Dat maakt niet zoveel uit. Ze bliepen en gaan weer verder.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:05 schreef J.Appleseed het volgende:
Misschien heeft iemand er hier ervaring mee, maar ik heb dus gisteren een paar e-tickets opgehaald welke wel op naam staan (als in, de naam van de oorspronkelijke koper staat erop). Nu vroeg ik me af of dit problemen gaat opleveren?
Wordt daar echt naar gekeken, of kan ik die kaartjes zonder problemen gebruiken om een bandje te krijgen en dus het terrein op te komen? Anders zal ik namelijk de verkoper moeten contacteren
Het gaat om 3-dagenkaartjes.
Voor hoeveel heb je de kaartjes gekocht? Meer dan 20% te veel? Dan kunnen je kaartjes geschrapt worden door TM.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:05 schreef J.Appleseed het volgende:
Misschien heeft iemand er hier ervaring mee, maar ik heb dus gisteren een paar e-tickets opgehaald welke wel op naam staan (als in, de naam van de oorspronkelijke koper staat erop). Nu vroeg ik me af of dit problemen gaat opleveren?
Wordt daar echt naar gekeken, of kan ik die kaartjes zonder problemen gebruiken om een bandje te krijgen en dus het terrein op te komen? Anders zal ik namelijk de verkoper moeten contacteren
Hmm oké. Nu kan ik altijd de verkoper op voorhand contacteren dat als er een probleem blijkt te zijn, we even contact opnemen o.i.d.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:23 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit. Ze bliepen en gaan weer verder.
Dus als de ticket het doet, dan heb je geen problemen. Het word moeilijker als hij het niet doet, en je wilt toch naar binnen wilt. Dan word het een stuk moeilijker om ze te controleren hoe jij eraan komt.
Ik heb veel ervaring met e-tickets kopen van andere, niet voor festivals overigens. maar wel voor concerten.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:05 schreef J.Appleseed het volgende:
Zou ook raar zijn, stel je hebt 4 weekendkaarten online gekocht via ticketmaster, dan staan die 4 kaarten ook allemaal op dezelfde naam van de koper. Maar er zullen uiteindelijk wel 4 verschillende personen mee naar het optreden gaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:42 schreef MidnightShow_ het volgende:
[..]
Ik heb veel ervaring met e-tickets kopen van andere, niet voor festivals overigens. maar wel voor concerten.
Bij concerten, groot en klein, wordt er nooit naar naam gekeken. en festivals, ook niet althans niet op Pinkpop, nog niet meegemaakt in elk geval.
quote:Op zondag 16 maart 2014 14:42 schreef MidnightShow_ het volgende:
[..]
Ik heb veel ervaring met e-tickets kopen van andere, niet voor festivals overigens. maar wel voor concerten.
Bij concerten, groot en klein, wordt er nooit naar naam gekeken. en festivals, ook niet althans niet op Pinkpop, nog niet meegemaakt in elk geval.
Top, dan kan ik met een gerust hart daar binnenlopen. Zo had ik er inderdaad niet naar gekeken, hahaquote:Op zondag 16 maart 2014 14:46 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Zou ook raar zijn, stel je hebt 4 weekendkaarten online gekocht via ticketmaster, dan staan die 4 kaarten ook allemaal op dezelfde naam van de koper. Maar er zullen uiteindelijk wel 4 verschillende personen mee naar het optreden gaan.
Behalve als de door jou gekocht kaartjes geblokkeerd worden, of als ze vaker verkocht worden. Een ongeveer maand voor het evenement zal TM een lijst publiceren met geblokkeerde kaartnummers, even kijken of jou kaartje daar tussen staat. Mocht dat niet het geval zijn, zorg dan dat je zo vroeg als mogelijk het kaartje laat scannen indien jou kaartje dan ook nog door iemand anders gebruikt word is hij de sjaak in plaats van jij.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
[..]
Top, dan kan ik met een gerust hart daar binnenlopen. Zo had ik er inderdaad niet naar gekeken, haha
Zoals ik al eerder zei heb ik van tevoren goed gepolst van wie ik kaartjes kocht. Waren aardige mensen, vonden het dan ook geen probleem om mij adresgegevens en een foto van hun identiteitsbewijzen te verschaffen. Heb achteraf nog een leuk gesprek gehad, dus dat zit denk ik wel snor.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:09 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Behalve als de door jou gekocht kaartjes geblokkeerd worden, of als ze vaker verkocht worden. Een ongeveer maand voor het evenement zal TM een lijst publiceren met geblokkeerde kaartnummers, even kijken of jou kaartje daar tussen staat. Mocht dat niet het geval zijn, zorg dan dat je zo vroeg als mogelijk het kaartje laat scannen indien jou kaartje dan ook nog door iemand anders gebruikt word is hij de sjaak in plaats van jij.
Allemaal leuk en aardig, dat hij aardige mensen zijn en weet ik niet wat.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei heb ik van tevoren goed gepolst van wie ik kaartjes kocht. Waren aardige mensen, vonden het dan ook geen probleem om mij adresgegevens en een foto van hun identiteitsbewijzen te verschaffen. Heb achteraf nog een leuk gesprek gehad, dus dat zit denk ik wel snor.
Wat betreft TM: weten zij voor hoeveel ik dat kaartje heb gekocht? Nee (en dat hoeven jullie overigens ook niet te weten). Ze weten alleen dat de verkoper de gewone prijs voor het kaartje heeft betaald - voor zover hun weten zijn die kaartjes nog gewoon in hun bezit
Ik begrijp heel goed dat het lullig is, maar het was al lullig op het moment dat ik uren in de rij heb gestaan om van een koude kermis thuis te komen. Ja sorry, maar ik wil toch gewoon een leuk weekend hebben dan en dan heb ik dat er wel voor over.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:17 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, dat hij aardige mensen zijn en weet ik niet wat.
Maar TM doet ook eigen research, zo mailen ze bijvoorbeeld met ticketverkopers die kaartjes verkopen op sites als marktplaats en proberen ze gegevens te ontfutselen (onder het mom van vertrouwen bijvoorbeeld om scan van het id vragen voordat iets betaald word).
Als blijkt dat TM voldoende aan kan tonen(en dat gaat vaak vrij snel) dat het hier om mensen gaat die de wet overtreden door te veel te vragen voor hun kaartjes worden deze zonder pardon geblokkeerd.
Dat ze jou daar uiteindelijk mee pakken weten ze, en dat is volgens hun ook terecht. Doordat jij (als je meer dan 20% meer betaald) de wet overtreed hou je dit systeem in stand.
Ik begrijp dat het voor een individu moeilijk is in te schatten dat je het systeem instant houd, vaak denken mensen ach wat maakt een kaartje kopen nou uit. Helaas denkt iedereen zo en blijven kaartjes opgekocht worden.
Aan de ene kant is het nu hartstikke lullig om te stellen dat ik hoop dat ze jou kaartverkoper ontmaskeren, maar aan de andere kant is dit wel een van de beste oplossingen om de kaarthandel te stoppen.
Als het goed is niet maar dan ga je wel enorm van de eerlijkheid van de verkoper uit. Hoeveel keer heeft die persoon de kaarten geprint en verkocht.....quote:Op zondag 16 maart 2014 14:05 schreef J.Appleseed het volgende:
We hebben de verkoper een 'minicontract' laten tekenen waarin er duidelijk wordt aangegeven dat we ervan uitgaan dat de tickets die wij hebben gekregen de enige afdrukken zijn. Voeg daar aan toe dat we de adres- en identiteitsgegevens van de verkoper hebben... ik denk dat een oplichter al lang was weggerendquote:Op zondag 16 maart 2014 15:26 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Als het goed is niet maar dan ga je wel enorm van de eerlijkheid van de verkoper uit. Hoeveel keer heeft die persoon de kaarten geprint en verkocht.....
Snap wat je bedoeld inderdaad, laat niet weg dat ik hoop dat ook Pinkpop en Lowlands gaan werken met een Glastonbury systeem (id-kaart uploaden en die staat dan gekoppeld aan je entree kaart) om het schrappen van kaartjes(en dus de zwarthandel) helemaal onnodig te maken.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat het lullig is, maar het was al lullig op het moment dat ik uren in de rij heb gestaan om van een koude kermis thuis te komen. Ja sorry, maar ik wil toch gewoon een leuk weekend hebben dan en dan heb ik dat er wel voor over.
Ik vind het ook heel vervelend dat mensen puur voor de winst dit soort kaartjes kopen, maar in dit geval was het (volgens de verkoper) zo dat ze met een vriendengroep kaarten wilden kopen, en er waren wat kaartjes over. Nou ja, dan gaan die het internet op. Er was naar mijn idee geen sprake van massainkoop en -verkoop.
Ze hadden tegen die tijd ook biedingen van meer dan twee keer de vraagprijs gekregen, dus waren ze echt op winst uit hadden ze dat wel gedaan. Dit waren voor zover ik kon beoordelen uiterst betrouwbare mensen: zo niet, heb ik hun adres- en identiteitsgegevens en is zo aangifte gedaan.
Ga nu alsjeblieft niet de moraalridder uithangen. Mensen zijn gewoon ontzettende klootzakken, daar doe je (op dit moment althans) niks aan. "If you can't beat them, join them" zoals ze zeggen. Ik laat geen ontzettend leuk weekend aan me voorbijgaan omdat ik een enorme groep amorele klootzakken hun zin niet wil geven.
Sowieso wel bedankt voor de tip betreffende die lijst met geblokkeerde kaartnummers, die zal ik t.z.t. zeker raadplegen
Dat hoop ik ook, zou een onwijs goede actie zijn. Maar zoals je zegt is dat niet zeker, en juist om zeker te zijn van een ticket wilde ik z.s.m. een ticket.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Snap wat je bedoeld inderdaad, laat niet weg dat ik hoop dat ook Pinkpop en Lowlands gaan werken met een Glastonbury systeem (id-kaart uploaden en die staat dan gekoppeld aan je entree kaart) om het schrappen van kaartjes(en dus de zwarthandel) helemaal onnodig te maken.
Ik verwacht trouwens alsnog dat Jan Smeets de zwarthandelaren een grote hak wil zetten door volgende week aan te kondigen dat hij nog eens 10.000 (weekend)kaarten in de verkoop gaat gooien. Deze bezoekers aantallen zijn volgens mij geen probleem voor Megaland. Maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
65.000 is de max. En zoveel kan er niet meer in de verkoop gaan. Bij Buro Pinkpop zijn na het uitverkopen nog een hele rits kaarten extra uitgebracht voor de hele rij. Ik gok zo'n 1500 à 2000 kaarten extra.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Snap wat je bedoeld inderdaad, laat niet weg dat ik hoop dat ook Pinkpop en Lowlands gaan werken met een Glastonbury systeem (id-kaart uploaden en die staat dan gekoppeld aan je entree kaart) om het schrappen van kaartjes(en dus de zwarthandel) helemaal onnodig te maken.
Ik verwacht trouwens alsnog dat Jan Smeets de zwarthandelaren een grote hak wil zetten door volgende week aan te kondigen dat hij nog eens 10.000 (weekend)kaarten in de verkoop gaat gooien. Deze bezoekers aantallen zijn volgens mij geen probleem voor Megaland. Maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
Overigens een vriend van mij loopt stage bij TM, vandaar dat ik weet dat ze echt wel goed willen controleren (of het altijd lukt is natuurlijk een tweede vraag). Natuurlijk ligt voor TM de focus op grote vissen en veel kaartnummers, maar ook gelegenheidsverkopers worden daar waar mogelijk gewoon meegepikt.
Heb het gisteren toch wel meegemaakt.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:35 schreef -Hakuna- het volgende:
Is mij uit eerdere uitverkochte Pinkpop edities nooit gebleken dat er om die reden extra kaarten werden bijgedrukt. Wel komen er bij de dagkassa vaak kaarten opnieuw in de verkoop die ongeldig zijn gemaakt maar voor die dag weer opnieuw geldig zijn.
Neemt niet weg dat ik vindt dat we inmiddels wel toe zijn aan het 'inburgeren' van de 20% regel. Verder vind ik ook dat marktplaats eens proactiever moet gaan optreden, op sites als ticketswap is het ook niet toegestaan om meer dan 20% te veel te vragen.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:33 schreef MidnightShow_ het volgende:
je kan nooit alles 100 % vertrouwen. met dingen waar dan minder een run op is heb ik gemerkt dat er zat eerlijk mensen zijn. maar goed, meeste zien alleen de mensen die dat niet zijn.
op deze kaarten zit natuurlijk een hele run op, dus hier zul je wel meer oneerlijke mensen tussen hebben zitten. maar ook mensen die wel eerlijk zijn.
Als je kaarten probeert te kopen met meerdere mensen en je klikt maar alles aan, of zoals nu er staat nog iemand in de rij bij een platenzaak, dan kan het heel goed zijn dat je kaarten overhoudt, natuurlijk gooi je die gewoon meteen op het internet. het is ook zo dat mensen gewoon zelf wanhopig zijn voor de kaarten en meteen zo hoog gaan bieden.
Dan is het moeilijk om nee te zeggen tegen iemand die bijv. 300 euro bied. maar goed, je kan ook bijv doen degene die het eerst was met reageren, dat is ook makkelijk, maar zelfs die kunnen meteen 300 willen geven.
65.000 is niet de max van het terrein voor zover ik weet, maar dan zou je eigenlijk eens de vergunning van de gemeente erbij moeten halen.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
65.000 is de max. En zoveel kan er niet meer in de verkoop gaan. Bij Buro Pinkpop zijn na het uitverkopen nog een hele rits kaarten extra uitgebracht voor de hele rij. Ik gok zo'n 1500 à 2000 kaarten extra.
Heb je ze nog niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 15:58 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
elezen hebben.. maar wanneer kan je de hardcopy tickets verwachten als je die zaterdag netjes op internet besteld hebt?!
Staat in je bevestigingsmail, binnen 14 dagen...quote:Op zondag 16 maart 2014 15:58 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Ik zal er vast overheen gelezen hebben.. maar wanneer kan je de hardcopy tickets verwachten als je die zaterdag netjes op internet besteld hebt?!
Ah top, toen was ik nog met mijn vreugdedansje bezig toen die bevestigingsmail binnen kwam :pquote:Op zondag 16 maart 2014 16:03 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Staat in je bevestigingsmail, binnen 14 dagen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |