abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138331258
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sterke repliek!
Dankjewel.

Voor zo'n verhaal kun je net zo goed een nieuw topic openen.
  zondag 30 maart 2014 @ 17:10:46 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138331312
quote:
14s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:08 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Dankjewel.

Voor zo'n verhaal kun je net zo goed een nieuw topic openen.
Ach hij heeft wat veel woorden nodig maar hij heeft wel gelijk als het gaat om al die loze woorden die sommigen geven.

Zeggen tegen een eeuwige vrijgezel dat het vanzelf wel komt als je niets doet is zoiets als tegen een werkloze zeggen "Stop maar met solliciteren, dan krijg je vanzelf wel een baan."
pi_138331952
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach hij heeft wat veel woorden nodig maar hij heeft wel gelijk als het gaat om al die loze woorden die sommigen geven.

Zeggen tegen een eeuwige vrijgezel dat het vanzelf wel komt als je niets doet is zoiets als tegen een werkloze zeggen "Stop maar met solliciteren, dan krijg je vanzelf wel een baan."
Goh, niks komt vanzelf. Denk dat mensen dat meer zeggen om gerust te stellen.
pi_138337328
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:48 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Tinder is kut. Verwende meisjes daar dat als je een ding verkeerd zegt je meteen verwijderd wordt. :')

Onder de mensen zijn is gewoon het beste, en niet wanhopig op zoek gaan hoe moeilijk dat misschien ook is. Ik heb wel meer dan eens gehad dat ik in de trein een leuk meisje ontmoette. :)
Moet je ook geen verkeerde dingen zeggen :D
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_138338564
quote:
14s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:28 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

DIT!!!

Omdat ik me al tijden kapoterger (hallo PBateman1978) aan het advies om vooral geen actie te ondernemen, heb ik er een korte analyse op losgelaten :7

Waarschuwing! TL;DR

Succes in de liefde / op de relatiemarkt wordt bepaald door drie factoren:

1. Aantrekkelijkheid. Zowel fysiek als niet-fysiek.
2. Beschikbaarheid van potentiële partners
3. Versierkwaliteiten. Vooral van de man.

Dit derde punt zou volgens velen niet ter zake doen. Anders zouden onderstaande adviezen niet gegeven worden namelijk.

Adviezen op FOK! (letterlijke quotes) :

vergeet vrouwen, relaties en seks en ga eens aan jezelf werken

Het gaat helemaal niet om punten die je jezelf geeft, sta gewoon relaxed in het leven en dan komen de chickies vanzelf. Ja, ook de hele lekkere.

komt vanzelf goed, niet forceren, vroeg of laat loop je iemand tegen het lijf die bij je blijkt te passen. let it go

Gewoon doorgaan met je dromen. De vrouwen komen dan vanzelf wel.

Laat de 'ikwileenvriendin' vibe los en ga eens aan jezelf werken.

Daarnaast denk ik soms, dat ik gewoon nog niet toe ben aan een vriendin, en de tijd nog nodig heb om mijzelf te ontwikkelen, en dat misschien ook beter is. Ik steek veel tijd in m'n hobby muziek, en is ook een deel van me leven. En wil daar misschien meer tijd aan besteden na mijn studie, en m'n dromen na jagen.

Je bent nog jong, waarom zou je tijd besteden aan al die gedachtes over een vriendin hebben/krijgen, als je daar nu al over in paniek raakt... is gewoon niet goed voor je en het maakt het alleen maar erger. Zoiets moet vanzelf komen. No worries! Blijf je vooral focussen op je hobby's etc.

Er is een verschil tussen sexy zijn en willen zijn. Jij hangt op het laatste, waardoor je het gaat forceren. En dat is het hele punt, dat werkt niet. Laat dat willen versieren gewoon eens zitten en leer jezelf te waarderen. Geloof in jezelf en weet wat je waard bent. Je moet ook niet iets willen omzetten, je moet het gewoon laten gebeuren. En als het niet gebeurt, dan is dat misschien jammer, maar dat was het dan ook.

Bottom line: je moet het niet willen forceren.

Bovenstaande adviezen zijn gebasseerd op de volgende twee aannamen:

1. De premise dat versieren geen zin heeft. Dat het niet werkt. Want als versieren wèl zou werken, dan zou het advies om niet met het versieren van vrouwen bezig te zijn onzinnig zijn.

2. Het uitgangspunt dat 'gewoon je ding doen' automatisch wel een keer tot een vriendin leidt.

Deze twee punten roepen echter grote vragen op:

• Waarom bestaan er datingsites!? Waarom gaan mensen uit!? Waarom proberen mensen elkaar überhaupt te versieren!?

• Waarom ligt de ene man elke week met een andere vrouw in bed en heeft de andere man de grootste moeite om überhaupt een vrouw te versieren!?
Het is erg onwaarschijnlijk dat mannen die met de ene na de andere vrouw in bed duiken dit gedaan krijgen door louter zichzelf te zijn en hun ding te doen. Dus dat mannen die ontzettend veel vrouwen versieren zogenaamd niet met versieren bezig zouden zijn.
Een grotere contradictio in terminis is haast niet mogelijk. Sterker nog, ik weet uit observatie dat mannen die veel vrouwen aan de haak slaan juist uiterst assertief en doelgericht op vrouwen afstappen (over 'niet willen forceren' gesproken...)

• Waarom komen sommige niet-onaantrekkelijke mensen vrijwel niet aan een partner?
Als het puur van aantrekkelijkheid en beschikbaarheid zou afhangen, zouden veel mensen niet partnerloos blijven aangezien ze beslist niet volstrekt onaantrekkelijk zijn.

• Waarom zou het uitblijven van bevrediging van de behoefte aan sex en pair bonding niet tot actie motiveren? Bij alle andere menselijke behoeften voelen we een sterke drang tot handelen en is het ondernemen van actie ook noodzakelijk om de behoefte te voldoen.

• Vrouwen laten vaak het initiatief over aan de man. Hoe verhoudt dit zich tot het advies dat je niet bezig moet zijn het versieren van vrouwen!?

• Waarom zou 100% van je tijd niet bezig zijn met het versieren van vrouwen automatisch tot een vriendin leiden en 95% van je tijd je eigen ding doen niet!?
Mannen die zogenaamd te veel met het krijgen van een vriendin bezig zijn, zijn namelijk doorgaans nog steeds minstens 95% van hun tijd met hun dagelijkse beslommeringen bezig. Erg onwaarschijnlijk dat 95% van je tijd 'gewoon je ding doen' niet genoeg is en 100%, oftewel 5% meer, wèl.

• Waarom lees je met enige regelmaat dat persoon x of y (vooral mannen achter in de 20) jarenlang met andere dingen bezig was (studie, werk, sporten, hobby) en er opeens achterkomt dat hij geen vriendin heeft!? De reden die aangedragen wordt is meestal dat hij niet zo met vrouwen bezig was. Echter dat zou juist automatisch tot succes moeten leiden volgens de adviezen.
Er zijn ook zat kerels die hun situatie geaccepteerd hebben en er niet meer zo mee bezig zijn. Echter je leest bijzonder weinig dat die mannen opeens wèl succes hebben.

Echter misschien wel de belangrijkste reden waarom versieren beslist noodzakelijk is, is dat er voorafgaand aan een sexuele encounter danwel relatie eigenlijk altijd sprake is van een escalatiespel, een soort vraag-en-antwoord-spel waarbij elke reactie met een sterkere, sexuelere tegenreactie beantwoord wordt. Zonder dit spel gebeurt er niets. Er niet mee bezig zijn betekent dat je dit spel niet speelt (anders ben je gewoon wèl met versieren bezig).

De 'logica' achter 'je moet er niet zo mee bezig zijn' komt waarschijnlijk voort uit:

• het feit dat het bij de meeste mensen inderdaad min of meer vanzelf gaat. Veel mensen hoeven er (zeker voor hun gevoel) niet bewust en expliciet mee bezig te zijn. Laat staan dat ze zich als een PUA hebben moeten bekwamen in het datingspel.

• het feit dat een zekere mate van ontspanning / relaxedheid wel min of meer noodzakelijk is bij het versieren een vrouw. Echter het is de vraag of dat altijd wel de bottleneck is. Zeker als de man in kwestie best normaal / relaxed is in de omgang met vrouwen is de effectiviteit van dit advies erg discutabel.

• het feit dat een vrouw niet proberen te versieren 'geen interesse' communiceert. Dat impliceert dat jij als man een goeie catch bent voor die vrouw en zorgt er vervolgens weer voor dat interesse voor jou wordt aangewakkerd.
Echter dat werkt lang niet altijd zo. Er zijn namelijk zoveel vrouwen waar je als man geen interesse voor hebt en die je dan ook niet probeert te versieren en die hebben echt niet allemaal opeens interesse voor je. Laat staan dat er iets gebeurt. Dat je aangesproken wordt bijvoorbeeld.

Echter... als het middels de methode 'er niet mee bezig zijn' niet lukt, wat moet je dan!?? Nog maar een decennium er niet mee bezig zijn!??
Zeer goede post, zeker omdat ik een aantal punten herken als smoezen die ik mezelf soms wijsmaak om maar juist iets niet te doen en niet alleen op het sociale vlak maar ook bijvoorbeeld tijdens werk.
pi_138349006
Het ligt er natuurlijk ook aan wat 'je eigen ding doen' inhoud. Als je bijvoorbeeld vaak games speelt en weinig sociale contacten opdoet dan kom je natuurlijk nooit iemand tegen. Probeer je je juist assertiever op te stellen, en vaker met mensen af te spreken dan is de kans vele malen groter. Ik denk dat de mensen die zeggen: "doe je eigen ding" meer bedoelen dat je je karakter niet moet aanpassen tot andermans wensen. Blijf jezelf in die sociale contacten.
pi_138356467
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:35 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Goh, niks komt vanzelf. Denk dat mensen dat meer zeggen om gerust te stellen.
Mijn moeder zei dat altijd toen ik klein was, en op een gegeven moment begon ik dat te geloven. En nu ben ik 36 :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_138358092
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:10 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Mijn moeder zei dat altijd toen ik klein was, en op een gegeven moment begon ik dat te geloven. En nu ben ik 36 :')
En, hoe sta je ervoor? :')
pi_138358126
quote:
11s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:14 schreef Solo14 het volgende:

[..]

En, hoe sta je ervoor? :')
Still alone :')
pi_138358184
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:16 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Kut voor je.
pi_138358361
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:16 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat je op z'n minst na 25 jaar wel van mindset zou zijn veranderd.

't Is altijd een kwestie van actie ondernemen, of het nou in de kroeg, in de bibliotheek of op het internet is. Deze verschillende sociale contexten (ieder met eigen sociale regels) zorgen er voor dat er voor elk een andere aanpak nodig is. De behoeften en belangen blijven hetzelfde, maar de manier om deze uit te drukken zijn anders.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cockwhale op 31-03-2014 12:30:39 ]
pi_138358681
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:25 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat je op z'n minst na 25 jaar wel van mindset zou zijn veranderd.

't Is altijd een kwestie van actie ondernemen, of het nou in de kroeg, in de bibliotheek of op het internet is. Deze verschillende sociale contexten (ieder met eigen sociale regels) zorgen er voor dat er voor elk een andere aanpak nodig is. De behoeften en belangen blijven hetzelfde, maar de manier om deze uit te drukken zijn anders.
Ben ik ook, maarja, er is niks aan te doen.
pi_138358775
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:38 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ben ik ook, maarja, er is niks aan te doen.
Dan wil je het niet zo erg.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_138358897
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:42 schreef complicate het volgende:

[..]

Dan wil je het niet zo erg.
Je kent me niet, dus je weet helemaal niet wat ik wel of niet erg wil.
pi_138358955
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:45 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Je kent me niet, dus je weet helemaal niet wat ik wel of niet erg wil.
Klopt, maar als je iets heel erg graag wil dan ga je er gewoon voor, no matter what. Tenzij je lichamelijk beperkt bent ofzo. Maar uit uw comfortzone stappen vereist de wil om een bepaald resulaat te bereiken. En tja veel wilskracht is dan nodig. Maar je praat als een persoon die het heeft opgegeven en niet meer wil gaan voor wat hij wil of lijkt te willen.
pi_138359812
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:47 schreef complicate het volgende:

[..]

Klopt, maar als je iets heel erg graag wil dan ga je er gewoon voor, no matter what. Tenzij je lichamelijk beperkt bent ofzo. Maar uit uw comfortzone stappen vereist de wil om een bepaald resulaat te bereiken. En tja veel wilskracht is dan nodig. Maar je praat als een persoon die het heeft opgegeven en niet meer wil gaan voor wat hij wil of lijkt te willen.
Ik heb het wel opgegeven ja, dat zie je goed.
pi_138359913
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:14 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik heb het wel opgegeven ja, dat zie je goed.
:{

Dat is heel jammer.
pi_138360003
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:16 schreef complicate het volgende:

[..]

:{

Dat is heel jammer.
Geef die kerel wat liefde.
pi_138360188
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:19 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Geef die kerel wat liefde.
Het doet me eigenlijk altijd pijn als mensen opgeven. En blijkbaar kan ik hem niet doen inzien dat er nog hoop is. Ik bedoel hij is geen 70 en alles is nog mogelijk, maar hij kiest om op te geven. Erg jammer. En hij wil ook geen hulp. -O-
pi_138360615
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:23 schreef complicate het volgende:

[..]

Het doet me eigenlijk altijd pijn als mensen opgeven. En blijkbaar kan ik hem niet doen inzien dat er nog hoop is. Ik bedoel hij is geen 70 en alles is nog mogelijk, maar hij kiest om op te geven. Erg jammer. En hij wil ook geen hulp. -O-
Soms is het wel beter om te accepteren, dan je er druk om te maken.
pi_138360650
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:35 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Soms is het wel beter om te accepteren, dan je er druk om te maken.
Dat is ook waar.
pi_138363751
Ben je blank, ga naar azie of een andere streek waar blanken goed in de markt liggen. Ben je dik, kijk in USA, daar zijn mensen pas dik en genoeg daarvan hebben een relatie. Gewoon 2 voorbeelden die je kunnen aanmoedigen om het eens in een andere omgeving te zoeken. Dat jij geen relatie zegt niet altijd wat over jezelf maar vaak ook over je omgeving.

Wat niet omgevingsgebonden is is dat mensen graag naar een half vol glas kijken ipv een half leeg glas. En opgeven komt akelig dichtbij 'leeg'. Helemaal als je het niet hebben van een relatie ervaart als falen en niet succesvol zijn.

Non verbale communicatie gebruiken, verleiden, humor ipv als een hongerige wolf op jacht gaan zijn dingen die toch wel een aantal 'stoplichten' op groen zetten.

PS. Ik heb ook een periode lang gedacht dat ik altijd alleen zou blijven ;) totdat ik ophield met mezelf te mindfucken met bepaalde 'principes'.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_138363862
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 15:07 schreef Koral het volgende:
Ben je blank, ga naar azie of een andere streek waar blanken goed in de markt liggen. Ben je dik, kijk in USA, daar zijn mensen pas dik en genoeg daarvan hebben een relatie. Gewoon 2 voorbeelden die je kunnen aanmoedigen om het eens in een andere omgeving te zoeken. Dat jij geen relatie zegt niet altijd wat over jezelf maar vaak ook over je omgeving.

Wat niet omgevingsgebonden is is dat mensen graag naar een half vol glas kijken ipv een half leeg glas. En opgeven komt akelig dichtbij 'leeg'. Helemaal als je het niet hebben van een relatie ervaart als falen en niet succesvol zijn.

Non verbale communicatie gebruiken, verleiden, humor ipv als een hongerige wolf op jacht gaan zijn dingen die toch wel een aantal 'stoplichten' op groen zetten.

PS. Ik heb ook een periode lang gedacht dat ik altijd alleen zou blijven ;) totdat ik ophield met mezelf te mindfucken met bepaalde 'principes'.
Ja maar hij wil het helemaal niet meer. Hij ziet het totaal niet meer zitten om enige moeite te doen om het anders te doen zodat hij niet alleen blijft. Als hij zegt dat hij opgeeft is dat teken dat hij misschien al veel geprobeerd heeft. En hij is 36. Misschien heeft hij toch iets aan uw post. :)
  maandag 31 maart 2014 @ 15:27:04 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138364470
Als het echt zo structureel niet lukt lijkt het me geen slecht idee om eens professionele hulp te gaan zoeken. Dan is er gewoon iets niet goed gegaan bij de ontwikkeling. Dan moet je daar niet mee blijven doorsukkelen.
pi_138364684
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 15:27 schreef Hexagon het volgende:
Als het echt zo structureel niet lukt lijkt het me geen slecht idee om eens professionele hulp te gaan zoeken. Dan is er gewoon iets niet goed gegaan bij de ontwikkeling. Dan moet je daar niet mee blijven doorsukkelen.
Been there, done that.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')