Conclusie? Beter niet zeggen dat ik weg ga?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:55 schreef erikkll het volgende:
In de WW heb je sollicitatieplicht. Dat je weer werkt hebt na je vakantie doet er niet toe, je moet openstaan voor werk in de 2 maanden dat je geen werk hebt.
Beter wel, als ze er achter komen ben je de lul en de boetes van het UWV zijn niet niksquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:56 schreef richard1122 het volgende:
[..]
Conclusie? Beter niet zeggen dat ik weg ga?
zie mijn edit. Beter geen ww uitkering aanvragen. Bij een werkgever had je anders ook geen 2 maanden vrij kunnen krijgen; dan moet je ook onbetaald verlof opnemen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:56 schreef richard1122 het volgende:
[..]
Conclusie? Beter niet zeggen dat ik weg ga?
Tja, bedankt voor de link maar 20 vakantiedagen komt niet echt overeen echt overeen met 2 maanden, kan beter maar doen alsof ik solliciteer denk ik..quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:55 schreef Blondje_93 het volgende:
http://www.uwv.nl/particu(...)ga_met_vakantie.aspx
"doen alsof"? Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef richard1122 het volgende:
[..]
Tja, bedankt voor de link maar 20 vakantiedagen komt niet echt overeen echt overeen met 2 maanden, kan beter maar doen alsof ik solliciteer denk ik..
-Laat maar, weet het al -quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef richard1122 het volgende:
[..]
Tja, bedankt voor de link maar 20 vakantiedagen komt niet echt overeen echt overeen met 2 maanden, kan beter maar doen alsof ik solliciteer denk ik..
Mijn huidige werk houd dus jammer genoeg op eind mei, voordeel daarvan vind ik dus dat ik (hopelijk) even 2 maanden wat anders kan doen, er even tussenuit zeg maar.. het liefst met ww want de vaste lasten in nederland gaan wel door..quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef erikkll het volgende:
[..]
zie mijn edit. Beter geen ww uitkering aanvragen. Bij een werkgever had je anders ook geen 2 maanden vrij kunnen krijgen; dan moet je ook onbetaald verlof opnemen.
Dit wordt mijn eerste ww na 11 jaar werken, die ww heb ik al 10 keer betaald schat ik zo..quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef erikkll het volgende:
WTF. Uitkeringen zijn een vangnet voor als je geen werk hebt. Ze zijn in het leven geroepen omdat mensen kapot gingen van de honger als ze ontslagen werden. Niet om relaxed 2 maanden betaald op vakantie te kunnen. Niet werken is geen geld.
Mensen als jij gaat de samenleving aan kapot. Bah.
En die 2 maanden wil je effe op mijn zak teren?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:01 schreef richard1122 het volgende:
even 2 maanden wat anders kan doen, er even tussenuit zeg maar.. het liefst met ww want de vaste lasten in nederland gaan wel door..
Leg mij eens even uit waarom ik (als lid van de maatschappij) zou moeten bijdragen aan JOUW vaste lasten?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:01 schreef richard1122 het volgende:
[..]
Mijn huidige werk houd dus jammer genoeg op eind mei, voordeel daarvan vind ik dus dat ik (hopelijk) even 2 maanden wat anders kan doen, er even tussenuit zeg maar.. het liefst met ww want de vaste lasten in nederland gaan wel door..
Dan zal ik duimen dat je gepakt wordt. Kan je 4 maanden aan ww terugdokken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef richard1122 het volgende:
[..]
Ik heb nogmaals bij terugkomst uit het buitenland, eind augustus, hoogstwaarschijnlijk alweer een nieuwe baan.. zo zit ik dus wel in elkaar om WEL door te gaan werken. Ik kan 2 maanden in m'n huisje zitten naar buiten kijken of naar het buitenland gaan.. Mijn vraag was dus of het verstandig is om aan te geven of ik naar het buitenland ga of juist niet. Als iedereen 2 maanden ww ontvangt per 11 jaar werken betaal ik en jij veel minder belasting, snap nogmaals je punt wel, maar tegenover mij niet helemaal terecht.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:04 schreef erikkll het volgende:
[..]
Leg mij eens even uit waarom ik (als lid van de maatschappij) zou moeten bijdragen aan JOUW vaste lasten?
Ik snap wel dat je er tussenuit wil maar dan moet je geld sparen en tijdens je nieuwe baan vakantiedagen gaan gebruiken en als je er daar niet genoeg van hebt een onbetaald verlof opnemen. Niet op mijn kosten met je ballen in de zon gaan zitten.
Nogmaals, liegen tegen het UWV is niet zo slim. Mocht je betrapt worden dan kan je een hoge boete krijgen. Wat heb je er op tegen om dan 2 maanden thuis te zitten? En waarom betaalt het bedrijf je niet?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:09 schreef richard1122 het volgende:
[..]
Ik heb nogmaals bij terugkomst uit het buitenland, eind augustus, hoogstwaarschijnlijk alweer een nieuwe baan.. zo zit ik dus wel in elkaar om WEL door te gaan werken. Ik kan 2 maanden in m'n huisje zitten naar buiten kijken of naar het buitenland gaan.. Mijn vraag was dus of het verstandig is om aan te geven of ik naar het buitenland ga of juist niet. Als iedereen 2 maanden ww ontvangt per 11 jaar werken betaal ik en jij veel minder belasting, snap nogmaals je punt wel, maar tegenover mij niet helemaal terecht.
Kun je beter die doelloos rondhangende bontkraagjes eens aanspreken, die hebben met 5 man bij elkaar niet eens 11 jaar gewerkt, oke je moet niet naar anderen kijken maar goed, ik bedoel maar..quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:04 schreef erikkll het volgende:
[..]
Leg mij eens even uit waarom ik (als lid van de maatschappij) zou moeten bijdragen aan JOUW vaste lasten?
Ik snap wel dat je er tussenuit wil maar dan moet je geld sparen en tijdens je nieuwe baan vakantiedagen gaan gebruiken en als je er daar niet genoeg van hebt een onbetaald verlof opnemen. Niet op mijn kosten met je ballen in de zon gaan zitten.
Juist terecht. Het is niet voor twee maanden vakantie te dekken, klaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:09 schreef richard1122 het volgende:
[..]
Ik heb nogmaals bij terugkomst uit het buitenland, eind augustus, hoogstwaarschijnlijk alweer een nieuwe baan.. zo zit ik dus wel in elkaar om WEL door te gaan werken. Ik kan 2 maanden in m'n huisje zitten naar buiten kijken of naar het buitenland gaan.. Mijn vraag was dus of het verstandig is om aan te geven of ik naar het buitenland ga of juist niet. Als iedereen 2 maanden ww ontvangt per 11 jaar werken betaal ik en jij veel minder belasting, snap nogmaals je punt wel, maar tegenover mij niet helemaal terecht.
Correct, mee eens.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:14 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Juist terecht. Het is niet voor twee maanden vakantie te dekken, klaar.
Je kan het proberen goed te praten, maar wat krom is lul je niet recht!
WW hiervoor misbruiken, om je vaste lasten te dekken, is bullshit. Als je het niet kan betalen moet je maar thuisblijven
Omdat ik in augustus een nieuwe baan heb en ga niet 2 maanden ga ijsjes verkopen of zakjes borrelnootjes over een scanner halen en vragen of mensen ook koopzegels willen, daarom weet ik dat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:
HOEZO WEET JE NU AL DAT JE IN DE ZOMER IN DE WW ZIT???
vieze klaploper
Klopt, maar ben nogmaals niet voor 2 maandjes ander werk te zoeken aangezien ik uitzicht heb op een andere baan in augustus, die 2 maanden weet ik dus mooi in te vullen met een buitenlandse ervaring. Maar bedankt voor het eerste nuttige antwoord.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:25 schreef Janneke141 het volgende:
Als je niet beschikbaar bent voor werk heb je geen recht op WW, al heb je dat geld al honderd keer betaald. Eenvoudiger kan ik het je niet uitleggen. Daar komt bij dat je kennelijk nu al weet dat je in mei werkloos wordt en dus nu al aan het solliciteren moet zijn - althans in de ogen van het UWV.
Ambtelijke molens malen echter langzaam, en dat betekent dat je er waarschijnlijk wel mee wegkomt, zeker omdat je met 11 jaar arbeidsverleden niet in de bak met kansloze gevallen terechtkomt. Als je net voor je weggooit even wat sollicitaties in je werkmap zit zal het die twee maanden wel loslopen.
Maar dat neemt niet weg dat je misbruik maakt van het systeem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |