abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 13:45:52 #101
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137840608
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Alleenstaande huurt iets van 500 krijgt 800 een gezin huurt iets van 500 en krijgt 1800. Klopt toch iets niet?
Een alleenstaande is alleen, een gezin is in dit geval twee volwassenen en twee kinderen. Dat zijn 3 personen meer. En de bijstand is niet gebaseerd op wat je huurt..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_137840649
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:43 schreef eight het volgende:

[..]

'wat moeite' is nogal zachtjes uitgedrukt
Klopt. Ik was ook heel boos.
pi_137840673
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:44 schreef DeLuna het volgende:

[..]

De huur delen met je kinderen van 8 en 11?
Ergens heeft JDx wel een punt. De huur is immers de grootste onkostenpost. Het verdere levensonderhoud is in vergelijking goedkoper, maar je krijgt er meer subsidie voor.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137840707
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Meen jij nu dat het Nibud een fout heeft gemaakt in de berekening? Zou je dat willen onderbouwen?

[..]

*zucht*
Ik denk dat we maar een term voor dit soort posts in het leven moeten roepen: een DS4'tje. En dat betekent dan: totaal niet lezen wat er staat en dom raaskallen over iets dat helemaal niet zo is gezegd door een ander.

Ik reageerde op iemand die wat zei over het rookgedrag van minima. En ik wees erop dat er genoeg mensen zijn die zwart bijklussen. Die hebben in werkelijkheid dus veel meer te besteden dan de officiële cijfers doen vermoeden.
pi_137840716
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:47 schreef eight het volgende:

[..]

Ergens heeft JDx wel een punt. De huur is immers de grootste onkostenpost. Het verdere levensonderhoud is in vergelijking goedkoper, maar je krijgt er meer subsidie voor.
Daar doelde ik dus op.

Huur, gas/elektra, water, dat soort dingen gaan niet omhoog als je met meer personen bent.

Zorgtoeslag komt er alleen bij, maar die is 80 euro per maand en krijg je toeslag voor. Of zit dat al bij die 1800 euro in?
  Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 13:49:22 #106
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137840739
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:47 schreef eight het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog wel tegenvalt. De ouders kunnen wel jaren in hetzelfde kloffie lopen ja, maar kinderen groeien uit hun kleren. En dan zullen er ongetwijfeld nog meer dingen zijn die ik over het hoofd zie.
  Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 13:50:03 #107
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137840767
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:48 schreef JDx het volgende:

[..]

Daar doelde ik dus op.

Huur, gas/elektra, water, dat soort dingen gaan niet omhoog als je met meer personen bent.

Zorgtoeslag komt er alleen bij, maar die is 80 euro per maand en krijg je toeslag voor. Of zit dat al bij die 1800 euro in?
Volgensmij zit alles al bij die 1800 euro in, kinderbijslag, zorgtoeslag etc.
pi_137840773
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:44 schreef Richestorags het volgende:

Wist jij niet dan dat mensen uit lagere sociaal-economische milieu's meer roken en minder gezond eten? Ook maken ze vaker gebruik van de zorg, waar ze minder premie voor afdragen. Dat is dan de verdraagzaamheid en het eerlijk delen waar je het over hebt...
Het Nibud rekent in de plaatjes die ik steeds voorbij zie komen met normale uitgaven. Misschien in dit geval wel niet, maar dan wil ik graag van Elfletterig weten welke onzinnige uitgaven meegenomen zijn.

De conclusie van het Nibud is dat ze te weinig krijgen om rond te kunnen komen. Is die conclusie onterecht? Ik hoop het, maar dat zie ik dan graag onderbouwd.

quote:
Wat is er?
Irrelevant, stigmatiserend... Ik zou bijna het woord onderbuik willen noemen, maar dan gaan er weer een aantal steigeren, want dat is tegenwoordig kennelijk nog erger dan iemand uit te maken voor een oorlogsmisdadiger.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137840776
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:46 schreef Globali het volgende:

[..]

Klopt. Ik was ook heel boos.
Zijn er eigenlijk ook gegevens bekend over hoeveel nieuwe nederlanders voorrang krijgen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137840804
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:50 schreef eight het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk ook gegevens bekend over hoeveel nieuwe nederlanders voorrang krijgen?
Geen idee. Vast niet openbaar.
pi_137840853
Volgens mij kunnen mensen uit het buitenland geen voorrang krijgen op een sociale huurwoning.
pi_137840881
quote:
15s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:48 schreef Elfletterig het volgende:

Ik denk dat we maar een term voor dit soort posts in het leven moeten roepen: een DS4'tje. En dat betekent dan: totaal niet lezen wat er staat en dom raaskallen over iets dat helemaal niet zo is gezegd door een ander.

Ik reageerde op iemand die wat zei over het rookgedrag van minima.
Verbodsbord reageerde gewoon op de OP (met te stellen dat er nog ruimte is voor huisdieren en roken) en jij sloot je daarbij aan met je "precies".

Zwaktebod dit.

quote:
En ik wees erop dat er genoeg mensen zijn die zwart bijklussen. Die hebben in werkelijkheid dus veel meer te besteden dan de officiële cijfers doen vermoeden.
Wat volstrekt offtopic is en stigmatiserend.
pi_137840913
quote:

[..]

Daar doelde ik dus op.

Natuurlijk verbruik je wel meer gas / water / electra als je met meerdere personen bent. :')

Als je met meer personen bent zal er toch ook vaker gedoucht worden en dus meer water (en gas) verbruikt worden? Als je met meer personen bent is het ook waarschijnlijk dat er meer stroom verbruikt wordt omdat iedereen z'n eigen ding aan het doen is (hetzij met het licht aan, of met een eigen spelcomputer, televisie, radio enz).

Ook heb je meer waskosten met (kleine) kinderen dan wanneer je alleen woont of samenwoont zonder kinderen.

Dus die kosten nemen weldegelijk toe bij meerdere personen. Alleen de hoogte van de huur is onafhankelijk van de hoeveelheid personen (alhoewel je wel groter moet wonen als je een groter gezin hebt, en grotere woningen een hogere huurprijs kennen dan kleinere woningen uiteraard).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_137840933
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:49 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog wel tegenvalt. De ouders kunnen wel jaren in hetzelfde kloffie lopen ja, maar kinderen groeien uit hun kleren. En dan zullen er ongetwijfeld nog meer dingen zijn die ik over het hoofd zie.
Ongetwijfeld, maar de indruk blijft dat de extra inkomsten per kind veel meer zijn dan de daadwerkelijke extra uitgaven.
  Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 13:55:35 #115
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137840974
quote:

[..]

Daar doelde ik dus op.

Zorgtoeslag is 72 euro per maand, om precies te zijn
pi_137840983
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Natuurlijk verbruik je wel meer gas / water / electra als je met meerdere personen bent. :')

Als je met meer personen bent zal er toch ook vaker gedoucht worden en dus meer water (en gas) verbruikt worden? Als je met meer personen bent is het ook waarschijnlijk dat er meer stroom verbruikt wordt omdat iedereen z'n eigen ding aan het doen is (hetzij met het licht aan, of met een eigen spelcomputer, televisie, radio enz).

Ook heb je meer waskosten met (kleine) kinderen dan wanneer je alleen woont of samenwoont zonder kinderen.

Dus die kosten nemen weldegelijk toe bij meerdere personen. Alleen de hoogte van de huur is onafhankelijk van de hoeveelheid personen (alhoewel je wel groter moet wonen als je een groter gezin hebt, en grotere woningen een hogere huurprijs kennen dan kleinere woningen uiteraard).
Ja, iets meer, ik ging van 100 naar 120 euro gas/elektra (van 1 naar 2 personen).
pi_137840990
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:52 schreef JDx het volgende:
Volgens mij kunnen mensen uit het buitenland geen voorrang krijgen op een sociale huurwoning.
Of dat nu nog zo is weet ik niet. Een aantal jaar geleden zeker wel. Anders kwam je in Amsterdam niet eens aan een woning. Dus wat je op een gegeven ogenblik zag was dat mensen die er al woonden en zeg 6 jaar ingeschreven stonden nog lang niet aan de beurt waren en moeizaam woonden terwijl bepaalde 'buitenlanders' wel een woning kregen. Zo ging dat ook eind jaren 80 en begin 90.
pi_137840997
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:55 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Zorgtoeslag is 72 euro per maand, om precies te zijn
Ja weet ik, krijgt mn vriendin ook, haar zorgverzekering is hetzelfde.
pi_137841014
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:50 schreef Globali het volgende:

[..]

Geen idee. Vast niet openbaar.
Jammer, zou eigenlijk wel moeten. Ik heb echt het idee dat het percentage dat voorrang krijgt aanzienlijk is. Wat tevens een verklaring kan zijn van de lange 10+ jaar wachtlijsten in Nederland.
pi_137841037
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:56 schreef eight het volgende:

[..]

Jammer, zou eigenlijk wel moeten. Ik heb echt het idee dat het percentage dat voorrang krijgt aanzienlijk is. Wat tevens een verklaring kan zijn van de lange 10+ jaar wachtlijsten in Nederland.
Mensen willen ook te snel uit huis en niemand wil samen wonen (woning delen met iemand anders dan je partner), dat zou meer normaal moeten worden in Nederland.

In diverse landen woont niemand alleen, wat niet kan, dat kan niet.
pi_137841067
1809 per maand netto is een kleine 2400 bruto per maand. Genoeg mensen die minder verdienen. Daarnaast hebben ze alle tijd om goedkoop eten te kopen op de markt, geen kosten voor werk (vervoer e.d.). Sport wordt ook vaak vergoed. Ruim is het zeker niet, maar vind dit wel altijd een sneer naar de mensen die wel iedere dag hard moeten werken en nog minder krijgen. Genoeg die onder de 2400 per maand zitten. Overigens bij een hoger bruto salaris houd je netto niet eens veel meer over aangezien subsidies vervallen en je meer belasting betaald.

Kortom we blijven doen wat we al jaren doen in NL en dat is boven onze stand leven.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_137841072
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:56 schreef eight het volgende:

[..]

Anders is het niet te verklaren dat men een woning heeft. En dan denk ik ook dat het verstandig zou zijn nieuwe Nederlanders, die toch geen band met die stad hebben'maar gewoon door te sturen naar steden waar het goedkoper is en meer werk te vinden valt. Nu kiest men vaak voor 1 van de grote steden. Dat is ook vreemd dat dat kan.
pi_137841163
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:58 schreef ssebass het volgende:
1809 per maand netto is een kleine 2400 bruto per maand. Genoeg mensen die minder verdienen. Daarnaast hebben ze alle tijd om goedkoop eten te kopen op de markt, geen kosten voor werk (vervoer e.d.). Sport wordt ook vaak vergoed. Ruim is het zeker niet, maar vind dit wel altijd een sneer naar de mensen die wel iedere dag hard moeten werken en nog minder krijgen. Genoeg die onder de 2400 per maand zitten. Overigens bij een hoger bruto salaris houd je netto niet eens veel meer over aangezien subsidies vervallen en je meer belasting betaald.

Kortom we blijven doen wat we al jaren doen in NL en dat is boven onze stand leven.
Ik ben programmeur en zat tot vorig jaar op 2200 bruto, hield daar 1700 van over volgens mij, daar ging dan huur af (750/maand, want sociale huur was geen optie) en alle lasten, ik hield volgens mij 200 euro voor eten en drinken en niks voor kleding of vakantie.

Maar ik kon mezelf wel redden verder, had ook niet het gevoel dat ik nou in armoede leefde.
pi_137841188
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:54 schreef eight het volgende:

Ongetwijfeld, maar de indruk blijft dat de extra inkomsten per kind veel meer zijn dan de daadwerkelijke extra uitgaven.
Het Nibud heeft het berekend. Dus kennelijk ligt het wat genuanceerder dan je op eerste gezicht zou denken. ;)
pi_137841229
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:00 schreef JDx het volgende:

Ik ben programmeur en zat tot vorig jaar op 2200 bruto, hield daar 1700 van over volgens mij, daar ging dan huur af (750/maand, want sociale huur was geen optie) en alle lasten, ik hield volgens mij 200 euro voor eten en drinken en niks voor kleding of vakantie.

Maar ik kon mezelf wel redden verder, had ook niet het gevoel dat ik nou in armoede leefde.
Als alleenstaande, of met vrouw en twee kinderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')