Ja. Ging prima. Ook tracking tot aan de deur itt China Post en consorten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:51 schreef hmmmz het volgende:
Ik zie nu dat ik op aliexpress kan kiezen tussen China Post en Sweden Post. China Post heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar iemand die positieve verhalen heeft over Sweden Post?
Singapore heeft dat tegenwoordig ook vaak wel, maar die zijn wel traag. Heb ik het liever zonder trackingcode binnen 2 weken dan dat ik 4 weken moet wachten met trackingcode.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:16 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ja. Ging prima. Ook tracking tot aan de deur itt China Post en consorten.
Kan langzaam zijn, in mijn geval nu wel, iemand anders had het binnen 12 dagen binnen. Dus tja, het zal niet zoveel schelen, wel goede tracking verder.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:51 schreef hmmmz het volgende:
Ik zie nu dat ik op aliexpress kan kiezen tussen China Post en Sweden Post. China Post heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar iemand die positieve verhalen heeft over Sweden Post?
Hm. Viel bij mij best mee met Singapore post. Binnen 2 weken hier. China post was juist de traagste dit jaar. (Duitsers het snelst, Zweden er tussenin)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:27 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Singapore heeft dat tegenwoordig ook vaak wel, maar die zijn wel traag. Heb ik het liever zonder trackingcode binnen 2 weken dan dat ik 4 weken moet wachten met trackingcode.
Ik wacht nu ook al 16 dagen op een pakketje via Sweden Post...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:29 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan langzaam zijn, in mijn geval nu wel, iemand anders had het binnen 12 dagen binnen. Dus tja, het zal niet zoveel schelen, wel goede tracking verder.
nog even gekeken... Kwaliteit voor dat geld kan niet heel goed zijn, aangezien die batterijen per 2 ongeveer 5 euro kosten minimaalquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:34 schreef mschol het volgende:
hoe betrouwbaar zijn laptop accu's van b.v. ebay?
ik heb hier een lenovo T61 staan en kwam deze accu tegen:
http://www.ebay.com/itm/N(...)0Y6797-/351028274317
dat scheelt nogal niet wat t.o.v de 50 euro voor een 6-cell accu in nederland..
Dit is mijn schematje nu (4 maart verzonden):quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik wacht nu ook al 16 dagen op een pakketje via Sweden Post...
quote:2014-03-20 11:01, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
2014-03-15 14:00, Order in transit
2014-03-14 09:05, Order departed on flight from origin
2014-03-08 15:00, Order dispatched
Werkt dat nu beter dan een aanzetstaal?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:44 schreef monkeybrain het volgende:
Ok, slijpstenen van Ebay getest.
De grote komt van Cranenbroek (120/160 grit) voor zo'n 3 euro en dat geeft al aan dat ze uit China niet echt goedkoop zijn. Ik kan in Nederland alleen geen goedkope hoge grit vinden.
De middelste stenen zouden een andere kleur moeten hebben om te testen welke beter is.... maar ze zijn hetzelfdeDeze zijn 400/1500 grit voor 3 euro en daarmee kun je een bot mes redelijk scherp krijgen. Helaas begrijpen Chinezen niet dat je zo'n steen in flink bubbelplastic moet verpakken omdat ze breekbaar zijn
![]()
Het kleinste blokje is 3000/10000 grit voor 6 euro. Hiermee heb ik een prima mes wel extra vlijmscherp gekregen. Dit lijkt op natuursteen materiaal en dat verklaart waarschijnlijk de prijs.
Het nadeel is vooral het formaat van deze stenen. Met de grote kun je toch wat beter werken als je een groter mes hebt. Maar voorlopig is dit leuk spul om eens mijn slijpkunsten te oefenen op wat goedkope messen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn ze niet meer helemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:44 schreef monkeybrain het volgende:
De middelste stenen zouden een andere kleur moeten hebben om te testen welke beter is.... maar ze zijn hetzelfde
hmm, dat kan ik uiteraard proberen, de laptop functioneert ook zonder accu... + ik heb hem niet direct nodig, hij is elders overtollig geworden en dus wil ik hem wel in gebruik nemen, maar dan wil ik dus de accu vervangen want daar houdt hij het nu misschien 5 minuten op uitquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:37 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
nog even gekeken... Kwaliteit voor dat geld kan niet heel goed zijn, aangezien die batterijen per 2 ongeveer 5 euro kosten minimaal
Wat je ook kan doen is zelf je cellen in je accu vervangen, is ook niet duur en je hebt dan zekerheid van hoge capaciteit en kwaliteit.
Meestal zitten er 18650 batterijen in.
T is wel wat werk..
aanzetstaal is toch voor heel iets anders.. Om hem recht te krijgen (deukjes eruit)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
Werkt dat nu beter dan een aanzetstaal?
Want dan ga ik het voor m'n amefa's ook maar eens aanschaffen. Niet voor m'n global's die zijn me net te duur ervoor.
Aanzetstaal kan je ook mee scherpen. Of ik heb het verkeerde woord in m'n hoofd zitten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:11 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
aanzetstaal is toch voor heel iets anders.. Om hem recht te krijgen (deukjes eruit)
Probeer 1 van die andere 2 mensen dan, en anders even via skype gewoon.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:21 schreef Markos. het volgende:
Wie kan je bij Cssbuy benaderen als je vragen hebt? Ik heb robin gemaild, maar geen reactie
[ afbeelding ] robin@cssbuy.com
Het is niet dat ze nooit reageren? Ik dacht dat Robin wel handig zou zijn omdat hij Nederlands zou zijn. Daarom had ik hem in zowel engels als nederlands gemaildquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:28 schreef rene90 het volgende:
[..]
Probeer 1 van die andere 2 mensen dan, en anders even via skype gewoon.
Dat moet je zelf bepalen. Ik kan niet ruiken of het kleine formaat een probleem is voor iemand.quote:
Zover ik begrijp zijn slijpstenen het beste maar dan moet je natuurlijk wel kundig zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
Werkt dat nu beter dan een aanzetstaal?
Want dan ga ik het voor m'n amefa's ook maar eens aanschaffen. Niet voor m'n global's die zijn me net te duur ervoor.
Wel hoorquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:37 schreef monkeybrain het volgende:
Je hebt natuurlijk ook handige apparaatjes voor amateurs maar die zijn ook niet goedkoop.
Je kan evt de cellen afzonderlijk opladen met bijv. een Nitecore. Dan kan je kijken of het daar aan ligt. Meestal is 1 cel te ver ontladen en wil de rest dan ook niks meer. Als je die ene weer oplaadt is het vaak alweer goed.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:11 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm, dat kan ik uiteraard proberen, de laptop functioneert ook zonder accu... + ik heb hem niet direct nodig, hij is elders overtollig geworden en dus wil ik hem wel in gebruik nemen, maar dan wil ik dus de accu vervangen want daar houdt hij het nu misschien 5 minuten op uit
is overigens nu een 6 cell accu als ik hem zo zie..
Doe jezelf een plezier en neem CN post, heb nog nooit zo'n trage als Swedenpost gehadquote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:51 schreef hmmmz het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |