abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138374059
quote:
17s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:59 schreef complicate het volgende:

[..]

Maar jij wil wel wat hulp toch? Doe nu niet alsof het te laat is he o|O
Je hebt nog zo veel jaren voor u. Alles is nog mogelijk :*
ik probeer het al ruim 20 jaar, en eens is het genoeg. Ik zit gewoon de rest van mijn tijd uit. Ik heb niet zo gezond geleefd, dus waarschijnlijk ben ik al op, of over, de helft van mijn tijd.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_138374233
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:01 schreef Sicstus het volgende:

[..]

ik probeer het al ruim 20 jaar, en eens is het genoeg. Ik zit gewoon de rest van mijn tijd uit. Ik heb niet zo gezond geleefd, dus waarschijnlijk ben ik al op, of over, de helft van mijn tijd.
Ja dan nog, stel dat je tegen u 50ste zou sterven. Als je vanaf nu bereid bent om er iets van te maken, dan is dat toch goed. Tja je hebt mensen die 90 jaar worden en die maar 1 jaar hebben kunnen "leven". Ik bedoel alles is questie van tijd en uw mindset. Je kan kiezen om vandaag plezier te maken , iets te gaan drinken en een leuk meisje te zoeken met wie je leuke dingen kan doen.

Weet je misschien moet je dat eens proberen te visualiseren op die manier leer je opnieuw dromen. Vergeet niet dat dromen goed is voor uw stemming en draagkracht om wat te verwezenlijken. Niemand krijgt wat hij wil zonder eerst erover te dromen. Dus misschien ben je sinds jaren gestopt met dromen, maar dat betekent niet dat je niet meer kunt dromen van mooie dingen zoals liefde of iemand die echt om u geeft enzo.

En hoe meer je dat gaat dromen hoe meer je dat gaat willen en hoe meer energie je gaat krijgen. Het begint allemaal in uw mindset. Denk maar aan vroeger toen je nog klein was, de wereld was juist mooi omdat je dacht dat alles kon, dus misschien dat kind in u terug wakker maken. w/
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_138374792
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:01 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ga dan wat doen wat je leuk vind.
pi_138376763
quote:
17s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:06 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja dan nog, stel dat je tegen u 50ste zou sterven. Als je vanaf nu bereid bent om er iets van te maken, dan is dat toch goed. Tja je hebt mensen die 90 jaar worden en die maar 1 jaar hebben kunnen "leven". Ik bedoel alles is questie van tijd en uw mindset. Je kan kiezen om vandaag plezier te maken , iets te gaan drinken en een leuk meisje te zoeken met wie je leuke dingen kan doen.

Weet je misschien moet je dat eens proberen te visualiseren op die manier leer je opnieuw dromen. Vergeet niet dat dromen goed is voor uw stemming en draagkracht om wat te verwezenlijken. Niemand krijgt wat hij wil zonder eerst erover te dromen. Dus misschien ben je sinds jaren gestopt met dromen, maar dat betekent niet dat je niet meer kunt dromen van mooie dingen zoals liefde of iemand die echt om u geeft enzo.

En hoe meer je dat gaat dromen hoe meer je dat gaat willen en hoe meer energie je gaat krijgen. Het begint allemaal in uw mindset. Denk maar aan vroeger toen je nog klein was, de wereld was juist mooi omdat je dacht dat alles kon, dus misschien dat kind in u terug wakker maken. w/
Ik heb het idee dat jij nog erg jong bent en weinig hebt meegemaakt.
pi_138377135
quote:
Ik zal vast niet de enige autistische kneus zijn die met dit probleem te kampen heeft dus ik hoor graag hoe mijn lotgenoten hier mee om gaan. Heb je inmiddels geaccepteerd dat je forever alone zult zijn of heb je dingen kunnen veranderen?
Ik heb het vinden van een relatie al een tijdje van mijn prioriteitenlijst af gegooid. De meeste relaties ontstaan toch vaak in een spontaan moment, te hard gaan zoeken werkt meestal averechts, ik spreek uit ervaring. Dus inderdaad: accepteren, hoe hard het ook klinkt. Als het komt dan komt het, komt het niet dan zul je je geluk in andere dingen in het leven moeten zoeken.
pi_138377546
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:00 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij nog erg jong bent en weinig hebt meegemaakt.
Waarom zeg je dat?

Ik heb wel veel meegemaakt, maar niet op vlak van liefde in de romantische betekenis. Ik ben opgegroeid zonder ouders etc. Details zal ik u maar besparen. ;) Maar het gaat hier niet over me maar over u, omdat ik weet dat het leven een levensles is waar ieder zijn lesje leert. En ik probeer u te laten zien dat je gewoon nu midden uw lesje bent, maar dat je er wel zal geraken maar nu nog een klein beetje moeite doen, dan komt het goed. Of leer tenminste vrede hebben met hoe het nu is als je denkt dat je het niet kunt veranderen.
pi_138378845
quote:
99s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:12 schreef complicate het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat?

Ik heb wel veel meegemaakt, maar niet op vlak van liefde in de romantische betekenis. Ik ben opgegroeid zonder ouders etc. Details zal ik u maar besparen. ;) Maar het gaat hier niet over me maar over u, omdat ik weet dat het leven een levensles is waar ieder zijn lesje leert. En ik probeer u te laten zien dat je gewoon nu midden uw lesje bent, maar dat je er wel zal geraken maar nu nog een klein beetje moeite doen, dan komt het goed. Of leer tenminste vrede hebben met hoe het nu is als je denkt dat je het niet kunt veranderen.
Ik vind u nogal arrogant; ofwel ik neem jouw raad aan, ofwel ik ben een verloren zaak. Dat is een beetje hoe je overkomt.
pi_138378987
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:32 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik vind u nogal arrogant; ofwel ik neem jouw raad aan, ofwel ik ben een verloren zaak. Dat is een beetje hoe je overkomt.
Oh sorry dan kom ik verkeerd over. Ik probeer u alleen maar te helpen hoor. Maar als ik het verkeerd doe in uw ogen dan stop ik er wel mee. Ik wens je nog het beste.
pi_138379032
quote:
17s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:34 schreef complicate het volgende:

[..]

Oh sorry dan kom ik verkeerd over. Ik probeer u alleen maar te helpen hoor. Maar als ik het verkeerd doe in uw ogen dan stop ik er wel mee. Ik wens je nog het beste.
Insgelijks!
en nu weer on-topic.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:40:55 #235
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_138379498
Wat zou TS hebben met ballen wat hij nu niet heeft? Met andere woorden, welk gedrag suggereert ballen, en hoe komt men in het algemeen aan ballen wanneer men er een gebrek aan constateert?

Kweekkitje, groeimomentje pakken?
pi_138379729
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:40 schreef Scuidward het volgende:
Wat zou TS hebben met ballen wat hij nu niet heeft? Met andere woorden, welk gedrag suggereert ballen, en hoe komt men in het algemeen aan ballen wanneer men er een gebrek aan constateert?

Kweekkitje, groeimomentje pakken?
Dat bedoel ik; mensen komen vaak met pasklare, makkelijk geformuleerde oplossingen, die eigenlijk gewoon uit RTL4-platitudes en slogans en open deuren bestaan. Mensen die om raad vragen hebben daar niks aan, en zelfs mensen zoals ik, die niet om raad vragen, worden daarmee bestookt.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:48:17 #237
203089 Scuidward
pi_138379940
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:44 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat bedoel ik; mensen komen vaak met pasklare, makkelijk geformuleerde oplossingen, die eigenlijk gewoon uit RTL4-platitudes en slogans en open deuren bestaan. Mensen die om raad vragen hebben daar niks aan, en zelfs mensen zoals ik, die niet om raad vragen, worden daarmee bestookt.
Als korte termijn niet loont schuif je op naar lange termijn. Lange termijn kan eeuwig duren maar dit hoeft niet. Elk setje ballen vraagt een eigen aanpak, de gouden greep.

Maar ik denk dat de 'vrouw' geen ellenlange checklist hanteert dus je wel bepaalde kerneigenschappen kan en mag formuleren.
pi_138380016
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:48 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Als korte termijn niet loont schuif je op naar lange termijn. Lange termijn kan eeuwig duren maar dit hoeft niet. Elk setje ballen vraagt een eigen aanpak, de gouden greep.

Maar ik denk dat de 'vrouw' geen ellenlange checklist hanteert dus je wel bepaalde kerneigenschappen kan en mag formuleren.
?
Aan wiens kant sta je nu?
  maandag 31 maart 2014 @ 21:56:24 #239
203089 Scuidward
pi_138380479
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:49 schreef Sicstus het volgende:

[..]

?
Aan wiens kant sta je nu?
Hoe bedoel je?

TS zit ergens mee. Maar het is wel zijn probleem. Net als jij met jouw probleem zit en ik met mijn eigen. Hij mist ballen zegt hij. Kan ook wel wat extra gebruiken, maar aan de andere kant, zonder ballen moet er ook wel wat binnen de mogelijkheden liggen. Ik begrijp dat het hier om versieren gaat, maar ik ben zelf van mening dat versieren onderdeel is van een brede set aan eigenschappen. Althans, welk plaatje ben je en hoe zorg je dat jij jezelf grijs kan draaien zonder in herhaling te vallen of de moed te verliezen.

Ik lees het verliezen van moed en optimisme als een soort van afgang, wat helemaal niet suggereert dat er niet iets bestaat als een happy single, maar dan moet je wel een happy single zijn en geen muurbloempje wat geplukt wilt worden. Ben er ook niet bij als TS uitgaat natuurlijk, maar niet teveel op andere jochies letten zou al een hoop kunnen schelen.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:58:36 #240
203089 Scuidward
pi_138380636
En in de laatste alinea staat hoe je hiermee om gaat.

Nou, in mijn geval, acceptatie. Ik accepteer bijv. deze maand. Volgend jaar weer andere acceptatie.
pi_138381549
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:44 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben liever de zekerheid dat ze niet gelukkig zijn dan dat ze het risico moeten nemen gelukkig te worden. :')

Maar ja, t leven is nog altijd maar 10% wat je overkomt en 90% hoe je ermee om gaat ;)

Och jeetje weer een open deur :D
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_138383561
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:11 schreef Koral het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben liever de zekerheid dat ze niet gelukkig zijn dan dat ze het risico moeten nemen gelukkig te worden. :')

Maar ja, t leven is nog altijd maar 10% wat je overkomt en 90% hoe je ermee om gaat ;)

Och jeetje weer een open deur :D
Ik denk dat dit topic wel weer gesloten kan worden; het lijkt wel of het altijd in platitudes verzandt. Maar meer kun je ook eigenlijk niet verwachen met het Fok! publiek.
  maandag 31 maart 2014 @ 22:50:00 #243
203089 Scuidward
pi_138383585
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:49 schreef Sicstus het volgende:
Ik denk dat dit topic wel weer gesloten kan worden; het lijkt wel of het altijd in platitudes verzandt. Maar meer kun je ook eigenlijk niet verwachen met het Fok! publiek.
Stel je niet aan man. Platitudes krijg je al snel als de TS even weg is.
pi_138383638
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:50 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Stel je niet aan man. Platitudes krijg je al snel als de TS even weg is.
en ook als jij er bent, kennelijk
  maandag 31 maart 2014 @ 22:54:45 #245
203089 Scuidward
pi_138383771
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:51 schreef Sicstus het volgende:

[..]

en ook als jij er bent, kennelijk
Want om de hete brei heendraaien, oftewel dooddoeners hanteren, clichés (afhankelijk van welke definitie ik op google lees), is in mijn ogen gewoon de raakvlak die een grote groep mensen die elkaar niet kent met elkaar delen in de omgangsvorm waarbij de persoonlijke achtergrond grotendeels onbekend is. Als TS nu eens reageert op een paar dooddoeners komen we al dichter bij een antwoord wat betrekking heeft op zijn vraagstelling. Maar hij heeft ook even van zich af kunnen schrijven zoals hij in de OP al vermelde. Heb ik ook weleens gedaan hoor, maar in feite is dat niet voldoende want dan zou je dat ook jaren lang kunnen doen, van je af schrijven.

Alsjeblieft :6 als de dokter een pil kon voorschrijven slikte ik die ook wel hoor ... (zoals xtc dus)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: zolang je er maar geen einde aan gaat maken vind ik alles prima wat je zegt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Scuidward op 31-03-2014 23:33:31 ]
pi_138384356
quote:
14s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:54 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Want om de hete brei heendraaien, oftewel dooddoeners hanteren, clichés (afhankelijk van welke definitie ik op google lees), is in mijn ogen gewoon de raakvlak die een grote groep mensen die elkaar niet kent met elkaar delen in de omgangsvorm waarbij de persoonlijke achtergrond grotendeels onbekend is. Als TS nu eens reageert op een paar dooddoeners komen we al dichter bij een antwoord wat betrekking heeft op zijn vraagstelling. Maar hij heeft ook even van zich af kunnen schrijven zoals hij in de OP al vermelde. Heb ik ook weleens gedaan hoor, maar in feite is dat niet voldoende want dan zou je dat ook jaren lang kunnen doen, van je af schrijven.

Alsjeblieft :6 als de dokter een pil kon voorschrijven slikte ik die ook wel hoor ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: zolang je er maar geen einde aan gaat maken vind ik alles prima wat je zegt.
Wat is er mis met er een einde aan maken? Zoals meerdere posters in dit topic al vermelden, sommige mensen hebben gewoon pech. Waarom het lijden verlengen? Wat is toch dat taboe op levensbeeindiging?
  maandag 31 maart 2014 @ 23:13:32 #247
203089 Scuidward
pi_138384389
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:12 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Wat is er mis met er een einde aan maken? Zoals meerdere posters in dit topic al vermelden, sommige mensen hebben gewoon pech. Waarom het lijden verlengen? Wat is toch dat taboe op levensbeeindiging?
Dat zal wel een van mijn platitudes zijn dan ...
pi_138384429
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:13 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Dat zal wel een van mijn platitudes zijn dan ...
Je kunt ook gewoon in discussie gaan. Het is tenslotte een forum.
  maandag 31 maart 2014 @ 23:19:33 #249
203089 Scuidward
pi_138384618
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:14 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon in discussie gaan. Het is tenslotte een forum.
Als je er in je uppie een einde aan maakt ben je dood. Dood ga je toch, je leeft niet alleen voor een potentiële partner. Je leeft voor jezelf. Waarom nu dood gaan en niet op je 80e aan een of andere ziekte? Komt het dan ook op je graf te staan? Een eenzame dood, want ik heb mijn leven gigantisch verkloot? Verslagenheid is voor mij geen reden tot die gedachten. Maar het zal wel allemaal boven komen drijven nu je dit topic leest, is het niet? Zijn dingen waar je over kan praten. Mijn ouders zeggen dat het geen haast heeft, studie en werk zijn ook belangrijk. Daar luister ik maar naar. En sowieso wil ik deze wereld nog wel het een en ander bijbrengen wat verder gaat dan mijn eigen nageslacht, dus zodoende.

Maar nu dwalen we wellicht af van het probleem van de TS. Hiervoor zou ik een topic voor je kunnen aanmaken, maar dat mag je zelf doen, als je al die behoefte voelt. Dan is het ook wel fijn dat je overweegt een kat te nemen, dat doe ik zelf ook, omdat die beesten relax zijn, en het is inderdaad fijn om geen leeg huis te hebben. Maar een vol huis compenseert geen leeg persoon. En een dergelijke instelling kan ik ook met leegte associëren.

Maar na de post van complicate realiseer ik mij inderdaad dat dit verbaal een lastig onderwerp is

[ Bericht 3% gewijzigd door Scuidward op 31-03-2014 23:26:05 ]
pi_138384730
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:12 schreef Sicstus het volgende:
Waarom het lijden verlengen? Wat is toch dat taboe op levensbeeindiging?
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 23:19 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Als je er in je uppie een einde aan maakt ben je dood. Dood ga je toch, je leeft niet alleen voor een potentiële partner. Je leeft voor jezelf. Waarom nu dood gaan en niet op je 80e aan een of andere ziekte? Komt het dan ook op je graf te staan? Een eenzame dood, want ik heb mijn leven gigantisch verkloot? Verslagenheid is voor mij geen reden tot die gedachten. Maar het zal wel allemaal boven komen drijven nu je dit topic leest, is het niet? Zijn dingen waar je over kan praten. Mijn ouders zeggen dat het geen haast heeft, studie en werk zijn ook belangrijk. Daar luister ik maar naar. En sowieso wil ik deze wereld nog wel het een en ander bijbrengen wat verder gaat dan mijn eigen nageslacht, dus zodoende.

Maar nu dwalen we wellicht af van het probleem van de TS. Hiervoor zou ik een topic voor je kunnen aanmaken, maar dat mag je zelf doen, als je al die behoefte voelt. Dan is het ook wel fijn dat je overweegt een kat te nemen, dat doe ik zelf ook, omdat die beesten relax zijn, en het is inderdaad fijn om geen leeg huis te hebben. Maar een vol huis compenseert geen leeg persoon. En een dergelijke instelling kan ik ook met leegte associëren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:10 schreef Re het volgende:

• Topics/Posts van users met verregaande problematiek waar FOK! niet bij kan helpen worden gesloten/verwijderd en meestal gevolgd door een ban.

Bijvoorbeeld:
• • topics/posts over het willen plegen van zelfmoord

Voor dergelijke problemen kan je terecht bij de professionele hulpverleners. Verdere informatie over hulpverlenende instanties kun je hier vinden. R&P / Hulpverlening

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')