Balkenende is nooit Minister van Financien geweest. Hij stond samen met Bos en Wellink bij de persconferentie, maar dat wil niet zeggen dat hij het zelf bedacht heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Balkenende. Die deed het even in 20 minuten.
http://www.cbc.ca/m/news/(...)-recession-1.1145997quote:Bovendien is het onzin. Zie Canada. Die lieten zich niet chanteren.
Talloze forumleden zullen dat ook van jou vinden, toch neem ik op z'n minst de moeite je van repliek te dienen.quote:Discussiëren met jou is zinloos.
Welk maximum voor banken stel je voor?quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:02 schreef Kaas- het volgende:
Links en rechts hebben zich beide laten gijzelen door de bankensector. Hier zou een einde aan kunnen komen als er voor de D66-voorstellen om de omvang van banken te maximeren en de garantie van honderd- naar twintig-duizend te laten gaan gestemd zou worden, zodat we ze gewoon failliet kunnen laten gaan en er weer gezonde concurrentie tussen banken is. Maar helaas kwam dat niet door de Kamer, dus zal het probleem ooit gewoon weer terugkeren.
Dat zijn teveel woorden voor het uitleggen van het begrip Stiereschijt.quote:Op zondag 20 september 2015 15:49 schreef Noriega het volgende:
Ik vind dat mensen teveel zeuren over de PvdA. Ze doen het best goed, ook al ben ik het niet altijd.
Ik vond dit wel een goed stuk.
http://www.joop.nl/opinie(...)klagen_over_de_pvda/
[..]
Zo'n unilateraal voorstel heeft denk ik een vrij slecht effect op de internationale positie van de Nederlandse banken. Hoe de garantie voor particuliere spaarders een bail out helpt voorkomen zie ik ook niet.quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:02 schreef Kaas- het volgende:
Links en rechts hebben zich beide laten gijzelen door de bankensector. Hier zou een einde aan kunnen komen als er voor de D66-voorstellen om de omvang van banken te maximeren en de garantie van honderd- naar twintig-duizend te laten gaan gestemd zou worden, zodat we ze gewoon failliet kunnen laten gaan en er weer gezonde concurrentie tussen banken is. Maar helaas kwam dat niet door de Kamer, dus zal het probleem ooit gewoon weer terugkeren.
Dat roept men altijd wanneer men de bankensector wil aanpakken. Maar de vraag is of dat echt zo is. Wanneer je je als een "betrouwbare" bank kunt profileren (voorzover dat kan) en weliswaar minder rente geeft, dan kun je toch concurreren.quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zo'n unilateraal voorstel heeft denk ik een vrij slecht effect op de internationale positie van de Nederlandse banken. Hoe de garantie voor particuliere spaarders een bail out helpt voorkomen zie ik ook niet.
Sterker nog, sinds de introductie van de EBA is dat praktisch onmogelijk. Daarom was het voorstel van Koolmees en Gerbrandy ook gericht op een Europese aanpak. Weg moral hazard.quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zo'n unilateraal voorstel heeft denk ik een vrij slecht effect op de internationale positie van de Nederlandse banken. Hoe de garantie voor particuliere spaarders een bail out helpt voorkomen zie ik ook niet.
Daar moet het EP democratisch over beslissen na ingewonnen advies bij de EBA en de DG Competition Policy van de EC.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welk maximum voor banken stel je voor?
Je weet dus niet wat Conservatisme is, oke.quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Fout. Het houdt de status quo in stand.
Weet ik heel goed. De Canadese casus bewijst dat trouwens.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:28 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je weet dus niet wat Conservatisme is, oke.
Jij denkt dat Conservatisme hetzelfde is als de status quo in stand houden, dat is pure nonsens.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Weet ik heel goed. De Canadese casus bewijst dat trouwens.
Soms is het nog erger en willen ze achteruit, inderdaad.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:32 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Jij denkt dat Conservatisme hetzelfde is als de status quo in stand houden, dat is pure nonsens.
Precies. En kijk ook eens naar in welke landen het meeste geld is verspild, en in welke niet.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Soms is het nog erger en willen ze achteruit, inderdaad.
Wel als je ziet dat ze precieshetzelfde doen. Bezuinigen op voorzieningen terwijl ze miljarden naar falende bankiers schuiven.quote:
*kon je best links noemenquote:Op dinsdag 22 september 2015 08:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
D66 is gewoon het progressieve deel van de PvdA. Die kun je best links noemen ja.
Kuch, grapje zeker?quote:Op woensdag 23 september 2015 18:14 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
*kon je best links noemen
Ze hebben de laatste tijd een behoorlijke zwenk naar rechts gemaakt
Zou ze nu persoonlijk tot midden rekenen, een trouwe linkse stemmer zou eerder GL stemmenquote:
Geen idee dus. Oke.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daar moet het EP democratisch over beslissen na ingewonnen advies bij de EBA en de DG Competition Policy van de EC.
In het andere topic noemde je Canada nog als voorbeeld, omdat er geen bailouts waren.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Precies. En kijk ook eens naar in welke landen het meeste geld is verspild, en in welke niet.
In Canada en Frankrijk hebben de conservatieven ook hun best gedaan, maar het bleef binnen de perken.
Midden, rechts, wat is het nou?quote:Op woensdag 23 september 2015 18:17 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Zou ze nu persoonlijk tot midden rekenen, een trouwe linkse stemmer zou eerder GL stemmen
Ik zal mezelf eens even terugkijkenquote:Op woensdag 23 september 2015 18:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Midden, rechts, wat is het nou?
Wat is dan precies de rechtse zwenk geweest van onze geliefde pro-EU, pro-asiel club?quote:Op woensdag 23 september 2015 18:24 schreef LegendLegolas het volgende:
[..]
Ik zal mezelf eens even terugkijken
Edit: Een zwenk naar rechts betekent niet per definitie dat ze meteen rechts zijn, als ik het ergens zwart op wit heb gezegd gelieve even quoten
Met zo'n technisch inhoudelijk antwoord vraag je er ook wel om.quote:Op woensdag 23 september 2015 18:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een voorbeeld voor het subforum met deze manier van discussiëren.
Hebben ze niet hun grootste troef uit handen gegeven dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Onzin. Nederland koos gewoon verdeeld, dan kan je geen 100% links beleid verwachten. Dan kan je wel langs de kant gaan staan zoals de SP, PVV, CDA en GL deden, of je kan proberen zoveel mogelijk van je programma uit te voeren.
Het gekke is dat de gene gestraft worden die het nog proberen. Maarja, de meeste kiezers zijn natuurlijk ook gewoon stuurlui aan wal en herkennen zich daar dus wel in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |