kwast. Alleen moet ie wel in de standaard passen natuurlijk.
Binnenmaat van de standaard is 26mm.

Weten jullie of de volgende kwasten passen?
Simpsons Berkeley, Commadore, Colonel
Mulhe Silvertip 91K257
Muhle Silvertip Fibre 33K257

Alvast bedankt voor de informatie! ;)
  zondag 30 maart 2014 @ 19:18:01 #159
148823 znarch
ondertitel
pi_138335092
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:36 schreef Ubershave het volgende:
Heren, ik heb een vraagje.

Maatje van me heeft net een nieuwe scheerstandaard gekocht. Nou issie ook meteen op zoek naar een nieuwe kwast. Alleen moet ie wel in de standaard passen natuurlijk.
Binnenmaat van de standaard is 26mm.

Weten jullie of de volgende kwasten passen?
Simpsons Berkeley, Commadore, Colonel
Mulhe Silvertip 91K257
Muhle Silvertip Fibre 33K257

Alvast bedankt voor de informatie! ;)
Google zegt dat de knot het volgende is:
Simpsons Berkeley, Commadore, Colonel 20-21mm
Mulhe Silvertip 91K257 23mm
Muhle Silvertip Fibre 33K257 23mm

Denk dat het wel gaat al zijn die Simpsons misschien wat smal.

Had je toch ook zelf even kunnnen googlen? :P

Hoe het praktisch gezien past kunnen we nooit gokken natuurlijk.
pi_138335288
Ik werd er namelijk niet duidelijker van of het knot sizes waren of daadwerkelijk handle sizes....vandaar
pi_138335815
Ik denk dat ik wel ongeveer weet wat er gaat komen......

Nu nog even zorgen dat ik echt drie-dubbel check heb dat het kan en dan gaan we bestellen :D

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2014 21:22:35 ]
  maandag 31 maart 2014 @ 13:16:17 #162
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_138359889
Het gaat om de maat van de handle neem ik aan? Ik kan mijn simpsons commodore x3 wel even opmeten vanavond.
Siesta & Fiesta!
  maandag 31 maart 2014 @ 17:26:10 #163
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_138368817
Hoe kan ik m'n open mes het beste scherpen? Door een scheerriem te gebruiken of dmv een Belgische wetsteen?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  maandag 31 maart 2014 @ 17:28:51 #164
148823 znarch
ondertitel
pi_138368914
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 17:26 schreef ShevaJB het volgende:
Hoe kan ik m'n open mes het beste scherpen? Door een scheerriem te gebruiken of dmv een Belgische wetsteen?
Dagelijks op een strop met leer/canvas.

Indien dat niet meer voldoende werkt kan je stroppen op een spanriem/strop met pasta.

Pas als dat niet meer werkt is een steen nodig.

Hoe onderhoud je je mes nu?
  maandag 31 maart 2014 @ 17:52:27 #165
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_138369648
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 17:28 schreef znarch het volgende:

[..]

Dagelijks op een strop met leer/canvas.

Indien dat niet meer voldoende werkt kan je stroppen op een spanriem/strop met pasta.

Pas als dat niet meer werkt is een steen nodig.

Hoe onderhoud je je mes nu?
Dat is juist het punt, ik heb net een mes gekocht en ben nu aan het beslissen of ik een riem of een steen aanschaf. Aangezien ik complete beginner ben heb ik eerst een tweedehands exemplaar gekocht, om te zien of het bevalt.
[/b]
Eindbaas ^O^
  maandag 31 maart 2014 @ 18:16:32 #166
148823 znarch
ondertitel
pi_138370375
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 17:52 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, ik heb net een mes gekocht en ben nu aan het beslissen of ik een riem of een steen aanschaf. Aangezien ik complete beginner ben heb ik eerst een tweedehands exemplaar gekocht, om te zien of het bevalt.
Een mes moet dagelijks (off igg voor/na elk gebruikt) gestropt worden. Hiervoor heb je geen steen nodig.

Een steen pak je pas als je mes echt te bot is of als je de snede vernacheld hebt.

Is je mes scheerklaar?/Wat heb je gekocht?
  maandag 31 maart 2014 @ 18:26:21 #167
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_138370622
Ik heb een A. Uyttenbroeck mes uit Brussel gekocht. Deze naam staat in het mes zelf gegraveerd. De verkoper gaf in het mailtje aan dat ik er nog wel een riem bij moest halen. Het mes is scheerklaar gemaakt en ziet er nog goed uit. Wellicht dat een riem dus inderdaad de beste optie is nu.
[/b]
Eindbaas ^O^
  maandag 31 maart 2014 @ 18:58:03 #168
148823 znarch
ondertitel
pi_138371593
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:26 schreef ShevaJB het volgende:
Ik heb een A. Uyttenbroeck mes uit Brussel gekocht. Deze naam staat in het mes zelf gegraveerd. De verkoper gaf in het mailtje aan dat ik er nog wel een riem bij moest halen. Het mes is scheerklaar gemaakt en ziet er nog goed uit. Wellicht dat een riem dus inderdaad de beste optie is nu.
Als het echt maar om te proberen is kun je een riem lenen ofzo?

Een van de goedkoopste opties is anders een poor man stop kit van whipped dog.

Kijk wel ff of het mes echt scheerklaar is. Tussen wat een verkoper zegt en de werkelijkheid kan verschil zitten.
pi_138385711
@ Brambito: Graag! :D
pi_138386135
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:45 schreef Ubershave het volgende:
accepteer je ook een review verzoek?

zo ja, wil ik je graag zeep sturen
  dinsdag 1 april 2014 @ 08:53:46 #171
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_138389898
quote:
als ik jouw facebook zo bekijk, dan kan je bijna een 2e hypotheek afsluiten aan al die spullen. Wat ben jij kwijt zo per maand?
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:28:46 #172
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_138390420
quote:
Dat wordt vanavond dan.
Siesta & Fiesta!
pi_138400597
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:53 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

als ik jouw facebook zo bekijk, dan kan je bijna een 2e hypotheek afsluiten aan al die spullen. Wat ben jij kwijt zo per maand?
Dat is precies wat ik ook altijd denk wanneer ik lees hoeveel hij wel niet koopt, want Ubershave heeft nogal een dure smaak ;) En dat lijkt me niet gezond voor de portemonnee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Diqiu-Long op 01-04-2014 16:07:35 ]
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:25:52 #174
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_138401487
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 08:53 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Gaat vanzelf over.
Siesta & Fiesta!
pi_138401811
Dure smaak valt wel mee, zo'n beetje alle zepen zijn voor onder de 15 euro wel gekocht op 2 a 3 uitzonderingen na. Sommige komen uit een ruiltje met iemand. Ik ben idd niet van het zeepjes voor een euro idee nee.
Veel ruilen, veel verkopen en van dat geld weer zepen kopen om uit te proberen...zo moeilijk is dat niet hoor :)

@ Rumii: Welke zeep gaat het om? :)

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2014 16:40:19 ]
pi_138402121
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:37 schreef Ubershave het volgende:
Veel ruilen, veel verkopen en van dat geld weer zepen kopen om uit te proberen...zo moeilijk is dat niet hoor :)

@ Rumii: Welke zeep gaat het om? :)
Mij lijkt het ondanks het ruilen en verkopen dat je toch veel geld verliest iedere keer? Want in de prijsklasse waar jij in koopt is het niet zo makkelijk om minimaal dezelfde prijs te vragen als dat jezelf betaalde.

Ik vind ¤ 15 voor een scheerzeep duur hoor ;) Maar goed ik betaal dan ook geen ¤ 2 voor een tube Palmolive Scheercrème bijvoorbeeld, maar ik betaald ¤ 0,85 en een keer zelfs ¤ 0,69 en omdat ik dit soort prijzen gewend bent is de rest automatische duur.

En als je echt naar commerciële merken kijkt zoals Old Spice, Speick etc dan betaal je in ons kikkerlandje tot 2 a 3 keer zoveel en blijkbaar hebben mensen het er voor over ;) .
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:53:15 #177
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_138402319
Hey Übershave, wat vind jij nou een topzeep? Zeep, geen creme...
Siesta & Fiesta!
pi_138403086
Pfoe, topzepen...

Ligt erg aan de prijsklasse natuurlijk,
3 a 7 euro: La Saponeria Artigiana (vrij onbekend, wel hele fijne scheerzeep!), LaToja scheerstickje, Williams, Proraso, Crema Cella, TFS refill bakjes (zijn er in diverse geuren), BdF refill bakjes (ook diverse geuren), Colonel Conk gaat op zich ook nog best aardig (vind de bay rum nog het fijnst), Henk Scheerkraam scheerzeep is ook wel fijn spul overigens :) Wat geuren aangaat zouden ook de The Shaving Yeti zepen wel aan bod moeten komen, supercheap en erg lekker op de geur. Qua prestatie is het ook wel oke, maar lastig om geschuimd te krijgen...
Klasse 10 a 15 euro: Calani, TFS, BdF, Tabac, MWF, Taylor of Old Bond Street, How To Grow A Moustache (de Cavendish is echt zoo gruwelijk lekker), Pedal Pushers Fancies (vond ik de Black Tea wel erg lekker van)
Klasse 15 a 25 euro Klar Kabinett, Le Pere Lucien, Essence of Scotland, DR.Harris, Crabtree & Evelyn
Alles daarboven: Martin de Candre, mijn eigen Penhaligon's English Fern Tallow :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2014 17:38:47 ]
pi_138403296
La Toja Scheerstaaf kost echt niet ¤ 5 a ¤ 7, die zitten in dezelfde prijsklasse als De Vergulde Hand, Palmolive, Lea, Wilkinson Sword etc.

Maar het is inderdaad een goede scheerstaaf, je zou de Wilkinson Sword Scheerstaaf echt eens moeten proberen, want dat is ook een erg goede scheerstaaf.
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:33:57 #180
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_138403506
Dit is meer een opsomming wat je allemaal gebruikt hebt. Welke springt er nou echt uit voor jou?
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')