Moet je ook nog gaan coderenquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
True that. Maar het is meer dat ik me gewoon de tiefus verveel, het is ook veel te rustig hier. Ik probeer me al de hele avond te zetten tot het schrijven van interviewverslagen maar fuck dat.
Ja, maar het is wel makkelijk hoor, ik heb een formatje wat ik gewoon voor me houd. Ik zet het interview aan (alles opgenomen) en tijdens het terugluisteren schrijf ik het relevante kort en bondig op. Bij m'n scriptie heb ik alle interviews getranscribeerd zeg maar. Nu godzijdank niet meerquote:
quote:1. Achtergrond respondent
Leeftijd – professionele achtergrond/studie- hoe in vak verzeild geraakt – welke motivatie – wat trok je aan?
2. Bevoegdheden
Het burgerarrest – voor en nadelen – zijn speciale bevoegdheden nodig?
3. Geweld
Hoe vaak worden jij en je collega’s met geweld geconfronteerd?- Hoe denk je over toekennen geweldsmiddelen? – hoe zit het met bijstand door bv politie of anderen (bv andere beveiligingsbedrijven)?
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:31 schreef Champy het volgende:
Ethanolic je grote voorbeeld is op Net5 te zien nu!
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:31 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel makkelijk hoor, ik heb een formatje wat ik gewoon voor me houd. Ik zet het interview aan (alles opgenomen) en tijdens het terugluisteren schrijf ik het relevante kort en bondig op. Bij m'n scriptie heb ik alle interviews getranscribeerd zeg maar. Nu godzijdank niet meer
Dus je koppelt je labels aan je topics toch?quote:
in welke zin labels?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:35 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
[..]
Dus je koppelt je labels aan je topics toch?
Zit je met je neus in de onderzoekstheorie ofzo?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Nou, tijdens het open coderen moet je toch labels/codes koppelen aan relevante fragmenten?
quote:4. Dilemma’s
Maakt de vrees dat je je pas kwijtraakt dat je geen geweld durft toe te passen
Geweld in de openbare ruimte – hoe ver ga je?
Informatie (ook criminele info) van doelgroep (bezoekers) wat doe je ermee?
Zoals bij het stukje ‘bevoegdheden’ beschreven, hebben de omstandigheden in het stadion invloed op het al dan niet meewerken van supporters, maar ook op de keuzes die stewards maken, volgens respondent. Respondent vertelt in het voorbeeld van de wedstrijd tegen NEC dat als Vitesse voor staat het makkelijker is om mensen aan te spreken, maar als Vitesse achter staat, de stewards/de organisatie er voor kiest om niet in te grijpen als er bijvoorbeeld gerookt wordt.
‘Als er een bepaalde sfeer hangt, waarvan we denken als we nu olie op het vuur gooien, dan escaleert het, dan moet je terughoudender zijn. En dan is roken op dat moment niet zo belangrijk.’
dude ben jij datquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:42 schreef no1uknow het volgende:
Dima, wil je overnemen?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:39 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zit je met je neus in de onderzoekstheorie ofzo?
Ik doe dus niet aan coderen, ik luister dat interview af en typ ondertussen gewoon de relevante informatie bij het bijbehorende topic, met een enkele interessante citaat erbij. Gewoon samenvattend/parafraserend zeg maar.
Ah, op die fiets. Ja, wij moeten dus interviews helemaal uitschrijven, open coderen en axiaal coderen. Examinator heeft mijn werkwijze afgekeurd terwijl ik al mijn labels netjes heb gekoppeld aan mijn topiclijst. Mja, ik moet dus verantwoorden waarom ik die werkwijze heb gehanteerd. Wat jij doet is veel beter johquote:
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:44 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
[..]
Ah, op die fiets. Ja, wij moeten dus interviews helemaal uitschrijven, open coderen en axiaal coderen. Examinator heeft mijn werkwijze afgekeurd terwijl ik al mijn labels netjes heb gekoppeld aan mijn topiclijst. Mja, ik moet dus verantwoorden waarom ik die werkwijze heb gehanteerd. Wat jij doet is veel beter joh
Nog steeds bezig jaquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:46 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat is dus de theorie en wat ik doe is de praktijkBezig met scriptie? Ik heb trouwens nog nooit gehoord van axiaal coderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |