abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 18 maart 2014 @ 07:22:26 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_137872256
POL / Waarom stemt niemand meer PvdA? #2

Topic was dicht, maar deze discussie is juist hot op dit moment :(

quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:15 schreef remlof het volgende:
Dit hele topic is bullshit, de PvdA stijgt alweer in de peilingen en je zal zien dat wanneer dit kabinet de rit heeft uitgezeten en er komen nieuwe verkiezingen de PvdA gewoon weer op #2 of misschien wel #1 eindigt.
De Telegraaf zegt anders dat er niemand morgen op de PvdA gaat stemmen :(
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_137872264
Omdat links redelijk versnipperd is. Regeringspartijen doen het nu sowieso slecht, het verschil met VVD'ers is dat PvdA'ers wel alternatieven hebben.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 08:09:49 #3
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_137872594
:)
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_137872601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:22 schreef Paul het volgende:
POL / Waarom stemt niemand meer PvdA? #2

Topic was dicht, maar deze discussie is juist hot op dit moment :(

[..]

De Telegraaf zegt anders dat er niemand morgen op de PvdA gaat stemmen :(
Als je even het relevante nieuwsbericht in je OP plaatst kunnen we het topic nog een kans geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 08:10:49 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 08:20:43 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_137872701
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:09 schreef BillsGate het volgende:
[ afbeelding ] :)
Deze is goed :Y
Ik heb toch al van wat mensen gehoord die evengoed nog op de PvdA gaan stemmen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_137872919
Omdat het de Partij van de Afpakkers en Partij voor de Allochtonen is.
pi_137873021
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:20 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Deze is goed :Y
Ik heb toch al van wat mensen gehoord die evengoed nog op de PvdA gaan stemmen.
Het is alleen onzin. Als de PvdA niet in het kabinet was gestapt waren de bezuinigingen nog veel harder in deze groepen gevallen en waren asielzoekers nog meer in het verdomhoekje gezet. Er was bijvoorbeeld geen kinderpardon geweest.

De (ex)PvdA-kiezer moet zich realiseren dat er geen linkse meerderheid is.
pi_137873082
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het is alleen onzin. Als de PvdA niet in het kabinet was gestapt waren de bezuinigingen nog veel harder in deze groepen gevallen en waren asielzoekers nog meer in het verdomhoekje gezet. Er was bijvoorbeeld geen kinderpardon geweest.

De (ex)PvdA-kiezer moet zich realiseren dat er geen linkse meerderheid is.
ah de "als ik het niet had gedaan dan was het nog erger geweest"-kaart.
Zo kan je alles wat verkeerd uitvalt goed praten. :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137873220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ah de "als ik het niet had gedaan dan was het nog erger geweest"-kaart.
Zo kan je alles wat verkeerd uitvalt goed praten. :Y
Onzin. Nederland koos gewoon verdeeld, dan kan je geen 100% links beleid verwachten. Dan kan je wel langs de kant gaan staan zoals de SP, PVV, CDA en GL deden, of je kan proberen zoveel mogelijk van je programma uit te voeren.

Het gekke is dat de gene gestraft worden die het nog proberen. Maarja, de meeste kiezers zijn natuurlijk ook gewoon stuurlui aan wal en herkennen zich daar dus wel in.
pi_137873251
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Onzin. Nederland koos gewoon verdeeld, dan kan je geen 100% links beleid verwachten. Dan kan je wel langs de kant gaan staan zoals de SP, PVV, CDA en GL deden, of je kan proberen zoveel mogelijk van je programma uit te voeren.

Het gekke is dat de gene gestraft worden die het nog proberen. Maarja, de meeste kiezers zijn natuurlijk ook gewoon stuurlui aan wal en herkennen zich daar dus wel in.
Als je met 2 partijen een meerderheid in de 2de kamer hebt dan koos NL niet verdeeld. Dat gebeurde namelijk de afgelopen 20 jaar niet zo vaak.

Daarnaast speel je die kaart wel degelijk als je nog steeds in de pvda geloofd (of je bent allochtoon met een uitkering).
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137873318
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je met 2 partijen een meerderheid in de 2de kamer hebt dan koos NL niet verdeeld. Dat gebeurde namelijk de afgelopen 20 jaar niet zo vaak.

Daarnaast speel je die kaart wel degelijk als je nog steeds in de pvda geloofd (of je bent allochtoon met een uitkering).
Ja, 2 partijen die tegenover elkaar in het politieke spectrum staan en verder heel veel kleine partijtjes (en een grote partij waar niet mee samen te werken valt).
En dat durf jij geen verdeeldheid te noemen.. :|W
pi_137873325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:04 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, 2 partijen die tegenover elkaar in het politieke spectrum staan en verder heel veel kleine partijtjes (en een grote partij waar niet mee samen te werken valt).
En dat durf jij geen verdeeldheid te noemen.. :|W
pvda en vvd zijn wel vaker same nin een kabinet geweest....
Verdeeld stemmen is als je 5-6 of meer partijen nodig hebt voor een meerderheid.
pi_137873348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja, en dus? Het beleid van toen was ongeveer het zelfde. Met het verschil dat er toen geld te over was.
pi_137873358
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Verdeeld stemmen is als je 5-6 of meer partijen nodig hebt voor een meerderheid.
Nee, verdeeld stemmen is als er zowel geen linkse, rechtse als midden meerderheid is.
pi_137873361
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:06 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, en dus? Het beleid van toen was ongeveer het zelfde. Met het verschil dat er toen geld te over was.
Het blijft een feit dat je met de "als ik het niet had gedaan dan was het nog erger geweest"-kaart je alles kan goedpraten.
pi_137873491
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het blijft een feit dat je met de "als ik het niet had gedaan dan was het nog erger geweest"-kaart je alles kan goedpraten.
Bullshit. Er zijn genoeg dingen uit het programma van de PvdA die nu gewoon uitgevoerd worden. Dit is gewoon resultaat boeken ipv aan de kant blijven staan. En ja, het is crisis, en ja, je werkt samen met de VVD, dus ja, er gebeuren ook dingen die je als PvdA niet leuk vindt. Dat hoort bij de economische situatie en de verkiezingsuitslag.
pi_137873718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Bullshit. Er zijn genoeg dingen uit het programma van de PvdA die nu gewoon uitgevoerd worden. Dit is gewoon resultaat boeken ipv aan de kant blijven staan. En ja, het is crisis, en ja, je werkt samen met de VVD, dus ja, er gebeuren ook dingen die je als PvdA niet leuk vindt. Dat hoort bij de economische situatie en de verkiezingsuitslag.
Toch heeft de PvdA een gebrek aan zelfreflectie en visie.
Ik bedoel ze doen te vaak precies wat ze niet zouden doen erg jammer.

JSF is het leukste voorbeeld gore gore schijnheilige ratten.

Alles voor de pluche.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_137873999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:24 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Toch heeft de PvdA een gebrek aan zelfreflectie en visie.
Ik bedoel ze doen te vaak precies wat ze niet zouden doen erg jammer.

JSF is het leukste voorbeeld gore gore schijnheilige ratten.

Alles voor de pluche.
JSF is inderdaad grote onzin. Daar had de politiek zich nooit mee moeten bemoeien. Die JSF wordt gewoon betaald uit defensiemiddelen. Wat is de volgende stap? Gaat de politiek zich bemoeien met welke bedden een ziekenhuis koopt?
pi_137875761
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

JSF is inderdaad grote onzin. Daar had de politiek zich nooit mee moeten bemoeien. Die JSF wordt gewoon betaald uit defensiemiddelen. Wat is de volgende stap? Gaat de politiek zich bemoeien met welke bedden een ziekenhuis koopt?
Ze willen al via financiele methode bepalen waar je woont, dus die bedden zit er nog wel aan te komen. Dat wordt versneld als de sp of pvda aan de macht komt.
pi_137875776
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat je die kaart kan trekken als er gezegd wordt dat bepaald beleid negatief heeft uitgepakt.
pi_137880215
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat je die kaart kan trekken als er gezegd wordt dat bepaald beleid negatief heeft uitgepakt.
Nee, want het is in dit kabinet heel duidelijk waar de PvdA aan het langste eind heeft getrokken en waar de VVD. Dus je kan gewoon goed zien (en dat zeggen ze ook gewoon) wie wat voor elkaar heeft gebokst.
pi_137880232
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ze willen al via financiele methode bepalen waar je woont, dus die bedden zit er nog wel aan te komen. Dat wordt versneld als de sp of pvda aan de macht komt.
In Almere kan je dankzij de PvdA met een jaar inkomen van 20.000,- een eigen huis bouwen.
pi_137880537
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:06 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Lijkt me voldoende reden het gekozen beleid van nu keihard af te kraken.

Maar bij Tja geldt: kom niet aan den Heilige PvdA!!1!1!!1! Argumenten tellen niet.

:')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137880567
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me voldoende reden het gekozen beleid van nu keihard af te kraken.

Maar bij Tja geldt: kom niet aan den Heilige PvdA!!1!1!!1! Argumenten tellen niet.

:')
Fijn dat je zelf met zo'n sterk onderbouwd verhaal komt.. :')
pi_137880617
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:09 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Fijn dat je zelf met zo'n sterk onderbouwd verhaal komt.. :')
Ja he, net als jij, met je "bullshit" naar anderen. Direct. Je roept het over jezelf af door je eigen ongenuanceerde stellingname en bloedrode verdediging van de PvdA.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')