abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 18 maart 2014 @ 07:22:26 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_137872256
POL / Waarom stemt niemand meer PvdA? #2

Topic was dicht, maar deze discussie is juist hot op dit moment :(

quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:15 schreef remlof het volgende:
Dit hele topic is bullshit, de PvdA stijgt alweer in de peilingen en je zal zien dat wanneer dit kabinet de rit heeft uitgezeten en er komen nieuwe verkiezingen de PvdA gewoon weer op #2 of misschien wel #1 eindigt.
De Telegraaf zegt anders dat er niemand morgen op de PvdA gaat stemmen :(
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_137872264
Omdat links redelijk versnipperd is. Regeringspartijen doen het nu sowieso slecht, het verschil met VVD'ers is dat PvdA'ers wel alternatieven hebben.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 08:09:49 #3
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_137872594
:)
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_137872601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:22 schreef Paul het volgende:
POL / Waarom stemt niemand meer PvdA? #2

Topic was dicht, maar deze discussie is juist hot op dit moment :(

[..]

De Telegraaf zegt anders dat er niemand morgen op de PvdA gaat stemmen :(
Als je even het relevante nieuwsbericht in je OP plaatst kunnen we het topic nog een kans geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 08:10:49 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 08:20:43 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_137872701
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:09 schreef BillsGate het volgende:
[ afbeelding ] :)
Deze is goed :Y
Ik heb toch al van wat mensen gehoord die evengoed nog op de PvdA gaan stemmen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_137872919
Omdat het de Partij van de Afpakkers en Partij voor de Allochtonen is.
pi_137873021
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:20 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Deze is goed :Y
Ik heb toch al van wat mensen gehoord die evengoed nog op de PvdA gaan stemmen.
Het is alleen onzin. Als de PvdA niet in het kabinet was gestapt waren de bezuinigingen nog veel harder in deze groepen gevallen en waren asielzoekers nog meer in het verdomhoekje gezet. Er was bijvoorbeeld geen kinderpardon geweest.

De (ex)PvdA-kiezer moet zich realiseren dat er geen linkse meerderheid is.
pi_137873082
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het is alleen onzin. Als de PvdA niet in het kabinet was gestapt waren de bezuinigingen nog veel harder in deze groepen gevallen en waren asielzoekers nog meer in het verdomhoekje gezet. Er was bijvoorbeeld geen kinderpardon geweest.

ah de "als ik het niet had gedaan dan was het nog erger geweest"-kaart.
Zo kan je alles wat verkeerd uitvalt goed praten. :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137873220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ah de "als ik het niet had gedaan dan was het nog erger geweest"-kaart.
Zo kan je alles wat verkeerd uitvalt goed praten. :Y
Onzin. Nederland koos gewoon verdeeld, dan kan je geen 100% links beleid verwachten. Dan kan je wel langs de kant gaan staan zoals de SP, PVV, CDA en GL deden, of je kan proberen zoveel mogelijk van je programma uit te voeren.

Het gekke is dat de gene gestraft worden die het nog proberen. Maarja, de meeste kiezers zijn natuurlijk ook gewoon stuurlui aan wal en herkennen zich daar dus wel in.
pi_137873251
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Onzin. Nederland koos gewoon verdeeld, dan kan je geen 100% links beleid verwachten. Dan kan je wel langs de kant gaan staan zoals de SP, PVV, CDA en GL deden, of je kan proberen zoveel mogelijk van je programma uit te voeren.

Het gekke is dat de gene gestraft worden die het nog proberen. Maarja, de meeste kiezers zijn natuurlijk ook gewoon stuurlui aan wal en herkennen zich daar dus wel in.
Als je met 2 partijen een meerderheid in de 2de kamer hebt dan koos NL niet verdeeld. Dat gebeurde namelijk de afgelopen 20 jaar niet zo vaak.

Daarnaast speel je die kaart wel degelijk als je nog steeds in de pvda geloofd (of je bent allochtoon met een uitkering).
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137873318
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je met 2 partijen een meerderheid in de 2de kamer hebt dan koos NL niet verdeeld. Dat gebeurde namelijk de afgelopen 20 jaar niet zo vaak.

Daarnaast speel je die kaart wel degelijk als je nog steeds in de pvda geloofd (of je bent allochtoon met een uitkering).
Ja, 2 partijen die tegenover elkaar in het politieke spectrum staan en verder heel veel kleine partijtjes (en een grote partij waar niet mee samen te werken valt).
En dat durf jij geen verdeeldheid te noemen.. :|W
pi_137873325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:04 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, 2 partijen die tegenover elkaar in het politieke spectrum staan en verder heel veel kleine partijtjes (en een grote partij waar niet mee samen te werken valt).
pvda en vvd zijn wel vaker same nin een kabinet geweest....
Verdeeld stemmen is als je 5-6 of meer partijen nodig hebt voor een meerderheid.
pi_137873348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja, en dus? Het beleid van toen was ongeveer het zelfde. Met het verschil dat er toen geld te over was.
pi_137873358
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Verdeeld stemmen is als je 5-6 of meer partijen nodig hebt voor een meerderheid.
Nee, verdeeld stemmen is als er zowel geen linkse, rechtse als midden meerderheid is.
pi_137873361
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:06 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, en dus? Het beleid van toen was ongeveer het zelfde. Met het verschil dat er toen geld te over was.
Het blijft een feit dat je met de "als ik het niet had gedaan dan was het nog erger geweest"-kaart je alles kan goedpraten.
pi_137873491
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het blijft een feit dat je met de "als ik het niet had gedaan dan was het nog erger geweest"-kaart je alles kan goedpraten.
Bullshit. Er zijn genoeg dingen uit het programma van de PvdA die nu gewoon uitgevoerd worden. Dit is gewoon resultaat boeken ipv aan de kant blijven staan. En ja, het is crisis, en ja, je werkt samen met de VVD, dus ja, er gebeuren ook dingen die je als PvdA niet leuk vindt. Dat hoort bij de economische situatie en de verkiezingsuitslag.
pi_137873718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Bullshit. Er zijn genoeg dingen uit het programma van de PvdA die nu gewoon uitgevoerd worden. Dit is gewoon resultaat boeken ipv aan de kant blijven staan. En ja, het is crisis, en ja, je werkt samen met de VVD, dus ja, er gebeuren ook dingen die je als PvdA niet leuk vindt. Dat hoort bij de economische situatie en de verkiezingsuitslag.
Toch heeft de PvdA een gebrek aan zelfreflectie en visie.
Ik bedoel ze doen te vaak precies wat ze niet zouden doen erg jammer.

JSF is het leukste voorbeeld gore gore schijnheilige ratten.

Alles voor de pluche.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_137873999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:24 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Toch heeft de PvdA een gebrek aan zelfreflectie en visie.
Ik bedoel ze doen te vaak precies wat ze niet zouden doen erg jammer.

JSF is het leukste voorbeeld gore gore schijnheilige ratten.

Alles voor de pluche.
JSF is inderdaad grote onzin. Daar had de politiek zich nooit mee moeten bemoeien. Die JSF wordt gewoon betaald uit defensiemiddelen. Wat is de volgende stap? Gaat de politiek zich bemoeien met welke bedden een ziekenhuis koopt?
pi_137875761
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

JSF is inderdaad grote onzin. Daar had de politiek zich nooit mee moeten bemoeien. Die JSF wordt gewoon betaald uit defensiemiddelen. Wat is de volgende stap? Gaat de politiek zich bemoeien met welke bedden een ziekenhuis koopt?
Ze willen al via financiele methode bepalen waar je woont, dus die bedden zit er nog wel aan te komen. Dat wordt versneld als de sp of pvda aan de macht komt.
pi_137875776
quote:

[..]

Dat neemt niet weg dat je die kaart kan trekken als er gezegd wordt dat bepaald beleid negatief heeft uitgepakt.
pi_137880215
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat je die kaart kan trekken als er gezegd wordt dat bepaald beleid negatief heeft uitgepakt.
Nee, want het is in dit kabinet heel duidelijk waar de PvdA aan het langste eind heeft getrokken en waar de VVD. Dus je kan gewoon goed zien (en dat zeggen ze ook gewoon) wie wat voor elkaar heeft gebokst.
pi_137880232
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ze willen al via financiele methode bepalen waar je woont, dus die bedden zit er nog wel aan te komen. Dat wordt versneld als de sp of pvda aan de macht komt.
In Almere kan je dankzij de PvdA met een jaar inkomen van 20.000,- een eigen huis bouwen.
pi_137880537
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:06 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Lijkt me voldoende reden het gekozen beleid van nu keihard af te kraken.

Maar bij Tja geldt: kom niet aan den Heilige PvdA!!1!1!!1! Argumenten tellen niet.

:')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137880567
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me voldoende reden het gekozen beleid van nu keihard af te kraken.

Maar bij Tja geldt: kom niet aan den Heilige PvdA!!1!1!!1! Argumenten tellen niet.

:')
Fijn dat je zelf met zo'n sterk onderbouwd verhaal komt.. :')
pi_137880617
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:09 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Fijn dat je zelf met zo'n sterk onderbouwd verhaal komt.. :')
Ja he, net als jij, met je "bullshit" naar anderen. Direct. Je roept het over jezelf af door je eigen ongenuanceerde stellingname en bloedrode verdediging van de PvdA.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137880755
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja he, net als jij, met je "bullshit" naar anderen. Direct. Je roept het over jezelf af door je eigen ongenuanceerde stellingname en bloedrode verdediging van de PvdA.
Nee, ik weerleg argumenten met argumenten. Dat jij het geen argumenten vindt is jouw probleem. Daar trek ik mij verder weinig van aan omdat je zelf nog geen enkel argument hebt ingebracht. :W
pi_137880858
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, ik weerleg argumenten met argumenten. Dat jij het geen argumenten vindt is jouw probleem. Daar trek ik mij verder weinig van aan omdat je zelf nog geen enkel argument hebt ingebracht. :W
Jouw argument was: "Tijdens Paars deed men ongeveer hetzelfde, alleen was er toen wel geld en nu niet."

Dat is al onderuit te halen met: "als je verminderde inkomsten hebt, moet je dus niet "ongeveer hetzelfde" doen". Of vind jij Dijsselrutte wel een goede financiele politiek voeren?

dinsdag 18 maart 2014 @ 13:16:51 #28
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137880889
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:39 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Omdat het de Partij van de Afpakkers en Partij voor de Allochtonen is.
Je vergeet Portomonee van de ander.

Moderne robin hood bandietenbende :r gatverdamme. En als het niet lukt om zieltjes onder autochtonen te winnen dan maar bij de allochtonen want die kan je mooi allemaal kadootjes beloven die het werkende volk weer mag ophoesten.

wat een kutpartij :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137881448
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jouw argument was: "Tijdens Paars deed men ongeveer hetzelfde, alleen was er toen wel geld en nu niet."

Dat is al onderuit te halen met: "als je verminderde inkomsten hebt, moet je dus niet "ongeveer hetzelfde" doen". Of vind jij Dijsselrutte wel een goede financiele politiek voeren?
Ik doelde op de grote lijnen. Sociaal op een aantal onderdelen en liberaal op anderen. Je zag toen veel liberaal beleid in de zorg en veel sociaal beleid op arbeid en asielbeleid bijvoorbeeld.

Nu zie je dat, die verdeling tussen sociaal en liberale dingen, weer gebeuren. Hypoteekrenteaftrek wordt aangepakt, verhuurders van sociale huurwoningen krijgen meer ruimte om te verkopen/huren te verhogen. Kinderpardon, strafbaar maken illegaliteit. En zo zijn er nog wel meer dingen te noemen. Er is alleen minder geld om het beleid uit te voeren.
Vaak wordt er in coalities meer naar consensus gezocht. In de landelijke coalities waar de VVD en PvdA samenwerkten zie ik meer een uitruil.

Ondertussen zie ik het tekort dalen en de economie aantrekken. Verder weinig kennis van financiën, maar dat lijkt mij niet verkeerd toch?
pi_137885018
Laten we de volgende keer gewoon allemaal anders stemmen en dan vervolgens hebben we weer een PvdA/ VVD kabinet...Lekker Nederlands
pi_137886062
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:55 schreef Ikbenopzoeknaar het volgende:
Laten we de volgende keer gewoon allemaal anders stemmen en dan vervolgens hebben we weer een PvdA/ VVD kabinet...Lekker Nederlands
Oftewel er word steun gezocht bij de coalitie, en dan is er weer hetzelfde.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:33:53 #32
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137886278
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:04 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Sorry, wat? De VVD en de PvdA staan tegenover elkaar?

Ik zie ze als precies dezelfde partij, de pak van de armen en middenklasse en geef aan de rijken partij.

Corrupte regentenpartijen, net als D66 en CDA.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:34:58 #33
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137886314
quote:

[..]

Je doet alsof die economische situatie een natuurkracht is die ons overkomt, ipv een gevolg van de foute beslissingen van politici. Meestal VVD en PvdA politici.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137886601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:09 schreef BillsGate het volgende:
[ afbeelding ] :)
e) Zijn vrouw
I´m back.
pi_137886676
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je doet alsof die economische situatie een natuurkracht is die ons overkomt, ipv een gevolg van de foute beslissingen van politici. Meestal VVD en PvdA politici.
Dat is wel een beetje het kritiekpunt dat ik ook heb, sluit ook aan de kritiek op D66 en VVD.
I´m back.
pi_137886740
De PvdA links noemen :').
pi_137887646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij doet alsof een wereldwijde crisis de schuld is van 2 partijen in Nederland. Verder ben je dus niet serieus te nemen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:13:24 #38
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137887946
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:06 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Jij doet alsof een wereldwijde crisis de schuld is van 2 partijen in Nederland. Verder ben je dus niet serieus te nemen.
Het was de beslissing van de VVD en de PvdA om SNS Reaal te "redden". Redden betekent in dit geval miljarden aan corrupte bankiers geven zonder ook maar enig persoonlijk gedrag te onderzoeken, laat staan bestraffen.

Ze hadden prima de bank kunnen redden door nieuwe mensen aan te stellen en degenen die de verliezen hebben veroorzaakt eruit te schoppen en eventueel te vervolgen. Hebben ze dat gedaan? Nee, ze hebben het niet eens geprobeerd.

VVD en PvdA zijn 100% medeplichtig aan de crisis.

Rot toch een eind op met je grenzeloos domme naiefheid.
pi_137888077
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:06 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Waar komt dan die crisis vandaan volgens jou, ik heb mijn mening erover ben benieuwd naar die van jou?
pi_137888615
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar komt dan die crisis vandaan volgens jou, ik heb mijn mening erover ben benieuwd naar die van jou?
Uiteindelijk is het gewoon het gevolg van een hele brede hebzucht. Niet alleen bij banken maar ook bij de 'gewone' burger die steeds een groter huis wil en extra hypotheken neemt om te verbouwen of zelfs soms op vakantie te gaan. Je kan misschien de politiek er de schuld van geven dat ze niet snel genoeg dit soort mogelijkheden beperkt hebben.
pi_137888744
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:28 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het gewoon het gevolg van een hele brede hebzucht. Niet alleen bij banken maar ook bij de 'gewone' burger die steeds een groter huis wil en extra hypotheken neemt om te verbouwen of zelfs soms op vakantie te gaan. Je kan misschien de politiek er de schuld van geven dat ze niet snel genoeg dit soort mogelijkheden beperkt hebben.
Dat was voor de crisis ook al zo, of dacht je toen nog niet na?
Volgens mij is er maar een ding veranderd en dat is ik zal de naam maar noemen Euro, was voor de crisis de wereld munt niet dollar en opeens werd het Euro?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 16:32:50 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:32:31 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_137888781
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik zou nooit op de SGP stemmen bijvoorbeeld.. Maar wat ik in deze partij wel kan waarderen is dat ze achter hun principes blijven staan. Partijen als de VVD, PVDA en het CDA kiezen voor de macht. En zetten hun principes daarvoor aan de kant. En ik denk dat de kiezers dat in de gaten krijgen nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_137889035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat was voor de crisis ook al zo, of dacht je toen nog niet na?
Volgens mij is er maar een ding veranderd en dat is ik zal de naam maar noemen Euro, was voor de crisis de wereld munt niet dollar en opeens werd het Euro?
De Dollar viel inderdaad. Maar daar kan je de Euro toch echt de schuld niet van geven. Dat kwam meer omdat mensen er achter kwamen dat de V.S. een enorme staatsschuld heeft.
pi_137889090
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou nooit op de SGP stemmen bijvoorbeeld.. Maar wat ik in deze partij wel kan waarderen is dat ze achter hun principes blijven staan. Partijen als de VVD, PVDA en het CDA kiezen voor de macht. En zetten hun principes daarvoor aan de kant. En ik denk dat de kiezers dat in de gaten krijgen nu.
Er worden compromissen gesloten om meerderheden te halen. De SGP doet daar heel soms ook aan mee. Verder blijven zij inderdaad in oude denkwijze hangen. Ik ben blij dat partijen zo nu en dan goed naar hun basis kijken om te zien of die nog wel bij deze tijd past.

Als iedere partij in zijn eigen zuil blijft zitten is het land onbestuurbaar.
pi_137889138
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over als dat was ik voor de afspraken wat in het kleine kamertje gemaakt werden of zijn gemaakt blijven staan.
En had ik het kabinet maar laten vallen toen als het niet anders geweest was.
pi_137889195
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:28 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Kom op, joh het financiële wereldje is zo corrupt als de neten. Heb onlangs nog de docu over Madoff gezien. Dat-ie de boel bezwendelde was al vanaf 2001 duidelijk. De stock exchange commission (SEC) heeft gewoon op zijn handen gezeten... Ze hebben de hebzucht/greed bij de gewone burger bewust aangewakkerd.
I´m back.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:44:13 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_137889202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:41 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Er worden compromissen gesloten om meerderheden te halen. De SGP doet daar heel soms ook aan mee. Verder blijven zij inderdaad in oude denkwijze hangen. Ik ben blij dat partijen zo nu en dan goed naar hun basis kijken om te zien of die nog wel bij deze tijd past.

Als iedere partij in zijn eigen zuil blijft zitten is het land onbestuurbaar.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat mensen eindelijk in de gaten krijgen dat ze door partijen als de PVDA gewoon met valse beloftes belazerd worden. En in een stad als Amsterdam is de PVDA behoorlijk arrogant geworden. En mag een wethouder een miljoenen fout maken en gewoon blijven tijd dat de PVDA eens flink verliest daar. Een echt principieel sociale partij is voorzichtig met de centjes van anderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:49:22 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_137889410
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kom op, joh het financiële wereldje is zo corrupt als de neten. Heb onlangs nog de docu over Madoff gezien. Dat-ie de boel bezwendelde was al vanaf 2001 duidelijk. De stock exchange commission (SEC) heeft gewoon op zijn handen gezeten... Ze hebben de hebzucht/greed bij de gewone burger bewust aangewakkerd.
Nou het redden van de icesave spaarders had ik niet gedaan. Op dat moment is de burger wel voor een groot deel de schuldige.
pi_137889471
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nou het redden van de icesave spaarders had ik niet gedaan. Op dat moment is de burger wel voor een groot deel de schuldige.
Icesave was dat niet die waar veel gemeentes hun geld geparkeerd hadden?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:51:38 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_137889503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Icesave was dat niet die waar veel gemeentes hun geld geparkeerd hadden?
Ook dat inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')