abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137878211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Omdat er een prikkel is om te zoeken naar een echte baan? Die is er niet als je in de bijstand zit zonder werkverplichting met behoud van uitkering? :')

Nee, het is geen slim idee. Het is het creëren van een arbeidsvolk welke geen normaal salaris krijgt. Niks meer, niks minder.
Die prikkel is er allang. :')

Er bestaat allang een strikt gehanteerde sollicitatieplicht, plicht tot het aannemen van alle passende arbeid (en dus ook op vacatures die gemeenten voorstellen, dit gebeurd nogal eens), en plicht tot deelnemen aan reintegratie-activiteiten.

Verder is de Bijstand zo laag dat de meeste Bijstandsgerechtigden meer dan genoeg drang voelen om zo snel mogelijk weer een fatsoenlijk inkomen te vergaren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_137878213
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:56 schreef Friek_ het volgende:
Ideaal blijft natuurlijk om de bijstand volledig af te schaffen. Dat stimuleert veel beter om werk te zoeken.
Zoals net werd gezegd, 850.000 werklozen, 92.000 vacatures. Welk werk moeten ze zoeken dan?
pi_137878293
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:56 schreef Globali het volgende:

[..]

Wel als men dus een plaats inneemt die normaliter gewoon betaald zou moeten worden.
Zoiets als dit dus. Geweldig, die tegenprestatie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137878347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zoals net werd gezegd, 850.000 werklozen, 92.000 vacatures. Welk werk moeten ze zoeken dan?
Zo worden de vacatures allemaal direct ingevuld. De rest gaat gewoon netjes thuiswonen bij mams en paps; dat komt vanzelf goed.
pi_137878353
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zoiets als dit dus. Geweldig, die tegenprestatie.
Gelukkig wordt dat ook gezien als fraude.
pi_137878374
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Zo worden de vacatures allemaal direct ingevuld. De rest gaat gewoon netjes thuiswonen bij mams en paps; dat komt vanzelf goed.
Move on, nothing to see here.
pi_137878392
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:28 schreef HarryBauer247 het volgende:
Laat ook maar eens kijken naar werkenden die niet rond komen.
In de bijstand heb je vaak zoveel voordelen dat het niet loont om te gaan werken. Vooral voor alleenstaande ouders die een hogere uitkering krijgen (terwijl ze zelf gekozen hebben voor een kind en daar ook al kinderbijslag en alimentatie voor krijgen). Dan kun je ook nog vrijstelling krijgen voor gemeentelijke lasten. Dan ga je werken en ga je er op achteruit.
Juist alleenstaande ouders gaan er erg op vooruit als ze gaan werken. Komt vooral omdat de KA van de uitkering afgetrokken wordt.
Ik weet niet hoe het met andere gemeentes zit, maar hier krijg je geen ontheffing als je op bijstandsniveau zit. Je moet daar fors onder zitten, bv doordat je in de schuldhulpverlening zit.
pi_137878400
quote:

[..]

Onzinnig natuurlijk.
pi_137878419
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het getuigt van keiharde afgunst. Een tegenprestatie van bijstandsgerechtigden eisen zou je alleen enigszins redelijk kunnen noemen als iedereen in Nederland met een pistool op z'n kop wordt gedwongen te werken. Kennelijk zijn er heel veel mensen in Nederland die iets doen wat ze helemaal niet willen.
2 op de 3 om precies te zijn..
pi_137878476
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Globali het volgende:

[..]

Gelukkig wordt dat ook gezien als fraude.
Nog wel ja. Maar gezien het feit dat 7 gemeentes hier serieus aan hebben meegewerkt denk ik dat hier snel verandering in zou kunnen komen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137878496
quote:

[..]

Damn.... :')
pi_137878501
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nog wel ja. Maar gezien het feit dat 7 gemeentes hier serieus aan hebben meegewerkt denk ik dat hier snel verandering in zou kunnen komen.
Gemeenten maken de regels niet.
pi_137878559
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:11 schreef Globali het volgende:

[..]

Gemeenten maken de regels niet.
Ik doel meer op de algemene mentaliteit die ervoor nodig is, maar dat begreep je zelf ook wel neem ik aan.
pi_137878643
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik doel meer op de algemene mentaliteit die ervoor nodig is, maar dat begreep je zelf ook wel neem ik aan.
Van de kant van die gemeentes bedoel je? Dat is inderdaad verbazingwekkend. Ik denk dat men misschien niet eens echt door had wat men deed en dat dat fout was.
pi_137878665
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:15 schreef Globali het volgende:

[..]

Van de kant van die gemeentes bedoel je? Dat is inderdaad verbazingwekkend. Ik denk dat men misschien niet eens echt door had wat men deed en dat dat fout was.
Als ze die deal niet van tevoren met de gemeente hadden gemaakt, maar die 1800 werknemers op straat hadden gezet, dan was deze constructie vanzelf tot stand gekomen en legaal geweest.
pi_137878690
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als ze die deal niet van tevoren met de gemeente hadden gemaakt, maar die 1800 werknemers op straat hadden gezet, dan was deze constructie vanzelf tot stand gekomen en legaal geweest.
Dat lijkt mij niet. Alleen was het dan wel een hele toestand geworden zaken terug te draaien.
pi_137878855
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, het gaat om de tegenprestatie. Nog een voorbeeld: bij een natuurontwikkelingsproject waar ik bij betrokken ben, hebben ze blikken MOE'ers ingehuurd om helmgras te verwijderen en elders te herplanten. Drie maal raden wie dat ook hadden kunnen doen....
Nederlandse werkzoekenden.. betaald! Tenslotte was er ook geld voor die MOElanders die volgens de wet ook minimaal minimumloon moeten krijgen.
pi_137878866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:15 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat, maar niet dat alleen. Het laat ook zien dat bedrijven en overheid de bijstand helemaal niet zien als vangnet voor mensen die niks anders hebben, maar dat de bijstand potentieel als een erg aantrekkelijk goedkoop alternatief voor loon wordt gezien.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:23:18 #194
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137878887
Ontopic: is 1809 euro echt te weinig? Zo ja, waarom? Waar kan er slim bespaard worden door de gezinnen?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:24:55 #195
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137878938
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat, maar niet dat alleen. Het laat ook zien dat bedrijven en overheid de bijstand helemaal niet zien als vangnet voor mensen die niks anders hebben, maar dat de bijstand potentieel als een erg aantrekkelijk goedkoop alternatief voor loon wordt gezien.
Zo goedkoop lijkt het me anders niet t.o.v. het minimumloon met die ambtelijke molen erachter zoals het UWV.
pi_137878955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik geloof het nog niet helemaal. Dat het voor bedrijven zo makkelijk zou werken. Stel ik begin vandaag een bedrijf en ik heb 15 mensen nodig. Dan kan ik toch niet naar de gemeente stappen en daar vragen om mensen die in de bijstand zitten aan te leveren.......die dan doorbetaald gaan worden door de gemeente?
pi_137879003
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:25 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik geloof het nog niet helemaal. Dat het voor bedrijven zo makkelijk zou werken. Stel ik begin vandaag een bedrijf en ik heb 15 mensen nodig. Dan kan ik toch niet naar de gemeente stappen en daar vragen om mensen die in de bijstand zitten aan te leveren.......die dan doorbetaald gaan worden door de gemeente?
Dat ligt aan je bedrijf. Als jij een bedrijfje opzet dat zich inzet voor een maatschappelijk doel, geheid dat je de gemeente mee kunt krijgen. Vooropgesteld dat je gemeente al meedoet aan die participatiewetgeving.
pi_137879049
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:25 schreef Globali het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat de bereidheid aanwezig is tot zekere hoogte om dat wel mogelijk te maken. Beleid kan gewijzigd worden als er genoeg draagvlak is. En het draagvlak daarvoor is groeiende voor mijn gevoel.
pi_137879078
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat ligt aan je bedrijf. Als jij een bedrijfje opzet dat zich inzet voor een maatschappelijk doel, geheid dat je de gemeente mee kunt krijgen. Vooropgesteld dat je gemeente al meedoet aan die participatiewetgeving.
Dan zal je toch moeten aantonen dat dat alles niet zou kunnen werken met betaalde krachten lijkt mij? Maar goed. Ik kijk nergens meer van op in dit land. Een ander iets waar iets ENORM mis gaat is re-integratie. Ik heb daar zelf mee te maken gehad. Over totale verspilling gesproken.....en het volkomen 'illegaal' elkaar balletjes toespelen gesproken.
pi_137879091
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zo goedkoop lijkt het me anders niet t.o.v. het minimumloon met die ambtelijke molen erachter zoals het UWV.
Die kunnen we dan mooi ook de bijstand in bezuinigen. Denken in oplossingen, vind je niet? ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')