abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137906734
Rutte walgt van videoclip rapper

quote:
Op internet is een videoclip geplaatst waarop de suggestie wordt gewekt dat PVV-leider Geert Wilders wordt gegijzeld door terroristen en daarna geëxecuteerd. De clip is van de rapper Hozny uit Sneek. Premier Rutte noemt de videoclip bij RTL Z walgelijk.

In de clip is een blanke man te zien wiens haar is geblondeerd. Rapper Hozny zegt dat de acteur Geert Wilders moet voorstellen. Wilders zit vastgebonden op de grond terwijl twee gemaskerde mannen een pistool tegen zijn hoofd zetten. Het beeld lijkt sterk op de executievideo's van terreurorganisaties zoals al-Qaida.

Aan het einde van de clip valt het beeld weg en is een schot te horen.

Aan de kijker zelf
Hozny wil geen suggestie wekken dat Wilders wordt geëxecuteerd. Het is volgens hem aan de kijker zelf om te bepalen hoe de videoclip eindigt. "Het kan ook zijn dat ik mezelf doodschiet."

De rapper noemt de clip een koekje van eigen deeg. Hij zegt dat het de bedoeling was om te choqueren. Maar het is niet de bedoeling dat mensen zich bedreigd gaan voelen.

Boodschap: stop
De boodschap die Hozny aan Wilders wil geven met de video is dat de politicus moet stoppen met het beledigen van moslims. "Hij moet beseffen dat hij daarmee moet ophouden. Het is geen bedreiging naar hem toe."

Hozny denkt dat de clip Wilders op andere gedachten zal zetten. "Ik denk dat hij misschien hierna gaat beseffen: waar ben ik eigenlijk mee bezig. Ik denk dat hij zich hierna meer zal verdiepen in de islam in plaats van dom te schreeuwen. "

De rapper is niet bang voor juridische gevolgen. "Het is gewoon een vrijheid van meningsuiting."

http://nos.nl/artikel/624(...)ideoclip-rapper.html
Vrijheid van meningsuiting, of niet?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:56:11 #2
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_137906758
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ach islamisten hebben zulke lange tenen dat ze altijd wel ergens aanstoot van nemen, verschil is dat zulke gekkies gelijk naar geweld grijpen en Wilders daarentegen gewoon binnen de kaders van de wet blijft.
Ik heb nog geen strafbaar feit gezien anders. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_137906866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:47 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik doe dan ook niet zulke domme uitspraken.
Ik vind het ook altijd wel wat, je weet donders goed en Wilders weet het ook dat je bepaalde uitspraken niet kan doen zonder consequenties. Als de consequentie is dat je met de dood word bedreigd dan heb je dat maar te nemen.
Ik klaag toch ook niet dat ik verslaafd ben aan nicotine terwijl ik toch echt zelf die sigaret in mijn mond steek.
Dus hebben we qua islam alles maar te accepteren want anders worden moslims boos en ben je je leven niet zeker. En dan is dat je eigen schuld, tuurlijk joh, logische redenatie.
pi_137907276
Wel een raar verhaal. Het is geen bedreiging volgens meneer maar lijkt wel op een executie filmpje. Het is geen executie maar de acteur wordt wel bedreigd door twee pistolen. Het gaat niet om bedreigen maar geert wilders moet er wel nu mee stoppen.... Beetje tegenstrijdig allemaal....

Los van dat vind ik het opzich best aardig, al gaan een aantal dingen vrij ver.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_137907404
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:57 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dus hebben we qua islam alles maar te accepteren want anders worden moslims boos en ben je je leven niet zeker. En dan is dat je eigen schuld, tuurlijk joh, logische redenatie.
Logisch ja, dat het je eigen schuld is. Dat het niet normaal is ben ik het met je eens maar nogmaals Wilders weet heel goed de consequenties van zijn uitspraken en om dan elke keer weer te huilen als er een clipje of een nummertje word opgenomen over hem vind ik bijzonder hypocriet.
Ik had zelf mijn schouders opgehaald en door gegaan met mijn leven.
pi_137908262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:08 schreef PKRChamp het volgende:
Als politicus zou je dit juist direct moeten aanpakken om in je eigen voordeel te gebruiken, zo vlak voor de verkiezingen ;)
pi_137908399
Die Hozni is wel een genius...op precies het juiste moment als absolute nobody in de rapscene vanuit het niets ineens alle schijnwerpers op je gericht zien, briljante actie gewoon. Respect ouwe hosselaar. _O_
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_137908533
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:25 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Als politicus zou je dit juist direct moeten aanpakken om in je eigen voordeel te gebruiken, zo vlak voor de verkiezingen ;)
Dat doet hij ook, alleen die neppe verontwaardiging erbij is zo enorm triest en enorm hypocriet. Het zou hem sieren om zijn schouders op te halen en door te gaan met de gang van zaken. Dan toon je je eigen pas een vent ipv een bijstandsmoeder die krijst omdat haar uitkering niet binnen is.
pi_137908806
quote:

[..]

Logisch ja, dat het je eigen schuld is. Dat het niet normaal is ben ik het met je eens maar nogmaals Wilders weet heel goed de consequenties van zijn uitspraken en om dan elke keer weer te huilen als er een clipje of een nummertje word opgenomen over hem vind ik bijzonder hypocriet.
^O^
pi_137908969
quote:

[..]

Deed de islam populatie dat maar eens als iemand een tekeningetje van ome mo maakt...
pi_137909043
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:30 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat doet hij ook, alleen die neppe verontwaardiging erbij is zo enorm triest en enorm hypocriet. Het zou hem sieren om zijn schouders op te halen en door te gaan met de gang van zaken. Dan toon je je eigen pas een vent ipv een bijstandsmoeder die krijst omdat haar uitkering niet binnen is.
Idem dito als boven.
pi_137909072
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:38 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Deed de islam populatie dat maar eens als iemand een tekeningetje van ome mo maakt...
Misschien dat dat ooit ook wel gebeurt.
pi_137909082
quote:

[..]

Doen ze niet, dat weten we allemaal dus om er nu iets tegen te ondernemen is een verspilling van energie.
pi_137909177
Wilders is een idioot maar de maker van dat nummer net zo goed
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_137909191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien dat dat ooit ook wel gebeurt.
Waag het te betwijfelen.
pi_137909220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:41 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Doen ze niet, dat weten we allemaal dus om er nu iets tegen te ondernemen is een verspilling van energie.
Nooit.
pi_137909310
Salah Edin kon tenminste nog rappen ;(
pi_137909313
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:41 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ditzelfde zou je ook over Wilders kunnen zeggen trouwens.
pi_137909315
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:55 schreef Kanjer het volgende:
Rutte walgt van videoclip rapper

[..]

Vrijheid van meningsuiting, of niet?
Ja, uiteraard. Die "liberaal" Rutte zou zijn bruine vriendje niet zo opzichtig moeten verdedigen. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137909330
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:30 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Als politicus moet hier juist op inspelen. Dat je Wilders dat liever niet ziet doen is een ander verhaal. Het is helemaal niet zijn doel om als "een vent" over te komen. Zowat iedere politicus is hypocriet en gaat voor eigen belang dus daar hoeft men ook weer niet zo verontwaardigd over te doen vind ik.
pi_137909360
En ik walg van die kop van Rutte.

De vraag is: doet dat er toe?
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_137909399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:27 schreef Hathor het volgende:
Die Hozni is wel een genius...op precies het juiste moment als absolute nobody in de rapscene vanuit het niets ineens alle schijnwerpers op je gericht zien, briljante actie gewoon. Respect ouwe hosselaar. _O_
Welke zichzelf respecterende rapper gaat dan wel blijft nou in -of all places- Sneek wonen? _O-

Als het een echt succesvolle rappert was geweest, was ie op straat in 020 gaan hangen en had ie dit clipje gewoon op de Dam opgenomen.

Dit soort mietjesgedrag uit de polder moet je niet zo serieus nemen, hoewel Rapper Grozny die vrijheid van meningsuiting gewoon heeft.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137909434
quote:

[..]

99% doet dat. SBS laat die 1% tijdens het avondeten zien en iedereen denkt dat dat de standaard is.

pi_137909476
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

99% doet dat. SBS laat die 1% tijdens het avondeten zien en iedereen denkt dat dat de standaard is.
Tuurlijk.
pi_137909501
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:47 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Als politicus moet hier juist op inspelen. Dat je Wilders dat liever niet ziet doen is een ander verhaal. Het is helemaal niet zijn doel om als "een vent" over te komen. Zowat iedere politicus is hypocriet en gaat voor eigen belang dus daar hoeft men ook weer niet zo verontwaardigd over te doen vind ik.
Ik leg mensen langs een vrij normale menselijke lat. Ik verwacht teveel, das mijn fout. Maar iemand op een andere manier bezien omdat hij en velen met hem denken dat een goed politicus vooral een opportunistische leuteraar is?

Slaat eigenlijk nergens op. En de aanname loopt ook mank. Is maar 1 zijde van de medaille.
You wear your smile like it was going out of fashion...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')