In het Noorden, daar kan je trouwens ook nog een mooie rijtjeswoning kopen voor 100kquote:Op maandag 17 maart 2014 13:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Daar lijkt mij ook niets mis mee. Ik weet ook niet waar je voor die prijs een woning kan huren trouwens.
Echt op het platteland of ook in dorpen en steden? Daar huur je hier nauwelijks een kamer voor.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:36 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Hier in het noorden zat, al wordt dat ook steeds minder.
Flats heb je nog wel voor die prijs. En een flat is ook een woningquote:Op maandag 17 maart 2014 13:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Daar lijkt mij ook niets mis mee. Ik weet ook niet waar je voor die prijs een woning kan huren trouwens.
Verbazingwekkend. Maar de werkgelegenheid zal vast ook niet groot zijn?quote:Op maandag 17 maart 2014 13:37 schreef kawotski het volgende:
[..]
In het Noorden, daar kan je trouwens ook nog een mooie rijtjeswoning kopen voor 100k
De bedoeling is dat je doorstroomt naar de wat duurdere woningen zodra je het kunt betalen zodat mensen met minder inkomen ook goedkoop kunnen huren. Dankzij Den Haag is dat tegenwoordig steeds moeilijker maar als je het kunt hoor je het te doen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:33 schreef kawotski het volgende:
[..]
Wat is er mis met 500 Euro huur voor een modaal salaris?
Heerenveen is een dorp toch? Dus ja.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:37 schreef Globali het volgende:
[..]
Echt op het platteland of ook in dorpen en steden? Daar huur je hier nauwelijks een kamer voor.
Dat is inderdaad vreemd.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:38 schreef eight het volgende:
[..]
De bedoeling is dat je doorstroomt naar de wat duurdere woningen zodra je het kunt betalen zodat mensen met minder inkomen ook goedkoop kunnen huren. Dankzij Den Haag is dat tegenwoordig steeds moeilijker maar als je het kunt hoor je het te doen.
Niets mis mee dus, Den Haag heeft de prijzen zelf doen oplopen. Niet de fout van Jan Modaalquote:Op maandag 17 maart 2014 13:38 schreef eight het volgende:
[..]
Veel. De bedoeling is dat je doorstroomt naar de wat duurdere woningen zodra je het kunt betalen zodat mensen met minder inkomen ook goedkoop kunnen huren. Dankzij Den Haag is dat tegenwoordig steeds moeilijker maar als je het kunt hoor je het te doen.
Daar kun je nog prima een woning huren van 400-600 euro. Minder ook wel maar dan is er geen ruimte voor kinderen (of je moet ze allemaal in één slaapkamer proppen)quote:Op maandag 17 maart 2014 13:39 schreef Globali het volgende:
[..]
Valt kijkend naar grote wel onder stad(je) lijkt mij.
Maar die laatste betaald uiteindelijk wel de prijs natuurlijk als die goedkope woningen er niet meer zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:38 schreef kawotski het volgende:
[..]
Niets mis mee dus, Den Haag heeft de prijzen zelf doen oplopen. Niet de fout van Jan Modaal
Als je geen kant op kunt ( zoals bij veel modaal inkomens) is er idd. niets mis mee.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:38 schreef kawotski het volgende:
[..]
Niets mis mee dus, Den Haag heeft de prijzen zelf doen oplopen. Niet de fout van Jan Modaal
Dat laatste is in grote steden redelijk normaal.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Daar kun je nog prima een woning huren van 400-600 euro. Minder ook wel maar dan is er geen ruimte voor kinderen (of je moet ze allemaal in één slaapkamer proppen)
Meen jij nu dat het Nibud een fout heeft gemaakt in de berekening? Zou je dat willen onderbouwen?quote:Op maandag 17 maart 2014 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
Precies. Waarbij 2 me nog een conservatieve schatting lijkt.
*zucht*quote:En dan zullen we verder nog zwijgen over mensen die naast hun bijstandsuitkering zwart bijklussen.
Dat kan in Amsterdam ook. Nadat je eerst 12 jaar ingeschreven moet staan. Vandaar dat men daar een tijd terug ook wat moeite had met nieuwe nederlanders die vrij makkelijk aan een woning kwamen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:41 schreef Ronaldsen het volgende:
Hier in Enschede kun je nog wel huren tussen de 400 en 500 euro per maand.
Moet je wel eindeloos mee loten, maar uiteindelijk kun je dan vrij goedkoop wonen als het een beetje mee zit.
De grap is dat ik als Jan Modaal een woning in het westen heb. Ik heb daarvoor 8 jaar op de wachtlijst gestaan en ik wilde destijds graag duurder huren maar dat mocht niet vanwege mijn toen nog te lage inkomen. Nu verdien ik dus iets teveel, ahem, en moet ik meer betalen voor iets wat men het toen niet waard vond. lol.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:40 schreef eight het volgende:
[..]
Als je geen kant op kunt ( zoals bij veel modaal inkomens) is er idd. niets mis mee.
Het is gelukkig hier nog geen 12 jaar maar duurt wel langquote:Op maandag 17 maart 2014 13:42 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat kan in Amsterdam ook. Nadat je eerst 12 jaar ingeschreven moet staan. Vandaar dat men daar een tijd terug ook wat moeite had met nieuwe nederlanders die vrij makkelijk aan een woning kwamen.
'wat moeite' is nogal zachtjes uitgedruktquote:Op maandag 17 maart 2014 13:42 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat kan in Amsterdam ook. Nadat je eerst 12 jaar ingeschreven moet staan. Vandaar dat men daar een tijd terug ook wat moeite had met nieuwe nederlanders die vrij makkelijk aan een woning kwamen.
Ik betaal ook de hoofdprijs in Den Haag, want zit nu boven modaal, hou ook geen geld over voor kleren.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
De grap is dat ik als Jan Modaal een woning in het westen heb. Ik heb daarvoor 8 jaar op de wachtlijst gestaan en ik wilde destijds graag duurder huren maar dat mocht niet vanwege mijn toen nog te lage inkomen. Nu verdien ik dus iets teveel, ahem, en moet ik meer betalen voor iets wat men het toen niet waard vond. lol.
De huur delen met je kinderen van 8 en 11?quote:Op maandag 17 maart 2014 13:43 schreef JDx het volgende:
Ik vind het vreemd dat een alleenstaande maar 800 euro krijgt en een gezin 1800, je kan de huur enzo toch delen?
Je kan nu eenmaal niet eisen dat mensen een abortus moeten ondergaan als ze onvoldoende financiële middelen hebben voor een kind.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
Waarom niet? We stellen ook eisen aan auto rijden, een hbo diploma krijgen en andere zaken, maar kinderen fokken waar je niet voor kunt zorgen moet maar ongelimiteerd en zonder kritisch oogpunt kunnen....tsja.
Alleenstaande huurt iets van 500 krijgt 800 een gezin huurt iets van 500 en krijgt 1800. Klopt toch iets niet?quote:Op maandag 17 maart 2014 13:44 schreef DeLuna het volgende:
[..]
De huur delen met je kinderen van 8 en 11?
Wist jij niet dan dat mensen uit lagere sociaal-economische milieu's meer roken en minder gezond eten? Ook maken ze vaker gebruik van de zorg, waar ze minder premie voor afdragen. Dat is dan de verdraagzaamheid en het eerlijk delen waar je het over hebt...quote:Op maandag 17 maart 2014 13:42 schreef DS4 het volgende:
Meen jij nu dat het Nibud een fout heeft gemaakt in de berekening? Zou je dat willen onderbouwen?
Wat is er?quote:*zucht*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |