Modern is hier in jouw voorbeeld duurder dan standaard, dat geeft die classificatie al aan toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:23 schreef Santhem112 het volgende:
Ik ben me aan het ori๋nteren op nieuwbouw.
Persoonlijk vind ik de moderne stijl erg mooi.
Wat ik bijvoorbeeld erg mooi vind is dit:
[ link | afbeelding ]
Ik zou het liefst een stuk grond kopen.
Een woning casco neer laten zetten (wind waterdicht, zegmaar Casco B van www.cascobouw.nl)
Vervolgens zelf de woning afbouwen.
Nu vraag ik me af of het duurder is om modern te bouwen of om standaard te bouwen.
Ja en nee.quote:Wat ik versta onder de twee:
Modern: Strak, grotere ramen / meer glas, verschillende vlakken, vlakken wit gevelstucwerk en vlakken antraciet metselwerk en evt. wat hout accenten (in bijv. dak van de carport of onderkant van overstek van het dak, zie bovenstaande plaatje)
Standaard: Rode steen, witte kozijnen, normale grootte van ramen, zadeldak met standaard dakpannetje erop.
[ link | afbeelding ]
de vragen die dan boven komen zijn oa:
Is een andere kleur steen duurder dan een gewone steen?
Ja en neequote:Volgens mij toch niet als ik het zo bekijk op internet?
Is een plat dak goedkoper te bouwen dan een zadeldak?
Kelder is in de basis duurder, maar dit is gewoon niet te vergelijken.quote:Om de ruimte van een zolder te compenseren door een (grotere) kelder is dan de kelder of de zolder duurder?
welke stenen en wat voor stucwerk?quote:Kost gevelstucwerk meer of minder per m2 dan metselwerk?
(totaalplaatje van de buitenkant tot de binnenkant dus incl. stucwerk, dat wat er onder zit, isolatie en de binnenmuur)
Een muuropening is duurder! Natuurlijk sterk afhankelijk van de vulling, maar ook een muur kan duurder zijn dan een opening. Sterk afhankelijk van de materiaalgebruik.quote:Wat is duurder, een ruit of een muur? oftewel grotere ramen betekend dat duurder of goedkoper?
Ook het totaalplaatje, minder steen, minder isolatie etc. maar waarschijnlijk dikkere ruiten om warmteverlies over zo'n groot oppervlak te compenseren? en grotere kozijnen zullen ook duurder zijn neem ik aan..
Een modern huis heeft hele andere detailleringen, die het goedkoper en duurder kunnen maken.quote:Als ik namelijk google op bijv "modern huis" krijg ik allemaal kasten van huizen.
Maar ik kan wel een kleinere woning bouwen in dezelfde stijl.
Het lijkt mij eigenlijk makkelijker een moderne woning te bouwen dan een standaard woning.
Minder frutsels en details (gewoon strakke vlakken.)
quote:Met welke kosten moet ik rekening houden?
wat kost...?
Voortraject:
Aanschaf grond a 300m2
Daar is 0,0 wat van te zeggen, afhankelijk van zoveel factoren die je niet aangeeftquote:Bouwrijp maken
Riolering, glasvezel, electriciteit, water..
Cascobouw:
ontwerp
casco neer laten zetten
Afbouw:
binnenmuren
stucwerk
electrisch
vloerverwarming
schilderwerk
vloeren
etc. etc.
Vind je? Het had mijn topic kunnen zijn, want ik vraag me dit in meer of mindere mate ook al jaren af, maar ben van i-net nooit heel veel wijzer geworden. Ik zit niet meer op school (helaas) en heb ook geen connecties met de bouw (zelfs niet een heel klein beetje)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dit riekt een beetje naar spam danwel een schoolopdracht.
Ja, dat vind ik, het is het eerste topic van TS, die meteen een link in de OP plaatst. Zulke topics zijn er de laatste tijd meer geweest: Een nieuwe user post een probleem en komt zelf halverwege het topic met een website met de oplossing.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:01 schreef Queller het volgende:
Ik las toch echt modeM bouwen. En ik snapte er geen kont van...
[..]
Vind je? Het had mijn topic kunnen zijn, want ik vraag me dit in meer of mindere mate ook al jaren af, maar ben van i-net nooit heel veel wijzer geworden. Ik zit niet meer op school (helaas) en heb ook geen connecties met de bouw (zelfs niet een heel klein beetje)
Wat is de OP?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik, het is het eerste topic van TS, die meteen een link in de OP plaatst. Zulke topics zijn er de laatste tijd meer geweest: Een nieuwe user post een probleem en komt zelf halverwege het topic met een website met de oplossing.
OP is OpeningsPost, TS is TopicStarter (jij dus).quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:20 schreef Santhem112 het volgende:
Wat is de OP?
en als ik zelf het antwoord op het probleem zou hebben zou ik niet posten ;-)
Inderdaad eerste post omdat ik me nog niet eerder bezig heb gehouden met een eigen woning.
Je moet ergens beginnen nietwaar?
Maar wat is je doelstelling nu precies...? Wat is niet te groot, normaal , etc?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:17 schreef Santhem112 het volgende:
Wat ik wil is niet al te mega groot, normale tot ruime kamer, normale keuken, minimaal 1 ruime slaapkamer boven, normale douche boven, 2 slaapkamers boven. Garage of stenen schuur voor m'n fietsen.
En daarom is er niets over te zeggen. Beide stijlen zullen wel in een budget passen, al zullen er misschien bij beide stijlen concessies op bepaalde gebieden gedaan moeten worden. Zoiets dusquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:56 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Nu is het allemaal erg onduidelijk met een hoog droomkasteelgehalte...
Haha dat zou toch mooi zijn inderdaad! ben bang dat dat financieel niet haalbaar is :pquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:50 schreef john2406 het volgende:
Welke keuze je ook maakt eigenlijk moest iemand het drie keer mogen doen, een keer voor het fout te doen een keer voor het beter te doen en een derde keer voor het perfect te doen.
En zelfs dan ben ik van mening dat bij de derde keer nog iets aan het licht komt wat je anders gewild zou hebben.
je hebt echt geen idee he?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:51 schreef Santhem112 het volgende:
[..]
Haha dat zou toch mooi zijn inderdaad! ben bang dat dat financieel niet haalbaar is :p
Is overigens wel wat geld waard... veel licht binnen. Dus ik kan het wel aanbevelen (je moet ook maar even naar mijn draadje in K&W kijken, dan zie je dat we ook wel erg veel glas hebben).quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:48 schreef Santhem112 het volgende:
Oke, veel glas is dus inderdaad duur. staat op de attentiepuntenlijst ;-)
Stucen. En het is glad stucwerk wat we hebben. Vlak schuurwerk is weer niet strak. Het is al weer even geleden...quote:Vlak schuurwerk en Spuitwerk, gaat dat over de manier van stucen of verven? stucen neem ik aan?
Er is natuurlijk ook wel wat tussen Ikea en Bulthaup in voor de goede orde. Maar ik ken de collectie van Ikea eerlijk gezegd niet zo heel goed. Wat ik er van gezien heb was iig niet strak, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet hebben.quote:Ik ben zelf ook wel van het nette afwerken dus die details zullen inderdaad wel aandacht krijgen.
En inderdaad.. bij de IKEA hebben ze ook wel mogelijkheden voor een strakke keuken waarmee je dan voor een tiende klaar bent als een echte design keuken van een echt design merk.
Wat ik met inbouwkozijnen bedoel is van die kozijnen die men neer zet en daar metselt men dan de muur later in. Die liggen dan niet vlak, maar er optisch bovenop (de steen wordt er in gemetseld).quote:Wat de kozijnen betreft, ik heb er echt nog weinig verstand van.
Inbouwkozijnen vallen binnen de steen en die wat u bedoelt vallen vlak met de gevel?
maakt dat financieel nog uit dan? of is dat gewoon een ander type kozijn wat je dan moet hebben?
Mijn draadje.quote:Als er verder nog tips zijn van kijk hier eens, vraag daar eens, lees dit eens.. van harte welkom!
Simpel gezegd is jouw vraag, zoals je hem nu stelt, "Hoe duur is een auto?"quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:48 schreef Santhem112 het volgende:
ik snap dat ik voor jou wellicht wat vaag ben maar jij wilt het ook wel heel specifiek hebben allemaal. Hoe kan ik dat nu al zeggen!
Wij hebben inderdaad een warmtepomp.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:05 schreef john2406 het volgende:
DS4 meld ook even dat je een warmte pomp heb en dus niet zo zit met het warmte verlies, al zal dat niet meer zoveel zijn tegenwoordig met driedubbel glas lijkt me.
Teminste dat was jij, U toch met die warmte pomp of zit ik daar fout mee.
Dat gunde ik me ook nog wel !
Dat is precies waar ik het over heb. Wat valt bij jou onder sportwagen en wat is het budget en wat zijn je wensen? Met 2 ton kun je een eind komen, of juist helemaal nietquote:[b]Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Santhem112 het volgende:[/b
@goedvolk.
Ik had gehoopt dat m'n vraag meer klonk als: "kan ik kijken naar een sportwagen of moet ik me maar direct richten op welke normale auto ik het mooist vindt?"
En dan kun je natuurlijk zeggen, Mazda heeft een aantal betaalbare sportautotjes, een opel GT is leuk, Honda heeft wel wat leuks.. dan hoeft het niet meteen Porsche of Lamborghini te zijn..
300m2 ? voor een vrijstaand huis ?quote:
Dat is natuurlijk niet zo heel moeilijk te realiseren, vergt gewoon wat meer aandacht en detaillering bij de afwerking.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:02 schreef DS4 het volgende:
Hier zie je wat ik bedoel: onze kozijnen liggen vlak met de muur. Zijn dus even breed als de muur, in plaats van dat ze als het ware "om de muur heen" liggen.
Ik zeg niet dat het moeilijk is, ik zeg dat er een meerprijs aan verbonden is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:17 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is natuurlijk niet zo heel moeilijk te realiseren, vergt gewoon wat meer aandacht en detaillering bij de afwerking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |