Of nog erger, met zo'n glasplaat erbovenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:02 schreef DS4 het volgende:
En een voorbeeld van hoe niet niet moet:
[ afbeelding ]
Kozijn wat om de muur heen valt en ook nog een opdekdeur. Is wel het goedkoopst, maar in een modern huis gewoon niet doen.
Ja, dat is het goedkoopst. Maar dat is meer sociale woningbouw-niveau.quote:Op woensdag 19 maart 2014 03:15 schreef tjoptjop het volgende:
Of nog erger, met zo'n glasplaat erboven.
Toch zie je het bijna overal standaard in nieuwbouwprojecten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, dat is het goedkoopst. Maar dat is meer sociale woningbouw-niveau.
Etensgeur in woonkamer, staat voor geen meter, gasten zien alles..... Opzich kan het best in verbinding staan met de woonkamer mits er maar een beetje een barriere tussen zit. Soms zie ik wel een van die appartementen met een vierkante woonkamer van 7x7 en dan in een hoek een keuken, echt zo lelijk.quote:
Tsja, goedkoop...quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:59 schreef tjoptjop het volgende:
Toch zie je het bijna overal standaard in nieuwbouwprojecten.
Ik vind het juist wel fijn dat ik de woonkamer erbij kan betrekken. We kunnen de keuken zo afsluiten, maar in de praktijk doen we dat nooit (althans, niet om het afsluiten van de keuken).quote:Etensgeur in woonkamer, staat voor geen meter, gasten zien alles..... Opzich kan het best in verbinding staan met de woonkamer mits er maar een beetje een barriere tussen zit. Soms zie ik wel een van die appartementen met een vierkante woonkamer van 7x7 en dan in een hoek een keuken, echt zo lelijk.
Grote aparte keuken met eettafel is imho het mooiste (maar niet altijd haalbaar)
Mening uiteraard
Zulke kozijnen heb ik ook. (woning is van nov. 2013), ik ben er blij mee. Ik heb het geld om het zoals jullie te doen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, dat is het goedkoopst. Maar dat is meer sociale woningbouw-niveau.
Etensgeur valt met een goede afzuigkap wel mee. Verder gewoon je keuken netjes opgeruimd houden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:59 schreef tjoptjop het volgende:
Etensgeur in woonkamer, staat voor geen meter, gasten zien alles..... Opzich kan het best in verbinding staan met de woonkamer mits er maar een beetje een barriere tussen zit. Soms zie ik wel een van die appartementen met een vierkante woonkamer van 7x7 en dan in een hoek een keuken, echt zo lelijk.
Grote aparte keuken met eettafel is imho het mooiste (maar niet altijd haalbaar)
Mening uiteraard
Mijn eerste woning (sociale huur...) had het ook. En ach, ik was toen dolgelukkig met die woning. Dus alles is relatief.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:47 schreef cvboer het volgende:
Zulke kozijnen heb ik ook. (woning is van nov. 2013), ik ben er blij mee. Ik heb het geld om het zoals jullie te doen.Dan had ik in het verleden beter m'n best moeten doen op school.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn eerste woning (sociale huur...) had het ook. En ach, ik was toen dolgelukkig met die woning. Dus alles is relatief.
Maar het past niet in een moderne woning.
Dat vind ik dan ook weer van de 'paneeldeuren' die jullie hebben in jullie huis. In een moderne woning zitten sowieso zo weinig mogelijk deuren en als ze er zitten, zijn ze vlak.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:58 schreef DS4 het volgende:
Mijn eerste woning (sociale huur...) had het ook. En ach, ik was toen dolgelukkig met die woning. Dus alles is relatief.
Maar het past niet in een moderne woning.
Het zijn anders best strakke deuren... En we hebben juist opzettelijk elementen die niet strak zijn om niet door te slaan.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dat vind ik dan ook weer van de 'paneeldeuren' die jullie hebben in jullie huis. In een moderne woning zitten sowieso zo weinig mogelijk deuren en als ze er zitten, zijn ze vlak.
(disclaimer: persoonlijke mening)
Je huis kan het ook wel hebben, bij alles strak en vlak bestaat ook weer het gevaar dat het te klinisch wordt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:52 schreef DS4 het volgende:
Het zijn anders best strakke deuren... En we hebben juist opzettelijk elementen die niet strak zijn om niet door te slaan.
Helemaal vlakke deuren vind ik dan weer saai. Ook maar een mening.
Precies.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Je huis kan het ook wel hebben, bij alles strak en vlak bestaat ook weer het gevaar dat het te klinisch wordt.
Als ik de foto's van jullie huis zo kan beoordelen heb je de keuken, dan het eetgedeelte, dan een bank met openhaard en vervolgens om het hoekje het zitgedeelte. Ondanks dat het een open verbinding is is dit niet echt een open keuken wat ik bedoel.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tsja, goedkoop...
[..]
Ik vind het juist wel fijn dat ik de woonkamer erbij kan betrekken. We kunnen de keuken zo afsluiten, maar in de praktijk doen we dat nooit (althans, niet om het afsluiten van de keuken).
Nee, dit vind ik ook niets...quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:01 schreef tjoptjop het volgende:
Als ik de foto's van jullie huis zo kan beoordelen heb je de keuken, dan het eetgedeelte, dan een bank met openhaard en vervolgens om het hoekje het zitgedeelte. Ondanks dat het een open verbinding is is dit niet echt een open keuken wat ik bedoel.
Ik doel op zoiets
[ afbeelding ]
Met uiteraard matching deurkozijnpuur toeval
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |