abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137912169
Liever een kleiner huis wat mooi en goed afgewerkt is dan een grote McMansion.
pi_137912334
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:02 schreef DS4 het volgende:

En een voorbeeld van hoe niet niet moet:

[ afbeelding ]

Kozijn wat om de muur heen valt en ook nog een opdekdeur. Is wel het goedkoopst, maar in een modern huis gewoon niet doen.
Of nog erger, met zo'n glasplaat erboven :X

Imho samen met de open keuken toch wel de verschrikking van het hedendaags bouwen in Nederland.
  woensdag 19 maart 2014 @ 06:56:21 #28
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137912599
Wat is er mis met een open keuken?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137912761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 03:15 schreef tjoptjop het volgende:

Of nog erger, met zo'n glasplaat erboven.
Ja, dat is het goedkoopst. Maar dat is meer sociale woningbouw-niveau.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137929324
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 07:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch zie je het bijna overal standaard in nieuwbouwprojecten.

quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 06:56 schreef cvboer het volgende:
Wat is er mis met een open keuken?
Etensgeur in woonkamer, staat voor geen meter, gasten zien alles..... Opzich kan het best in verbinding staan met de woonkamer mits er maar een beetje een barriere tussen zit. Soms zie ik wel een van die appartementen met een vierkante woonkamer van 7x7 en dan in een hoek een keuken, echt zo lelijk.

Grote aparte keuken met eettafel is imho het mooiste (maar niet altijd haalbaar ;) )

Mening uiteraard ;)
pi_137930016
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:59 schreef tjoptjop het volgende:

Toch zie je het bijna overal standaard in nieuwbouwprojecten.
Tsja, goedkoop...

quote:
Etensgeur in woonkamer, staat voor geen meter, gasten zien alles..... Opzich kan het best in verbinding staan met de woonkamer mits er maar een beetje een barriere tussen zit. Soms zie ik wel een van die appartementen met een vierkante woonkamer van 7x7 en dan in een hoek een keuken, echt zo lelijk.

Grote aparte keuken met eettafel is imho het mooiste (maar niet altijd haalbaar ;) )

Mening uiteraard ;)
Ik vind het juist wel fijn dat ik de woonkamer erbij kan betrekken. We kunnen de keuken zo afsluiten, maar in de praktijk doen we dat nooit (althans, niet om het afsluiten van de keuken).
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:47:51 #32
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137930912
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 07:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zulke kozijnen heb ik ook. (woning is van nov. 2013), ik ben er blij mee. Ik heb het geld om het zoals jullie te doen. :P Dan had ik in het verleden beter m'n best moeten doen op school.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:49:45 #33
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137930984
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:59 schreef tjoptjop het volgende:

Mening uiteraard ;)
Etensgeur valt met een goede afzuigkap wel mee. Verder gewoon je keuken netjes opgeruimd houden.
pi_137931265
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:47 schreef cvboer het volgende:

Zulke kozijnen heb ik ook. (woning is van nov. 2013), ik ben er blij mee. Ik heb het geld om het zoals jullie te doen. :P Dan had ik in het verleden beter m'n best moeten doen op school.
Mijn eerste woning (sociale huur...) had het ook. En ach, ik was toen dolgelukkig met die woning. Dus alles is relatief.

Maar het past niet in een moderne woning.
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:02:55 #35
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137931422
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn eerste woning (sociale huur...) had het ook. En ach, ik was toen dolgelukkig met die woning. Dus alles is relatief.

Dat ben ik wel met je eens.
pi_137931533
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:58 schreef DS4 het volgende:

Dat vind ik dan ook weer van de 'paneeldeuren' die jullie hebben in jullie huis. In een moderne woning zitten sowieso zo weinig mogelijk deuren en als ze er zitten, zijn ze vlak.
(disclaimer: persoonlijke mening)
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_137932978
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Dat vind ik dan ook weer van de 'paneeldeuren' die jullie hebben in jullie huis. In een moderne woning zitten sowieso zo weinig mogelijk deuren en als ze er zitten, zijn ze vlak.
(disclaimer: persoonlijke mening)
Het zijn anders best strakke deuren... En we hebben juist opzettelijk elementen die niet strak zijn om niet door te slaan.

Helemaal vlakke deuren vind ik dan weer saai. Ook maar een mening. ;)
pi_137933919
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:52 schreef DS4 het volgende:
Het zijn anders best strakke deuren... En we hebben juist opzettelijk elementen die niet strak zijn om niet door te slaan.

Helemaal vlakke deuren vind ik dan weer saai. Ook maar een mening. ;)
Je huis kan het ook wel hebben, bij alles strak en vlak bestaat ook weer het gevaar dat het te klinisch wordt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_137935126
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Je huis kan het ook wel hebben, bij alles strak en vlak bestaat ook weer het gevaar dat het te klinisch wordt.
Precies.
pi_137939689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tsja, goedkoop...

[..]

Ik vind het juist wel fijn dat ik de woonkamer erbij kan betrekken. We kunnen de keuken zo afsluiten, maar in de praktijk doen we dat nooit (althans, niet om het afsluiten van de keuken).
Als ik de foto's van jullie huis zo kan beoordelen heb je de keuken, dan het eetgedeelte, dan een bank met openhaard en vervolgens om het hoekje het zitgedeelte. Ondanks dat het een open verbinding is is dit niet echt een open keuken wat ik bedoel.

Ik doel op zoiets

Met uiteraard matching deurkozijn :D puur toeval

[ Bericht 3% gewijzigd door tjoptjop op 19-03-2014 21:13:01 ]
pi_137957160
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:01 schreef tjoptjop het volgende:

Als ik de foto's van jullie huis zo kan beoordelen heb je de keuken, dan het eetgedeelte, dan een bank met openhaard en vervolgens om het hoekje het zitgedeelte. Ondanks dat het een open verbinding is is dit niet echt een open keuken wat ik bedoel.

Ik doel op zoiets
[ afbeelding ]
Met uiteraard matching deurkozijn :D puur toeval
Nee, dit vind ik ook niets...
pi_138086100
Ik zag gisteren een item bij RTL Woonmagazine en moest meteen denken aan de discussie hierboven over de juiste keuzes maken.

Omdat het nogal een lap tekst is geworden en het meer een algemeen verhaal is heb ik er een apart draadje van gemaakt...

Hoe dan ook, TS: interessant om vooraf te bedenken.

K&W / Nieuwbouw: keuzes en valkuilen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')