Nou ja, ik beloof al weken dat ik vandaag écht een updateje zal typen, dus vooruit dan maar

Heb het veel te druk met de motor zelf eigenlijk. Vanmiddag weer een klein stukje gereden dus we lopen nogal achter. In dit topic zijn we aangekomen bij het punt waar het motorblok de eerste keer weer ging starten na het ongeluk, het had hier anderhalve maand stil gestaan.
Snel even de wieltjes eronder gezet omdat ik hem dan beter kan verplaatsen (doh) en trillingen afgevoerd kunnen worden. Daarna de noodzakelijke elektra erop gehangen.
![TEYt90M.jpg]()
Uiteindelijk alsnog maar heel de kabelboom geinstalleerd zoals het hoort trouwens. Ik háát elektra. Kreeg het dan ook niet fatsoenlijk werkend dus uiteindelijk een uur mee bezig geweest. En vervolgens niet starten he. Had hij natuurlijk al lang stil gestaan en dan is het altijd gezeik, maar nu duurde het wel heel lang. Carbs aftappen, benzine was prima. Startmotor ging krachtig rond. Bougiedoppen zitten goed.
Toen maar even op de motor plaatsgenomen om onder het genot van een Hertog Jan te bedenken wat het probleem zou kunnen zijn. Valt mijn oog hier op
![VyOVp5N.jpg]()
Maar natuurlijk

Signaaldraden van de bobines vergeten. Aangesloten en toen sloeg ie binnen een paar seconde aan. Er vloog wel wat benzine en olie door de lucht, maar goed. Details.

Ik wilde het carter eens flushen met wat Forté spul. Heb het ooit eens door mijn benzine geflikkerd met een merkbaar rustiger lopende motor. Daarvoor moest ie echter wel een half uur stationair lopen met af en toe even revven. En zo geschiede
![XYFPMkD.jpg]()
Tot zeer grote ergernis van de buurman trouwens

Maar goed. Gezien de zooi die uiteindelijk in het filter zat, heeft het wel effect gehad.
We weten nu dus dat het blok nog werkt, en da's nogal een opluchting. Nu kan het blok uit het frame zodat ik die laatste kan gaan spuiten, en het blok zijn major onderhoudsbeurt kan gaan geven.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!