abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138813460
In de Zweedse iTunes:

Calm After the Storm
#102 Sweden

Geen idee hoe dit gisteren was na de previewshow.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  † In Memoriam † zondag 13 april 2014 @ 13:47:15 #77
368283 ato
pi_138824012
Wel erg leuk om te horen, ik ga ook maar positief denken.
Carlo Boshard, zei ook zoiets in de Late show bij Humberto Than.

Ik hoorde het nummer gisteren en ergens vind ik het ook een mooi nummer, ik ga hun optreden afgelopen zaterdag deleten en ga ervan uit dat het 6 mei goed komt!
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 14 april 2014 @ 09:01:12 #78
368283 ato
pi_138857661
De Belgische jury zijn ook al wat positiever over Nederland:

Facebook | Twitter | YouTube | RSS Feed
14-04-2014
Close Naar de homepageTelex :Songfestival 2014 vindt plaats op 6, 8 en 10 mei 2014 in Denemarken
Bekijk de resultaten van het Songfestival 2013
Herbeleef het Songfestival 2013 in onze geschiedenissectie!
Home Forum Eurosong 2014 Nieuws Kandidaten Resultaten Eurosong Top 30 – 2014: Stemming Malmö 2013 Uitslagen Finale Halve Finale 2 Halve Finale 1 Deelnemers Halve Finale 1 Halve Finale 2 Finale Pollresultaten Halve Finale 1 Halve Finale 2 Finale Bookmakers Repetitieschema Scoretabellen Nieuws Hoofdpunten By the way Reeksen Hitparades Hitparades buitenland Geschiedenis Eurovisiesongfestivals Landen Belgische finales Junior Songfestival Niet te missen Over ons Wie zijn wij? Contacteer ons Eurosong.be Euro-Music vzw Extra Polls Eurosong Top 30 Eurosong4ever Links Songfestivalshop
U bent hier: Home Reeksen De drie musketiers, HoofdpuntenDe drie musketiers (8): Een accountant en een geweldige afsluiter
14/04/2014 - Een saaie boekhouder uit Montenegro vs. een verfrissend moderne en welgecomponeerde inzending uit Hongarije. Zie hier het dagmenu dat Erika, Dimi en Tim offreren aan onze bezoekers, die straks hun keuze kunnen maken in onze dagelijkse poll. De twee landen die de eerste semi mogen afsluiten doen beide een verdienstelijke poging, maar waar het ene kiest voor een veilige en graag gehoorde déjà vu, waagt Hongarije een meer dan geslaagde gok met een vette streem drum ‘n bass die zich allicht met graagte in de oren en het geheugen van de kijkers nestelt.
15. Montenegro: Sergej Ćetković – Moj Svijet

Erika: Het valt op dat er dit jaar vele landen op zeker proberen te spelen. Zo ook Montenegro die een typische Balkanballad met het gebruikelijke arsenaal aan instrumenten (ja hoor, we beginnen met een fluit!) naar Kopenhagen sturen. Is het vernieuwend? Nee, totaal niet. Is het belegen? Wel, eigenlijk ook niet, want het blijft me ergens wel aanspreken die typische mix van Slavische klanken zowel in taal als instrumentatie. Het klinkt niet hopeloos achterhaald en klinkt eerder als mening popnummer dat in die streken regelmatig de radio-ether wordt ingestuurd. Is het een topper dan? Nee, want hoe je het ook bekijkt, het nummer mist het geheime ingrediënt dat ervoor zorgt dat het zich in je geheugen nestelt. Verdienstelijke poging en mits een sterretje hier, sparkeltje daar-inkadering geen onmogelijke kandidaat om door te stoten naar de finale. 11/20

Tim: De kansen op een Montenegrijnse kwalificatie lijken groter dan ooit. Althans, da’s wat de semi-positieve respons op deze inzending doet vermoeden. De clip is alvast een straffe reisadvertentie voor het land met woeste kantjes en fascinerende panorama’s. Dat staat nogal in contrast met een voor mij erg achterhaald klinkende balkanballade. Een beige versie van wat Zjelko al twee keer véél beter deed. Sergej Cetkovic heeft ook het charisma van een accountant manager. Het weze hen gegund om eindelijk de finale eens te halen, maar dat zal hier alvast op gegeeuw onthaald worden. 9/20

Dimi: Mja, dit past perfect in deze halve finale vol nummers die best OK zijn wanneer je ze hoort en die je je twee minuten later nauwelijks herinnert. Ik ben sowieso niet de grootste fan van de Balkanballad op deze aardkloot en dit is er eentje die braafjes de platgetreden paden betreedt. Een verrassing wanneer je het parcours van Montenegro op het Festival in het achterhoofd houdt, maar Zjelko & co deden het al eerder en beter. Wil dat zeggen dat dit slecht klinkt? Nee hoor. Het is alleen niet zo opmerkelijk. En laat dàt nu één van mijn normen zijn… 11/20

Totaal: 31/60

16. Hongarije: András Kállay-Saunders – Running

Dimi: Ik ben nooit echt een fan van nummers die te vaak starten en stoppen als het op tempo aankomt, maar hier gaan muziek en tekst zeer effectief hand in hand en krijgen we een mooi verhaal verteld, ook al is de tekst op het randje van te dagboeksuikerig (en als ze de beelden uit de nationale finalen houden voor de schermen des te meer). Geweldig om een vette streep drum’n bass te horen, dat werd hoog tijd (alleen jammer dat het niet van bij ons komt, hallo Netsky?)! De soulstem van András zorgt voor een extra dimensie hier en als er nog wat geschaafd wordt aan het freewheelen op het eind kan dit wel eens voor een verrassing zorgen in Kopenhagen. Hoewel, verrassing: de Hongaren zijn al een tijdje goed bezig. Wat doen die in hun goulash? En vooral: kunnen ze het recept eens doorgeven aan de VRT? Eeuwige dankbaarheid zal hen ten deel vallen. 18/20

Erika: En Hongarije doet het weer! Wat een geweldige afsluiter van de eerste semi, die hoe je het ook draait of keert, niet bepaald bulkte van de moderne sounds. Gelukkig is er András die de aandacht vanaf de eerste noot weet te trekken en trouwens ook doorheen het nummer zijn noten keer op keer voortreffelijk weet neer te planten. En dan dat refrein: heerlijk gewoon dat tempo! En of het blijft plakken! Als er één nummer is in deze semi die een radio-hit in verschillende landen zou kunnen worden, is het dit wel. Het zou mij overigens niet verbazen moest deze Running de 15 andere songs gewoon uit het geheugen van de kijker/luisteraar blazen en Hongarije tot winnaar van de eerste semi bombarderen. En dan kan dit stemmenkanon nadien in de finale wel eens heel hoog gaan eindigen. Zeker niets op tegen en een verdiende 18/20.

Semi 1 - eindscore:
01. Hongarije 53/60 (18 hoogste score)
02. Armenië 50/60 (18 hoogste score)
03. Azerbeidzjan 45/60 (18 hoogste score)
04. IJsland 44/60 (16 hoogste score)
05. Nederland 39/60 (15 hoogste score)
06. Albanië 38/40 (14 hoogste score)
07. Estland 37/60 (14 hoogste score)
08. Zweden 33/60 (14 hoogste score)
09. Moldavië 33/60 (13 hoogste score)
10. België 32/60 (12 hoogste score)
11. Oekraïne 31/60 (14 hoogste score)
12. Montenegro 31/60 (11 hoogste score)
13. Rusland 30/60 (10 hoogste score)
14. San Marino 20/60 (7 hoogste score)
15. Portugal 19/20 (9 hoogste score)
16. Letland 15/60 (7 hoogste score)
  † In Memoriam † maandag 14 april 2014 @ 09:02:29 #79
368283 ato
pi_138857680
Sorry ik heb een stuk tekst meegenomen wat ik niet bedoelde. Kijk maar de top 16 semi 1.
pi_138918784
De 'Eurojury', een gezelschap van 70 ex-deelnemers, ex-juryleden en potentiële juryleden voor deze editie, uit 37 verschillende landen, heeft een juryscore gemaakt. Hierin is Nederland 10e in totaal en 3e voor wat betreft de deelnemers in onze halve finale:

http://esc-plus.com/eurojury/blog/?page_id=13
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † dinsdag 15 april 2014 @ 20:40:17 #81
368283 ato
pi_138920023
Nederland scoort best wel goed bij de buitenlandse jury's tot nu toe, Denemarken, estland Zweden, Griekenland, Belgie, nou ja laten wij hopen dat het ook doorslaat 6 mei..
pi_138921854
Volgens mij de eerste OGAE punten? Uit Estland:

OGAE Estonia

12 points go to… Hungary
10 points go to… Finland
8 points go to… Israel
7 points go to… The Netherlands
6 points go to… Sweden
5 points go to… Greece
4 points go to… Armenia
3 points go to… Norway
2 points go to… Spain
1 point goes to… France
  woensdag 16 april 2014 @ 00:09:57 #83
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_138930445
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:12 schreef Fred_B het volgende:
De 'Eurojury', een gezelschap van 70 ex-deelnemers, ex-juryleden en potentiële juryleden voor deze editie, uit 37 verschillende landen, heeft een juryscore gemaakt. Hierin is Nederland 10e in totaal en 3e voor wat betreft de deelnemers in onze halve finale:

http://esc-plus.com/eurojury/blog/?page_id=13
Leuk initiatief. Geeft een beetje een beeld van mogelijke juryvoorkeur. En Nederland staat er heel goed voor eigenlijk, in ieder geval beter dan ik had durven hopen. Al valt of staat alles natuurlijk met het live ESF optreden van Ilse & Waylon.
Opvallend is dat NL dit jaar (net als vorig jaar) het vooral goed doet in het noorden. Maar ook zuidelijke landen als Spanje, Portugal en Israel geven NL punten. De Balkan en het oosten dan weer wat minder, maar gelukkig is ex-Joegoslavië niet goed vertegenwoordigd dit jaar.
pi_138932292
Van Estland gaan we punten krijgen hoor, we kregen 7 punten van de Este Eurojury (zie hierboven) en Nederland heeft van Estland haar (eerste) 7 punten gekregen met de OGAE
  woensdag 16 april 2014 @ 20:16:44 #85
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_138954207
En vandaag van OGAE Noorwegen 8 punten.

Tussenstand:

83 - Sweden
39 - Hungary
39 - Israel
37 - Austria
30 - Greece
26 - UK
23 - Armenia
20 - Italy
20 - Denmark
18 - Norway
17 - Montenegro
15 - Netherlands
13 - Ireland
13 - Belgium
12 - Russia
12 - Spain
10 - Ukraine
10 - Finland
7 - Romania
4 - Germany
4 - Switzerland
4 - France
3 - Azerbaijan
2 - Estonia
2 - Slovenia
1 - FYR Macedonia
pi_138954458
Not bad.., nu hopen dat zich dat ook vertaalt in echte punten. Country is overigens erg populair in scandinavie. In Zweden en Noorwegen heb je grote countryclubs en geven Amerikaanse country artiesten regelmatig concerten waar behoorlijk veel volk op afkomt, maarja gaat dat volk ook naa het ESF kijken en dan stemmen. De gemiddelde Zweed zie ik ook wel voor ons lied gaan.
  † In Memoriam † woensdag 16 april 2014 @ 23:07:30 #87
368283 ato
pi_138963591
Yes, wat goed en ben weer positief..
Ook na hun documentaire..
pi_138988424
De vrij deskundige website Esctips.com heeft 4 podcasts geplaatst in de voorbije weken, met daarin per land een beschrijving over de kansen op kwalificatie voor de finale. Dit is de 2e, waarin Nederland voorbijkomt, http://esctips.podomatic.com/entry/2014-04-02T11_49_08-07_00 (Nederland komt na 25 minuten).

De reacties zijn enigszins gemixt, maar in het algemeen dat het liedje niet slecht is, maar dat het wel lastig gaat worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † donderdag 17 april 2014 @ 20:54:18 #89
368283 ato
pi_138990640
1 deskundige vind het een mooi kwalititief liedje en wil dat het de finale haal, de nadere vinden het niet slecht maar saai....Het zal echt aan de staging moeten liggen mocht het de finale halen.

Overigens waren zij ook niet enthousiast over Birds ;-)
  maandag 21 april 2014 @ 00:22:34 #90
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_139098071
Nederland eindigde bij de tweede Finse previewshow als 1e met 36 punten. Vooral 1 'deskundige' was helemaal leip van het nummer, trok aan een 'ding dong' koord en gaf er meteen 20 (denk dat het z'n favoriet was of zoiets).

Complete lijst:

1. Nederland 36
2. Oostenrijk 33
3. Oekraine 29
4. Hongarije 24
5. Israel 21
6. Montenegro 14
7. Georgie 10
8. Moldavie 9
9. San Marino 8
10.Portugal 6
pi_139098248
Vanavond was op de Finse tv YLE previewshow #2 te zien waarin experts de nummers punten gaven. Guess what, wie heeft deze 2e aflevering gewonnen?

Die Petric was volgens mij helemaal lyrisch over ons nummer. Ze mogen aan een bel trekken ofzo en dan heel veel punten geven aan dat ene nummer. Fijne promo voor ons lied tot dusver in het hoge noorden.

Uitzending is hier terug te zien: http://arenan.yle.fi/tv/2153380?ref=leiki-arksv
pi_139098280
Ughh je was me voor :P Maar dit moet uiteraard duidelijk vermeld worden, dus waarom niet 2 keer he *O*
  maandag 21 april 2014 @ 00:31:05 #93
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_139098348
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2014 00:29 schreef grazz het volgende:
Ughh je was me voor :P Maar dit moet uiteraard duidelijk vermeld worden, dus waarom niet 2 keer he *O*
Absoluut :P Verbaas me wel een beetje dat ze het zo goed doen bij al die previews. Had ik niet verwacht. Maar wel leuk natuurlijk, voor wat het waard is (hoop genoeg) :D
pi_139098554
Hmm nee, ze houden daar in het hoge noorden wel van dit soort muziek geloof ik. Ik weet alleen dat countrymuziek aardig wat fans heeft in Zweden en Noorwegen. Natuurlijk zijn deze previewshows geen garantie voor de punten, want stel, ze zingen compleet vals ( :') )....maar, ik verwacht wel wat punten uit o.a. Finland, IJsland, Zweden en toch ook wel Estland.

Het enige dat ik zeker weet is...dat we naar de finale gaan :7 :P w/
  maandag 21 april 2014 @ 00:39:28 #95
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_139098624
quote:
11s.gif Op maandag 21 april 2014 00:37 schreef grazz het volgende:
Hmm nee, ze houden daar in het hoge noorden wel van dit soort muziek geloof ik. Ik weet alleen dat countrymuziek aardig wat fans heeft in Zweden en Noorwegen. Natuurlijk zijn deze previewshows geen garantie voor de punten, want stel, ze zingen compleet vals ( :') )....maar, ik verwacht wel wat punten uit o.a. Finland, IJsland, Zweden en toch ook wel Estland.

Het enige dat ik zeker weet is...dat we naar de finale gaan :7 :P w/
Oh nee, daar ben ik nog niet zo zeker van eigenlijk. Heb wel meer vertrouwen dan toen het voor het eerst gepresenteerd werd. Maar eerst zien, dan geloven.
pi_139098665
Komt goed ;) (en natuurlijk ben ik er na hun optreden op 6 mei ook niet meer zeker van...ik zie Moldavie, Letland, Montenegro al uit de envelop komen...)
  maandag 21 april 2014 @ 00:48:44 #97
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_139098860
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2014 00:40 schreef grazz het volgende:
Komt goed ;) (en natuurlijk ben ik er na hun optreden op 6 mei ook niet meer zeker van...ik zie Moldavie, Letland, Montenegro al uit de envelop komen...)
Had ik vorig jaar ook met Anouk. Ik dacht: dit is weer niet genoeg. Songfestivaltrauma :P
pi_139098959
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:48 schreef MuscleLover29 het volgende:

[..]

Had ik vorig jaar ook met Anouk. Ik dacht: dit is weer niet genoeg. Songfestivaltrauma :P
Pff rete spannend idd...je gelooft er zo enorm in en dan toch slaat de twijfel toe. Maar wel geweldig gedaan door ons in de laatste envelop te stoppen. Maar een trauma haal je niet zomaar weg, dus ook dit jaar, hoe zeker ik er toch wel van ben, zal er twijfel zijn :{
pi_139099147
Het is mooi om te zien dat Scandinavie en de Baltische staten dit lied kunnen waarderen, dat moet samen met wat punten uit Belgie genoeg zijn om de finale te halen

Ik denk dat het voor met name Oost/Zuideuropese oren geen puntenpakker gaat zijn... beetje hetzelfde gevoel als bij Birds qua stemmenverhouding
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139099236
Hoe de Griekse experts erover dachten:

1st one. Personally I love it, not very "eurovision-y" but a song of quality and with a character. 9

2nd one. Love it too. 8. It will do very well, I believe.

3rd. As song from a past era 5. Mixed feelings, kind of indifferent. It cannot be a radio success. You either like it or not, good singers.

The production people. 8

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')