abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137839395
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is ook mijn punt. Jammer dat het dan gelijk zo wordt gedraaid dat ik beweer dat simpele arbeiders geen kinderen zouden moeten nemen.
Het gaat om eigen verantwoordelijkheid. Mijn leven was lange tijd ook niet geschikt voor kinderen en dus koos ik ervoor er geen te krijgen. Net als met bijv. een hond nemen. Het moet wel kunnen. En als je op drie hoog achter met een uitkering zit is dat vaak niet een echt goed idee.
pi_137839402
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:13 schreef Richestorags het volgende:

Daarom moet je ook nooit maximaal leven. Je hoeft niet per se in een groot huis te wonen en van alles het nieuwste te hebben. Mijn prioriteit leg ik bij reizen, dat kan je ten minste meteen staken als je geen geld meer hebt.
Wie heeft het nu over maximaal leven? Ik zeg gewoon dat mensen een prima bestaan kunnen hebben, kiezen voor kinderen en vervolgens failliet gaan en in de bijstand terecht komen.

quote:
En hoeveel van de gevallen zullen dat zijn die jij beschrijft? Ik gok vrij weinig.
Ik denk dat er veel MKB-ers in de bijstand komen nadat ze failliet zijn gegaan. Maar ik noemde slechts een voorbeeld.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:20:43 #53
405268 Haksekura
Kope kope kope en nie kijke
pi_137839434
quote:
3s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:19 schreef Re het volgende:

[..]

maar zoveel kinderen krijgen mensen niet die in de bijstand zitten
Hoe weet je dat?
pi_137839435
quote:

[..]

ongetwijfeld, maar zoveel kinderen krijgen mensen niet die in de bijstand zitten... dat je na 20 jaar in de zorg of als bouwvakker ineens geen werk meer hebt had je natuurlijk moeten zien aankomen voordat je 10 jaar geleden kinderen nam
Het kan altijd mislopen natuurlijk. Mij ging het trouwens meer over de hoogte van het bedrag. Ik ben nog steeds aan het bijkomen.
pi_137839475
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:19 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Jij vindt televisie en internet al luxe? Dat is tegenwoordig geen luxe meer imo.
Een abonnement (tv/internet/bellen) kost tegenwoordig zo'n 50 euro p/m. Daar zal het niet aan liggen.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:21:38 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137839476
quote:

[..]

Jij vindt televisie en internet al luxe? Dat is tegenwoordig geen luxe meer imo.
Internet moet kunnen, omdat je vanuit daar makkelijker aan een baan komt. Televisie is absoluut een luxe, geen enkele levensbehoefte schrijft voor dat je een televisie moet hebben. Bovendien zitten daar ook de kosten niet zoals Globali al zei. Wel als je natuurlijk een Sport1 abo wil, en een Film1 abo.
pi_137839547
quote:

[..]

ongetwijfeld, maar zoveel kinderen krijgen mensen niet die in de bijstand zitten...
Ik denk dat je daarop ernstig verkijkt. Zou me niets verbazen als de onderklasse juist gemiddeld meer kinderen heeft.

quote:

[..]

vind ik ook.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:24:57 #58
396550 Richestorags
pi_137839631
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:23 schreef eight het volgende:

[..]

Ik denk dat je daarop ernstig verkijkt. Zou me niets verbazen als de onderklasse juist gemiddeld meer kinderen heeft.

[..]

vind ik ook.
Het zal je niet verbazen want het is ook zo ;) Dat is de verantwoordelijkheid nemen waar ik het over heb. Je kan niet verwachten dat de samenleving daar maar allemaal voor opdraait. Net zo goed als dat je om te overleven geen super-de-luxe steak nodig hebt maar een eenvoudig maal ook voldoet, hoef je ook geen 4 kinderen te nemen maar is één ook wel genoeg als je het niet al te breed hebt. En als je helemaal geen geld hebt moet je er gewoon niet aan beginnen. Je gaat ook geen steak kopen als je daardoor geen geld hebt om de rest van de maand te eten.
  Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 13:25:46 #59
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137839680
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Internet moet kunnen, omdat je vanuit daar makkelijker aan een baan komt. Televisie is absoluut een luxe, geen enkele levensbehoefte schrijft voor dat je een televisie moet hebben. Bovendien zitten daar ook de kosten niet zoals Globali al zei. Wel als je natuurlijk een Sport1 abo wil, en een Film1 abo.
Televisie is er niet alleen ter vermaak he? De overheid licht ook voor via televisie en politiek/nieuws lijkt me ook gewoon belangrijk ondanks dat ze in de bijstand zitten.

Uiteraard heb ik het dan over een basispakket TV en niet over Sport1 en dat soort ongein.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_137839732
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:23 schreef eight het volgende:

[..]

[..]

vind ik ook.
Het probleem is soms ook dat je geen eisen kan stellen aan het krijgen van kinderen. FDat moet ook zo natuurlijk (we wonen tenslotte niet in China) maar soms.....
pi_137839854
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef Verbodsbord het volgende:
Zolang ze wel huisdieren hebben en 2 pakjes per week roken moeten we ons niet te druk maken.
Precies. Waarbij 2 me nog een conservatieve schatting lijkt. En dan zullen we verder nog zwijgen over mensen die naast hun bijstandsuitkering zwart bijklussen.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:29:20 #62
396550 Richestorags
pi_137839866
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:25 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Televisie is er niet alleen ter vermaak he? De overheid licht ook voor via televisie en politiek/nieuws lijkt me ook gewoon belangrijk ondanks dat ze in de bijstand zitten.

Uiteraard heb ik het dan over een basispakket TV en niet over Sport1 en dat soort ongein.
Er zijn ook anders juist ook van die mensen die dan wel een Sport1 hebben....

Een televisie is echt geen primaire levensbehoefte, punt uit. Politiek nieuws kan je ook via internet vergaren, daar heb je echt het propagandakanaal van de NOS niet voor nodig. Bovendien, zoals Globali al stelde, zitten daar de kosten niet meer met een all-in abo (bellen, internet, tv). Maar sommigen zijn van mening dat een Sport1 er dan ook nog wel afkan. En dit. En dat.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:30:04 #63
405268 Haksekura
Kope kope kope en nie kijke
pi_137839905
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:25 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik kan het niet staven met wetenschappelijk bewijs maar ik heb niet de indruk dat de gemiddelde bijstandtrekker de tv gebruikt om naar politiek/nieuws te kijken.
pi_137839911
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het zal je niet verbazen want het is ook zo ;) Dat is de verantwoordelijkheid nemen waar ik het over heb. Je kan niet verwachten dat de samenleving daar maar allemaal voor opdraait. Net zo goed als dat je om te overleven geen super-de-luxe steak nodig hebt maar een eenvoudig maal ook voldoet, hoef je ook geen 4 kinderen te nemen maar is één ook wel genoeg als je het niet al te breed hebt. En als je helemaal geen geld hebt moet je er gewoon niet aan beginnen. Je gaat ook geen steak kopen als je daardoor geen geld hebt om de rest van de maand te eten.
Bij dit onderwerp moet ik altijd hier aan denken:

Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 13:32:22 #65
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137840014
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er zijn ook anders juist ook van die mensen die dan wel een Sport1 hebben....

Een televisie is echt geen primaire levensbehoefte, punt uit. Politiek nieuws kan je ook via internet vergaren, daar heb je echt het propagandakanaal van de NOS niet voor nodig. Bovendien, zoals Globali al stelde, zitten daar de kosten niet meer met een all-in abo (bellen, internet, tv). Maar sommigen zijn van mening dat een Sport1 er dan ook nog wel afkan. En dit. En dat.
Daar ging het mij niet om, wat een ander nog wel als abo wil hebben ja of de nee. Het ging hier om een levensbehoefte ja of nee. Vind ik nog steeds van wel. Tuurlijk zitten daar de kosten ook niet in maar dat mag je zeker wel meenemen in de begroting van de huishoudens.
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:30 schreef Haksekura het volgende:

[..]

Ik kan het niet staven met wetenschappelijk bewijs maar ik heb niet de indruk dat de gemiddelde bijstandtrekker de tv gebruikt om naar politiek/nieuws te kijken.
Dat zal ook heus niet nee, maar als ze geen tv hebben dan weet je in ieder geval zeker dat ze dat niet doen. :P
  maandag 17 maart 2014 @ 13:32:22 #66
396550 Richestorags
pi_137840015
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:30 schreef eight het volgende:

[..]

Bij dit onderwerp moet ik altijd hier aan denken:

Dat zijn natuurlijk wel twee extremen he ;) Maar ergens is het wel dieptriest dat de "Tokkies" uit dat filmpje wel degelijk bestaan en zich op kosten van de samenleving gewoon kunnen voortplanten...
pi_137840064
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:26 schreef Globali het volgende:

[..]

Het probleem is soms ook dat je geen eisen kan stellen aan het krijgen van kinderen. FDat moet ook zo natuurlijk (we wonen tenslotte niet in China) maar soms.....
Waarom niet? We stellen ook eisen aan auto rijden, een hbo diploma krijgen en andere zaken, maar kinderen fokken waar je niet voor kunt zorgen moet maar ongelimiteerd en zonder kritisch oogpunt kunnen....tsja.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:33:45 #68
396550 Richestorags
pi_137840085
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:32 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Daar ging het mij niet om, wat een ander nog wel als abo wil hebben ja of de nee. Het ging hier om een levensbehoefte ja of nee. Vind ik nog steeds van wel. Tuurlijk zitten daar de kosten ook niet in maar dat mag je zeker wel meenemen in de begroting van de huishoudens.

[..]

Dat zal ook heus niet nee, maar als ze geen tv hebben dan weet je in ieder geval zeker dat ze dat niet doen. :P
Nou goed, laten we het dan eens zijn dat omdat de kosten daar toch niet inzitten en de mensen ook niet als een soort gevangenen hoeven te leven dat ze die vorm van vermaak (tv) moeten kunnen hebben. In meer dan dat hoeft een bijstandsuitkering toch ook niet te voorzien? Eens of niet?
pi_137840089
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:15 schreef eight het volgende:

[..]

Hier is net zoveel mis mee als de huurders die met een modaal salaris een woning van 500 euro huren.
Eigenlijk is dit nog kwalijker.
Wat is er mis met 500 Euro huur voor een modaal salaris?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_137840112
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:32 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Een TV vind ik geen levensbehoefte. Dan zou ik nog eerder opteren voor een internetlijntje a 10 euro de maand en een laptop voor 300 euro. Kunnen ze ook nog eens 2 uur per dag aan solliciteren besteden.
pi_137840114
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom niet? We stellen ook eisen aan auto rijden, een hbo diploma krijgen en andere zaken, maar kinderen fokken waar je niet voor kunt zorgen moet maar ongelimiteerd en zonder kritisch oogpunt kunnen....tsja.
Omdat het inbreuk maakt op de persoonlijk vrijheid en lichaam. Juridisch niet mogelijk dus. En terecht. Anders krijg je hele enge dingen die daaruit kinnen voortvloeien.
pi_137840130
Nou dan word het tijd dat ik heel snel stop met werken, dat bedrag kan nooit kloppen.
  Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 13:34:55 #73
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137840153
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nou goed, laten we het dan eens zijn dat omdat de kosten daar toch niet inzitten en de mensen ook niet als een soort gevangenen hoeven te leven dat ze die vorm van vermaak (tv) moeten kunnen hebben. In meer dan dat hoeft een bijstandsuitkering toch ook niet te voorzien? Eens of niet?
Ja, dan ben ik het met je eens. :)
pi_137840172
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:33 schreef kawotski het volgende:

[..]

Wat is er mis met 500 Euro huur voor een modaal salaris?
Daar lijkt mij ook niets mis mee. Ik weet ook niet waar je voor die prijs een woning kan huren trouwens.
  Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 13:36:12 #75
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_137840211
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:35 schreef Globali het volgende:

[..]

Daar lijkt mij ook niets mis mee. Ik weet ook niet waar je voor die prijs een woning kan huren trouwens.
Hier in het noorden zat, al wordt dat ook steeds minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')