abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2014 @ 19:53:43 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137811768
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  zondag 16 maart 2014 @ 19:54:53 #2
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137811834
CS, dat klinkt wel heel zielig. Gelukkig niks ernstigs aan de hand. Hopelijk knapt hij snel op en kun jij met een gerust gevoel naar de VS.

Auw PE, dat klinkt pijnlijk.... dat gebeurt je vast niet nog een keer.
pi_137812707
Dankjulliewel allemaal, lief O+ Hij is wel vaker ziek, maar nu is hij wel erg zielig. Ik duim heel hard dat hij morgen beter te pas is. Ik vertrouw het wel om hem achter te laten, hij gaat naar mijn ouders en die knuffelen ook gerust de hele dag met hem en ze zijn arts en apotheker, dus genoeg toezicht. :P Maar het is zo'n rotgevoel om weg te gaan als je kind je nodig heeft. Nou ja, we gaan zien hoe het morgen is.

En ik baal natuurlijk ook dat ik Kyara-M's kippenknuffelactie gemist heb -O-

Oeps PE :o Dat was een flinke boze bui!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 16 maart 2014 @ 21:07:07 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137816888
Oops PE! :X

Zieke kindjes zijn zo zielig :* Maar zulke ouders zijn wel erg fijn in zulke situaties.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_137831485
CS, wat een hoge koorts. Misschien "gewoon" de 6e ziekte. Dan krijgen ze ook opeens belachelijk hoge koorts(Chris tot 39,9 en Daan tot 40,7). Dat weet je wel als er vandaag/morgen vlekjes verschijnen en de koorts weg gaat..
In ieder geval beterschap!

Oei PE, de kast won deze ronde..

Daan zit weer op de psz..
Kyara, ik bedacht me nog dat er toch wel verschil zit tussen deze psz en het kdv van mijn oudste destijds. Bij het KDV begin je gelijk met hoe het gaat, bijzonderheden, en nemen echt de zorg over voor de dag. Bij het psz is het meer spelen/werkjes maken, met toezicht. Als ik Daan breng, dan zoekt hij een werkje uit, ik help hem even op gang, en dan kan ik wel gaan. Met de leidster heb ik dan soms maar 2 zinnen uitgewisseld. Na 2,5 uur haal ik hem weer op en heeft hij daar fruit/drinken gehad, maar qua het is veel minder zorg en meer pedagogisch ingesteld..
pi_137832171
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, ik bedacht me nog dat er toch wel verschil zit tussen deze psz en het kdv van mijn oudste destijds. Bij het KDV begin je gelijk met hoe het gaat, bijzonderheden, en nemen echt de zorg over voor de dag. Bij het psz is het meer spelen/werkjes maken, met toezicht. Als ik Daan breng, dan zoekt hij een werkje uit, ik help hem even op gang, en dan kan ik wel gaan. Met de leidster heb ik dan soms maar 2 zinnen uitgewisseld. Na 2,5 uur haal ik hem weer op en heeft hij daar fruit/drinken gehad, maar qua het is veel minder zorg en meer pedagogisch ingesteld..
En hier op het kdv zijn juist muzieklessen, peutergym, gaan ze naar de kinderboerderij. Ze werken volgens een bepaald pedagogisch plan dan aansluit op de basisschool (kdv is zit onder een basisschool). Ze hebben 3+ groepen waar de oudere kinderen wat meer uitgedaagd worden met knutselen etc. Ook is er aandacht voor in de kring zitten en fruit wordt bijvoorbeeld op dezelfde manier gegeten als op de psz (leren op elkaar wachten etc).

Ook in het contact met ouders: bij de psz krijg ik alleen een mondelinge overdracht. Op het kdv is er een digitaal schriftje waar de hele dag door foto's in geplaatst worden en waar elke keer een stukje in geschreven wordt.

Het zal dus ook wel per psz en per kdv verschillen.
pi_137832230
Dat deden ze op het KDV van Chris ook wel. Die werkten ook met thema's en dan voor alle leeftijden gepaste activiteiten. Ze zijn zelfs eens met de bus naar de bieb geweest met de oudste peuters. Ik bedoelde meer de instelling van de leidsters. Meer juf vs verzorger..
Maar dat verschilt vast ook per leidster en opvang..
pi_137832444
Oh zo, ja ik heb wel de indruk dat ze hier wat meer pedagogisch zijn ingesteld. Maar in de huidige tijd zullen ze ook wel moeten. Psz is goedkoper dan kdv en er worden al zoveel kinderen massaal van de opvang gehaald (net als ik dus).

De psz heeft bijvoorbeeld banden met het naastgelegen kdv. Dan kunnen kindjes een halve dag naar de psz en en halve dag naar de opvang en ze worden gehaald/gebracht. Is je kind een hele dag onder de pannen maar het scheelt wel tov een hele dag kdv. Denk dat kdv's die dat soort banden niet hebben dus op andere manieren eruit moeten springen.
  maandag 17 maart 2014 @ 10:12:59 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137832721
Even wat anders, goedemorgen O+

maandag 17 maart 2014 @ 10:19:22 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137832894
Goedemorgen vrolijkerd O+
Wat een leuke foto! O+

ps. wat knap dat ze van die wijnflessen afblijft!
  maandag 17 maart 2014 @ 10:35:16 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137833326
oh kijk nou dan, al een echt groot dametje! Wat een vrolijkerd, heerlijk O+

En ze heeft niet zo'n bolle toet meer (heb al ff geen foto's gezien van dr ;) )

mn hand moet (nou ja moet...) geopereerd worden, want het botje staat meer dan 10 graden scheef ofzo, en dan zou ik er later last van kunnen krijgen had de arts gezegd, maar ook als ik het niet zal doen, dan groeit het vanzelf wel weer aan mekaar. dus...wat zal ik doen :?

operatie is volgens mij nogal een groot woord trouwens, de arts had het over een draadje die ze langs/door mn botje doen zodat het recht staat oid
pi_137833418
Susie, dat wordt ook echt een meid he.. Dag baby spekkies ;)

PE, opereren? Als je er later last van kunt krijgen.. En nu zit hij toch al in het gips, onhandig is het toch al :P
  maandag 17 maart 2014 @ 10:43:18 #13
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137833567
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Susie, dat wordt ook echt een meid he.. Dag baby spekkies ;)

PE, opereren? Als je er later last van kunt krijgen.. En nu zit hij toch al in het gips, onhandig is het toch al :P
t is een spalk, maar onhandig is het zeker :{ ik hou niet van gewroet en gedoe van artsen. bah. }:|
pi_137833722
PE wat een gedoe met je hand. Maar als de arts zegt dat je er later last van kunt krijgen zou ik toch voor de operatie gaan. Stel je voor dat je de rest van je leven bijv. een bepaalde beweging niet kunt maken of continue pijn hebt. Dan toch liever nu een paar weken doorbijten? Succes met het maken van je keuze.
  maandag 17 maart 2014 @ 11:08:19 #15
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137834325
Jee Susie wat een leuke grote meid al ! O+

Kyara ik denk zeker dat er veel verschil zit tussen de verschillende kinderdagverblijven met een peuterspeelzaalprogramma.
HIer was het verschil dramatisch eigenlijk dus het ligt echt aan de invulling/capaciteiten van de leiding.
Vond het wel jammer want als ik weer eens een baan vind, zou de combinatie van gelijk doorstroom naar kinderdagverblijf wel ideaal zijn.
Maar tsja die baan is er nog niet dus momenteel levert het geen problemen op.
Rayen 2½ jaar!
  maandag 17 maart 2014 @ 11:09:58 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137834389
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen vrolijkerd O+
Wat een leuke foto! O+

ps. wat knap dat ze van die wijnflessen afblijft!
"Vroeger" niet hoor, nu dus daar in de hoek en eigenlijk gaat dat prima. Maar toen ze net kroop en zichzelf op ging trekken....daarom daar in de hoek ;) (en ze staan ook nog eens voor de niks daar, drinken allebei geen wijn en volgens mij kan je die flessen echt niet meer leeglurken :D )

Ik zou geloof ik ook voor de operatie gaan. Heb zelf 2 gebroken pinken gehad, waar niks aan gedaan kon worden en van 1 heb ik wel eens last. (Volleybal)
  maandag 17 maart 2014 @ 11:52:16 #17
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137835781
Susie, dat ziet er inderdaad uit als een gele goedemorgen! O+

PE, ik zou ook voor opereren gaan.
  maandag 17 maart 2014 @ 12:22:39 #18
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137836961
Moeilijk Kyara, dat je M weg moet halen bij het kvd :* Over psz heb ik niet zo veel te zeggen want geen ervaring. Maar ik heb bij het lezen van de ervaringen hier wel een beetje dubbele gevoelens bij het feit dat alles er al zo op gericht lijkt te zijn om kinderen voor te bereiden op school. Nou is dat vast niet zo "zwaar", maar ik vind al niets dat er bij de kleuters al zoveel nadruk ligt op schoolse activiteiten als werkjes... Laat staan dat ze daar al voor ze naar school gaan op voorbereid moeten worden :{ Ze zijn nog zo klein en er is nog zoveel om spelenderwijs te ontdekken!
Oude (on)bekende.
  maandag 17 maart 2014 @ 12:22:57 #19
30252 Soempie
Procreating
pi_137836974
Susie, wat een vrolijkerd! En zit er geen hoofd meer op die pop? Of zie ik dat verkeerd? :D

Kyara, jullie kdv klinkt als een fijne plek voor kindjes. Heel jammer dat M. er niet kan blijven, terwijl hij het er zo naar z'n zin heeft en daar nu zo op z'n plek is. -O- Spijtig dat het systeem nu zo in elkaar steekt... Wat je zelf ook al zegt: jullie zijn vast niet de enigen bij wie dit nu zo is.

CS, wat sneu voor M. Hoe gaat het vanmorgen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137837776
Mevrouw mus ik ervaar dat helemaal niet zo. Ze werken hier wel met thema'a en passen hun activiteiten daar op aan maar merk daarin geendruk ofzo. Denk ook niet dat als je niet wil je moet. Maar zien doen is willen doen heb ik het idee. Ze doen de knutselactiviteiten ook individueel of in kleine groepen gedurende de week bv.

Wel kring, fruit, wachten op elkaar, enz. Ik vind de structuur wel een fijne voorbereidng op school. Ook dat hij straks niet ineens vijf hele dagen moet.
Tevens heel veel ruimte tot spelen maar daarbij wel lerend dat je keuzes moet maken en moet delen. Of opkomen voor jezelf op de juiste manier.

Yaro heeft het onwijs naar zijn zin dus dat zit wel goed.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:44:23 #21
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137840546
psz in nl vond ik echt wel goed hoor. ze werkten daar toen met puk (dat poppetje, broertje van pompom ;) ) en dus ook met thema's. en in d kring zitten en liedjes zingen en dansen en verder gewoon lekker spelen. en ook knutselen en tekenen en puzzelen.

hier in dld gingen ze op de kiga wel eens weg, naar de speeltuin, of een ijsje eten, of naar het dierenpark. en elke maand een eltern/kind fruhstuck, wat ik in het begin nogal ongemakkelijk vond, maar uiteindelijk heel gezellig bleek te zijn :s)
  maandag 17 maart 2014 @ 13:52:39 #22
30252 Soempie
Procreating
pi_137840871
Nog even terugkomen, want ik ben helemaal vergeten Nikki te feliciteren. Ik had even helemaal gemist dat ze er zijn! Gefeliciteerd! Klinkt al als een fijne kraamtijd. En wat boffen ze met zo'n lieve zus. O+ O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 17 maart 2014 @ 13:53:50 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137840914
Dat zie je verkeerd Soempie. Gewoon nog met hoofd :P
  maandag 17 maart 2014 @ 14:04:55 #24
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137841325
Musje ik snap wel een beetje wat je bedoelt maar een vriendin van mij staat voor de klas en zij zien wel kleuters die soms een half jaar nodig hebben om te wennen omdat ze nooit naar een kdv of psz zijn geweest.

Het is echt een hele omslag opeens vijf dagen per week naar school, weg van papa en mama, volgen van een bepaalde structuur, op je beurt wachten, op je stoel blijven zitten, het opeens continue samen zijn met 20 andere leeftijdsgenootjes etc.
Ik denk dat je de voorbereiding dan ook daarin moet zien/zoeken en dat er ook geknutseld wordt is extra leuk.
Tevens is het professioneler geworden zowel bij psz als kdv wegens de voorschoolse educatie systemen die er zijn opgezet voor o.a. de allochtone kindjes. Ik denk dat dit voor deze kinderen heel goed is en er voor zorgt dat een kleuterjuf niet het eerste half jaar alleen maar bezig is met Nederlands aanleren aan deze kinderen.

Bij O. op het kdv werken ze met de Piramide en hij krijgt de plus variant aangeboden om het uitdagend te houden voor hem. Dit vind ik heel fijn omdat hij echt op zoek is naar nieuwe informatie en ik niet wil dat hij nu al de indruk krijgt dat het allemaal wel heel makkelijk is en die houding straks op school overneemt.
Er blijft naast zo'n educatieve activiteit echt voldoende tijd over om helemaal kind te zijn en te spelen, naar de kinderboerderij of de supermarkt te gaan en de slaapkamer op stelten te zetten :P
Werkjes als in een werkblad maken doen ze bij ons niet. Ze knutselen er over en de activiteiten zijn gericht op zintuigen, verhalen, kijkplaten, vragen stellen, verkleden etc

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 17-03-2014 15:21:28 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 maart 2014 @ 14:57:48 #25
30252 Soempie
Procreating
pi_137843641
Ik meen ergens gelezen te hebben dat juist vrij spel bij kleuters heel belangrijk is voor de psychosociale ontwikkeling. Ik geloof dat daar in Groningen onderzoek naar is gedaan. En juist die psychosociale ontwikkeling is voor mij reden om M. naar de psz te laten gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')