abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:50:14 #1
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_137761670
Bij deze deel 2 van ons jaren 30 huis :)

Waar we met dit begonnen:

Het dak vervangen hebben:

En de originele sfeer weer terug willen brengen

Huidig project is de zolder, die we met originele details willen opbouwen tot 2 nieuwe kamers.

Het project is gisteren ineens onder meer tijdsdruk komen te staan, mijn zwangere dame heeft "huisarrest" gekregen van de dokter en ze is nog lang niet uitgeteld. Kort gezegd moeten we ernstig rekening houden met dat binnenkort kleine nr 2 komt. (~ 2 maand te vroeg). Maar hopelijk valt het mee.

Er is allerlei hulp opgetuigd om harder door te klussen, waarschijnlijk zullen de updates even beperkt blijven. Eerst gaan we zorgen dat alles op zijn pootjes terecht komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door TR08 op 15-03-2014 12:15:20 ("huisarrest" ipv huisarrest) ]
pi_137761696
Een dokter heeft toch geen bevoegdheid om iemand huisarrest op te leggen?
pindazakje
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:14:54 #3
14320 TR08
pi_137762299
Huisarrest moet je lezen als "huisarrest"

Tuurlijk mag ze het huis uit. Er is alleen een zeer sterk advies om niet meer te werken en erg rustig aan te doen.
pi_137764769
Oh jee, dat zorgt inderdaad voor meer druk. Gelukkig heb je hulptroepen!
Veel succes en houd ons op de hoogte!
pi_137766262
Tjonge, hoop dat het een beetje losloopt met de kleine. En je vrouw uiteraard.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:41:12 #6
14320 TR08
pi_137780902
Goed...toch nog een update van gisteren en vandaag :)

Hulp gehad van pa en broertje, naast alle ziekenhuisbezoek, boodschappen en overige dingen het volgende voor elkaar gekregen:

-De andere deur hangt erin :)

-Beide kamers zijn nu rondom geplint (behalve 1 stukje van 10cm)

-Het stukje van 10cm is hier: bij de deze week opgehangen deur.

Er is hier een overgang tussen 2 vloer typen met eigen diktes. Daar is een eerste drempel voor gemaakt die het nog net niet helemaal is. Moet nog heel even op gebroeid worden en dan de boel compleet netjes maken.

De buik van mijn dame is gelukkig tot rust gekomen, hopelijk blijft de baby nog even zitten...

Plannen voor komende week:
-Laatste lijstjes/planken in knieschotten werk
-2 nieuwe ramen plaatsen door de aannemer
-Radiatoren aansluiten op het CV net
-De boel gereed maken voor schilderen. Dit houdt in:
*Spijkertjes afslijpen e.d.
*Schuren
*Alles maar dan ook alles stofzuigen (ook het plafond)
-En een keer of wat langs de dokter.

Deurtjes maken gaat maar gebeuren in de schuur denk ik...dan zit ik niet met stof het schilderen in de weg.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:41:39 #7
14320 TR08
pi_137858318
Op de een of andere manier voel ik ineens veel meer drang om de klusdingen op te schrijven ;')

Misschien is helpt het om wat gedachten op de rij te zetten....ik weet het niet. Maar hoe het ook zij: Er is weer een update :)

-Deurtjes maken gaat even naar achteren geschoven worden, dus die komen later.

-Bijna al het timmer zichtwerk is daarmee klaar, het laatste werk is met name plaatjes geweest waar straks stopkontakten en de thermostaat knoppen op komen.

Hier een close-up:

Voorbeeldje met een verwarming:

En het allerlastigste dubbel-schuin-alles-net-niet-haaks en net-niet waterpas en net niet in lijn plankje

Daarbij nog een overzicht foto van 1 van de kamers...het wordt lekker groot!

De fijnkijkers zien ook dat we 2 latten van de muur hebben getrokken bij die dakkapel. Die zaten er eigenlijk voor niks. Mogelijk waren er vroeger plannen mee (was ophangen ofzo) die nooit doorgegaan zijn.

Plan voor de week:

-Woensdag en donderdag de aannemer langs voor plaatsen nieuwe ramen die -wel- sluiten
-Donderdag komt de stuckadoor het werk opnemen en vertellen wat wij nog moeten doen
-Schilder gereed maken, dus spijkertjes schroefjes en dingetjes afslijpen, plamuren en dan schuren.

Mijn vader en broertje hebben heel veel geholpen en ik ben door alle dingen met de klus en de zwangerschapsproblemen fysiek en mentaal behoorlijk uit vorm geraakt qua klussen, dus het is heel fijn dat ze me geholpen hebben.

Verder morgen controle in het ziekenhuis, de buik lijkt rustiger dus vandaag hebben we goede hoop dat het morgen mee valt.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 21:34:33 #8
14320 TR08
pi_138019974
Lieve allemaal: Goed nieuws :)

Mijn dame is weer thuis van een paar dagen ziekenhuis en de baby zit er nog in :)

Wel veel last van de buik en zo...we zullen wel zien hoe lang het nog duurt. Kan een paar weken zijn, kan ook een dag zijn. We hebben wel redelijke hoop dat de kleine zo lang blijft zitten dat we niet naar Zwolle hoeven (daar is de intensive care voor babies, bij < 32 wk moet je daar sowieso heen).

Dan de afgelopen week veel hulp gehad en vandaag hebben we voor het eerst de kwast in de hand genomen. Een groot deel van het dak/plafond van 1 kamer zit in de grondverf: dit is het resultaat :)

Er is zo veel licht bij door de lichte kleur dat de flitser niet eens meer af gaat met licht van alleen een paar spaarlampjes :)

Wat vinden jullie er van tot zo ver?
pi_138024679
Allereerst erg fijn dat het goed gaat met moeders en de kleine.

Dan het werk, gaat erg goed. Wat een beetje lak al niet doet he. Vaak zijn het de kleine dingen.

Hoop werk al dat hout lakken, pffff... boven het hoofd. Dan loont het wel een blik vrienden te laten komen, tenminste voor de grondlagen.

Wordt erg mooi, ga zo door!

Enige waar ik niet zo gecharmeerd van ben is opbouw elektra, maar ja....
Laat die handjes wapperen!
pi_138043826
mooi te horen dat het goed/beter gaat met je vrouw... Maar TR08 heb je ook overwogen om al dat hout gewoon met een lak machine te spuiten? Dan is het een uurtje werk.. Wel even oefenen natuurlijk op een ander stukje
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Knikkerking zaterdag 22 maart 2014 @ 16:18:39 #11
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138044374
Hopelijk komt het allemaal goed met vrouwlief + de kleine in haar O+ :Y
Veel sterkte daarmee in ieder geval!

En verder veel succes met verbouwen! Ik kom snel terug om de vorderingen te bekijken ;)
  zaterdag 22 maart 2014 @ 19:47:39 #12
14320 TR08
pi_138051840
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:04 schreef RanTheMan het volgende:
mooi te horen dat het goed/beter gaat met je vrouw... Maar TR08 heb je ook overwogen om al dat hout gewoon met een lak machine te spuiten? Dan is het een uurtje werk.. Wel even oefenen natuurlijk op een ander stukje
Heb je ervaring met spuitwerk voor dit soort toepassingen?

Vlakken met weinig hoeken geloof ik meteen, maar ik sprak iemand die de ervaring had dat spuitwerk naast hoekjes snel gaat druipen omdat je lang moet spuiten om verf in de hoek te krijgen.

Aangezien mijn zolder een en al hoek en kier is (en ik wat onbekend ben met spuiten) heb ik gekozen voor de kwast.
pi_138068713
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:47 schreef TR08 het volgende:

[..]

Heb je ervaring met spuitwerk voor dit soort toepassingen?

Vlakken met weinig hoeken geloof ik meteen, maar ik sprak iemand die de ervaring had dat spuitwerk naast hoekjes snel gaat druipen omdat je lang moet spuiten om verf in de hoek te krijgen.

Aangezien mijn zolder een en al hoek en kier is (en ik wat onbekend ben met spuiten) heb ik gekozen voor de kwast.
Eerlijk is eerlijk, niet met zo veel belachelijke hoeken, maar wel met veel hoeken. Als de viscositeit goed is en je wilt niet te dik dan gaat het best soepeltjes.. maar ik begrijp je keuze voor een kwast :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:33:29 #14
14320 TR08
pi_138146091
Nu de aannemer over de vloer voor de raampjes...die vindt spuiten in ons geval ook niet handig. Spuiten komt minder goed in allerlei kleine kieren zegt ie (en daar hebben we er nog al wat van tussen al die planken :') )

Daarbij ondersteunt hij het verhaal van druipen naast de diepe hoeken.

Kwast is bij ons dus gewoon echt de juiste keus. Hoef ik daarover ook niet meer achteraf te twijfelen :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 15:22:32 #15
14320 TR08
pi_138297844
En weer een update :)

We hebben nieuwe ramen laten plaatsen, de oude waren erg tochtig.
Aan de tuinzijde zat een enkel kiepraam, die hebben we vervangen met 2 openslaande ramen, net zoals het vroeger was.

Pic is van tijdens montage, nu zit de espagnolet erop. Ik heb gekozen om niet weer dat klassiek uitziende raambeslag te nemen om de doodeenvoudige reden dat ik erg verdrietig was over de kwaliteit (krom, past niet, schroefjes breken, etc) en dat terwijl de prijs erg hoog was.

Verder: Het dak aan de straatzijde zit in de eerste laag lak :) Alles onderaan van de knieschotten moet nog.

Dan is de stuckadoor nog geweest, het begint nu echt af te lijken:

Plannen nu:
-Kamer tuinzijde plamuren, gronden en schuren
-Klein beetje lakwerk aan de straatzijde
-Klein beetje timmerwerk aan beide zijden

Het timmerwerk heeft te doen met dat ik niet alle schakelmateriaal dat ik als opbouw voorzien had als zodanig kan krijgen. Consequentie is dat ik een paar vertikale plankjes bij moet plaatsen om daarachter inbouwdozen te monteren en inbouw schakelmateriaal te plaatsen.

Dit schakelmateriaal komt er in beide kamers:
http://www.oudthentiek.nl/bakeliet-schakelmateriaal-wit-inbouw

En voor wie het weten wil...mijn vrouw is -gelukkig- nog steeds zwanger. Nu bijna 33 weken, we blijven hopen dat de baby nog even blijft zitten. Als we 34 weken halen zou heel heel mooi zijn.
pi_138297878
Ziet er mooi uit, maar zo scheef heb ik het niet vaak gezien :P

Wat voor vloer komt erin?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 15:27:06 #17
14320 TR08
pi_138297907
Eikenhout, hij ligt er al in.

Deels parket, deels massief. Straks alles schuren en in de olie.

Omdat hij toch geschuurd moet ben ik niet al te voorzichtig met knoeien :) Oude laklaag van toen hij nog in de woonkamer lag zit er nog op namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')