abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:44:25 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_137884563
Cadeautje voor bijstand slecht besteed

Foto: ANP

Staatssecretaris Klijnsma (Sociale Zaken) en de Vereniging Nederlandse Gemeenten hebben overeenstemming bereikt over een eenmalig 'cadeautje' voor de minima. Pappen en nathouden, terwijl we juist spijkers met koppen moeten slaan, oordeelt P. van Neck uit Rotterdam.

Echtparen krijgen eemalig 100 euro, alleenstaande ouders 90 euro, en een alleenstaande krijgt 70 euro. Dat er geld naar de minima zou gaan, was al in het begrotingsakkoord vastgelegd.

"En dat moet een bijstandsgezin dan uit het slop trekken en nieuwe moed geven? Ik heb zelf gelukkig geen bijstand en ik begrijp dat men een gegeven paard niet in de mond mag kijken, maar wat doet men tegenwoordig nu voor 100 euro?

Het zal voor de ellendige situatie waarin bijstandsgerechtigden zitten echt niets uitmaken, aangezien deze groep maandelijks chronisch geldtekort heeft. Die 100 euro zal echt de begrotingsgaten in het huishoudboekje niet dichten. Het is een druppel op een gloeiende plaat en alleen bedoeld om de PvdA een wit voetje te laten halen, zo net voor de verkiezingen. Zo weet men zeker dat alle bijstandsgerechtigden in ieder geval op de PvdA zullen stemmen.

Het grapje van Klijnsma kost in totaal wel 70 miljoen euro, kassa! Ze had beter die miljoenen in projecten kunnen steken die werkgelegenheid opbrengen zodat een aantal uit de bijstand had kunnen komen en een menswaardig bestaan kunnen krijgen.

Het is een pappen en nathouden beleid terwijl we spijkers met koppen moeten slaan."

De Telegraaf

Gegroet,

Het inmiddels veelbesproken extraatje voor de minima lijkt allemaal heel leuk en aardig als gebaar van de overheid om deze doelgroep financieel tegemoet te komen, ware het niet dat hierover toch enige twijfel is ontstaan.

De doelstelling hiervan is om de minima vooralsnog te ondersteunen in krappe tijden. Maar is dat wel zo? Hoogstpersoonlijk zou ik het geen cadeautje willen noemen, en tevens valt ook te betwijfelen of deze financiėle reservering voor de minima uiteindelijk wel voldoende soelaas biedt. :N Bovendien is het een mening die wij in de betere kringen unaniem delen. :Y)

Op wat uitzonderingen na kan in de regel vrijwel iedere bijstandsgerechtigde redelijk tot goed rondkomen, tenzij men inderdaad een chronisch geldtekort heeft door uiteenlopende omstandigheden. Niet zelden is het bij veel minima ook een kwestie van slecht met geld om kunnen gaan.

De opmerking ''pappen en nathouden, terwijl we juist spijkers met koppen moeten slaan'' van de Rotterdamse P. van Neck, klinkt vrij plausibel en snijdt echter ook hout. Bezien vanuit deze optiek zou het 'cadeautje' van staatssecretaris Klijnsma ook louter te maken kunnen hebben met een handige strategie van de PvdA om kiezers voor zich te winnen, terwijl deze financiėle tegemoetkoming een spreekwoordelijke druppel op een gloeiende plaat is. :{

Hoewel de banen niet voor iedere minima voor het oprapen liggen, pakt de actie van Klijnsma het probleem toch niet aan bij de wortel. Immers, projecten die werkgelegenheid opleveren vergroten toch de kans dat een aantal bijstandsgerechtigden op termijn uit de bijstand komen. o|O

Welbeschouwd zal men komende tijd voorzichtig moeten zijn, nu we volgens het CPB de 3 procentnorm hebben overschreden. Middels allerhande bezuinigingen is afgelopen jaar inmiddels de 3 procentnorm bereikt, en dat is zeker geen slecht nieuws voor de veelal goedlachse Mark Rutte. Dus u begrijpt dat men zorgvuldig om zal moeten blijven gaan met overheidsgelden, want vanuit schulden kan men echter geen liefdadigheid bezigen.

We zijn er nog niet. Er zal nog hard geknokt moeten worden om de 0 grens te kunnen bereiken van waaruit de overheid uiteindelijk financieel gezien iets toeschietelijker zal kunnen worden jegens de burger, waaronder de minima.

Goed, ik wens u een prettige dag.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:49:02 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_137884731
Kutwijf. Structureel aan alle kanten snijden en dan mooi weer spelen met dit eenmalige worstje.
pi_137884823
Je brengt een ingezonden brief uit De Telegraaf (die ze trouwens vaker verzinnen dan binnenkrijgen) als nieuws? :')
Dit is gewoon PvdA pesten van de rechtse media.
pi_137884883
Ingezonden brief in de Telegraaf. Hoe triest wil je het hebben :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_137884945
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Je brengt een ingezonden brief uit De Telegraaf (die ze trouwens vaker verzinnen dan binnenkrijgen) als nieuws? :')
Dit is gewoon PvdA pesten van de rechtse media.
Niet helemaal. Dat eenmalige extraatje is natuurlijk dikke onzin. Alsof de minima daar iets anders mee kunnen dan dan het met de knollen de pot in laten draaien. Als ze nou een structurele verbetering zou leveren.

Ik ben een linksmens, maar dit is nou typisch een voorbeeld van het linkse "mensen kunnen niet voor zichzelf zorgen, dus we geven ze geld!" Dat zou alleen zin hebben als Klijnsma heel veel geld zou geven, waarmee budgettaire gaten gedicht kunnen worden en geļnvesteerd kan worden. Een paar schamele tientjes gaan gewoon op aan tabak, drank en een bezoekje aan de bios. Wat kunnen ze er anders mee doen? Beter draait ze wat van haar draconische maatregelen terug.
pi_137884949
Je hebt wel erg veel woorden nodig (zoals gewoonlijk voornamelijk interessant-doenerij) om eigenlijk niets te zeggen. :')

Want ben je nu met de ingezonden brief eens, of juist niet? Zo ja, wįįrom zou het 'cadeautje' dan slecht besteed zijn? Want dat wordt niet onderbouwd. Wat zie je dan als pragmatisch armoedebeleid?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_137885041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:54 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Niet helemaal. Dat eenmalige extraatje is natuurlijk dikke onzin. Alsof de minima daar iets anders mee kunnen dan dan het met de knollen de pot in laten draaien. Als ze nou een structurele verbetering zou leveren.

Ik ben een linksmens, maar dit is nou typisch een voorbeeld van het linkse "mensen kunnen niet voor zichzelf zorgen, dus we geven ze geld!" Dat zou alleen zin hebben als Klijnsma heel veel geld zou geven, waarmee budgettaire gaten gedicht kunnen worden en geļnvesteerd kan worden. Een paar schamele tientjes gaan gewoon op aan tabak, drank en een bezoekje aan de bios. Wat kunnen ze er anders mee doen? Beter draait ze wat van haar draconische maatregelen terug.
Maar het is toch prima dat die mensen ook eens naar de bios kunnen? Daar is het geld precies voor bedoeld.
Maar mijn punt was meer dat dit geen nieuws is maar een ingezonden brief geschreven door de redactie van De Telegraaf.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:59:09 #8
345631 Scjvb
pi_137885150
quote:

[..]

Een paar schamele tientjes gaan gewoon op aan tabak, drank en een bezoekje aan de bios. Wat kunnen ze er anders mee doen? Beter draait ze wat van haar draconische maatregelen terug.
Ja, dat lijkt me ook.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_137885593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Maar het is toch prima dat die mensen ook eens naar de bios kunnen? Daar is het geld precies voor bedoeld.
Maar mijn punt was meer dat dit geen nieuws is maar een ingezonden brief geschreven door de redactie van De Telegraaf.
Best dat ze naar de bios gaan. Dat gun ik iedereen. Maar deze groep is meer geholpen met een afzwakking van de maatregelen die Klijnsma heeft genomen in de afgelopen 2 jaar. Dat werkt beter dan ze eenmalig een beetje geld toewerpen.

Verder eens met je punt. Niet echt nieuws.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:15:51 #10
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137885665
quote:

[..]

Dan kan er ook wel 100 euro vanaf.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_137885730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Best dat ze naar de bios gaan. Dat gun ik iedereen. Maar deze groep is meer geholpen met een afzwakking van de maatregelen die Klijnsma heeft genomen in de afgelopen 2 jaar. Dat werkt beter dan ze eenmalig een beetje geld toewerpen.

Verder eens met je punt. Niet echt nieuws.
Tja.. Eenmalig 70 miljoen uitgeven of structureel meer uitgeven is nogal een verschil natuurlijk.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:45:35 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137886764
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:44 schreef Scjvb het volgende:
Ze had beter die miljoenen in projecten kunnen steken die werkgelegenheid opbrengen zodat een aantal uit de bijstand had kunnen komen en een menswaardig bestaan kunnen krijgen.
Dan kunnen ze net zo goed 280 gezinnen 2,5 ton schenken.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:08:19 #13
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_137887722
Eenmalig 'cadeautje' voor minima slecht besteed
Hoezo? ik heb nog niets ontvangen hoor , beetje op voorspraak het gelijk in een kwaad daglicht zetten, kan er ook mijn zorgverzekering een keer van betalen of de te verwachten meerkosten op de energie-afrekening. Mijn zoon is van naar de kapper sturen of een week boodschappen van doen.
Ik zie het positiever in dan die zeikstralen uit haarlem e.o.
Maar de hamvraag is ...wanneer krijgen we het?(net als die beloofde 1000 euries van rutte)
There is only one religion
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:11:10 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_137887855
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:45 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Wethouder Pieter Hilhorst van de PVDA in Amsterdam houdt wel van dit soort experimenten 2.8 miljoen is nog steeds zoek geloof ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:13:13 #15
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_137887936
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wethouder Pieter Hilhorst van de PVDA in Amsterdam houdt wel van dit soort experimenten 2.8 miljoen is nog steeds zoek geloof ik.
maar die gek smeet met miljoenen links en rechts
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:15:07 #16
345631 Scjvb
pi_137888027
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:45 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Liever geen van beide ;) Immers dient men nog steeds voorzichtig te zijn bij het uitgeven van overheidsgelden.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:15:40 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_137888053
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:13 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

maar die gek smeet met miljoenen links en rechts
Ik ben ook geen tegenstander van dit idee voor mensen die dit echt nodig hebben. Maar kan me vaag een politicus herinneren die ons 1000 euro beloofde. Dus de kans dat dit doorgaat is minder dan 0.09 procent denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:18:16 #18
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_137888169
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:15 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Liever geen van beide ;) Immers dient men nog steeds voorzichtig te zijn bij het uitgeven van overheidsgelden.
Ik betaal ook belasting, heb alleen zo weinig aftrekposten die ik kan benutten :{w
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:19:20 #19
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_137888224
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:15 schreef Megumi het volgende:
Maar kan me vaag een politicus herinneren die ons 1000 euro beloofde.
Inderdaad, de stemmen kopen van arbeiders is blijkbaar wat duurder dan stemmen kopen van de minima.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:21:02 #20
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_137888300
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Inderdaad, de stemmen kopen van arbeiders is blijkbaar wat duurder dan stemmen kopen van de minima.
die minima stemmen eerder SP dan PvdA, behalve :X
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:24:13 #21
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137888444
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:08 schreef Dance99Vv het volgende:
Eenmalig 'cadeautje' voor minima slecht besteed
Hoezo? ik heb nog niets ontvangen hoor , beetje op voorspraak het gelijk in een kwaad daglicht zetten, kan er ook mijn zorgverzekering een keer van betalen of de te verwachten meerkosten op de energie-afrekening. Mijn zoon is van naar de kapper sturen of een week boodschappen van doen.
Ik zie het positiever in dan die zeikstralen uit haarlem e.o.
Maar de hamvraag is ...wanneer krijgen we het?(net als die beloofde 1000 euries van rutte)
Die 1000 euro krijgen werkenden uitgesmeerd vanaf 2014 tot 2018 volgens mij. Sommigen kunnen zelfs op tot 2000 euro belastingkorting rekenen.

Knip dat haar van je zoon lekker zelf. Zet de kachel wat lager, en koop je eten op de markt ipv kant en klaar maaltijden. Parasitair geschreeuw van je om meer geld.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:34:50 #22
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_137888866
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:24 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Die 1000 euro krijgen werkenden uitgesmeerd vanaf 2014 tot 2018 volgens mij. Sommigen kunnen zelfs op tot 2000 euro belastingkorting rekenen.

Knip dat haar van je zoon lekker zelf. Zet de kachel wat lager, en koop je eten op de markt ipv kant en klaar maaltijden. Parasitair geschreeuw van je om meer geld.
Ik heb ten eerste nergens om gevraagd, ten tweede het haar knipte ik inderdaad zelf maar nu hij wat ouder wordt heeft hij wensen qua kapsel (ik ben geen kapper),ten derde met 1200 m3 gas stook ik betrekkelijk zuinig,nog minder stoken en de leidingen bevriezen (dat is erg duur om te laten repareren), ten vierde,kant en klaar maaltijden ? de luxe, aanbiedingen jacht hiero,kiloknallers en plofkippen dus.
Vooringenomen kwast dat je bent :6
pi_137889075
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:24 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Altijd leuk, de posts van TweeGrolsch. Heb lang gedacht dat er best een meneer achter zat, maar hoe vaker je zn posts bekijkt, hoe meer je erachter komt dat er nauwelijks enige tastbare wereldkennis achter die pompeuze uitspraken schuilt.

Lag het toch niet aan mij!
You wear your smile like it was going out of fashion...
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:44:54 #24
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_137889228
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:40 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Altijd leuk, de posts van TweeGrolsch. Heb lang gedacht dat er best een meneer achter zat, maar hoe vaker je zn posts bekijkt, hoe meer je erachter komt dat er nauwelijks enige tastbare wereldkennis achter die pompeuze uitspraken schuilt.

Lag het toch niet aan mij!
een Best bier meneer ;)
pi_137889263
Heppie geen sjultebrau? :(
You wear your smile like it was going out of fashion...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')