Daglicht blijft toch het fijnste licht - niet alleen met schilderen. Geen verlichting komt daar bij in de buurt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:18 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Is toch minder fijn zonder daglicht.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:18 schreef wise het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
quote:
Dat heb ik al te vaak gedaan, de lol is daarvan af.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:18 schreef wise het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Ja helemaal mee eens, komt bijna alles toch het mooiste in uit. Hoewel ik sommige mensen het liefst niet in zoveel licht zie.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daglicht blijft toch het fijnste licht - niet alleen met schilderen. Geen verlichting komt daar bij in de buurt.
Overigens, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik, hoewel ik het wel vermakelijk vind, absoluut niet kan schilderen, dus het licht maakt voor mij niet zo gek veel uit.
Sommige mensen gaan er op vooruit als er helemaal geen licht is inderdaad.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:24 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens, komt bijna alles toch het mooiste in uit. Hoewel ik sommige mensen het liefst niet in zoveel licht zie.
Hmm naja zelfs dan zou ik daglicht prefereren, al is het maar om de kleuren beter te kunnen onderscheiden. Die fout heb ik al meer dan eens gemaakt helaas.
Kan wel een beetje schilderen ja, doe het alleen te weinig afgelopen jaar en ben meer van het kleinere werk. In het donker is ieder schilderij geslaagd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Sommige mensen gaan er op vooruit als er helemaal geen licht is inderdaad.
Jij bent er als beeldenvorming docent wel aardig in volgens mij. Mijn schilderijen gaan er op vooruit als er weinig licht is. Hoe minder licht, hoe beter eigenlijk.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:33 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Gelukkig las ik even verder, anders had ik 9,04/10 ja gezegd.
Ben je leraar beeldende vorming?!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Kan wel een beetje schilderen ja, doe het alleen te weinig afgelopen jaar en ben meer van het kleinere werk. In het donker is ieder schilderij geslaagd.
Volgens mij verleer je het niet zo snel, je moet er alleen even inkomen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Kan wel een beetje schilderen ja, doe het alleen te weinig afgelopen jaar en ben meer van het kleinere werk. In het donker is ieder schilderij geslaagd.
Ja Bob Ross was echt pure ontspanning om naar te kijken haha, je zag gewoon voor je ogen een beeld ontstaan was echt fijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Volgens mij verleer je het niet zo snel, je moet er alleen even inkomen.
Ben jij eigenlijk meer van de natuur, portretten of genrestukken?
Ik vond vroeger die serie die Bob Ross had altijd geweldig. Kreeg je zin van om te schilderen. Het zag er ook altijd zo heerlijk simpel uit. Helaas heb ik niet de gave om met een paar vegen en streepjes een berg of rivier te creëren, ik moet mensen altijd uitleggen wat het moet het moet voorstellen. Ik houd het er dan altijd maar op dat het surrealistisch bedoeld is.
Ik las vlooiquote:
Laatste jaar van de opleiding nuquote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:36 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ben je leraar beeldende vorming?!
Dat klinkt wel leuk eigenlijk. Sommige mensen kunnen op heel interessante wijze - bekendste bij het grote publiek is toch wel Tolkien denk ik - een nieuwe wereld uiteen zetten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:44 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja Bob Ross was echt pure ontspanning om naar te kijken haha, je zag gewoon voor je ogen een beeld ontstaan was echt fijn.
Hahaha die gave heb ik ook niet hoor. Mijn werk is enigszins illustratief, ben het afgelopen jaar bezig met het opzetten van een soort imaginair universum en het werk gaat over het ontstaan daarvan. Altijd figuratief, maar wel met vreemde landschappen en wezens zeg maar aan de hand van regels gebaseerd op kunst- en cultuurhistorie. Soms in de vorm van een schilderij, maar ben nu delen van het 'scheppingsverhaal' in graphic novel uit aan het zetten. Klinkt allemaal heel abstract maar is de bedoeling dat het een soort verzamelwerk met tekeningen/schilderijen/graphic novel/teksten etc wordt waarbij ik het in het midden laat of ik 'schepper' of 'ontdekker' ben. Veel te theoretisch eigenlijk, maar daar heb ik schijt aan.
Daarnaast vind ik modeltekenen ook wel lekker, vooral om er dan ook een heel verhaal / omgeving bij te verzinnen zodat het meer is dna alleen een naakt persoon zeg maar.
Tof! Kan je er wat van vertellen? Je ervaringen, stage e.d.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:55 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Laatste jaar van de opleiding nuDus nog niet officieel
Ja het is altijd een van mijn grootste fascinaties geweest en heb al vaker een poging gewaagd, dit is de eerste keer dat het lukt. Wel apart want het toont opvallende overeenkomsten met het Nieuwe Jeruzalem, daar kwam ik pas achter tijdens mijn onderzoek voor kunstgeschiedenis.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat klinkt wel leuk eigenlijk. Sommige mensen kunnen op heel interessante wijze - bekendste bij het grote publiek is toch wel Tolkien denk ik - een nieuwe wereld uiteen zetten.
Als je het naast leuk kunt beschrijven, ook nog eens kunt tekenen, is dat denk ik heel interessant. Die fantasie mis ik helaas.
Op het gebied van docentschap of specifiek beeldend?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:55 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Tof! Kan je er wat van vertellen? Je ervaringen, stage e.d.
Als je wilt hoor, ben gewoon wel geïnteresseerd aangezien ik ook ga studeren voor docent.
Ja kan er ook niks aan doenquote:
Ja en de i en de l lijken best veel op elkaarquote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:00 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ach je las in ieder geval de juiste letters.
Allebei een beetje? Ik ga de geschiedenis richting op, maar ik heb nog wel even de tijd om erover na te denken. Beeldend lijkt me ook wel tof (en wordt me vaak aangeraden door tekeningen bijvoorbeeld) maar dan krijg ik meteen zo'n beeld van van die hipsters op zo'n opleiding,quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:01 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Op het gebied van docentschap of specifiek beeldend?
Dan kan ik je een tip geven, ben zelf ook jarenlang als docent werkzaam geweest op het middelbaar onderwijs, in de bovenbouw.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:55 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Tof! Kan je er wat van vertellen? Je ervaringen, stage e.d.
Als je wilt hoor, ben gewoon wel geïnteresseerd aangezien ik ook ga studeren voor docent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |