Wat jij ervan vindt boeit echt hélemaal niemand.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
Wat hier gebeurd beschouw ik als spielerei.
Klinkt alsof je de volgende bent die een kook rapportage doet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alsof ik ook maar ene meuk geef om wat jullie hier lekkere Nasi goreng noemen.![]()
Als ik al zie dat mensen op hun fornuis met een wok gaan lopen spelen dan weet ik al hoe laat het is.
Elke rechtgeaarde kenner weet dat de effectiviteit van het gebruik van een goede wok alleen geldt als je een zeer hoge vlam en bijbehorende hoge temperaturen weet te bewerkstelligen. De kunst is om de kwaliteit van je ingrediënten te behouden.door kort en krachtig met medewerking van die hele hoge temperaturen je gerecht kort en krachtig te bereiden. En bijna alle huis-tuin en keuken fornuizen kunnen dat niet!
Ik ben voorquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:25 schreef Pharkus het volgende:
Klinkt alsof je de volgende bent die een kook rapportage doet.
Hij is iig goed met foto's.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:25 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Klinkt alsof je de volgende bent die een kook rapportage doet.
Sjoes over mijn iPhonequote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:51 schreef Saind het volgende:
Ik heb het lang uit weten te stellen, maar ik kon me vanavond toch niet inhouden en ben begonnen met het maken van Nasi a la Johannes
Omdat ik kutrijst heb die je eerst moet omspoelen en weken enzo, heb ik dat eerst gedaan.
[ afbeelding ]
Dit is hoeveel rijst ik gebruik. Ongeveer een halve kilogram.
[ afbeelding ]
Hier ben ik de rijst om aan het spoelen. Om het zetmeel eruit te krijgen enzo. Je kunt hier beter gewoon normale rijst voor kopen die je niet hoeft om te spoelen, scheelt weer wat stappen in het recept.
Ik geloof ook niet dat deze rijst veel lekkerder is ofzo dus het is echt een kutidee om je recept nóg ingewikkelder te maken door deze rijst te gebruiken.
[ afbeelding ]
Hier zie je de rijst op het fornuis staan. Ik kook met inductie, dus water koken gaat lekker snel
[ afbeelding ]
Het is van het grootste belang dat je dingen eet en bier drinkt tijdens het koken. Doordat je minder honger hebt kun je minder snel werken en voorkom je slordigheidsfoutjes.
Het bier is om een wat lossere hand te krijgen van koken. In mijn ervaring ben je te stijfjes met koken als je geheel nuchter bent.
[ afbeelding ]
Om jullie een indruk te geven van mijn werkomgeving hier een sfeerimpressie.
Ik vind het zelf belangrijk dat je keuken een ontzettende klerezooi is. Wederom om wat losser te kunnen zijn in het koken. In een schone keuken werken is sterk af te raden. De angst om een zooi van je keuken te maken heeft een sterke inhibiterende werken op je kookkunsten.
[ afbeelding ]
Na een kwartiertje was de rijst gekookt.
[ afbeelding ]
Hier staat de rijst onder de koude kraan. Eigenlijk kun je nasi het beste maken met oude rijst maar op deze manier koel ik hem af zodat hij iets weg heeft van oude rijst.
[ afbeelding ]
Dit is mijn rijst op het aanrecht (op twee snijplanken) zodat hij wat op kan drogen. Pas op met het uit het vergiet halen want er kan wat vallen.
[ afbeelding ]
Dat dus.
[ afbeelding ]
Dit is een goed moment om even buiten te gaan zitten, wat bier te drinken en eventueel wat te roken. Van roken krijg je kanker maar als je rookt is dit een goed moment, anders vergroot je het risico dat je je vingers eraf snijdt als je de kip gaat snijden. Door de trillende handjes. Bier werkt hier ook goed voor!
[ afbeelding ]
Hier zie je mijn kip. Ik heb twee filets gekocht dus die gebruik ik.
[ afbeelding ]
Hier zie je de gesneden kip. Gewoon in blokjes snijden. Pas op voor je vingers!
[ afbeelding ]
Zorg ervoor dat je goed blijft zuipen!
[ afbeelding ]
Gooi wat olie in je pan en dump dan je kip erbij. Niet morsen.
[ afbeelding ]
Omdat m'n spek op moest heb ik dat er ook bij gekletterd. Beetje improviseren. Hier zie je goed de invloeden van het bier.
[ afbeelding ]
Ik gebruik vandaag deze boemboe. Ik zag dat Johannes een zakje kruidenmix pakte (poeder) maar dat heb ik niet liggen, dus moeten we het hier mee doen.
[ afbeelding ]
Toen de kip gaar was heb ik de groente erbij gedaan, een zakje van de AH. Vooral omdat ik niet nog meer risico wilde nemen met dingen snijden. Voorkomen is beter dan genezen.
[ afbeelding ]
Na een minuutje of wat heb ik de boemboe erbij gedaan en doorgeroerd. Nu ziet het mengsel in de pan er zo uit.
[ afbeelding ]
Na een minuutje of vijf bedacht ik me dat er ook nog rijst bij moest. Zo gezegd, zo gedaan.
[ afbeelding ]
Even proeven natuurlijk
[ afbeelding ]
Na wat roeren begint het er aardig op te lijken, maar er mist nog iets!
[ afbeelding ]
Mijn Pièce de résistance, twee geklopt eieren. Nu denken jullie natuurlijk; "Maar Saind, luie homo, dat is toch helemaal niet bijzonder?"
Nou, moet je eens opletten!
[ afbeelding ]
KOEKOEK
En dat roer je dan door je nasi heen zodat het ei stolt. Rauw ei is niet gezond!
[ afbeelding ]
Na een paar minuten had ik het idee dat m'n ei wel gestold was, zie hier het eindproduct!
[ afbeelding ]
Voor wat extra pit verzuip ik mijn nasi in de Sriracha. Erg lekker!
[ afbeelding ]
Op speciaal verzoek de inhoud van het keukenkastje
je bent zelf pretentieusquote:Op zondag 30 maart 2014 13:54 schreef Adames het volgende:
[..]
vind het ietwat pretentieus, dichter bij de oorspronkelijke oeroude nasi blijven zoals johannes en knut deden was wat beter geweest, maar verder ziet het er heerlijk uit
Hef Bundyquote:Op zondag 30 maart 2014 13:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik heb dezelfde slippers als Saind!!!!!!
Tofheid!!!
Die is al z'n foto's nog bij elkaar aan het googlen.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:31 schreef Mansjester het volgende:
Ik wacht op het verslag van Iwanius....
Foei.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die is al z'n foto's nog bij elkaar aan het googlen.
Laat jij dan zien hoe het echt moet, patser.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alsof ik ook maar ene meuk geef om wat jullie hier lekkere Nasi goreng noemen.![]()
Als ik al zie dat mensen op hun fornuis met een wok gaan lopen spelen dan weet ik al hoe laat het is.
Elke rechtgeaarde kenner weet dat de effectiviteit van het gebruik van een goede wok alleen geldt als je een zeer hoge vlam en bijbehorende hoge temperaturen weet te bewerkstelligen. De kunst is om de kwaliteit van je ingrediënten te behouden.door kort en krachtig met medewerking van die hele hoge temperaturen je gerecht kort en krachtig te bereiden. En bijna alle huis-tuin en keuken fornuizen kunnen dat niet!
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:51 schreef Saind het volgende:
Ik heb het lang uit weten te stellen, maar ik kon me vanavond toch niet inhouden en ben begonnen met het maken van Nasi a la Johannes
Omdat ik kutrijst heb die je eerst moet omspoelen en weken enzo, heb ik dat eerst gedaan.
[ afbeelding ]
Dit is hoeveel rijst ik gebruik. Ongeveer een halve kilogram.
[ afbeelding ]
Hier ben ik de rijst om aan het spoelen. Om het zetmeel eruit te krijgen enzo. Je kunt hier beter gewoon normale rijst voor kopen die je niet hoeft om te spoelen, scheelt weer wat stappen in het recept.
Ik geloof ook niet dat deze rijst veel lekkerder is ofzo dus het is echt een kutidee om je recept nóg ingewikkelder te maken door deze rijst te gebruiken.
[ afbeelding ]
Hier zie je de rijst op het fornuis staan. Ik kook met inductie, dus water koken gaat lekker snel
[ afbeelding ]
Het is van het grootste belang dat je dingen eet en bier drinkt tijdens het koken. Doordat je minder honger hebt kun je minder snel werken en voorkom je slordigheidsfoutjes.
Het bier is om een wat lossere hand te krijgen van koken. In mijn ervaring ben je te stijfjes met koken als je geheel nuchter bent.
[ afbeelding ]
Om jullie een indruk te geven van mijn werkomgeving hier een sfeerimpressie.
Ik vind het zelf belangrijk dat je keuken een ontzettende klerezooi is. Wederom om wat losser te kunnen zijn in het koken. In een schone keuken werken is sterk af te raden. De angst om een zooi van je keuken te maken heeft een sterke inhibiterende werken op je kookkunsten.
[ afbeelding ]
Na een kwartiertje was de rijst gekookt.
[ afbeelding ]
Hier staat de rijst onder de koude kraan. Eigenlijk kun je nasi het beste maken met oude rijst maar op deze manier koel ik hem af zodat hij iets weg heeft van oude rijst.
[ afbeelding ]
Dit is mijn rijst op het aanrecht (op twee snijplanken) zodat hij wat op kan drogen. Pas op met het uit het vergiet halen want er kan wat vallen.
[ afbeelding ]
Dat dus.
[ afbeelding ]
Dit is een goed moment om even buiten te gaan zitten, wat bier te drinken en eventueel wat te roken. Van roken krijg je kanker maar als je rookt is dit een goed moment, anders vergroot je het risico dat je je vingers eraf snijdt als je de kip gaat snijden. Door de trillende handjes. Bier werkt hier ook goed voor!
[ afbeelding ]
Hier zie je mijn kip. Ik heb twee filets gekocht dus die gebruik ik.
[ afbeelding ]
Hier zie je de gesneden kip. Gewoon in blokjes snijden. Pas op voor je vingers!
[ afbeelding ]
Zorg ervoor dat je goed blijft zuipen!
[ afbeelding ]
Gooi wat olie in je pan en dump dan je kip erbij. Niet morsen.
[ afbeelding ]
Omdat m'n spek op moest heb ik dat er ook bij gekletterd. Beetje improviseren. Hier zie je goed de invloeden van het bier.
[ afbeelding ]
Ik gebruik vandaag deze boemboe. Ik zag dat Johannes een zakje kruidenmix pakte (poeder) maar dat heb ik niet liggen, dus moeten we het hier mee doen.
[ afbeelding ]
Toen de kip gaar was heb ik de groente erbij gedaan, een zakje van de AH. Vooral omdat ik niet nog meer risico wilde nemen met dingen snijden. Voorkomen is beter dan genezen.
[ afbeelding ]
Na een minuutje of wat heb ik de boemboe erbij gedaan en doorgeroerd. Nu ziet het mengsel in de pan er zo uit.
[ afbeelding ]
Na een minuutje of vijf bedacht ik me dat er ook nog rijst bij moest. Zo gezegd, zo gedaan.
[ afbeelding ]
Even proeven natuurlijk
[ afbeelding ]
Na wat roeren begint het er aardig op te lijken, maar er mist nog iets!
[ afbeelding ]
Mijn Pièce de résistance, twee geklopt eieren. Nu denken jullie natuurlijk; "Maar Saind, luie homo, dat is toch helemaal niet bijzonder?"
Nou, moet je eens opletten!
[ afbeelding ]
KOEKOEK
En dat roer je dan door je nasi heen zodat het ei stolt. Rauw ei is niet gezond!
[ afbeelding ]
Na een paar minuten had ik het idee dat m'n ei wel gestold was, zie hier het eindproduct!
[ afbeelding ]
Voor wat extra pit verzuip ik mijn nasi in de Sriracha. Erg lekker!
[ afbeelding ]
Op speciaal verzoek de inhoud van het keukenkastje
dat ligt ook aan de kwaliteit van je fornuis, ik heb hier een cheap ass ding van ¤50 en standje zacht zit er niet op, het is vol aan of uit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
herkenbaar voor je ofnie?quote:
Wat een onzin.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee hoor. Gisteren was het tijd voor nasi
Je moeder vond het wel lekker andersquote:Op maandag 31 maart 2014 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
Saind, mooi verslag maar dit kan nog beter. Ik zal morgen eens een fotoreeksje maken als ik tijd heb.
oeh dat dan bijna niet! Je legt de lat wel hoog.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:12 schreef kapiteintje het volgende:
Saind, mooi verslag maar dit kan nog beter. Ik zal morgen eens een fotoreeksje maken als ik tijd heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |