Oh en met je voorwerk erbij! Jij gaat voorschietenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:53 schreef Bolletje... het volgende:
Waaaah nu ben ik 5e op de lijst![]()
En ik heb mij toch een poetsdrang vandaag..
( heb ik nooooooit)
Ik denk dat manlief dat niet erg vindt, die slaapt nu al onrustig en telt de dagen tot UDquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:57 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh en met je voorwerk erbij! Jij gaat voorschieten
En een goede nekplooi voor Soesa!![]()
Hier hetzelfde, wij hebben wel nog de optie om er te gaan werken achter de bar 's avonds.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Drukte voor niets gemaakt, tegen de tijd dat ik de wachtrij door was, was Pinkpop al uitverkocht.. Jammer maar helaas. Paar honderd euro bespaard om aan babyspulletjes te besteden!
done!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:50 schreef Loj het volgende:
DND, zou je mijn ud willen veranderen in 12 okt?
Jullie hebben voor elkaar niets op papier staan IMA?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heeft iemand een goede link over juridische zaken die je moet regelen bij een kind?
Nee, nog niet, dat gaan we binnenkort regelen. Ik wil me een beetje inlezen, maar zie door de bomen het bos niet meerquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Jullie hebben voor elkaar niets op papier staan IMA? Een samenlevingscontract oid?
Dan moet je vriend het kindje erkennen..
Check anders ook de site van de gemeente waar je woont..
Volgens mij moet ook met een samenlevingscontract (/testament) de vader alsnog het kind erkennen toch?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Jullie hebben voor elkaar niets op papier staan IMA?
Een samenlevingscontract oid?
Dan moet je vriend het kindje erkennen..
Ja, dat is inderdaad heel lastig en ik snap er zelf ook niet alles meer van. Maar als je toch van plan bent een samenlevingscontract o.i.d. dergelijks te regelen kan je daar van tevoren een afspraak over maken met mensen die er echt verstand van hebben en je al die documenten/rechten/plichten/dingen waar je zelf nóóit over na had gedacht uit kan leggen en meteen jullie wensen daarover op papier kan zetten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nee, nog niet, dat gaan we binnenkort regelen. Ik wil me een beetje inlezen, maar zie door de bomen het bos niet meer
Maar hebben jullie ook niks geregeld in een testament o.i.d. als 1 van jullie bijvoorbeeld komt te overlijden? Wat het kind betreft heb je met de erkenning en het gezag al een hoop geregeld, maar voor elkaar is iets in een contractje soms wel fijnquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:31 schreef Kimpossible het volgende:
Ima, hier ook ongehuwd en zonder contractjes, maar ik vond het kinderlijk eenvoudig wat je moet regelen (als je het eenmaal weet). Jullie moeten samen naar het gemeentehuis voor een erkenning en als het kindje er. In mag je vriend gewoon aangifte doen met de akte van erkenning en jullie legitimatiebewijzen (en bewijs van de geboorte).
Nadien kun je via de kantonrechter regelen dat je vriend ook het ouderlijk gezag krijgt. Dat is een kwestie can een (gratis) formuliertje en derhalve ook zo gepiept
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |