Ah jij stelt bijstandsgerechtigden gelijk aan criminelen. ONDERBUIKquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar zijn nooit banen voor geweest. Graffitiverwijdering wordt door bureau HALT gedaan. Kunnen ook nog best wat mensen uit de bijstand bij.
Onder welke steen leef jij ??quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:52 schreef Globali het volgende:
[..]
Wat voor werk nemen die mensen in de zorg over dan?
Prima zeker, tegen betaling minimumloon. Nogmaals wat hebben mensen daar op tegen als bijstandsgerechtigden gewoon wettelijk minimumloon krijgen voor werk ?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geen enkel probleem. Je bent fysiek bezig, je bent in de buitenlucht, je staat tussen het groen. Prima toch?
Beleid wordt uitgewerkt over een langere termijn niet op de dagelijke vacature/uitkerings getallen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:55 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap trouwens ook niet goed wat mensen niet begrijpen aan 600.000 werklozen, en 100.000 vacatures. 1 op de 6 krijgt een baan, de rest niet. Het is dus vaak niet een kwestie van "dan ga je maar werken".
Ja ik heb wel eens meegemaakt dat mensen ook in de winter de verwarming liever niet aanzetten en kou lijden. Ben jij dan wel een stoere student maar als je met kleine kinderen zit is het minder leuk en niet meer elke dag douchen allemaal om kosten te besparen. Bij bejaarde mensen zie je dit tegenwoordig ook al vaker. Ik vind het triest.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet meer de verwarming aanzetten, de armoede is prominent in Nederland. Er is ook niks mis mee om met een dekentje en een trui op de bank te zitten, dat doe ik ook als student want goedkoper. Douchen met zeep hoeft niet eens elke dag, net als wassen met shampoo. Dat is juist slecht voor je huid. Gewoon met water afspoelen is genoeg. Het vergt discipline ja. Dat is de minste tegenprestatie die je kan verlangen.....
Dus ga je klusjes doen die nu nog niet gedaan worden. Er is zoveel groen in grote steden dat de huidige groenvoorziening het niet aankan. Je gaat graffiti verwijderen. Onderbroeken wassen. Bossen kappen voor staatsbosbeheer. Je gaat in het dijkleger van het waterschap. Je gaat peilbuizen inmeten voor het waterschap.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:55 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap trouwens ook niet goed wat mensen niet begrijpen aan 600.000 werklozen, en 100.000 vacatures. 1 op de 6 krijgt een baan, de rest niet. Het is dus vaak niet een kwestie van "dan ga je maar werken".
Die debieltjes vertellen aan hun zorgbegeleiders "Weet je met wie ik vandaag stond te werken!?" Ze wordt niet meer serieus genomen. Ze is nu maar aan het proberen te verhuizen naar een andere regio omdat ze haar daar niet kennen als "die ene die de groenvoorziening regelde, maar er nu zelf moet werken". Je wordt letterlijk uitgelachen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoezo is haar carrière daarmee voorbij? Ze heeft toch 3 jaar ervaring?
Makkelijk praten, want jij zit niet in de bijstand. Maar goed, we zullen zien hoe lachend jij naar je werk gaat. De bijstand is volgens jou toch een pretje dus je zult de tijd van je leven hebben.quote:Geen enkel probleem. Je bent fysiek bezig, je bent in de buitenlucht, je staat tussen het groen. Prima toch?
Niets mis mee, maar waarom niet tegen wettelijk vastgesteld minimumloon ???quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus ga je klusjes doen die nu nog niet gedaan worden. Er is zoveel groen in grote steden dat de huidige groenvoorziening het niet aankan. Je gaat graffiti verwijderen. Onderbroeken wassen. Bossen kappen voor staatsbosbeheer. Je gaat in het dijkleger van het waterschap. Je gaat peilbuizen inmeten voor het waterschap.
Prima toch? Anders was het niet betaalbaar. Volgens mij is thuiszorg trouwens in handen van prive organisaties over het algemeen. Ik lees trouwens iets over boodschappen doen en strijken. Zaken die thuiszorg volgens mij nooit doet. Mijn moeder heeft namelijk thuiszorg.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Onder welke steen leef jij ??
|http://www.volkskrant.nl/(...)-door-bijstand.dhtml
Er is altijd structureel een tekort aan banen. Dat is één van de kernpunten van het neoliberale beleid.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Beleid wordt uitgewerkt over een langere termijn niet op de dagelijke vacature/uitkerings getallen.
Er zijn meerdere rekenvoorbeelden hier geweest waarin je met 1809 euro p.m. uit kan. Heb je wel eens overwogen dat die mensen zelf niet efficiënt waren met hun uitgaven? En in het eerdere topic heb ik al gesteld: mensen moeten ook niet zo lichtzinnig denken over het nemen van kinderen. Daar rust een financiële verantwoordelijkheid op. Als je die niet kan pakken, denk er dan twee keer over na.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja ik heb wel eens meegemaakt dat mensen ook in de winter de verwarming liever niet aanzetten en kou lijden. Ben jij dan wel een stoere student maar als je met kleine kinderen zit is het minder leuk en niet meer elke dag douchen allemaal om kosten te besparen. Bij bejaarde mensen zie je dit tegenwoordig ook al vaker. Ik vind het triest.
Lees het artikel en google zelf maar eens.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:58 schreef Globali het volgende:
[..]
Prima toch? Anders was het niet betaalbaar. Volgens mij is thuiszorg trouwens in handen van prive organisaties over het algemeen. Ik lees trouwens iets over boodschappen doen en strijken. Zaken die thuiszorg volgens mij nooit doet. Mijn moeder heeft namelijk thuiszorg.
Precies. Even geleden op mijn werk een vacature voor een juniorfunctie. We kregen over de 600 reacties binnen waaronder ook mensen op leeftijd die heel graag wilden werken zelfs zwaar onder hun niveau.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:55 schreef Mystikvm het volgende:
Knap dat je bedrijf die vacature openbaar maakte. Dat zie je steeds minder gebeuren. Vaak worden ze intern of via netwerken van collega's ingevuld.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:59 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies. Even geleden op mijn werk een vacature voor een juniorfunctie. We kregen over de 600 reacties binnen waaronder ook mensen op leeftijd die heel graag wilden werken zelfs zwaar onder hun niveau.
En die worden dan afgewezen. De door mij genoemde HBO'er in de groenvoorziening heeft ook onder haar niveau gesolliciteerd. Als cassière bij de Action ben je overgekwalificeerd. 188 afwijzingen. En zij is echt geen uitzondering.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:59 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies. Even geleden op mijn werk een vacature voor een juniorfunctie. We kregen over de 600 reacties binnen waaronder ook mensen op leeftijd die heel graag wilden werken zelfs zwaar onder hun niveau.
Niet alles geloven wat je leest! 30 miljard per jaar aan bijstand voor 413.000 mensen ==> 6000 euro per persoon per maand. Wat klopt er niet aan deze getallen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er wordt jaarlijks voor 150 miljoen gefraudeerd. We geven 30 miljard aan bijstandsuitkeringen uit. Dat is een fraudepercentage van 0,5 procent, zo las ik vanochtend op De Correspondent.
Krijgen we die weer, de kinderen (!) en doe je huisdieren ook maar meteen de deur uit zodra je een uitkering hebt. Je weet nooit hoe je leven over een x aantal jaar eruit ziet. Het kan iedereen overkomen dus.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn meerdere rekenvoorbeelden hier geweest waarin je met 1809 euro p.m. uit kan. Heb je wel eens overwogen dat die mensen zelf niet efficiënt waren met hun uitgaven? En in het eerdere topic heb ik al gesteld: mensen moeten ook niet zo lichtzinnig denken over het nemen van kinderen. Daar rust een financiële verantwoordelijkheid op. Als je die niet kan pakken, denk er dan twee keer over na.
Wat denk je dat de overhead kost?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet alles geloven wat je leest! 30 miljard per jaar aan bijstand voor 413.000 mensen ==> 6000 euro per persoon per maand. Wat klopt er niet aan deze getallen?
Door wie word je uitgelachen? Sorry hoor, maar waarom zou je carrière voorbij zijn als je in de groenvoorziening moet staan? Als mensen daar geen begrip voor hebben, wil je dan nog wel met die mensen werken vraag ik me af?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:58 schreef Mystikvm het volgende:
Die debieltjes vertellen aan hun zorgbegeleiders "Weet je met wie ik vandaag stond te werken!?" Ze wordt niet meer serieus genomen. Ze is nu maar aan het proberen te verhuizen naar een andere regio omdat ze haar daar niet kennen als "die ene die de groenvoorziening regelde, maar er nu zelf moet werken". Je wordt letterlijk uitgelachen.
Ik weet wel waar ik het over heb. Ik heb nooit mijn handje opgehouden i.t.t. luie medestudenten van mij en heb altijd veel bijgewerkt. Nacht- en dagdiensten in magazijnen voor jaren. Waarbij ik in joggingsbroek en veiligheidsschoenen over straat liep. Kan het mij een fuck schelen dat mensen dan denken dat ik een bouwvakker ofzo ben? Ga over je schaamtegevoel heenquote:Makkelijk praten, want jij zit niet in de bijstand. Maar goed, we zullen zien hoe lachend jij naar je werk gaat. De bijstand is volgens jou toch een pretje dus je zult de tijd van je leven hebben.
Gek he, dat je moet gaan minderen als je niet meer in je eigen onderhoud kan voorzien? Dan ga je snijden. Dus als Lassie dan niet meer te betalen is, doe je Lassie de deur uit. Zo moeilijk is het allemaal niet. Bovendien redeneer jij nu heel leuk over mensen die hun baan verloren met kinderen. Terwijl jij net zo goed weet dat er ook paupers zijn met 4 kinderen die zich op kosten van de gemeenschap vanuit een bijstandsuitkering voortplanten. Over die mensen heb ik het, dat die eens wat verantwoordelijkheid moeten gaan nemen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Krijgen we die weer, de kinderen (!) en doe je huisdieren ook maar meteen de deur uit zodra je een uitkering hebt. Je weet nooit hoe je leven over een x aantal jaar eruit ziet. Het kan iedereen overkomen dus.
Via via mag niet want dat is belangenverstrengeling en intern niet geschikt gevonden dus dan gaat ie naar buiten maar niet eens via de kranten, kun je nagaan als dat was gebeurd was het nóg meer geweest vrees ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Knap dat je bedrijf die vacature openbaar maakte. Dat zie je steeds minder gebeuren. Vaak worden ze intern of via netwerken van collega's ingevuld.
Heb je enige idee hoeveel geld het kost om al die brieven te verwerken?
Toen ik werk zocht werd het structureel door recruiters ingevuld, omdat die gewoon 3-4 kandidaten aanleverden en de bdrijven niet de honderden brieven hoefde te lezen.
Oh nou ik merk daar niks van over belangenverstrengeling. De meeste gesprekken kwamen bij mij door via via.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Via via mag niet want dat is belangenverstrengeling en intern niet geschikt gevonden dus dan gaat ie naar buiten maar niet eens via de kranten, kun je nagaan als dat was gebeurd was het nóg meer geweest vrees ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |