Als het om verbouwen zou gaan, zou ik dat inderdaad niet doen. Gelijk bij de bouw is toch een ander verhaal. Minder ingrijpend (alleen een kruisje extra op een lijstquote:Op maandag 17 maart 2014 22:26 schreef Eelcotje84 het volgende:
Alleen doen als je er zelf voordeel mee hebt en dus geniet van de meerwaarde dat het biedt en je jaren wooncomfort geeft.
Niet alleen verbouwen omdat het kan.. / eventueel je huis qua waarde kan verhogen.
/ huisbezitter.
Geen (dak is oost/west, ik weet niet of dat nou zoveel op zou leveren). Het wordt ook niet als meerwerk aangeboden, anders zou dat zeker interessant zijn geweest.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:26 schreef Snowballed het volgende:
Als ik een woning zoek, bedenk ik zelf wel wat ik er anders aan wil..
Wel of geen dakkapel zou voor mij echt geen doorslag geven..
En als je niet weet wat je met je geld moet doen, zou ik dat niet in een dakkapel steken...
Hoeveel zonnepanelen heb je al op het dak liggen?
Het maakt toch niet uit of het als meerwerk word aangeboden...?quote:Op maandag 17 maart 2014 22:34 schreef OngeschiktX het volgende:
Geen (dak is oost/west, ik weet niet of dat nou zoveel op zou leveren). Het wordt ook niet als meerwerk aangeboden, anders zou dat zeker interessant zijn geweest.
Standaard niet, maar een raam nemen kan ook. Dat is een stuk goedkoper. Ik wil sowieso minimaal een raam aan één kant nemen. De andere dan ook een raam of een dakkapel.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:36 schreef JantinaGr het volgende:
Wat is het alternatief bij geen dakkapel? Is er dan wel een groot raam? Komt er genoeg daglicht binnen om er alsnog een slaapkamer te maken (in de toekomst)?
Ik zal er eens naar kijken. Moet eigenlijk zeggen dat ik het nooit echt als optie heb overwogen. Vooral door tijd gebrek, ze zijn begonnen met bouwen voor het in de verkoop ging en nu moeten alle opties binnen een paar weken gekozen zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het maakt toch niet uit of het als meerwerk word aangeboden...?
Ze liggen er zo op.. Genoeg bedrijven die dat kunnen..
En er zijn genoeg berekeningen/voorbeelden over panelen te vinden die niet helemaal op de juiste plek liggen..
Maar ja ik zou ook met een iets andere insteek voor een nieuw huis gaan als ik alles overnieuw mocht doen..
Ja klinkt bekend.... zo vergaat het mij ook vaak.. alles perfect uitgedacht, en als puntje bij paaltje komt, ben ik 90% vergeten door alle andere zaken die ook nog "moesten"quote:Op maandag 17 maart 2014 22:52 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik zal er eens naar kijken. Moet eigenlijk zeggen dat ik het nooit echt als optie heb overwogen. Vooral door tijd gebrek, ze zijn begonnen met bouwen voor het in de verkoop ging en nu moeten alle opties binnen een paar weken gekozen zijn.
Nu kost het ¤6000, niet heel duur als ik zo op internet zoek. Als ik twee dakramen neem ipv één dakraam en één dakkapel, dan zou een van die ramen wel op de plek van het dakkapel komen, dat kan niet anders. In de voorzolder zit standaard al een dakraam. Een andere optie is een voorbereiding voor een dakkapel laten aanbrengen in het dak, dan kan er geen dakraam meer komen. Je betaalt dan wel voor iets waar je letterlijk helemaal niets van ziet.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:40 schreef Ivo1985 het volgende:
Hoeveel kost de dakkapel nu? Is het voordelig ten opzichte van later alsnog een dakkapel plaatsen? Of maakt dat uiteindelijk niet zo veel uit?
Als je nu alleen maar kiest voor een raam, zorg dan dat dat raam niet komt op de plek van de mogelijke toekomstige dakkapel.
Ook doe je er verstandig aan om te zorgen voor voldoende daglicht op de 'voorzolder' als je de zolder gaat opdelen in een voorzolder en kamer(s).
Vind het bepaald een koopje. De vraag s welke kwaliteit je daarvoor krijgt en welke afwerking. Da's dus ook een overweging. Als het je allemaal aanstaat zou ik het voor die ¤6000,-niet laten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:43 schreef OngeschiktX het volgende:
Nu kost het ¤6000, niet heel duur als ik zo op internet zoek. Wat misschien wel een nadeel van een dakkapel is, is onderhoud. Het is een relatief gevoelig deel qua onderhoud en kansen op lekkages etc.
Hoe kun je beoordelen dat het een koopje is? Ik lees nergens hoe groot het wordt of van welk materiaal het wordt gemaakt (of heb ik daar overheen gelezen?)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Vind het bepaald een koopje. De vraag s welke kwaliteit je daarvoor krijgt en welke afwerking. Da's dus ook een overweging. Als het je allemaal aanstaat zou ik het voor die ¤6000,-niet laten.
Het onderhoud is te overzien als de kwaliteit in orde is en 20 jaar zonder lekkage moet kunnen.
En wat is de gemiddelde tijd tot verkoop en is daar een verschil in te zien met of zonder?quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:16 schreef LittleLady het volgende:
Tja ik heb net een woning gekocht en in deze wijk hebben diverse mensen een dakkapel laten plaatsen, hier zien we geen verschil qua prijs huis van wel of geen dakkapel, waar we wel prijs verschil in zit of er een aanbouw is gedaan, de kamers zijn al wat klein in deze huizen en op die manier word de kamer wat ruimer.
De kamer is toch de leefomgeving.
Dat weet ik zo niet, je moet net een koper vinden, ik heb dit huis zo als impuls gekocht, ergerde aan mijn vorige buurvrouw en kocht dit huis, deze stond er ook net op, bord stond nog niet eens in de tuin.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En wat is de gemiddelde tijd tot verkoop en is daar een verschil in te zien met of zonder?
Dan ga je dus dertig jaar rente betalen voor iets wat je misschien over tien jaar nodig hebt en tegen die tijd waarschijnlijk zonder financiering kan betalen.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:01 schreef Nico987 het volgende:Vergeet niet dat je hem nu mee kan laten financieren tegen een erg lage rente, over 10 jaar laten doen kost de dakkapel met inglatie en alopen van het dak misschien wel het dubbele, tegen de dan geldende rente, en hypotheek regels.
stel je leent 10K dan kost je dat ongeveer 35 euro p/m ik bedaal liever 35 euro p/m en kan er direct van genieten, dan sparen tot 10K en dan die hele som in 1x uitgeven..quote:Op zondag 23 maart 2014 12:02 schreef BartNH het volgende:
[..]
Dan ga je dus dertig jaar rente betalen voor iets wat je misschien over tien jaar nodig hebt en tegen die tijd waarschijnlijk zonder financiering kan betalen.
Ik bedoel het volgende niet vervelend, maar huizen op dat prijs niveau liggen of in een enorm krimpgebied of zijn generaal slecht onderhouden. Hier in de randstad waar het vechten is om elke m2 maakt het wel een verschil..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:05 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Dat weet ik zo niet, je moet net een koper vinden, ik heb dit huis zo als impuls gekocht, ergerde aan mijn vorige buurvrouw en kocht dit huis, deze stond er ook net op, bord stond nog niet eens in de tuin.
Heb me verder niet in de andere woningen verdiept, maar het huis achter me was ook zo verkocht die was onverbouwd 92.000. maar gemiddeld liggen ze hier rond de 110000 120000 met een paar uitschieters mijn overbuurman zit op 149.000 en die staat al 4 jaar te koop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |