En waarom is dit van belang? Maakt dit de opmerkingen van Wilders ok?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:04 schreef sonnyspek het volgende:
Kwam hierover een grote discussie op gang? http://www.omroepwest.nl/(...)g-trouw-aan-al-qaida
Nee.
Veel mensen die PVV-gek zijn lijken geen onderscheid te kunnen maken in radicalisatie en criminaliteit. '1 pot nat'.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:14 schreef stalybridge het volgende:
[..]
En waarom is dit van belang? Maakt dit de opmerkingen van Wilders ok?
Qua alles. Waarden en normen, verdraagzaamheid, criminaliteit etc... In sommige wijken wordt gewoon al het afval op straat geflikkerd, nu ook in wijken waar ik vaak kom (waaronder de schilderswijk). Het is gewoon een grote trieste bende waarin je Nederland niet herkend.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:10 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nee maar jij bedoeld iets anders met verpaupering dan ik, Den Haag staat niet vol met half ingestorte gebouwen en dergelijke
Het maakt de verontwaardiging van de PvdA opvallend.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:14 schreef stalybridge het volgende:
[..]
En waarom is dit van belang? Maakt dit de opmerkingen van Wilders ok?
Stuur een paar dominees uit Katwijk naar den haag ofzoquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:17 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Qua alles. Waarden en normen, verdraagzaamheid, criminaliteit etc... In sommige wijken wordt gewoon al het afval op straat geflikkerd, nu ook in wijken waar ik vaak kom (waaronder de schilderswijk). Het is gewoon een grote trieste bende waarin je Nederland niet herkend.
Hij verwijst steeds naar wat hij eerst zei maar wat hij als eerste zei sloeg op alle Marokkanen dus dan geeft die het indirect toe.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja ik heb het gezien. En hier is wel heel erg duidelijk wat hij bedoelt. Hij heeft het niet alleen over criminele Marokkanen, hij heeft het over criminelen in het algemeen.
Het valt jou in ieder geval op. Misschien ook opvallend?!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:17 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Het maakt de verontwaardiging van de PvdA opvallend.
Dat durft ie niet, dan wordt Geert helemaal weg gediscussieerd door de intellectuelen die daar wonen!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Als ie echt lef had deed hij zijn uitspraak zonder bodyguards in de Haagse Schilderswijk. Wilders is een grote lafbek.
Niet zo kortetermijndenken. Steriliseren kan ook.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:32 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
"Stem op mij voor minder Marokkanen" vraagt natuurlijk net als alle loze verkiezingstaal om nadere uitleg. Wat voor beleid houdt dat praktisch in? Want zoals ik het zie, krijg je "minder Marokkanen" maar op twee manieren voor elkaar: deportatie of executie. Anders kom je gewoon niet van Marokkanen af, en laat dat nu net zijn wat je je kiezers hebt beloofd.
lolquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat durft ie niet, dan wordt Geert helemaal weg gediscussieerd door de intellectuelen die daar wonen!
http://www.hetvrijewoord.org/?p=901quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:13 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje van?
wist wel dat leefbaar rotterdam dat wil, maar van de pvda heb ik het ff gemist
quote:De PvdA gaat de strijd aanbinden met de woonoverlast door Oost-Europeanen. De partij heeft een heus actieplan opgesteld.Er staat onder meer in dat er per twaalf vierkante meter maar één arbeidsmigrant uit Oost-Europa in Nederland mag wonen. Bovendien mogen werkgevers niet langer de huisbaas zijn van de migranten, want dat leidt "vaak tot misbruik van de machtspositie en uitbuiting". Er moet dan ook een "harde scheiding" worden aangebracht tussen het werk- en het wooncontract van de buitenlandse arbeiders."Er is niets mis met een Poolse buur, maar er is wel wat mis met vijftien Poolse buren in één eengezinswoning", legt PvdA-Kamerlid Mariette Hamer uit aan het ANP. "Dat zorgt voor geluidsoverlast, vervuiling op straat en ruzies in het portiek. Voor de mensen die daarnaast wonen, is hun huis niet meer hun thuis, en juist hen moeten we helpen."
Het aantal Marokkanen neemt ook af, als er meer een Nederlands paspoort aanvragen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:32 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
"Stem op mij voor minder Marokkanen" vraagt natuurlijk net als alle loze verkiezingstaal om nadere uitleg. Wat voor beleid houdt dat praktisch in? Want zoals ik het zie, krijg je "minder Marokkanen" maar op twee manieren voor elkaar: deportatie of executie. Anders kom je gewoon niet van Marokkanen af, en laat dat nu net zijn wat je je kiezers hebt beloofd.
Iets zegt me dat de kiezers die volgens Wilders op hem stemmen voor "minder Marokkanen" niet al te blij zullen zijn als dat zich qua beleid enkel vertaalt in "we geven ze een ander paspoort."quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:39 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Het aantal Marokkanen neemt ook af, als er meer een Nederlands paspoort aanvragen.
Katwijk is misschien conservatief maar wel erg schoon en mooi.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:22 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Stuur een paar dominees uit Katwijk naar den haag ofzo
Je kan het ook anders lezen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:27 schreef expans het volgende:
Afval op straat, ik herken Nederland niet meer!1
Bovendien helpt het niet echt, want ze houden hun marokkaanse paspoort ook, dus ze blijven marokkaan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de kiezers die volgens Wilders op hem stemmen voor "minder Marokkanen" niet al te blij zullen zijn als dat zich qua beleid enkel vertaalt in "we geven ze een ander paspoort."
Leg dan maar eens uit wat afval op straat te maken heeft met criminele Marokkanen, en daarna ook nog eens wat het te maken heeft met de uitspraken van Wilders over Marokkanen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:41 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Katwijk is misschien conservatief maar wel erg schoon en mooi.
[..]
Je kan het ook anders lezen.
Juist.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bovendien helpt het niet echt, want ze houden hun marokkaanse paspoort ook, dus ze blijven marokkaan.
Er nog maar even van afgezien dat het gemeenteraadsverkiezingen zijn en dat die al helemaal niet gaan over dergelijke oplossingen. De gemeenteraad beslist namelijk niet over het beleid mbt intrekken van paspoorten of uitzetten van criminelen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Juist.
Waarmee we dus weer terugkomen op de harde realiteit dat je deze holle verkiezingsretoriek, mocht je die willen vertalen naar concreet beleid, slechts tot twee - of als je de sterilisatie mee telt drie - dingen kunnen leiden.
![]()
En maar zeuren over 'ongepaste' vergelijkingen.
Nee, de uitspraak ging niet over criminelen, maar over Marokkanen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:52 schreef arjan1112 het volgende:
Volgens de huidige wetten, worden sommige criminelen [...]
En hierom , slaan die Hitler vergelijkingen ook helemaal nergens op, [...]
ok dus rechtszaak nr2 komt eraan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:00 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Nee, de uitspraak ging niet over criminelen, maar over Marokkanen.
En ja, 'stem op mij voor minder Marokkanen' kan qua beleid maar op twee manieren worden geïnterpreteerd.
Nee, Wilders heeft het niet tot uitvoering gebracht, en gezien het rationele en fatsoenlijke land dat we wel degelijk nog zijn, gaat dat ook nooit gebeuren. Maar als we puur feitelijk kijken naar de woorden die hij inmiddels gebruikt en waar hij middels die woorden voor pleit, dan kun je niets anders dan constateren dat hij op taalgebied al wel is gearriveerd op het punt waar vergelijkingen valide worden.
Des te sneuer dus ook dat Sidali terug is gefloten. Wilders balanceerde tot nu toe altijd op het randje van het (wettelijk) toelaatbare, maar hij is nu definitief over gestapt op onverbloemd racisme. Nee, het debat is misschien niet gebaat bij Hitler-vergelijkingen. Maar voor het eerst in de tien jaar die Wilders politiek heeft gedomineerd, zijn de vergelijkingen nu absoluut onontkoombaar. Het keerpunt is bereikt.
Ok man.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:00 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Nee, de uitspraak ging niet over criminelen, maar over Marokkanen.
En ja, 'stem op mij voor minder Marokkanen' kan qua beleid maar op twee manieren worden geïnterpreteerd.
Nee, Wilders heeft het niet tot uitvoering gebracht, en gezien het rationele en fatsoenlijke land dat we wel degelijk nog zijn, gaat dat ook nooit gebeuren. Maar als we puur feitelijk kijken naar de woorden die hij inmiddels gebruikt en waar hij middels die woorden voor pleit, dan kun je niets anders dan constateren dat hij op taalgebied al wel is gearriveerd op het punt waar vergelijkingen valide worden.
Des te sneuer dus ook dat Sidali terug is gefloten. Wilders balanceerde tot nu toe altijd op het randje van het (wettelijk) toelaatbare, maar hij is nu definitief over gestapt op onverbloemd racisme. Nee, het debat is misschien niet gebaat bij Hitler-vergelijkingen. Maar voor het eerst in de tien jaar die Wilders politiek heeft gedomineerd, zijn de vergelijkingen nu absoluut onontkoombaar. Het keerpunt is bereikt.
Geweldig! Ik had ook graag Ratelband daar tussen gezienquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:18 schreef DUTCHKO het volgende:
Hier moest ik wel vreselijk om lachen.
"Dat leverde hem veel geschokte reacties op, onder andere van PvdA-voorzitter Hans Spekman. Die zei dat hij van zo'n uitspraak „moet braken”, waarna Wilders zei dat dat voor Spekman „een mooie aanleiding zou zijn om eens een schone trui aan te trekken”.![]()
![]()
Ridicule opmerking natuurlijk. Zo kan je op den duur elke opmerking of voorstel wel weghonen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Heel makkelijk om van een afstand zulke uitspraken te doen.
Precies, dat heb ik nou ook!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:23 schreef karton2 het volgende:
[..]
Geert is gewoon de grootste troll van het Binnenhof
Hij heeft mijn stem weer verdiend met die grap, prachtig!
Ik ben gewoon veel beter dan Wilders in trollen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ridicule opmerking natuurlijk. Zo kan je op den duur elke opmerking of voorstel wel weghonen.
Waarschijnlijk doen ze dan net als de vorige keer en roepen ze de dag na de verkiezingen verongelijkt "de andere partijen willen niet met ons samenwerken, cordon sanitair, het is een schande," terwijl er nog niet eens serieus met elkaar gesproken is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon veel beter dan Wilders in trollen.![]()
Ik zou het wel lachen vinden als de PVV in Almere en Den Haag de grootste partij gaat worden. Dan wil ik nog wel eens zien hoe ze daar stand gaan houden met hun uitspraken en beloftes. Ze zullen er heus wel achter komen dat de werkelijkheid niet zomaar gemaakt kan worden naar hun wensen.
Ja, en dan? Dat weet de achterban van de PVV ook wel joh. Zoals een LPF stemmer ooit eens zei: tuurlijk weten we wel dat hij niets kan veranderen. Maar hij zegt tenminste wat wij denken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon veel beter dan Wilders in trollen.![]()
Ik zou het wel lachen vinden als de PVV in Almere en Den Haag de grootste partij gaat worden. Dan wil ik nog wel eens zien hoe ze daar stand gaan houden met hun uitspraken en beloftes. Ze zullen er heus wel achter komen dat de werkelijkheid niet zomaar gemaakt kan worden naar hun wensen.
Ik breng enkel zijn eigen woorden naar de logische consequentie. Hoe wil jij anders van Marokkanen af komen?quote:
Marokko binnenvallen en veroveren. Dan bestaan Marokko en Marokkanen niet meer.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:51 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik breng enkel zijn eigen woorden naar de logische consequentie. Hoe wil jij anders van Marokkanen af komen?
Dan bestaan ze nog steeds; je bent enkel hun land binnen getreden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:57 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Marokko binnenvallen en veroveren. Dan bestaan Marokko en Marokkanen niet meer.
Exporteren naar Suriname en de Antillen. Dat ging in het verleden toch ook goed?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:59 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dan bestaan ze nog steeds; je bent enkel hun land binnen getreden.
Hoe zorg je er dan alsnog voor dat ze niet bestaan?
Nee, het land bestaat dan niet meer. Het is dan gewoon Nederland met Nederlanders.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:59 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dan bestaan ze nog steeds; je bent enkel hun land binnen getreden.
Hoe zorg je er dan alsnog voor dat ze niet bestaan?
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Exporteren naar Suriname en de Antillen. Dat ging in het verleden toch ook goed?
Oh, wacht...
Kortom: deportatie of executie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:09 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nee, het land bestaat dan niet meer. Het is dan gewoon Nederland met Nederlanders.
En iedereen die het daarmee oneens is executeer je wegens landverraad. Maar dat is geen racisme
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:13 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
[..]
Kortom: deportatie of executie.
Mee eens. Door zo te reageren speel je Wilders alleen maar in de kaart. Zie bijvoorbeeld een Pechtold. Concentreer je maar als politieke partij maar op je eigen verhaal.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, en dan? Dat weet de achterban van de PVV ook wel joh. Zoals een LPF stemmer ooit eens zei: tuurlijk weten we wel dat hij niets kan veranderen. Maar hij zegt tenminste wat wij denken.
Ik heb niets op met die uitspraken van Wilders. Maar de krampachtige reflex van Asscher en Timmermans is minstens zo kansloos.
En toch is het ten dele aan de houding van Pechtold jegens Wilders te danken dat D66 het goed doet in de peilingen m.i. dus een slecht idee is het ook niet als je puur uit bent op electoraal gewin.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Mee eens. Door zo te reageren speel je Wilders alleen maar in de kaart. Zie bijvoorbeeld een Pechtold. Concentreer je maar als politieke partij maar op je eigen verhaal.
Ik doe normaal. De enige stap die ik hier zet is het concretiseren van Wilders' verkiezingstaal.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:15 schreef Fierce. het volgende:
[..]![]()
Doe eens normaal, vlegel. Gaat nergens over. Geertje moet het wel echt hebben van de ouderen trouwens, die denken vaak zo dommig over allochtonen.
Verder: ik vind het een rare uitspraak van hem, maar ik begrijp ook niet waarom mensen zo'n uitspraak serieus nemen. Lekker boeiend.
Daar heb je wel een punt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
En toch is het ten dele aan de houding van Pechtold jegens Wilders te danken dat D66 het goed doet in de peilingen m.i. dus een slecht idee is het ook niet als je puur uit bent op electoraal gewin.
Vergeet ook niet dat de VVD meer en meer een repressieve neoconservatieve partij is geworden de laatste jaren(zie bijvoorbeeld die rare houding t.o.v. softdrugs) en dat mensen die voorheen op de VVD stemden vanwege het waarborgen van de vrijheid van het individu tegenwoordig beter bij D66 terecht kunnen dan bij de VVD.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |