abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:24:14 #201
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_138302702
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:

Wat hier gebeurd beschouw ik als spielerei. :W
Wat jij ervan vindt boeit echt hélemaal niemand.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Forum Admin zaterdag 29 maart 2014 @ 18:25:35 #202
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_138302744
quote:

[..]

Alsof ik ook maar ene meuk geef om wat jullie hier lekkere Nasi goreng noemen. }:|
Als ik al zie dat mensen op hun fornuis met een wok gaan lopen spelen dan weet ik al hoe laat het is.

Elke rechtgeaarde kenner weet dat de effectiviteit van het gebruik van een goede wok alleen geldt als je een zeer hoge vlam en bijbehorende hoge temperaturen weet te bewerkstelligen. De kunst is om de kwaliteit van je ingrediënten te behouden.door kort en krachtig met medewerking van die hele hoge temperaturen je gerecht kort en krachtig te bereiden. En bijna alle huis-tuin en keuken fornuizen kunnen dat niet!

Klinkt alsof je de volgende bent die een kook rapportage doet.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_138303115
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:25 schreef Pharkus het volgende:

Ik ben voor *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:41:59 #204
15080 static
pi_138303205
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:25 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Hij is iig goed met foto's. :7
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Licht Ontvlambaar zaterdag 29 maart 2014 @ 19:06:11 #205
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_138303981
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:41 schreef static het volgende:

[..]

Hij is iig goed met foto's. :7
Sjoes over mijn iPhone :') Wat overigens een prima drankje is bij Nasi Goreng :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_138305192
Saind, ik ben buitengewoon ontroerd. Ik heb er gewoon geen woorden voor, het enige wat ik nog kan zeggen is dat ik graag een keer Nasi met je zou eten ;) ;)
pi_138324438
Mag je ook een rijstkoker gebruiken, of verpest dit de smaak van de nasi?
  zondag 30 maart 2014 @ 13:31:11 #208
279824 Mansjester
City>United
pi_138324982
Ik wacht op het verslag van Iwanius....
  Moderator zondag 30 maart 2014 @ 13:37:14 #209
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138325120
Ik heb dezelfde slippers als Saind!!!!!!
Tofheid!!!

Als m'n vriendin weer eens een paar dagen weg is, zal ik ook nasi a la Johannes a la Kano a la Mortaxx a la Saind a la UIO klaarmaken. :9.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_138325540
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:51 schreef Saind het volgende:
Ik heb het lang uit weten te stellen, maar ik kon me vanavond toch niet inhouden en ben begonnen met het maken van Nasi a la Johannes _O_

Omdat ik kutrijst heb die je eerst moet omspoelen en weken enzo, heb ik dat eerst gedaan.

[ afbeelding ]

Dit is hoeveel rijst ik gebruik. Ongeveer een halve kilogram.

[ afbeelding ]

Hier ben ik de rijst om aan het spoelen. Om het zetmeel eruit te krijgen enzo. Je kunt hier beter gewoon normale rijst voor kopen die je niet hoeft om te spoelen, scheelt weer wat stappen in het recept.
Ik geloof ook niet dat deze rijst veel lekkerder is ofzo dus het is echt een kutidee om je recept nóg ingewikkelder te maken door deze rijst te gebruiken.

[ afbeelding ]

Hier zie je de rijst op het fornuis staan. Ik kook met inductie, dus water koken gaat lekker snel :)

[ afbeelding ]

Het is van het grootste belang dat je dingen eet en bier drinkt tijdens het koken. Doordat je minder honger hebt kun je minder snel werken en voorkom je slordigheidsfoutjes.
Het bier is om een wat lossere hand te krijgen van koken. In mijn ervaring ben je te stijfjes met koken als je geheel nuchter bent.

[ afbeelding ]

Om jullie een indruk te geven van mijn werkomgeving hier een sfeerimpressie.
Ik vind het zelf belangrijk dat je keuken een ontzettende klerezooi is. Wederom om wat losser te kunnen zijn in het koken. In een schone keuken werken is sterk af te raden. De angst om een zooi van je keuken te maken heeft een sterke inhibiterende werken op je kookkunsten.

[ afbeelding ]

Na een kwartiertje was de rijst gekookt.

[ afbeelding ]

Hier staat de rijst onder de koude kraan. Eigenlijk kun je nasi het beste maken met oude rijst maar op deze manier koel ik hem af zodat hij iets weg heeft van oude rijst.

[ afbeelding ]

Dit is mijn rijst op het aanrecht (op twee snijplanken) zodat hij wat op kan drogen. Pas op met het uit het vergiet halen want er kan wat vallen.

[ afbeelding ]

Dat dus.

[ afbeelding ]

Dit is een goed moment om even buiten te gaan zitten, wat bier te drinken en eventueel wat te roken. Van roken krijg je kanker maar als je rookt is dit een goed moment, anders vergroot je het risico dat je je vingers eraf snijdt als je de kip gaat snijden. Door de trillende handjes. Bier werkt hier ook goed voor!

[ afbeelding ]

Hier zie je mijn kip. Ik heb twee filets gekocht dus die gebruik ik.

[ afbeelding ]

Hier zie je de gesneden kip. Gewoon in blokjes snijden. Pas op voor je vingers!

[ afbeelding ]

Zorg ervoor dat je goed blijft zuipen!

[ afbeelding ]

Gooi wat olie in je pan en dump dan je kip erbij. Niet morsen.

[ afbeelding ]

Omdat m'n spek op moest heb ik dat er ook bij gekletterd. Beetje improviseren. Hier zie je goed de invloeden van het bier.

[ afbeelding ]

Ik gebruik vandaag deze boemboe. Ik zag dat Johannes een zakje kruidenmix pakte (poeder) maar dat heb ik niet liggen, dus moeten we het hier mee doen.

[ afbeelding ]

Toen de kip gaar was heb ik de groente erbij gedaan, een zakje van de AH. Vooral omdat ik niet nog meer risico wilde nemen met dingen snijden. Voorkomen is beter dan genezen.

[ afbeelding ]

Na een minuutje of wat heb ik de boemboe erbij gedaan en doorgeroerd. Nu ziet het mengsel in de pan er zo uit.

[ afbeelding ]

Na een minuutje of vijf bedacht ik me dat er ook nog rijst bij moest. Zo gezegd, zo gedaan.

[ afbeelding ]

Even proeven natuurlijk

[ afbeelding ]

Na wat roeren begint het er aardig op te lijken, maar er mist nog iets!

[ afbeelding ]

Mijn Pièce de résistance, twee geklopt eieren. Nu denken jullie natuurlijk; "Maar Saind, luie homo, dat is toch helemaal niet bijzonder?"
Nou, moet je eens opletten!

[ afbeelding ]

KOEKOEK

En dat roer je dan door je nasi heen zodat het ei stolt. Rauw ei is niet gezond!

[ afbeelding ]

Na een paar minuten had ik het idee dat m'n ei wel gestold was, zie hier het eindproduct!

[ afbeelding ]

Voor wat extra pit verzuip ik mijn nasi in de Sriracha. Erg lekker!

[ afbeelding ]

Op speciaal verzoek de inhoud van het keukenkastje
:D

vind het ietwat pretentieus, dichter bij de oorspronkelijke oeroude nasi blijven zoals johannes en knut deden was wat beter geweest, maar verder ziet het er heerlijk uit :)
pi_138325794
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:54 schreef Adames het volgende:

[..]

:D

vind het ietwat pretentieus, dichter bij de oorspronkelijke oeroude nasi blijven zoals johannes en knut deden was wat beter geweest, maar verder ziet het er heerlijk uit :)
je bent zelf pretentieus
pi_138325816
quote:
14s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik heb dezelfde slippers als Saind!!!!!!
Tofheid!!!
Hef Bundy
pi_138325872
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:31 schreef Mansjester het volgende:
Ik wacht op het verslag van Iwanius....
Die is al z'n foto's nog bij elkaar aan het googlen.
Ja doei.
pi_138330309
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Die is al z'n foto's nog bij elkaar aan het googlen.
Foei. _O-
  zondag 30 maart 2014 @ 21:23:28 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138340726
quote:

[..]

Alsof ik ook maar ene meuk geef om wat jullie hier lekkere Nasi goreng noemen. }:|
Als ik al zie dat mensen op hun fornuis met een wok gaan lopen spelen dan weet ik al hoe laat het is.

Elke rechtgeaarde kenner weet dat de effectiviteit van het gebruik van een goede wok alleen geldt als je een zeer hoge vlam en bijbehorende hoge temperaturen weet te bewerkstelligen. De kunst is om de kwaliteit van je ingrediënten te behouden.door kort en krachtig met medewerking van die hele hoge temperaturen je gerecht kort en krachtig te bereiden. En bijna alle huis-tuin en keuken fornuizen kunnen dat niet!

Laat jij dan zien hoe het echt moet, patser.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:53:44 #216
15080 static
pi_138342423
Die laat zich écht niet meer zien.
pi_138352582
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:51 schreef Saind het volgende:
Ik heb het lang uit weten te stellen, maar ik kon me vanavond toch niet inhouden en ben begonnen met het maken van Nasi a la Johannes _O_

Omdat ik kutrijst heb die je eerst moet omspoelen en weken enzo, heb ik dat eerst gedaan.

[ afbeelding ]

Dit is hoeveel rijst ik gebruik. Ongeveer een halve kilogram.

[ afbeelding ]

Hier ben ik de rijst om aan het spoelen. Om het zetmeel eruit te krijgen enzo. Je kunt hier beter gewoon normale rijst voor kopen die je niet hoeft om te spoelen, scheelt weer wat stappen in het recept.
Ik geloof ook niet dat deze rijst veel lekkerder is ofzo dus het is echt een kutidee om je recept nóg ingewikkelder te maken door deze rijst te gebruiken.

[ afbeelding ]

Hier zie je de rijst op het fornuis staan. Ik kook met inductie, dus water koken gaat lekker snel :)

[ afbeelding ]

Het is van het grootste belang dat je dingen eet en bier drinkt tijdens het koken. Doordat je minder honger hebt kun je minder snel werken en voorkom je slordigheidsfoutjes.
Het bier is om een wat lossere hand te krijgen van koken. In mijn ervaring ben je te stijfjes met koken als je geheel nuchter bent.

[ afbeelding ]

Om jullie een indruk te geven van mijn werkomgeving hier een sfeerimpressie.
Ik vind het zelf belangrijk dat je keuken een ontzettende klerezooi is. Wederom om wat losser te kunnen zijn in het koken. In een schone keuken werken is sterk af te raden. De angst om een zooi van je keuken te maken heeft een sterke inhibiterende werken op je kookkunsten.

[ afbeelding ]

Na een kwartiertje was de rijst gekookt.

[ afbeelding ]

Hier staat de rijst onder de koude kraan. Eigenlijk kun je nasi het beste maken met oude rijst maar op deze manier koel ik hem af zodat hij iets weg heeft van oude rijst.

[ afbeelding ]

Dit is mijn rijst op het aanrecht (op twee snijplanken) zodat hij wat op kan drogen. Pas op met het uit het vergiet halen want er kan wat vallen.

[ afbeelding ]

Dat dus.

[ afbeelding ]

Dit is een goed moment om even buiten te gaan zitten, wat bier te drinken en eventueel wat te roken. Van roken krijg je kanker maar als je rookt is dit een goed moment, anders vergroot je het risico dat je je vingers eraf snijdt als je de kip gaat snijden. Door de trillende handjes. Bier werkt hier ook goed voor!

[ afbeelding ]

Hier zie je mijn kip. Ik heb twee filets gekocht dus die gebruik ik.

[ afbeelding ]

Hier zie je de gesneden kip. Gewoon in blokjes snijden. Pas op voor je vingers!

[ afbeelding ]

Zorg ervoor dat je goed blijft zuipen!

[ afbeelding ]

Gooi wat olie in je pan en dump dan je kip erbij. Niet morsen.

[ afbeelding ]

Omdat m'n spek op moest heb ik dat er ook bij gekletterd. Beetje improviseren. Hier zie je goed de invloeden van het bier.

[ afbeelding ]

Ik gebruik vandaag deze boemboe. Ik zag dat Johannes een zakje kruidenmix pakte (poeder) maar dat heb ik niet liggen, dus moeten we het hier mee doen.

[ afbeelding ]

Toen de kip gaar was heb ik de groente erbij gedaan, een zakje van de AH. Vooral omdat ik niet nog meer risico wilde nemen met dingen snijden. Voorkomen is beter dan genezen.

[ afbeelding ]

Na een minuutje of wat heb ik de boemboe erbij gedaan en doorgeroerd. Nu ziet het mengsel in de pan er zo uit.

[ afbeelding ]

Na een minuutje of vijf bedacht ik me dat er ook nog rijst bij moest. Zo gezegd, zo gedaan.

[ afbeelding ]

Even proeven natuurlijk

[ afbeelding ]

Na wat roeren begint het er aardig op te lijken, maar er mist nog iets!

[ afbeelding ]

Mijn Pièce de résistance, twee geklopt eieren. Nu denken jullie natuurlijk; "Maar Saind, luie homo, dat is toch helemaal niet bijzonder?"
Nou, moet je eens opletten!

[ afbeelding ]

KOEKOEK

En dat roer je dan door je nasi heen zodat het ei stolt. Rauw ei is niet gezond!

[ afbeelding ]

Na een paar minuten had ik het idee dat m'n ei wel gestold was, zie hier het eindproduct!

[ afbeelding ]

Voor wat extra pit verzuip ik mijn nasi in de Sriracha. Erg lekker!

[ afbeelding ]

Op speciaal verzoek de inhoud van het keukenkastje
_O_
  maandag 31 maart 2014 @ 05:15:53 #218
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_138352790
quote:

[..]

dat ligt ook aan de kwaliteit van je fornuis, ik heb hier een cheap ass ding van ¤50 en standje zacht zit er niet op, het is vol aan of uit.
Nadeel voor zaken die zacht moeten pruttelen, daarvoor gebruik ik dan ook erg vaak sudderplaatjes (en dan nog is het te heet) maar voor de wok is het ideaal, de wok-ring wordt ook rood aan de onderkant, al moet ik wel eigenlijk eentje hebben met gaten er in, de ring houdt de vlam tegen dus alleen de bodem van de wok is écht heet.
  maandag 31 maart 2014 @ 06:32:43 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138352862
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:53 schreef static het volgende:
Die laat zich écht niet meer zien.
herkenbaar voor je ofnie?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138356294
Vanavond is het weer tijd voor nasi.
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 12:46:06 #221
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138358907
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2014 11:03 schreef SjaakBauer het volgende:
Vanavond is het weer tijd voor nasi.
Nee hoor. Gisteren was het tijd voor nasi :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_138359547
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:46 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Nee hoor. Gisteren was het tijd voor nasi :)
Wat een onzin.
pi_138359734
Saind, mooi verslag maar dit kan nog beter. Ik zal morgen eens een fotoreeksje maken als ik tijd heb.
pi_138364562
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
Saind, mooi verslag maar dit kan nog beter. Ik zal morgen eens een fotoreeksje maken als ik tijd heb.
Je moeder vond het wel lekker anders
  Moderator / Miss SHO maandag 31 maart 2014 @ 15:53:46 #225
22592 crew  Ole
pi_138365435
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
oeh dat dan bijna niet! Je legt de lat wel hoog.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')