Maar als mensen met een WW uitkering vrijwilligerswerk doen of gaan doen worden ze juist weer gekort.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:55 schreef Globali het volgende:
[..]
Zo simpel zie ik het ook niet. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen er niet voor kiezen. Maar als je langere tijd in de bijstand zit mag je best iets van iemand vragen. Het moet wel zinnig zijn. Het moet niet iemands zelfvertrouwen gaan afbreken. Het levert wel wat op. Weer participeren.
Jeugdloon stoppen? Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:59 schreef Jareth het volgende:
[..]
Daar is de regering al mee bezig. duizenden ontslagen bij de zorg. In Deventer zijn bij een zorginstelling de mensen al vervangen door mensen met een uitkering. Ook op jouw functie zal uiteindelijk beslag gelegd kunnen worden zodat je uiteindelijk met behoud van een uitkering hetzelfde werk kunt vervullen.
Ik heb wel een oplossing. Jeugdloon stoppen. Regering moet dan de lak aan werkgevers en studenten hebben. Die doen het maar van het geld wat ze maandelijks krijgen van de staat. Blijf je maar thuis wonen bij mams en paps. Of ga met 10 man op 1 kamer in stapelbedden. Kan je niet meer ophoesten dan een jeugdloner, zoals veel supermarkten en detailhandel doen, ga jij zelf maar achter de kassa staan. Zo ontstaat er tenminste wel een situatie dat een werkgever eerder voor een volwassene kiest met ervaring.
Minder gezinnen een uitkering.
Misschien ook goed voor hun eigen zelfrespect? Want je krijgt geen gratis geld meer, je doet er iets voor. Wel ben ik het met je eens dat het zoals het nu gaat niet goed gaat.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:52 schreef Xa1pt het volgende:
En er wordt ook teveel voorbijgegaan aan het aspect dat mensen die een uitkering ontvangen daar in eerste instantie helemaal niet voor kiezen.
Noem mij eigenwijs. Ik sta open voor alles. Is dat echt zo? Als ik nu een WW uitkering zou hebben en ik ga 8 uur per week vrijwilligerswerk doen bij een bejaardentehuis......krijg ik dan korting?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar als mensen met een WW uitkering vrijwilligerswerk doen of gaan doen worden ze juist weer gekort.
Op je uitkering ? Ja dat is gebeurt. Ga jij dan vrijwilligerswerk doen als je 10% gekort wordt ?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Noem mij eigenwijs. Ik sta open voor alles. Is dat echt zo? Als ik nu een WW uitkering zou hebben en ik ga 8 uur per week vrijwilligerswerk doen bij een bejaardentehuis......krijg ik dan korting?
https://decorrespondent.n(...)43007242520-822a11acquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:58 schreef Globali het volgende:
[..]
Blijkbaar. Ik leer vandaag ook weer wat bij. Maar vanuit normaal denken gezien zou het niet zo gek zijn......alleen werkt het dus geheel niet. Lang leve Utopia.
Iedereen boven de 18 krijgt standaard zeg 1000 euro op zijn rekening p/m? Dat bedoel je?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:04 schreef Jareth het volgende:
@ Globali. Precies zoals ik het zeg. Jeugdloon afschaffen. Iedereen minimaal nettoloon. Meer kansen voor volwassenen.
Het is juist funest voor het beetje zelfrespect - als dat er nog is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:02 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Misschien ook goed voor hun eigen zelfrespect? Want je krijgt geen gratis geld meer, je doet er iets voor. Wel ben ik het met je eens dat het zoals het nu gaat niet goed gaat.
Lijkt mij juist niet eigenlijk, mits het geen vernederende chain gang is die het nu wel is. Bedoeld om de onderbuik te voeden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is juist funest voor het beetje zelfrespect - als dat er nog is.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)het-wantrouwen.dhtmlquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:07 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Lijkt mij juist niet eigenlijk, mist het geen vernederende chain gang is die het nu wel is. Bedoeld om de onderbuik te voeden.
Dat laatste is ook deels zo.....soms. Dat van korten als je vrijwilligerswerk gaat doen is te gek voor woorden. Ik zelf ben ziek en 100% afgekeurd (niet voor de lol) en als ik iets wil ondernemen ziet de gemeente dat eigenlijk ook niet zitten. Dat is administratief wat moeilijk.....geeft men aan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Op je uitkering ? Ja dat is gebeurt. Ga jij dan vrijwilligerswerk doen als je 10% gekort wordt ?
http://www.telegraaf.nl/o(...)olledig_door___.html
Dan is dan weer het rare van het beleid van de overheid. Mensen die zelf willen werken, ga je straffen.
Ja, die heb ik ook gelezen. Maar dat was wel een hufter uwv. Zo hoeft het niet te zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)het-wantrouwen.dhtml
Nee, in Lalala-land hebben we allemaal werk.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:09 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook gelezen. Maar dat was wel een hufter uwv. Zo hoeft het niet te zijn.
Je serveert nu een zinnig idee af omdat het verrot wordt uitgevoerdquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, in Lalala-land hebben we allemaal werk.
Nee. Mensen zijn zelf prima in staat om te bedenken wat goed voor ze is en of ze vrijwilligerswerk willen gaan doen zolang ze werkeloos zijn. Daar hebben ze geen overheid voor nodig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Je serveert nu een zinnig idee af omdat het verrot wordt uitgevoerd
Vanaf 16 jaar. Ten 1e: werken ze vaak net zo hard als een volwassene en ten 2e Werkgevers nemen jongeren aan omdat ze goedkoop zijn. (zie supermarkten en detailhandel) Ik vind dat misbruik. Gewoon nettoloon dusquote:Vanaf een leeftijd van 16 jaar mogen ze vrijwel alle werkzaamheden verrichten en vanaf 18 jaar gelden er geen beperkingen meer, ze worden gezien al volwassenen.
Daar heb ik op zich geen probleem mee.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:14 schreef Jareth het volgende:
@globali. Ik wil nog wel verder gaan.
[..]
Vanaf 16 jaar. Ten 1e: werken ze vaak net zo hard als een volwassene en ten 2e Werkgevers nemen jongeren aan omdat ze goedkoop zijn. (zie supermarkten en detailhandel) Ik vind dat misbruik. Gewoon nettoloon dus
Exact! Die belachelijke betutteling van volstrekt capabele mensen die écht wel in staat zijn zelf een baan te vinden. Daar hoeft het UWV niets voor te doen. Kost het ook geen 87 miljoen per dag.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Mensen zijn zelf prima in staat om te bedenken wat goed voor ze is en of ze vrijwilligerswerk willen gaan doen zolang ze werkeloos zijn. Daar hebben ze geen overheid voor nodig.
Nee joh, werkloze mensen kunnen helemaal niks zelf, anders waren ze niet werkloosquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Exact! Die belachelijke betutteling van volstrekt capabele mensen die écht wel in staat zijn zelf een baan te vinden. Daar hoeft het UWV niets voor te doen. Kost het ook geen 87 miljoen per dag.
Ik maak me er bijna kwaad om.
Ja. Bijv. mensen van 58 jaar oud zijn vaak voor de grap werkeloos. Banen voor het oprapen........quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee joh, werkloze mensen kunnen helemaal niks zelf, anders waren ze niet werkloos![]()
Ik had hier geen last van toen ik in de WW kwam. Via internet aangevraagd en ontvangen en ben verder nergens meer heengeweest. Ooit ene keer opgeroepen voor een gesprek. Ik had op dat tijdstip een sollicitatiegesprek, dus die afspraak met het uwv werd verschoven. Toen had ik weer een sollicitatiegesprek en toen waren ze het zat en kreeg ik de afspraak per telefoon. 5 minuten wat standaard vragen of ik wel wist van dit en dat. Echt heel onpersoonlijk, 1 advies gekregen en verder niks. 5 dagen later had ik werk.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)het-wantrouwen.dhtml
Banen voor het oprapen, inderdaad!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:59 schreef Globali het volgende:
[..]
Ja. Bijv. mensen van 58 jaar oud zijn vaak voor de grap werkeloos. Banen voor het oprapen........
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |