abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138756244
Jup :) zoals hij er nu bij staat zou je in ieder geval niet kunnen zien dat ie nog niet af is. Vanavond wordt mijn uitlaat gelast en ik hoop in de loop van de week nog een bestelling binnen te krijgen met wat schroefjes en dingetjes die ik kwijt ben en dan kan het gas erop

Zal vandaag écht weer eens een update typen :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138771253
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:26 schreef BlackLining het volgende:

:s)

Volgens mij ga jij dit topic nooit meer afmaken, zodra je weer rijdt heb je wel wat beters te doen :( .
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_138899685
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:26 schreef BlackLining het volgende:
Bijna dan :+
pi_138900573
Wow, geweldig om te lezen en zien :o (ofja, niet dat je gevallen bent natuurlijk...)

Wat ik me dan toch altijd afvraag; hoe weet je nu nog wat waar moet? Sommige dingen zijn natuurlijk logisch en kunnen nergens anders, maar bepaalde schroefjes, boutjes, ringetjes ed. kunnen overal, maar zullen niet overal horen.

En de electronica lijkt me al helemaal een grote chaos :+
pi_138900996
werkplaatshandboek
pi_138936834
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wow, geweldig om te lezen en zien :o (ofja, niet dat je gevallen bent natuurlijk...)

Wat ik me dan toch altijd afvraag; hoe weet je nu nog wat waar moet? Sommige dingen zijn natuurlijk logisch en kunnen nergens anders, maar bepaalde schroefjes, boutjes, ringetjes ed. kunnen overal, maar zullen niet overal horen.

En de electronica lijkt me al helemaal een grote chaos :+
Voor boutjes, schroefjes en moertjes heb ik een grote bak, onderverdeeld in vakjes, met daarbij steeds labeltjes waar het van is. Bijvoorbeeld van de remmen. En welke dan waar moet, kom ik wel uit. En anders inderdaad het werkplaatshandboek en de bouwtekeningen :)

Ben ook wel een paar dingen kwijt geraakt hoor. Maar goed, veel schroefjes en boutjes kun je ook gewoon vervangen door standaard bouwmarkt dingen. De achterkuip bijvoorbeeld hoeft echt niet persé met genuine Suzuki schroefjes vastgezet te worden :+

Elektronica is puur zaad ja. Maar goed, meeste stekkers zijn gelukkig colorcoded dus dan is het een kwestie van kleur bij kleur zoeken. Gelukkig is het een erg simpele motor wat dat betreft. Geen injectie, geen motormanagement, mechanische ontsteking, etcetera. Is dus vooral verlichting wat je aan moet sluiten, en dat is nog wel te overzien.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_138937807
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voor boutjes, schroefjes en moertjes heb ik een grote bak, onderverdeeld in vakjes, met daarbij steeds labeltjes waar het van is. Bijvoorbeeld van de remmen. En welke dan waar moet, kom ik wel uit. En anders inderdaad het werkplaatshandboek en de bouwtekeningen :)

Ben ook wel een paar dingen kwijt geraakt hoor. Maar goed, veel schroefjes en boutjes kun je ook gewoon vervangen door standaard bouwmarkt dingen. De achterkuip bijvoorbeeld hoeft echt niet persé met genuine Suzuki schroefjes vastgezet te worden :+

Elektronica is puur zaad ja. Maar goed, meeste stekkers zijn gelukkig colorcoded dus dan is het een kwestie van kleur bij kleur zoeken. Gelukkig is het een erg simpele motor wat dat betreft. Geen injectie, geen motormanagement, mechanische ontsteking, etcetera. Is dus vooral verlichting wat je aan moet sluiten, en dat is nog wel te overzien.
Aah ok.
Nou dannog, ik doe het je niet na hoor :P
pi_138964650
Nou ja, ik beloof al weken dat ik vandaag écht een updateje zal typen, dus vooruit dan maar :P Heb het veel te druk met de motor zelf eigenlijk. Vanmiddag weer een klein stukje gereden dus we lopen nogal achter. In dit topic zijn we aangekomen bij het punt waar het motorblok de eerste keer weer ging starten na het ongeluk, het had hier anderhalve maand stil gestaan.

Snel even de wieltjes eronder gezet omdat ik hem dan beter kan verplaatsen (doh) en trillingen afgevoerd kunnen worden. Daarna de noodzakelijke elektra erop gehangen.

Uiteindelijk alsnog maar heel de kabelboom geinstalleerd zoals het hoort trouwens. Ik háát elektra. Kreeg het dan ook niet fatsoenlijk werkend dus uiteindelijk een uur mee bezig geweest. En vervolgens niet starten he. Had hij natuurlijk al lang stil gestaan en dan is het altijd gezeik, maar nu duurde het wel heel lang. Carbs aftappen, benzine was prima. Startmotor ging krachtig rond. Bougiedoppen zitten goed.

Toen maar even op de motor plaatsgenomen om onder het genot van een Hertog Jan te bedenken wat het probleem zou kunnen zijn. Valt mijn oog hier op

Maar natuurlijk :') Signaaldraden van de bobines vergeten. Aangesloten en toen sloeg ie binnen een paar seconde aan. Er vloog wel wat benzine en olie door de lucht, maar goed. Details.

*O*

Ik wilde het carter eens flushen met wat Forté spul. Heb het ooit eens door mijn benzine geflikkerd met een merkbaar rustiger lopende motor. Daarvoor moest ie echter wel een half uur stationair lopen met af en toe even revven. En zo geschiede

Tot zeer grote ergernis van de buurman trouwens :') Maar goed. Gezien de zooi die uiteindelijk in het filter zat, heeft het wel effect gehad.

We weten nu dus dat het blok nog werkt, en da's nogal een opluchting. Nu kan het blok uit het frame zodat ik die laatste kan gaan spuiten, en het blok zijn major onderhoudsbeurt kan gaan geven.
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:30:10 #34
396386 sturmpie
for night & nature
pi_139002841
mbt tot het vallen ? waarom slipte je voorband ? lag er olie op de weg ? of reed je over een kat ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_139016323
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 april 2014 07:30 schreef sturmpie het volgende:
mbt tot het vallen ? waarom slipte je voorband ? lag er olie op de weg ? of reed je over een kat ?
Hij zat er heel even aan te denken om zijn naam te veranderen naar WhiteLining, maar dat pakte toch niet zo :D
pi_139504549
waar blijven de updates :(
pi_139504778
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 april 2014 07:30 schreef sturmpie het volgende:
Denk het. Kon op band of schijven ofzo niet echt iets vinden wat zou duiden op het blokkeren van het wiel. En ik heb vaker veel harder geremd op vele slechtere wegen in vele slechtere weersomstandigheden.

Was trouwens vlak voor een kruispunt waar váák een file voor staat. Dus de kans dat er net wat diesel of olie gelegen had is zeer aanwezig. Zeker aangezien het toen net geregend had na een paar droge weken. Stom in dat geval want je weet dat je dan ernstig op moet passen, maar goed. Veel heb ik er trouwens niet meer aan kunnen doen, obviously. Weet nog dat het voorwiel begon te schuiven en voor ik kon reageren werd ik wakker op een brancard. Heb het voorwiel wel een paar keer aan het glijden gehad maar tot deze keer altijd relatief eenvoudig kunnen redden.

Ach ja. Kom ik toch niet meer achter. Ben wel meteen stevig remproeven gaan doen toen ie weer reed :) Toch wel belangrijk om daar aan te blijven werken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:01 schreef Scheringa het volgende:

[..]

Hij zat er heel even aan te denken om zijn naam te veranderen naar WhiteLining, maar dat pakte toch niet zo :D
:')

quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 22:07 schreef Maegrim het volgende:
waar blijven de updates :(
Ik zal weer eens gaan typen ja :+ Kan meteen door, want na zo'n 1.500km ligt het motorblok nu weer half uit elkaar :+
pi_140220828
  woensdag 21 mei 2014 @ 21:53:41 #39
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140221586
Te druk met rondcrossen zeker :+ maak het eens af man!
pi_140221779
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:34 schreef mjan het volgende:

[..]

:s)

Volgens mij ga jij dit topic nooit meer afmaken, zodra je weer rijdt heb je wel wat beters te doen :( .
Prove me wrong!
  donderdag 22 mei 2014 @ 13:42:01 #41
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_140239593
Lees,dit nu pas maar leuk project.
Mocht je hulp nodig hebben, zo ver woon ik niet volgens mij dus kan altijd helpen :)
pi_140241044
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 13:42 schreef lipjes het volgende:
Lees,dit nu pas maar leuk project.
Mocht je hulp nodig hebben, zo ver woon ik niet volgens mij dus kan altijd helpen :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 22 mei 2014 @ 15:00:57 #43
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_140242106
[quote]0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 14:28 schreef Tunafish het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote
Ik moet echt eens leren complete topics door te lezen.
pi_142370397
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 22:12 schreef BlackLining het volgende:
lok
pi_142370522
:@

Ik zou meteen door kunnen gaan :') hij ligt nu weer half uit elkaar voor zijn eerste 6000km onderhoudsbeurt sinds de rebuild _O-
pi_142377724
Suzuki GSF600n B andit

Waarom moet 'ie nou weer uit elkaar dan? Kleppen pielen of zo?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_142390668
Ik heb gisteren ook keihard lopen sleutelen aan de Bandit.

SPOILER
pi_144299580
duurt lang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')