Uh nee, het stoort mij gewoon dat jou grote vriend MarcelR aka Marcel hier de betweter komt uithangen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:24 schreef Ubershave het volgende:
Zo, die is meteen met het verkeerde been uit bed gestapt zeg eej!
@Hafez: Hoe zit jij met je prep? Wat zijn de stappen die jij neemt VOOR je begint met scheren?
@ Twiitch, ik zou gewoon kijken of je die zeep met een andere mede-forummer kan ruilen voor wat anders. Er zijn genoeg mensen die de Proraso wel fijn vinden werken en misschien wel iets anders voor jou in de aanbieding hebben
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:22 schreef Mylene het volgende:
Het is nu wel klaar hoor met dit gezeur. Vanaf nu weer ontopic.
idd.quote:
quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:17 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ach ja... ik zal heel wijs mijn mondje houden![]()
Zojuist 3 nieuwe scheermesjes gehard.
Gelukkig maar...quote:
een amandelvormige hoeveelheid. En een "minieme" hoeveelheid water erbij. Hoewel dat afhankelijk is van je kwast. Begin met weinig en kijk hoeveel water je nog nodig hebt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:46 schreef Miniem het volgende:
Wil me nu eigenlijk gaan scheren met de Palmolive scheercreme.
Echter heb ik nog nooit scheerschuim zelf gemaakt.
Hoeveel moet ik ongeveer uit de tube halen en hoeveel water moet erbij?
Tips?
Ik heb ook nieuwe kwast, moet ik die eerst in laten weken?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:11 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
een amandelvormige hoeveelheid. En een "minieme" hoeveelheid water erbij. Hoewel dat afhankelijk is van je kwast. Begin met weinig en kijk hoeveel water je nog nodig hebt.
Klop gewoon een paar testschuims, ze moeten niet te droog aanvoelen en niet zo nat zijn dat het instort op je kwast. Dan is je borstel ook klaar voor echt gebruikquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik heb ook nieuwe kwast, moet ik die eerst in laten weken?
Varkenshaar wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik gebruik af en toe Thayers Witch Hazel aftershave, dat heeft een hoger alcoholpercentage dan standaard Witch Hazel (doorgaans 14% als ik het goed heb). Het werkt prima en is gewoon een goed verzorgende splash met weinig geur die ook nog eens snel weg is. De geur is blijkbaar die van de toverhazelaar zelf.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:43 schreef zmokkie het volgende:
Iemand ervaring met Witch Hazel? Ik lees er erg goede verhalen over, maar is in Nederland niet verkrijgbaar.
http://www.ebay.com/itm/T(...)ingent-/370249970121
http://www.ebay.com/itm/T(...)&hash=item4ad2bf66ec
Het heeft een hele goede helende werking en het is vaak ook verwerkt in after shaves.
zelf heb ik mijn varkensharenkwast, 24 uur in water met shampoo laten inweken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik ga persoonlijk altijd royaal om met scheercreme ( Kost immer niet veel ) en ik gebruikte met de Palmolive Scheercrème zo'n 2 a 3 cm. Maar het beste kun je gewoon experimenteren, gaat het opkloppen van de scheercreme niet goed dan zou je bijvoorbeeld kunnen overwegen meer product te gebruiken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:46 schreef Miniem het volgende:
Wil me nu eigenlijk gaan scheren met de Palmolive scheercreme.
Echter heb ik nog nooit scheerschuim zelf gemaakt.
Hoeveel moet ik ongeveer uit de tube halen en hoeveel water moet erbij?
Tips?
Bron mijn eigen blogquote:Het concept is overigens heel simpel: veel water + veel rondjes draaien + veel scheerzeep = veel goede scheerschuim. En met scheercrème gaat het hele proces wat snellere, maar daar heb ik ook altijd een goed natte scheerkwast bij gebruikt en smeerde ik gewoon flinke klodder scheercrème op mijn gezicht.
Het moet niet, maar het is wel aan te raden om er eerst een paar scheerzeep mee op te kloppen om de stank te verminderen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed goedkope zeep gebruiken, er zitten stoffen in die haren zachter maken en dat heeft wat tijd nodig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:43 schreef Ubershave het volgende:
Nou, nietop het gezicht smeren en scheren maar
Ik kan iemand die zijn tanden poetst na het 1e schuim, zelf ben ik een kopschuimer en zal de zeep ook wel een minuut of wat op mijn gezicht zitten voor ik begin te scheren.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:39 schreef THEFXR het volgende:
Hoe lang laten jullie het eerste schuim inwerken?
Google zegt dat de knot het volgende is:quote:Op zondag 30 maart 2014 18:36 schreef Ubershave het volgende:
Heren, ik heb een vraagje.
Maatje van me heeft net een nieuwe scheerstandaard gekocht. Nou issie ook meteen op zoek naar een nieuwe kwast. Alleen moet ie wel in de standaard passen natuurlijk.
Binnenmaat van de standaard is 26mm.
Weten jullie of de volgende kwasten passen?
Simpsons Berkeley, Commadore, Colonel
Mulhe Silvertip 91K257
Muhle Silvertip Fibre 33K257
Alvast bedankt voor de informatie!
Dagelijks op een strop met leer/canvas.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:26 schreef ShevaJB het volgende:
Hoe kan ik m'n open mes het beste scherpen? Door een scheerriem te gebruiken of dmv een Belgische wetsteen?
Dat is juist het punt, ik heb net een mes gekocht en ben nu aan het beslissen of ik een riem of een steen aanschaf. Aangezien ik complete beginner ben heb ik eerst een tweedehands exemplaar gekocht, om te zien of het bevalt.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:28 schreef znarch het volgende:
[..]
Dagelijks op een strop met leer/canvas.
Indien dat niet meer voldoende werkt kan je stroppen op een spanriem/strop met pasta.
Pas als dat niet meer werkt is een steen nodig.
Hoe onderhoud je je mes nu?
Een mes moet dagelijks (off igg voor/na elk gebruikt) gestropt worden. Hiervoor heb je geen steen nodig.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:52 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, ik heb net een mes gekocht en ben nu aan het beslissen of ik een riem of een steen aanschaf. Aangezien ik complete beginner ben heb ik eerst een tweedehands exemplaar gekocht, om te zien of het bevalt.
Als het echt maar om te proberen is kun je een riem lenen ofzo?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:26 schreef ShevaJB het volgende:
Ik heb een A. Uyttenbroeck mes uit Brussel gekocht. Deze naam staat in het mes zelf gegraveerd. De verkoper gaf in het mailtje aan dat ik er nog wel een riem bij moest halen. Het mes is scheerklaar gemaakt en ziet er nog goed uit. Wellicht dat een riem dus inderdaad de beste optie is nu.
als ik jouw facebook zo bekijk, dan kan je bijna een 2e hypotheek afsluiten aan al die spullen. Wat ben jij kwijt zo per maand?quote:
Dat is precies wat ik ook altijd denk wanneer ik lees hoeveel hij wel niet koopt, want Ubershave heeft nogal een dure smaakquote:Op dinsdag 1 april 2014 08:53 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
als ik jouw facebook zo bekijk, dan kan je bijna een 2e hypotheek afsluiten aan al die spullen. Wat ben jij kwijt zo per maand?
Gaat vanzelf over.quote:Op dinsdag 1 april 2014 08:53 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
als ik jouw facebook zo bekijk, dan kan je bijna een 2e hypotheek afsluiten aan al die spullen. Wat ben jij kwijt zo per maand?
Mij lijkt het ondanks het ruilen en verkopen dat je toch veel geld verliest iedere keer? Want in de prijsklasse waar jij in koopt is het niet zo makkelijk om minimaal dezelfde prijs te vragen als dat jezelf betaalde.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:37 schreef Ubershave het volgende:
Veel ruilen, veel verkopen en van dat geld weer zepen kopen om uit te proberen...zo moeilijk is dat niet hoor
@ Rumii: Welke zeep gaat het om?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |