abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137882883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:55 schreef Globali het volgende:

[..]

Zo simpel zie ik het ook niet. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen er niet voor kiezen. Maar als je langere tijd in de bijstand zit mag je best iets van iemand vragen. Het moet wel zinnig zijn. Het moet niet iemands zelfvertrouwen gaan afbreken. Het levert wel wat op. Weer participeren.
Maar als mensen met een WW uitkering vrijwilligerswerk doen of gaan doen worden ze juist weer gekort.
pi_137882895
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:59 schreef Jareth het volgende:

[..]

Daar is de regering al mee bezig. duizenden ontslagen bij de zorg. In Deventer zijn bij een zorginstelling de mensen al vervangen door mensen met een uitkering. Ook op jouw functie zal uiteindelijk beslag gelegd kunnen worden zodat je uiteindelijk met behoud van een uitkering hetzelfde werk kunt vervullen.

Ik heb wel een oplossing. Jeugdloon stoppen. Regering moet dan de lak aan werkgevers en studenten hebben. Die doen het maar van het geld wat ze maandelijks krijgen van de staat. Blijf je maar thuis wonen bij mams en paps. Of ga met 10 man op 1 kamer in stapelbedden. Kan je niet meer ophoesten dan een jeugdloner, zoals veel supermarkten en detailhandel doen, ga jij zelf maar achter de kassa staan. Zo ontstaat er tenminste wel een situatie dat een werkgever eerder voor een volwassene kiest met ervaring.

Minder gezinnen een uitkering.
Jeugdloon stoppen? Wat bedoel je daarmee?

Ik ben in elk geval tegen het normale arbeidsplaatsen vervangen door mensen met een uitkering. Want dan gaan we inderdaad toe naar een basisloon voor iedereen en volgens mij werkt dat niet
pi_137882918
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:52 schreef Xa1pt het volgende:

En er wordt ook teveel voorbijgegaan aan het aspect dat mensen die een uitkering ontvangen daar in eerste instantie helemaal niet voor kiezen.
Misschien ook goed voor hun eigen zelfrespect? Want je krijgt geen gratis geld meer, je doet er iets voor. Wel ben ik het met je eens dat het zoals het nu gaat niet goed gaat.

Beter is het om met iedere bijstandspersoon te overleggen wat hem/haar het leukste lijkt (met bejaarden wandelen) en dan later het bejaardenhuis bellen om na te gaan of die persoon dat dan ook inderdaad doet. En maar 3 of 2 dagen per week, zodat je wel kan solliciteren
pi_137882979
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar als mensen met een WW uitkering vrijwilligerswerk doen of gaan doen worden ze juist weer gekort.
Noem mij eigenwijs. Ik sta open voor alles. Is dat echt zo? Als ik nu een WW uitkering zou hebben en ik ga 8 uur per week vrijwilligerswerk doen bij een bejaardentehuis......krijg ik dan korting?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:04:32 #230
190104 Jareth
Such a pity...
pi_137883030
@ Globali. Precies zoals ik het zeg. Jeugdloon afschaffen. Iedereen minimaal nettoloon. Meer kansen voor volwassenen.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_137883034
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:03 schreef Globali het volgende:

[..]

Noem mij eigenwijs. Ik sta open voor alles. Is dat echt zo? Als ik nu een WW uitkering zou hebben en ik ga 8 uur per week vrijwilligerswerk doen bij een bejaardentehuis......krijg ik dan korting?
Op je uitkering ? Ja dat is gebeurt. Ga jij dan vrijwilligerswerk doen als je 10% gekort wordt ?

http://www.telegraaf.nl/o(...)olledig_door___.html

Dan is dan weer het rare van het beleid van de overheid. Mensen die zelf willen werken, ga je straffen.
pi_137883090
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:58 schreef Globali het volgende:

[..]

Blijkbaar. Ik leer vandaag ook weer wat bij. Maar vanuit normaal denken gezien zou het niet zo gek zijn......alleen werkt het dus geheel niet. Lang leve Utopia.
https://decorrespondent.n(...)43007242520-822a11ac
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:06:07 #233
190104 Jareth
Such a pity...
pi_137883102
Zo gauw functies waar mensen voor in dienst zijn geweest vervangen gaan worden door mensen met behoud van uitkering ben ik tegen. Deventer als voorbeeld.
pi_137883107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:04 schreef Jareth het volgende:
@ Globali. Precies zoals ik het zeg. Jeugdloon afschaffen. Iedereen minimaal nettoloon. Meer kansen voor volwassenen.
Iedereen boven de 18 krijgt standaard zeg 1000 euro op zijn rekening p/m? Dat bedoel je?
pi_137883134
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:02 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Misschien ook goed voor hun eigen zelfrespect? Want je krijgt geen gratis geld meer, je doet er iets voor. Wel ben ik het met je eens dat het zoals het nu gaat niet goed gaat.
Het is juist funest voor het beetje zelfrespect - als dat er nog is.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:07:21 #236
190104 Jareth
Such a pity...
pi_137883158
Precies wat ik bedoel. Als dat het nettoloon is.
pi_137883187
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is juist funest voor het beetje zelfrespect - als dat er nog is.
Lijkt mij juist niet eigenlijk, mits het geen vernederende chain gang is die het nu wel is. Bedoeld om de onderbuik te voeden. :)
pi_137883200
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:07 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Lijkt mij juist niet eigenlijk, mist het geen vernederende chain gang is die het nu wel is. Bedoeld om de onderbuik te voeden. :)
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)het-wantrouwen.dhtml
pi_137883222
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Op je uitkering ? Ja dat is gebeurt. Ga jij dan vrijwilligerswerk doen als je 10% gekort wordt ?

http://www.telegraaf.nl/o(...)olledig_door___.html

Dan is dan weer het rare van het beleid van de overheid. Mensen die zelf willen werken, ga je straffen.
Dat laatste is ook deels zo.....soms. Dat van korten als je vrijwilligerswerk gaat doen is te gek voor woorden. Ik zelf ben ziek en 100% afgekeurd (niet voor de lol) en als ik iets wil ondernemen ziet de gemeente dat eigenlijk ook niet zitten. Dat is administratief wat moeilijk.....geeft men aan.
pi_137883232
quote:
Ja, die heb ik ook gelezen. Maar dat was wel een hufter uwv. Zo hoeft het niet te zijn.
pi_137883262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:09 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Ja, die heb ik ook gelezen. Maar dat was wel een hufter uwv. Zo hoeft het niet te zijn.
Nee, in Lalala-land hebben we allemaal werk.
pi_137883327
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, in Lalala-land hebben we allemaal werk.
Je serveert nu een zinnig idee af omdat het verrot wordt uitgevoerd
(verwachte reactie: Ja, dat zeiden ze van het communisme ook)
pi_137883396
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Je serveert nu een zinnig idee af omdat het verrot wordt uitgevoerd
Nee. Mensen zijn zelf prima in staat om te bedenken wat goed voor ze is en of ze vrijwilligerswerk willen gaan doen zolang ze werkeloos zijn. Daar hebben ze geen overheid voor nodig.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:14:33 #244
190104 Jareth
Such a pity...
pi_137883438
@globali. Ik wil nog wel verder gaan.
quote:
Vanaf een leeftijd van 16 jaar mogen ze vrijwel alle werkzaamheden verrichten en vanaf 18 jaar gelden er geen beperkingen meer, ze worden gezien al volwassenen.
Vanaf 16 jaar. Ten 1e: werken ze vaak net zo hard als een volwassene en ten 2e Werkgevers nemen jongeren aan omdat ze goedkoop zijn. (zie supermarkten en detailhandel) Ik vind dat misbruik. Gewoon nettoloon dus
pi_137883485
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:14 schreef Jareth het volgende:
@globali. Ik wil nog wel verder gaan.

[..]

Vanaf 16 jaar. Ten 1e: werken ze vaak net zo hard als een volwassene en ten 2e Werkgevers nemen jongeren aan omdat ze goedkoop zijn. (zie supermarkten en detailhandel) Ik vind dat misbruik. Gewoon nettoloon dus
Daar heb ik op zich geen probleem mee.
pi_137884132
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Mensen zijn zelf prima in staat om te bedenken wat goed voor ze is en of ze vrijwilligerswerk willen gaan doen zolang ze werkeloos zijn. Daar hebben ze geen overheid voor nodig.
Exact! Die belachelijke betutteling van volstrekt capabele mensen die écht wel in staat zijn zelf een baan te vinden. Daar hoeft het UWV niets voor te doen. Kost het ook geen 87 miljoen per dag.

Ik maak me er bijna kwaad om.
pi_137885063
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Exact! Die belachelijke betutteling van volstrekt capabele mensen die écht wel in staat zijn zelf een baan te vinden. Daar hoeft het UWV niets voor te doen. Kost het ook geen 87 miljoen per dag.

Ik maak me er bijna kwaad om.
Nee joh, werkloze mensen kunnen helemaal niks zelf, anders waren ze niet werkloos :{w

:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137885146
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee joh, werkloze mensen kunnen helemaal niks zelf, anders waren ze niet werkloos :{w

:')
Ja. Bijv. mensen van 58 jaar oud zijn vaak voor de grap werkeloos. Banen voor het oprapen........
pi_137885365
quote:
Ik had hier geen last van toen ik in de WW kwam. Via internet aangevraagd en ontvangen en ben verder nergens meer heengeweest. Ooit ene keer opgeroepen voor een gesprek. Ik had op dat tijdstip een sollicitatiegesprek, dus die afspraak met het uwv werd verschoven. Toen had ik weer een sollicitatiegesprek en toen waren ze het zat en kreeg ik de afspraak per telefoon. 5 minuten wat standaard vragen of ik wel wist van dit en dat. Echt heel onpersoonlijk, 1 advies gekregen en verder niks. 5 dagen later had ik werk. *O*
Ik kreeg wel allerlei standaard uitnodigingen voor beursen, etc. maar dat was allemaal vrijwillig, dus niet heen gegaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137914886
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:59 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. Bijv. mensen van 58 jaar oud zijn vaak voor de grap werkeloos. Banen voor het oprapen........
Banen voor het oprapen, inderdaad! *O*
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')