Eehm.. nee hoor.. geen centje last hier..quote:
Als het af en toe een keer gebeurt vind ik t prima.. maar om het continue te posten zou ik ook een beetje veel vinden...quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:18 schreef znarch het volgende:
Wat boeit mij het nou of hij zijn SOTD Copy paste of niet?
Als ik een SOTD schrijf zet ik die toch ook op meerdere fora/plekken en ga ik die toch ook niet 3x opnieuw typen?
En niet iedereen zit op SS/Tweakers/Fok dus je zult hem niet 3x tegenkomen. Kom je hem wel 3x tegen lees je hem gewoon maar 1x. Boeiend?
Hoe en met wat scheer je je nu?quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:29 schreef hafez1234 het volgende:
Heeft iemand nog tips hoe om te gaan met een gevoelige nek streek? Het is bijna onmogelijk voor mij om niet tegen de richting van mijn haargroei te scheren rond me nek omdat het om de paar haren weer een andere haargroei is. Hierdoor krijg ik soms een rode plekken op me nek zelfs als ik aftershave balsem gebruik.
Welk mesje zit erin..?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:25 schreef hafez1234 het volgende:
Chinese Gillette krabber met palmolive scheercrème. Maar denk dat mijn irritatie ontstaat door het scheren tegen de haargroei, maar dat is onvermijdelijk rond mijn nek omdat het alle kanten opgaat. Ik gebruik ook geen druk als ik rond me nek scheer.
Heb astra mesjes.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:35 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Welk mesje zit erin..?
Die krabber is een beetje aan de milde kant.. misschien dat je daardoor te vaak over dezelfde plek moet?
De eerst maand eerst alleen WTG en daarna een maand XTG erbij, 3de mnd kan er ATG bijquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:25 schreef hafez1234 het volgende:
Chinese Gillette krabber met palmolive scheercrème. Maar denk dat mijn irritatie ontstaat door het scheren tegen de haargroei, maar dat is onvermijdelijk rond mijn nek omdat het alle kanten opgaat. Ik gebruik ook geen druk als ik rond me nek scheer.
De groene of blauwe..?quote:
Dat denk ik ook dat de irritatie ontstaat door te scheren tegen de haargroei, je kunt het beste gewoon twee passes met de haargroei mee scheren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:25 schreef hafez1234 het volgende:
Eh, je mist geloof ik wat het probleem van de vraagsteller is. Hij weet dat ATG irritatie oplevert, alleen het vermijden van ATG is het probleem.quote:Op donderdag 27 maart 2014 07:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat denk ik ook dat de irritatie ontstaat door te scheren tegen de haargroei, je kunt het beste gewoon twee passes met de haargroei mee scheren.
Ik neem aan dat je doucht voor het scheren? Gebruik dan eens een goede scrub en leg er na het douchen alsnog een hete handdoek/washandje op, dat helpt bij mij enorm.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:25 schreef hafez1234 het volgende:
Maakt het iets uit? Of kom je alleen de betweter hier uithangen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 07:57 schreef MarcelR het volgende:
[..]
Eh, je mist geloof ik wat het probleem van de vraagsteller is. Hij weet dat ATG irritatie oplevert, alleen het vermijden van ATG is het probleem.
Uh nee, het stoort mij gewoon dat jou grote vriend MarcelR aka Marcel hier de betweter komt uithangen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:24 schreef Ubershave het volgende:
Zo, die is meteen met het verkeerde been uit bed gestapt zeg eej!
@Hafez: Hoe zit jij met je prep? Wat zijn de stappen die jij neemt VOOR je begint met scheren?
@ Twiitch, ik zou gewoon kijken of je die zeep met een andere mede-forummer kan ruilen voor wat anders. Er zijn genoeg mensen die de Proraso wel fijn vinden werken en misschien wel iets anders voor jou in de aanbieding hebben
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:22 schreef Mylene het volgende:
Het is nu wel klaar hoor met dit gezeur. Vanaf nu weer ontopic.
idd.quote:
quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:17 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ach ja... ik zal heel wijs mijn mondje houden![]()
Zojuist 3 nieuwe scheermesjes gehard.
Gelukkig maar...quote:
een amandelvormige hoeveelheid. En een "minieme" hoeveelheid water erbij. Hoewel dat afhankelijk is van je kwast. Begin met weinig en kijk hoeveel water je nog nodig hebt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:46 schreef Miniem het volgende:
Wil me nu eigenlijk gaan scheren met de Palmolive scheercreme.
Echter heb ik nog nooit scheerschuim zelf gemaakt.
Hoeveel moet ik ongeveer uit de tube halen en hoeveel water moet erbij?
Tips?
Ik heb ook nieuwe kwast, moet ik die eerst in laten weken?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:11 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
een amandelvormige hoeveelheid. En een "minieme" hoeveelheid water erbij. Hoewel dat afhankelijk is van je kwast. Begin met weinig en kijk hoeveel water je nog nodig hebt.
Klop gewoon een paar testschuims, ze moeten niet te droog aanvoelen en niet zo nat zijn dat het instort op je kwast. Dan is je borstel ook klaar voor echt gebruikquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik heb ook nieuwe kwast, moet ik die eerst in laten weken?
Varkenshaar wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik gebruik af en toe Thayers Witch Hazel aftershave, dat heeft een hoger alcoholpercentage dan standaard Witch Hazel (doorgaans 14% als ik het goed heb). Het werkt prima en is gewoon een goed verzorgende splash met weinig geur die ook nog eens snel weg is. De geur is blijkbaar die van de toverhazelaar zelf.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:43 schreef zmokkie het volgende:
Iemand ervaring met Witch Hazel? Ik lees er erg goede verhalen over, maar is in Nederland niet verkrijgbaar.
http://www.ebay.com/itm/T(...)ingent-/370249970121
http://www.ebay.com/itm/T(...)&hash=item4ad2bf66ec
Het heeft een hele goede helende werking en het is vaak ook verwerkt in after shaves.
zelf heb ik mijn varkensharenkwast, 24 uur in water met shampoo laten inweken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik ga persoonlijk altijd royaal om met scheercreme ( Kost immer niet veel ) en ik gebruikte met de Palmolive Scheercrème zo'n 2 a 3 cm. Maar het beste kun je gewoon experimenteren, gaat het opkloppen van de scheercreme niet goed dan zou je bijvoorbeeld kunnen overwegen meer product te gebruiken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:46 schreef Miniem het volgende:
Wil me nu eigenlijk gaan scheren met de Palmolive scheercreme.
Echter heb ik nog nooit scheerschuim zelf gemaakt.
Hoeveel moet ik ongeveer uit de tube halen en hoeveel water moet erbij?
Tips?
Bron mijn eigen blogquote:Het concept is overigens heel simpel: veel water + veel rondjes draaien + veel scheerzeep = veel goede scheerschuim. En met scheercrème gaat het hele proces wat snellere, maar daar heb ik ook altijd een goed natte scheerkwast bij gebruikt en smeerde ik gewoon flinke klodder scheercrème op mijn gezicht.
Het moet niet, maar het is wel aan te raden om er eerst een paar scheerzeep mee op te kloppen om de stank te verminderen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed goedkope zeep gebruiken, er zitten stoffen in die haren zachter maken en dat heeft wat tijd nodig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:43 schreef Ubershave het volgende:
Nou, nietop het gezicht smeren en scheren maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |