Die prikkel is er allang.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Omdat er een prikkel is om te zoeken naar een echte baan? Die is er niet als je in de bijstand zit zonder werkverplichting met behoud van uitkering?![]()
Nee, het is geen slim idee. Het is het creëren van een arbeidsvolk welke geen normaal salaris krijgt. Niks meer, niks minder.
Zoals net werd gezegd, 850.000 werklozen, 92.000 vacatures. Welk werk moeten ze zoeken dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:56 schreef Friek_ het volgende:
Ideaal blijft natuurlijk om de bijstand volledig af te schaffen. Dat stimuleert veel beter om werk te zoeken.
Zoiets als dit dus. Geweldig, die tegenprestatie.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Wel als men dus een plaats inneemt die normaliter gewoon betaald zou moeten worden.
Zo worden de vacatures allemaal direct ingevuld. De rest gaat gewoon netjes thuiswonen bij mams en paps; dat komt vanzelf goed.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zoals net werd gezegd, 850.000 werklozen, 92.000 vacatures. Welk werk moeten ze zoeken dan?
Gelukkig wordt dat ook gezien als fraude.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zoiets als dit dus. Geweldig, die tegenprestatie.
Move on, nothing to see here.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zo worden de vacatures allemaal direct ingevuld. De rest gaat gewoon netjes thuiswonen bij mams en paps; dat komt vanzelf goed.
Juist alleenstaande ouders gaan er erg op vooruit als ze gaan werken. Komt vooral omdat de KA van de uitkering afgetrokken wordt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:28 schreef HarryBauer247 het volgende:
Laat ook maar eens kijken naar werkenden die niet rond komen.
In de bijstand heb je vaak zoveel voordelen dat het niet loont om te gaan werken. Vooral voor alleenstaande ouders die een hogere uitkering krijgen (terwijl ze zelf gekozen hebben voor een kind en daar ook al kinderbijslag en alimentatie voor krijgen). Dan kun je ook nog vrijstelling krijgen voor gemeentelijke lasten. Dan ga je werken en ga je er op achteruit.
Onzinnig natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zo worden de vacatures allemaal direct ingevuld. De rest gaat gewoon netjes thuiswonen bij mams en paps; dat komt vanzelf goed.
2 op de 3 om precies te zijn..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het getuigt van keiharde afgunst. Een tegenprestatie van bijstandsgerechtigden eisen zou je alleen enigszins redelijk kunnen noemen als iedereen in Nederland met een pistool op z'n kop wordt gedwongen te werken. Kennelijk zijn er heel veel mensen in Nederland die iets doen wat ze helemaal niet willen.
Nog wel ja. Maar gezien het feit dat 7 gemeentes hier serieus aan hebben meegewerkt denk ik dat hier snel verandering in zou kunnen komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Gelukkig wordt dat ook gezien als fraude.
Damn....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Gemeenten maken de regels niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nog wel ja. Maar gezien het feit dat 7 gemeentes hier serieus aan hebben meegewerkt denk ik dat hier snel verandering in zou kunnen komen.
Ik doel meer op de algemene mentaliteit die ervoor nodig is, maar dat begreep je zelf ook wel neem ik aan.quote:
Van de kant van die gemeentes bedoel je? Dat is inderdaad verbazingwekkend. Ik denk dat men misschien niet eens echt door had wat men deed en dat dat fout was.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik doel meer op de algemene mentaliteit die ervoor nodig is, maar dat begreep je zelf ook wel neem ik aan.
Als ze die deal niet van tevoren met de gemeente hadden gemaakt, maar die 1800 werknemers op straat hadden gezet, dan was deze constructie vanzelf tot stand gekomen en legaal geweest.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Van de kant van die gemeentes bedoel je? Dat is inderdaad verbazingwekkend. Ik denk dat men misschien niet eens echt door had wat men deed en dat dat fout was.
Dat lijkt mij niet. Alleen was het dan wel een hele toestand geworden zaken terug te draaien.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als ze die deal niet van tevoren met de gemeente hadden gemaakt, maar die 1800 werknemers op straat hadden gezet, dan was deze constructie vanzelf tot stand gekomen en legaal geweest.
Nederlandse werkzoekenden.. betaald! Tenslotte was er ook geld voor die MOElanders die volgens de wet ook minimaal minimumloon moeten krijgen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de tegenprestatie. Nog een voorbeeld: bij een natuurontwikkelingsproject waar ik bij betrokken ben, hebben ze blikken MOE'ers ingehuurd om helmgras te verwijderen en elders te herplanten. Drie maal raden wie dat ook hadden kunnen doen....
Dat, maar niet dat alleen. Het laat ook zien dat bedrijven en overheid de bijstand helemaal niet zien als vangnet voor mensen die niks anders hebben, maar dat de bijstand potentieel als een erg aantrekkelijk goedkoop alternatief voor loon wordt gezien.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Van de kant van die gemeentes bedoel je? Dat is inderdaad verbazingwekkend. Ik denk dat men misschien niet eens echt door had wat men deed en dat dat fout was.
Zo goedkoop lijkt het me anders niet t.o.v. het minimumloon met die ambtelijke molen erachter zoals het UWV.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat, maar niet dat alleen. Het laat ook zien dat bedrijven en overheid de bijstand helemaal niet zien als vangnet voor mensen die niks anders hebben, maar dat de bijstand potentieel als een erg aantrekkelijk goedkoop alternatief voor loon wordt gezien.
Ik geloof het nog niet helemaal. Dat het voor bedrijven zo makkelijk zou werken. Stel ik begin vandaag een bedrijf en ik heb 15 mensen nodig. Dan kan ik toch niet naar de gemeente stappen en daar vragen om mensen die in de bijstand zitten aan te leveren.......die dan doorbetaald gaan worden door de gemeente?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat, maar niet dat alleen. Het laat ook zien dat bedrijven en overheid de bijstand helemaal niet zien als vangnet voor mensen die niks anders hebben, maar dat de bijstand potentieel als een erg aantrekkelijk goedkoop alternatief voor loon wordt gezien.
Dat ligt aan je bedrijf. Als jij een bedrijfje opzet dat zich inzet voor een maatschappelijk doel, geheid dat je de gemeente mee kunt krijgen. Vooropgesteld dat je gemeente al meedoet aan die participatiewetgeving.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:25 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik geloof het nog niet helemaal. Dat het voor bedrijven zo makkelijk zou werken. Stel ik begin vandaag een bedrijf en ik heb 15 mensen nodig. Dan kan ik toch niet naar de gemeente stappen en daar vragen om mensen die in de bijstand zitten aan te leveren.......die dan doorbetaald gaan worden door de gemeente?
Nee, nog niet. Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat de bereidheid aanwezig is tot zekere hoogte om dat wel mogelijk te maken. Beleid kan gewijzigd worden als er genoeg draagvlak is. En het draagvlak daarvoor is groeiende voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:25 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik geloof het nog niet helemaal. Dat het voor bedrijven zo makkelijk zou werken. Stel ik begin vandaag een bedrijf en ik heb 15 mensen nodig. Dan kan ik toch niet naar de gemeente stappen en daar vragen om mensen die in de bijstand zitten aan te leveren.......die dan doorbetaald gaan worden door de gemeente?
Dan zal je toch moeten aantonen dat dat alles niet zou kunnen werken met betaalde krachten lijkt mij? Maar goed. Ik kijk nergens meer van op in dit land. Een ander iets waar iets ENORM mis gaat is re-integratie. Ik heb daar zelf mee te maken gehad. Over totale verspilling gesproken.....en het volkomen 'illegaal' elkaar balletjes toespelen gesproken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat ligt aan je bedrijf. Als jij een bedrijfje opzet dat zich inzet voor een maatschappelijk doel, geheid dat je de gemeente mee kunt krijgen. Vooropgesteld dat je gemeente al meedoet aan die participatiewetgeving.
Die kunnen we dan mooi ook de bijstand in bezuinigen. Denken in oplossingen, vind je niet?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zo goedkoop lijkt het me anders niet t.o.v. het minimumloon met die ambtelijke molen erachter zoals het UWV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |