Dat kloptquote:Op woensdag 2 april 2014 18:29 schreef GGMM het volgende:
Dit is één van de beste topics in CUL ooit.
Dit is een gedeelde keuken. Ik ga niet elke keer als iemand anders er een bende van maakt achter zijn/haar kont dingen staan op te ruimen / schoonmaken.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:40 schreef opperkleurder het volgende:
Overal etensresten, kankerverwekkend roet op het fornuis, koken zonder schoeisel... Man, Man, Man, nee hier word ik niet vrolijk van.
Sticker je je kliekjes wel?
Veel kook en eet plezierquote:Op woensdag 2 april 2014 19:20 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ben vereeuwigd in de laatste foto
Met die enorme eer, moet ik natuurlijk deze week wel dit goddelijke recept maken
Ik snap niet helemaal hoe dit niet duidelijk is. Je weet toch wel wat saus is? Dat heb je op de eerste foto's zien staan? Doe het flesje met saus open, houd het ondersteboven boven de pan en laat de zwaartekracht zijn werk doen.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:34 schreef j0rdiiii het volgende:
Hoe heb je dat nou precies met de saus gedaan? Je ziet op de foto alleen het eindresultaat...
Daar is een heel duidelijk verschil tussen. Over de gevaren van de houdbaarheid wordt wel iets gezegd door de producent van het product, hetgeen niet per definitie juist hoeft te zijn.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:37 schreef Paxcon het volgende:
Na een middagje zonnen in de tuin is jouw post een prachtig begin van de avond. Na alles te hebben gelezen en bekeken kan ik niet anders dan concluderen dat dit een zeer smaakvolle maaltijd moet zijn geweest.
Ik heb nog wel een vraagje. Hoe verhoudt jouw houding ten aanzien van de onveiligheid van Japanse wokgroenten die over de datum zijn zich ten opzichte van jouw houding ten aanzien van de onveiligheid van scherpe messen en hete producten?
Klinkt goedquote:Op woensdag 2 april 2014 19:42 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Hallo Rob
Ik heb vanavond ook nasi a la johannes gemaakt, zal straks het verslagje posten
Vergeet niet te vermelden dat je hem weer rechtop moet houden als er genoeg saus uit is gekomen.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
Doe het flesje met saus open, houd het ondersteboven boven de pan en laat de zwaartekracht zijn werk doen.
Ik had er goede hoop op dat j0rdiiii dat zelf ook wel zou bedenken, maar desondanks wil ik je bedanken voor deze juiste raadgeving.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Vergeet niet te vermelden dat je hem weer rechtop moet houden als er genoeg saus uit is gekomen.
j0rdiii heeft alleen filet met uitjes gemaakt tot nu toe, om direct naar Nasi a la Johannes te gaan is een behoorlijke stap.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:03 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik had er goede hoop op dat j0rdiiii dat zelf ook wel zou bedenken, maar desondanks wil ik je bedanken voor deze juiste raadgeving.
Duidelijk.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
Daar is een heel duidelijk verschil tussen. Over de gevaren van de houdbaarheid wordt wel iets gezegd door de producent van het product, hetgeen niet per definitie juist hoeft te zijn.
Over de gevaren van gloeiend hete kip of scherpe messen tijdens het wokken wordt weinig tot niks gezegd op de verpakkingen van deze producten, en daarom leken mijn extra waarschuwingen mij een zeer goede raad.
Elke amateurkok kan met de beste spullen en de beste ingredienten een goed maal bereiden.quote:
Zeg dat ook eens tegen je moederquote:Op woensdag 2 april 2014 20:38 schreef sig000 het volgende:
Het draait om de eenvoud, meer is minder.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ok voor de liefhebbers zal ik nu het recept posten;
1. Kook rijst
2. Bak vlees en groenten, welk vlees, ik heb rundvlees in huis wat 2 uur moet sudderen. En wat voor groenten is ook niet duidelijk, met zo'n recept kan ik wel bietjes met asperges gaan roerbakken
3. Voeg wat water en een geheim kruidenmengsel toe. Al mijn kruidenmengsels zijn niet geheim, dus moet ik nu geen kruiden gebruiken?
Ok nu wordt het lastig
4. BAK NU OOK EIEREN. Voor de duidelijkheid, op dit moment heb je dus 3 pannen op het vuurMultitasken alles. Mindere koks adviseer ik dan ook de eieren achterwege te laten, doe dit maar als je wat meer ervaring hebt.
5. Giet de rijst af en meng dit door je nasiprut, die rijst heeft inmiddels 3 uur staan koken door dat rundvlees, is dit niet wat te lang?
6. Garneer met sambal en een appelsap on the side. Geen sambal in huis, kan ik ook iets anders erbij doen?
quote:
quote:Op woensdag 2 april 2014 20:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Elke amateurkok kan met de beste spullen en de beste ingredienten een goed maal bereiden.
Een professionele kok kan met slechte spullen een goed maal bereiden.
Wat is genoeg? Staat nergens.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Vergeet niet te vermelden dat je hem weer rechtop moet houden als er genoeg saus uit is gekomen.
Daar is geen antwoord op te geven. Ik zou voor de zekerheid met niet al te veel beginnen, dan kan je altijd nog wat meer teovoegen als de smaakpapillen daar naar vragen.quote:
Mijn moeder kon niet koken.quote:
Dat gaat lukken!quote:Op woensdag 2 april 2014 23:11 schreef yvonne het volgende:
Dat fornuisJohannes, maak vast een nieuw topic aan, aan jou de eer om deel 2 te openen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |