Niet helemaal. Dat eenmalige extraatje is natuurlijk dikke onzin. Alsof de minima daar iets anders mee kunnen dan dan het met de knollen de pot in laten draaien. Als ze nou een structurele verbetering zou leveren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Je brengt een ingezonden brief uit De Telegraaf (die ze trouwens vaker verzinnen dan binnenkrijgen) als nieuws?![]()
Dit is gewoon PvdA pesten van de rechtse media.
Maar het is toch prima dat die mensen ook eens naar de bios kunnen? Daar is het geld precies voor bedoeld.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet helemaal. Dat eenmalige extraatje is natuurlijk dikke onzin. Alsof de minima daar iets anders mee kunnen dan dan het met de knollen de pot in laten draaien. Als ze nou een structurele verbetering zou leveren.
Ik ben een linksmens, maar dit is nou typisch een voorbeeld van het linkse "mensen kunnen niet voor zichzelf zorgen, dus we geven ze geld!" Dat zou alleen zin hebben als Klijnsma heel veel geld zou geven, waarmee budgettaire gaten gedicht kunnen worden en geïnvesteerd kan worden. Een paar schamele tientjes gaan gewoon op aan tabak, drank en een bezoekje aan de bios. Wat kunnen ze er anders mee doen? Beter draait ze wat van haar draconische maatregelen terug.
Ja, dat lijkt me ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een paar schamele tientjes gaan gewoon op aan tabak, drank en een bezoekje aan de bios. Wat kunnen ze er anders mee doen? Beter draait ze wat van haar draconische maatregelen terug.
Best dat ze naar de bios gaan. Dat gun ik iedereen. Maar deze groep is meer geholpen met een afzwakking van de maatregelen die Klijnsma heeft genomen in de afgelopen 2 jaar. Dat werkt beter dan ze eenmalig een beetje geld toewerpen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar het is toch prima dat die mensen ook eens naar de bios kunnen? Daar is het geld precies voor bedoeld.
Maar mijn punt was meer dat dit geen nieuws is maar een ingezonden brief geschreven door de redactie van De Telegraaf.
Dan kan er ook wel 100 euro vanaf.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet helemaal. Dat eenmalige extraatje is natuurlijk dikke onzin. Alsof de minima daar iets anders mee kunnen dan dan het met de knollen de pot in laten draaien. Als ze nou een structurele verbetering zou leveren.
Tja.. Eenmalig 70 miljoen uitgeven of structureel meer uitgeven is nogal een verschil natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Best dat ze naar de bios gaan. Dat gun ik iedereen. Maar deze groep is meer geholpen met een afzwakking van de maatregelen die Klijnsma heeft genomen in de afgelopen 2 jaar. Dat werkt beter dan ze eenmalig een beetje geld toewerpen.
Verder eens met je punt. Niet echt nieuws.
Dan kunnen ze net zo goed 280 gezinnen 2,5 ton schenken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:44 schreef Scjvb het volgende:
Ze had beter die miljoenen in projecten kunnen steken die werkgelegenheid opbrengen zodat een aantal uit de bijstand had kunnen komen en een menswaardig bestaan kunnen krijgen.
Wethouder Pieter Hilhorst van de PVDA in Amsterdam houdt wel van dit soort experimenten 2.8 miljoen is nog steeds zoek geloof ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dan kunnen ze net zo goed 280 gezinnen 2,5 ton schenken.
maar die gek smeet met miljoenen links en rechtsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wethouder Pieter Hilhorst van de PVDA in Amsterdam houdt wel van dit soort experimenten 2.8 miljoen is nog steeds zoek geloof ik.
Liever geen van beidequote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dan kunnen ze net zo goed 280 gezinnen 2,5 ton schenken.
Ik ben ook geen tegenstander van dit idee voor mensen die dit echt nodig hebben. Maar kan me vaag een politicus herinneren die ons 1000 euro beloofde. Dus de kans dat dit doorgaat is minder dan 0.09 procent denk ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
maar die gek smeet met miljoenen links en rechts
Ik betaal ook belasting, heb alleen zo weinig aftrekposten die ik kan benuttenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:15 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Liever geen van beideImmers dient men nog steeds voorzichtig te zijn bij het uitgeven van overheidsgelden.
Inderdaad, de stemmen kopen van arbeiders is blijkbaar wat duurder dan stemmen kopen van de minima.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:15 schreef Megumi het volgende:
Maar kan me vaag een politicus herinneren die ons 1000 euro beloofde.
die minima stemmen eerder SP dan PvdA, behalvequote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Inderdaad, de stemmen kopen van arbeiders is blijkbaar wat duurder dan stemmen kopen van de minima.
Die 1000 euro krijgen werkenden uitgesmeerd vanaf 2014 tot 2018 volgens mij. Sommigen kunnen zelfs op tot 2000 euro belastingkorting rekenen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:08 schreef Dance99Vv het volgende:
Eenmalig 'cadeautje' voor minima slecht besteed
Hoezo? ik heb nog niets ontvangen hoor , beetje op voorspraak het gelijk in een kwaad daglicht zetten, kan er ook mijn zorgverzekering een keer van betalen of de te verwachten meerkosten op de energie-afrekening. Mijn zoon is van naar de kapper sturen of een week boodschappen van doen.
Ik zie het positiever in dan die zeikstralen uit haarlem e.o.
Maar de hamvraag is ...wanneer krijgen we het?(net als die beloofde 1000 euries van rutte)
Ik heb ten eerste nergens om gevraagd, ten tweede het haar knipte ik inderdaad zelf maar nu hij wat ouder wordt heeft hij wensen qua kapsel (ik ben geen kapper),ten derde met 1200 m3 gas stook ik betrekkelijk zuinig,nog minder stoken en de leidingen bevriezen (dat is erg duur om te laten repareren), ten vierde,kant en klaar maaltijden ? de luxe, aanbiedingen jacht hiero,kiloknallers en plofkippen dus.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Die 1000 euro krijgen werkenden uitgesmeerd vanaf 2014 tot 2018 volgens mij. Sommigen kunnen zelfs op tot 2000 euro belastingkorting rekenen.
Knip dat haar van je zoon lekker zelf. Zet de kachel wat lager, en koop je eten op de markt ipv kant en klaar maaltijden. Parasitair geschreeuw van je om meer geld.
Altijd leuk, de posts van TweeGrolsch. Heb lang gedacht dat er best een meneer achter zat, maar hoe vaker je zn posts bekijkt, hoe meer je erachter komt dat er nauwelijks enige tastbare wereldkennis achter die pompeuze uitspraken schuilt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Die 1000 euro krijgen werkenden uitgesmeerd vanaf 2014 tot 2018 volgens mij. Sommigen kunnen zelfs op tot 2000 euro belastingkorting rekenen.
Knip dat haar van je zoon lekker zelf. Zet de kachel wat lager, en koop je eten op de markt ipv kant en klaar maaltijden. Parasitair geschreeuw van je om meer geld.
een Best bier meneerquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:40 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Altijd leuk, de posts van TweeGrolsch. Heb lang gedacht dat er best een meneer achter zat, maar hoe vaker je zn posts bekijkt, hoe meer je erachter komt dat er nauwelijks enige tastbare wereldkennis achter die pompeuze uitspraken schuilt.
Lag het toch niet aan mij!
Nee ben een wijndrinker, mooi kaap, droe rooi, sud afrika, van de appiequote:
he he , er is meer links dan de Pvd Aquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Enige wat er over is gebleven van de Arbeidersbeweging is de geïnstitutionaliseerde roep om een overheid die alles moet regelen. Maar was dat altijd het geval? Nee, de Arbeidersbeweging was bezig om arbeiders te scholen, ze verder te brengen, alcoholmisbruik te bestrijden door bijvoorbeeld volkshuizen op te richten, veelbelovende kinderen uit arbeidersgezinnen een hoge opleiding mogelijk te maken (iemand als Wim Kok ging naar Neyenrode).
Niets van dat alles is over.
Verder komen? Wat maken van je leven? Welnee, bijstandsmoeders in de watten leggen, solidair zijn met drie generaties werkloos, dat is wat er over is van Links.
Ik ga er mee stoppen, post met dubbele tong zie ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
[..]
Nee ben een wijndrinker, mooi kaap, droe rooi, sud afrika, van de appie
was niet jij met dubbel tongetje maar ik met dubbel klikjequote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:00 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Ik ga er mee stoppen, post met dubbele tong zie ik.
Dit verschijnsel zie je door de hele politiek heen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Enige wat er over is gebleven van de Arbeidersbeweging is de geïnstitutionaliseerde roep om een overheid die alles moet regelen. Maar was dat altijd het geval? Nee, de Arbeidersbeweging was bezig om arbeiders te scholen, ze verder te brengen, alcoholmisbruik te bestrijden door bijvoorbeeld volkshuizen op te richten, veelbelovende kinderen uit arbeidersgezinnen een hoge opleiding mogelijk te maken (iemand als Wim Kok ging naar Neyenrode).
Niets van dat alles is over.
Verder komen? Wat maken van je leven? Welnee, bijstandsmoeders in de watten leggen, solidair zijn met drie generaties werkloos, dat is wat er over is van Links.
In dat geval drink ik de jouwe wel opquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:02 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
was niet jij met dubbel tongetje maar ik met dubbel klikje
Kon die thuis niet met mes en vork leren eten?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het grootste probleem van links is dan ook dat ze zich neergelegd hebben bij het kader van rechts: Structurele werkloosheid is acceptabel en mag/moet actief in stand gehouden worden, kapitaal wordt beter beloont dan arbeid, welvaartsgroei is beperkt tot groei BNP, en geld verdienen mag totaal los staan van waarde toevoegen.quote:Niets van dat alles is over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |