SPOILER: BlablablaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. En zo verandert 'even weer rijklaar maken' in 'compleet herstellen en opnieuw opbouwen'.
Leuk? Jazeker. Leerzaam, en straks een fiets die compleet naar mijn smaak is. Nadelen? Zat. De reparatie heeft inmiddels net zoveel gekost als de motor mij twee jaar en 40.000km geleden in aanschaf kostte. Zeg maar de overtreffende trap van total loss. Maar goed, we zijn nu al zo ver![]()
Genoeg geleuterd, ik ben al een tijd bezig en heb eigenlijk laatst pas besloten het geheel in een projecttopic te zetten. Zag dat er pas één motor projecttopic was, en dat was een BMW. Dat kan natuurlijk niet dus vandaar. Maar nu moet ik dus het hele proces even reconstrueren. Laten we maar eens beginnen met de schade dan.
Deuk in de tank, en het frame geschaafd
Tellerset, stuur, koplamp, spiegels, allemaal scheef. Ik heb er geen foto van, maar zelfs de sleutel was krom
De scheur in het carterdeksel, waardoor de olie ontsnapte. Na het ongeluk werd ik meteen ingeladen in de ambulance en heb ik de motor niet meer gezien. De politie had het over een 'gescheurd carter'. Dan zou het einde motorblok zijn geweest. Gelukkig was het 'maar' een carterdeksel. Blijft zuur, maar een nieuwe zit er zo op.
Beeldmateriaal van de lichamelijke schade zal ik jullie niet aandoen, is niet smakelijk allemaal. Maar we zijn inmiddels ruim twee maanden verder en ik kan mijn linkerarm nog steeds niet fatsoenlijk gebruiken, en ik slik nog steeds pillen. Om een indicatie te geven
Zoals gezegd ben ik hier al een tijdje mee bezig, ik zal de komende tijd steeds wat posten tot ik weer een beetje bij ben
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Thanks!quote:
Ik zal tegen die tijd eens een mooi ritje in elkaar draaien rond Den Bosch, als jullie willenquote:Op zondag 16 maart 2014 22:21 schreef Dekatria het volgende:
Baaser komt toch wel een rit als dat ding weer rolt?
Bijna alles is inmiddels binnen, maar het overgrote deel komt uit Duitsland en China/Japan. Nu ik er zo over nadenk heb ik eigenlijk niks in Nederland gekocht. Ik betaal hier al meer dan genoeg belasting en accijns voor dat dingquote:Op zondag 16 maart 2014 22:26 schreef PandaDrop het volgende:
Veel succes.
Weet je al waar je de nieuwe onderdelen gaat halen?
Als het in het weekend is moet dat zeker goedkomen.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:30 schreef BlackLining het volgende:
Ik zal tegen die tijd eens een mooi ritje in elkaar draaien rond Den Bosch, als jullie willen
Die laat ik liever even in het midden, maar ongeveer net zoveel als dat de motor me in aanschaf gekost heeft dus. Een donormotor had gekund maar dan had ik weer eenzelfde motor gehad als dat ik had. Nu daarentegen;quote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:23 schreef trommelkoek het volgende:
Wow...
Verwachte kosten?
Of kan je niet ergens een donormotor ofzo regelen?
Beterschap
dit dus. Maar dan wel een betere. Alle parts die ik moet vervangen krijgen meteen een dikke upgrade. Bijvoorbeeld de vering, van ongedempte springstokken, maar Wilbers progressieve veren. Van het (gescheurde) stock zadel, naar een beter gevormd gel exemplaar. Van het (inmiddels kromme) stock stuurtje naar een ABM Sbk stuur. Kost extra, maar het is wel allemaal toegevoegde waardequote:
Mooi lijstje, en als je in de tussentijd nou een paar kilootjes afvalt wegens geldgebrek, lijkt 'ie straks nog sneller ookquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die laat ik liever even in het midden, maar ongeveer net zoveel als dat de motor me in aanschaf gekost heeft dus. Een donormotor had gekund maar dan had ik weer eenzelfde motor gehad als dat ik had. Nu daarentegen;
[..]
dit dus. Maar dan wel een betere. Alle parts die ik moet vervangen krijgen meteen een dikke upgrade. Bijvoorbeeld de vering, van ongedempte springstokken, maar Wilbers progressieve veren. Van het (gescheurde) stock zadel, naar een beter gevormd gel exemplaar. Van het (inmiddels kromme) stock stuurtje naar een ABM Sbk stuur. Kost extra, maar het is wel allemaal toegevoegde waarde
Als ik, met andere woorden, een nieuwe Bandit had gekocht van dat geld, had ik er alsnog een aanzienlijk bedrag tegenaan moeten gooien om hem zo te krijgen.
Net een stuur, stuurgewichten, handvaten, handels, spiegels, kettingset, distributieketting en een kentekenplaathouder besteldEn dan nu nog even naar de winkel, vragen of ze nog een stukje droog brood voor me hebben
![]()
Dat zou ik kunnen doen ja, maar ik weet hoe dat gaatquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mooi lijstje, en als je in de tussentijd nou een paar kilootjes afvalt wegens geldgebrek, lijkt 'ie straks nog sneller ook![]()
Je kunt tussen de bedrijven door die slekt passende CB-koplamp ook nog verpatsen![]()
![]()
wel goed op de bus lezen heah; 2e laag binnen 3 uur of 8 weken wachten, anders lazert het er zo weer vanaf.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:59 schreef Dekatria het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Hammerite ook in een spuitbus te kopen was. Meteen zelf ook gebruikt om m'n bagagerek mee te doen, resultaat is erg strak
Ben niet gister geboren heaquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wel goed op de bus lezen heah; 2e laag binnen 3 uur of 8 weken wachten, anders lazert het er zo weer vanaf.
Yep, en niet eigenwijs zijn. Heb het eens op een klein stukje getest en het loopt er daadwerkelijk als een soort stroop vanaf als je na twee dagen nog een laagje doetquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wel goed op de bus lezen heah; 2e laag binnen 3 uur of 8 weken wachten, anders lazert het er zo weer vanaf.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:26 schreef BlackLining het volgende:
Zal vandaag écht weer eens een update typen
Bijna danquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:26 schreef BlackLining het volgende:
Zal vandaag écht weer eens een update typen
Voor boutjes, schroefjes en moertjes heb ik een grote bak, onderverdeeld in vakjes, met daarbij steeds labeltjes waar het van is. Bijvoorbeeld van de remmen. En welke dan waar moet, kom ik wel uit. En anders inderdaad het werkplaatshandboek en de bouwtekeningenquote:Op dinsdag 15 april 2014 12:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wow, geweldig om te lezen en zien(ofja, niet dat je gevallen bent natuurlijk...)
Wat ik me dan toch altijd afvraag; hoe weet je nu nog wat waar moet? Sommige dingen zijn natuurlijk logisch en kunnen nergens anders, maar bepaalde schroefjes, boutjes, ringetjes ed. kunnen overal, maar zullen niet overal horen.
En de electronica lijkt me al helemaal een grote chaos
Aah ok.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voor boutjes, schroefjes en moertjes heb ik een grote bak, onderverdeeld in vakjes, met daarbij steeds labeltjes waar het van is. Bijvoorbeeld van de remmen. En welke dan waar moet, kom ik wel uit. En anders inderdaad het werkplaatshandboek en de bouwtekeningen
Ben ook wel een paar dingen kwijt geraakt hoor. Maar goed, veel schroefjes en boutjes kun je ook gewoon vervangen door standaard bouwmarkt dingen. De achterkuip bijvoorbeeld hoeft echt niet persé met genuine Suzuki schroefjes vastgezet te worden
Elektronica is puur zaad ja. Maar goed, meeste stekkers zijn gelukkig colorcoded dus dan is het een kwestie van kleur bij kleur zoeken. Gelukkig is het een erg simpele motor wat dat betreft. Geen injectie, geen motormanagement, mechanische ontsteking, etcetera. Is dus vooral verlichting wat je aan moet sluiten, en dat is nog wel te overzien.
Hij zat er heel even aan te denken om zijn naam te veranderen naar WhiteLining, maar dat pakte toch niet zoquote:Op vrijdag 18 april 2014 07:30 schreef sturmpie het volgende:
mbt tot het vallen ? waarom slipte je voorband ? lag er olie op de weg ? of reed je over een kat ?
Denk het. Kon op band of schijven ofzo niet echt iets vinden wat zou duiden op het blokkeren van het wiel. En ik heb vaker veel harder geremd op vele slechtere wegen in vele slechtere weersomstandigheden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 07:30 schreef sturmpie het volgende:
mbt tot het vallen ? waarom slipte je voorband ? lag er olie op de weg ? of reed je over een kat ?
quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:01 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Hij zat er heel even aan te denken om zijn naam te veranderen naar WhiteLining, maar dat pakte toch niet zo
Ik zal weer eens gaan typen jaquote:
Prove me wrong!quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:34 schreef mjan het volgende:
[..]![]()
Volgens mij ga jij dit topic nooit meer afmaken, zodra je weer rijdt heb je wel wat beters te doen.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:42 schreef lipjes het volgende:
Lees,dit nu pas maar leuk project.
Mocht je hulp nodig hebben, zo ver woon ik niet volgens mij dus kan altijd helpen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote
Ik moet echt eens leren complete topics door te lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |