abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:20:27 #176
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137777401
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:18 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Is toch minder fijn zonder daglicht.
Daglicht blijft toch het fijnste licht - niet alleen met schilderen. Geen verlichting komt daar bij in de buurt.

Overigens, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik, hoewel ik het wel vermakelijk vind, absoluut niet kan schilderen, dus het licht maakt voor mij niet zo gek veel uit.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_137777453
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:18 schreef wise het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:10 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

haha ntm
pi_137777491
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:18 schreef wise het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Dat heb ik al te vaak gedaan, de lol is daarvan af.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:23:15 #179
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_137777531
dwc, zou je¿
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_137777577
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:20 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Daglicht blijft toch het fijnste licht - niet alleen met schilderen. Geen verlichting komt daar bij in de buurt.

Overigens, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik, hoewel ik het wel vermakelijk vind, absoluut niet kan schilderen, dus het licht maakt voor mij niet zo gek veel uit.
Ja helemaal mee eens, komt bijna alles toch het mooiste in uit. Hoewel ik sommige mensen het liefst niet in zoveel licht zie.

Hmm naja zelfs dan zou ik daglicht prefereren, al is het maar om de kleuren beter te kunnen onderscheiden. Die fout heb ik al meer dan eens gemaakt helaas.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_137777582
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:23 schreef wise het volgende:
dwc, zou je¿
[ afbeelding ]
Lekkere trap. Zou ik keer doen voor de yolo.

Die thread kwam ik ook al tegen op 4chan. :')
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:28:28 #182
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137777776
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:24 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Ja helemaal mee eens, komt bijna alles toch het mooiste in uit. Hoewel ik sommige mensen het liefst niet in zoveel licht zie.

Hmm naja zelfs dan zou ik daglicht prefereren, al is het maar om de kleuren beter te kunnen onderscheiden. Die fout heb ik al meer dan eens gemaakt helaas.
Sommige mensen gaan er op vooruit als er helemaal geen licht is inderdaad.

Jij bent er als beeldenvorming docent wel aardig in volgens mij. Mijn schilderijen gaan er op vooruit als er weinig licht is. Hoe minder licht, hoe beter eigenlijk.
pi_137777860
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:28 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Sommige mensen gaan er op vooruit als er helemaal geen licht is inderdaad.

Jij bent er als beeldenvorming docent wel aardig in volgens mij. Mijn schilderijen gaan er op vooruit als er weinig licht is. Hoe minder licht, hoe beter eigenlijk.
Kan wel een beetje schilderen ja, doe het alleen te weinig afgelopen jaar en ben meer van het kleinere werk. In het donker is ieder schilderij geslaagd.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_137777976
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:23 schreef wise het volgende:
dwc, zou je¿
[ afbeelding ]
Gelukkig las ik even verder, anders had ik 9,04/10 ja gezegd :').
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:33:42 #185
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_137778000
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:33 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Gelukkig las ik even verder, anders had ik 9,04/10 ja gezegd :').
_O-
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_137778111
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Kan wel een beetje schilderen ja, doe het alleen te weinig afgelopen jaar en ben meer van het kleinere werk. In het donker is ieder schilderij geslaagd.
Ben je leraar beeldende vorming?! :o
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:36:32 #187
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137778112
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Volgens mij verleer je het niet zo snel, je moet er alleen even inkomen.
Ben jij eigenlijk meer van de natuur, portretten of genrestukken?

Ik vond vroeger die serie die Bob Ross had altijd geweldig. Kreeg je zin van om te schilderen. Het zag er ook altijd zo heerlijk simpel uit. Helaas heb ik niet de gave om met een paar vegen en streepjes een berg of rivier te creëren, ik moet mensen altijd uitleggen wat het moet het moet voorstellen. Ik houd het er dan altijd maar op dat het surrealistisch bedoeld is.
pi_137778459
Ik ben vooral van het kleien
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_137778546
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:36 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Volgens mij verleer je het niet zo snel, je moet er alleen even inkomen.
Ben jij eigenlijk meer van de natuur, portretten of genrestukken?

Ik vond vroeger die serie die Bob Ross had altijd geweldig. Kreeg je zin van om te schilderen. Het zag er ook altijd zo heerlijk simpel uit. Helaas heb ik niet de gave om met een paar vegen en streepjes een berg of rivier te creëren, ik moet mensen altijd uitleggen wat het moet het moet voorstellen. Ik houd het er dan altijd maar op dat het surrealistisch bedoeld is.
Ja Bob Ross was echt pure ontspanning om naar te kijken haha, je zag gewoon voor je ogen een beeld ontstaan was echt fijn.

Hahaha die gave heb ik ook niet hoor. Mijn werk is enigszins illustratief, ben het afgelopen jaar bezig met het opzetten van een soort imaginair universum en het werk gaat over het ontstaan daarvan. Altijd figuratief, maar wel met vreemde landschappen en wezens zeg maar aan de hand van regels gebaseerd op kunst- en cultuurhistorie. Soms in de vorm van een schilderij, maar ben nu delen van het 'scheppingsverhaal' in graphic novel uit aan het zetten. Klinkt allemaal heel abstract maar is de bedoeling dat het een soort verzamelwerk met tekeningen/schilderijen/graphic novel/teksten etc wordt waarbij ik het in het midden laat of ik 'schepper' of 'ontdekker' ben. Veel te theoretisch eigenlijk, maar daar heb ik schijt aan.

Daarnaast vind ik modeltekenen ook wel lekker, vooral om er dan ook een heel verhaal / omgeving bij te verzinnen zodat het meer is dna alleen een naakt persoon zeg maar.
pi_137778771
Heb me onlangs een viool gekocht :@
pi_137778932
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:50 schreef Yiha het volgende:
Heb me onlangs een viool gekocht :@
Ik las vlooi :')
Kun je er al op spelen?
pi_137778977
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:36 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ben je leraar beeldende vorming?! :o
Laatste jaar van de opleiding nu ;) Dus nog niet officieel
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:55:07 #193
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137778979
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:44 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Ja Bob Ross was echt pure ontspanning om naar te kijken haha, je zag gewoon voor je ogen een beeld ontstaan was echt fijn.

Hahaha die gave heb ik ook niet hoor. Mijn werk is enigszins illustratief, ben het afgelopen jaar bezig met het opzetten van een soort imaginair universum en het werk gaat over het ontstaan daarvan. Altijd figuratief, maar wel met vreemde landschappen en wezens zeg maar aan de hand van regels gebaseerd op kunst- en cultuurhistorie. Soms in de vorm van een schilderij, maar ben nu delen van het 'scheppingsverhaal' in graphic novel uit aan het zetten. Klinkt allemaal heel abstract maar is de bedoeling dat het een soort verzamelwerk met tekeningen/schilderijen/graphic novel/teksten etc wordt waarbij ik het in het midden laat of ik 'schepper' of 'ontdekker' ben. Veel te theoretisch eigenlijk, maar daar heb ik schijt aan.

Daarnaast vind ik modeltekenen ook wel lekker, vooral om er dan ook een heel verhaal / omgeving bij te verzinnen zodat het meer is dna alleen een naakt persoon zeg maar.
Dat klinkt wel leuk eigenlijk. Sommige mensen kunnen op heel interessante wijze - bekendste bij het grote publiek is toch wel Tolkien denk ik - een nieuwe wereld uiteen zetten.
Als je het naast leuk kunt beschrijven, ook nog eens kunt tekenen, is dat denk ik heel interessant. Die fantasie mis ik helaas.
pi_137779003
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:55 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Laatste jaar van de opleiding nu ;) Dus nog niet officieel
Tof! Kan je er wat van vertellen? Je ervaringen, stage e.d.
Als je wilt hoor, ben gewoon wel geïnteresseerd aangezien ik ook ga studeren voor docent. :)
pi_137779064
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:53 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Godnondeju :').
pi_137779187
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:53 schreef Robophatt het volgende:

[..]

ach je las in ieder geval de juiste letters.
pi_137779197
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:55 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat klinkt wel leuk eigenlijk. Sommige mensen kunnen op heel interessante wijze - bekendste bij het grote publiek is toch wel Tolkien denk ik - een nieuwe wereld uiteen zetten.
Als je het naast leuk kunt beschrijven, ook nog eens kunt tekenen, is dat denk ik heel interessant. Die fantasie mis ik helaas.
Ja het is altijd een van mijn grootste fascinaties geweest en heb al vaker een poging gewaagd, dit is de eerste keer dat het lukt. Wel apart want het toont opvallende overeenkomsten met het Nieuwe Jeruzalem, daar kwam ik pas achter tijdens mijn onderzoek voor kunstgeschiedenis.

Het pakt op zich goed uit ja, heb wat dat betreft wel genoeg fantasie haha en vind het leuk om inspiratie te halen uit allerlei zaken zoals literatuur, filosofie, (kunst/cultuur)geschiedenis en noem maar op.
pi_137779221
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:55 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Als je wilt hoor, ben gewoon wel geïnteresseerd aangezien ik ook ga studeren voor docent. :)
Op het gebied van docentschap of specifiek beeldend?

quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:57 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Godnondeju :').
Ja kan er ook niks aan doen :') Vond het al apart

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:00 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ach je las in ieder geval de juiste letters.
Ja en de i en de l lijken best veel op elkaar
pi_137779280
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:01 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Op het gebied van docentschap of specifiek beeldend?
Allebei een beetje? Ik ga de geschiedenis richting op, maar ik heb nog wel even de tijd om erover na te denken. Beeldend lijkt me ook wel tof (en wordt me vaak aangeraden door tekeningen bijvoorbeeld) maar dan krijg ik meteen zo'n beeld van van die hipsters op zo'n opleiding, :@
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:02:57 #200
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137779281
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:55 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Dan kan ik je een tip geven, ben zelf ook jarenlang als docent werkzaam geweest op het middelbaar onderwijs, in de bovenbouw.

Het moeilijkste voor veel (beginnend) docenten is orde houden. Ik heb een hekel aan het straf geven in de zin van nakomen of weet ik het, daarom had ik een strafrad gemaakt.
Daarop stonden allerlei straffen; van het winnen van een mars, tien minuten eerder weg, geen straf of weet ik het, tot een vierkant rooster. Uiteraard was de kans op een milde straf zoals een uurtje nablijven, het grootst en een zware straf zoals een vierkant rooster klein. Dit om te voorkomen dat ze expres gingen klooien om maar een zwieperd aan het rad te geven.
Dat vonden ze geweldig, en daarmee leerde ik ze meteen een belangrijke levensles 'het leven is oneerlijk'. Ik moest er destijds mee op houden omdat er nogal een aantal ouders hadden geklaagd, maar die pubers vonden het geweldig. Wellicht kun jij als jong docent het weer introduceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')