Idd, mijn (speculatieve) gedachte ook.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:29 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die tanks op die plaatjes zijn volgens mij t-90's, de modernste tanks die Rusland heeft. De wiki van de t-90 verwijst vooral naar units gestationeerd in het Siberisch district ( enkele honderden). Wellicht worden die nu ( of een deel althans) naar het Westen gebracht...
Dat zou voor Poetin het signaal zijn om er met gestrekt been in te gaan...dat is het angstige, wat er ook gebeurt, alles kan een excuus zijn voor Poetin om los te gaan. Gezien de troepenopbouw lijkt het nog een ouderwets conflict te gaan worden... Tank tegen tank... Wat heeft de NAVO er tegenin te brengen? Zijn er nog Amerikaanse tanks in Europa? Hoeveel Leo2's hebben de Duitsers? Wat hebben de Polen en de Balten ( T-84's?)... Als het staal tegen staal gaat ziet het er zo op het eerste gezicht niet heel erg gunstig uit voor de NAVO, zeker niet op korte termijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kan oekraine en de navo het dan niet zo spinnen dat er westerse veiligheidstroepen nodig zijn
En dat ze zo putin te snel af zijn door snel de navo qrf te sturen
Je kunt met vliegtuigen heel goed af tegen tanks, ware het niet dat Rusland goede luchtdefensie heeft en dat je met tanks beter een bezettingsmacht kunt vormgeven...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:34 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat zou voor Poetin het signaal zijn om er met gestrekt been in te gaan...dat is het angstige, wat er ook gebeurt, alles kan een excuus zijn voor Poetin om los te gaan. Gezien de troepenopbouw lijkt het nog een ouderwets conflict te gaan worden... Tank tegen tank... Wat heeft de NAVO er tegenin te brengen? Zijn er nog Amerikaanse tanks in Europa? Hoeveel Leo2's hebben de Duitsers? Wat hebben de Polen en de Balten ( T-84's?)... Als het staal tegen staal gaat ziet het er zo op het eerste gezicht niet heel erg gunstig uit voor de NAVO, zeker niet op korte termijn.
Dan heb je het over A-10's en Apache's en aanverwanten...of zijn de F-16's en anderen (F-15; F-18) zijn die aangepast voor aanvalsrollen ook geschikt om klassieke anti-tank missies te vliegen? Highway 19(?) in Kuwait destijds was een koppel F-15's als ik me dat goed herinner....quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef DeJori het volgende:
[..]
Je kunt met vliegtuigen heel goed af tegen tanks, ware het niet dat Rusland goede luchtdefensie heeft en dat je met tanks beter een bezettingsmacht kunt vormgeven...
Meer dan voldoende tegen rusland.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:34 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat zou voor Poetin het signaal zijn om er met gestrekt been in te gaan...dat is het angstige, wat er ook gebeurt, alles kan een excuus zijn voor Poetin om los te gaan. Gezien de troepenopbouw lijkt het nog een ouderwets conflict te gaan worden... Tank tegen tank... Wat heeft de NAVO er tegenin te brengen? Zijn er nog Amerikaanse tanks in Europa? Hoeveel Leo2's hebben de Duitsers? Wat hebben de Polen en de Balten ( T-84's?)... Als het staal tegen staal gaat ziet het er zo op het eerste gezicht niet heel erg gunstig uit voor de NAVO, zeker niet op korte termijn.
Ja dat kunnen ze, ze hebben alleen meer vluchten nodig omdat ze minder antitank wapens mee kunnen nemen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:39 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dan heb je het over A-10's en Apache's en aanverwanten...of zijn de F-16's en anderen (F-15; F-18) zijn die aangepast voor aanvalsrollen ook geschikt om klassieke anti-tank missies te vliegen? Highway 19(?) in Kuwait destijds was een koppel F-15's als ik me dat goed herinner....
twitter:BBCSteveR twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 14:20:43Donetsk Governor tells the BBC the Russian Foreign Ministry statement on Donetsk clashes "does not correspond to reality". reageer retweet
twitter:MaximEristavi twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 14:35:32Donetsk governor tells @BBCSteveR many pro-Russian activists, ppl w Russian passports involved in last night's deadly clashes reageer retweet
twitter:mfa_russia twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 14:31:51Break is over. Match continues. http://t.co/C3Dmf4rq2D reageer retweet
Laten we hopen dat ze eruit zijn...alhoewel zouden ze dan niet samen spreken?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:39 schreef Scrummie het volgende:
Schijnt dat Lavrov zo gaat spreken op: http://www.livestation.com/en/rt/en maar weet het niet zeker.
Kerry om 15:00 persco.
Ach, een B-2 kan tegenwoordig ook een kernkop via de voordeur van een rijtjeshuis naar binnen sturen, dan moet dit ook kunnenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:39 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dan heb je het over A-10's en Apache's en aanverwanten...of zijn de F-16's en anderen (F-15; F-18) zijn die aangepast voor aanvalsrollen ook geschikt om klassieke anti-tank missies te vliegen? Highway 19(?) in Kuwait destijds was een koppel F-15's als ik me dat goed herinner....
Symbolische foto met die adelaar...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:41 schreef DeJori het volgende:
[ afbeelding ]twitter:mfa_russia twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 14:31:51Break is over. Match continues. http://t.co/C3Dmf4rq2D reageer retweet
Mja, speculatie maar dat lijkt mij dus ook. Als je eruit bent gekomen presenteer je je als duo en niet als afzonderlijke partijen meer. Lijkt mij. Maar ja, zoals gezegd, da's speculatiequote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:41 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze eruit zijn...alhoewel zouden ze dan niet samen spreken?
Zou Rusland nog ergens de stalinorgels in een kelder hebben staan ?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef DeJori het volgende:
[..]
Je kunt met vliegtuigen heel goed af tegen tanks, ware het niet dat Rusland goede luchtdefensie heeft en dat je met tanks beter een bezettingsmacht kunt vormgeven...
Gewoon een logistieke verplaatsing van wat materieel van Midden of Oost naar West, lijkt mij gezien de omstandigheden verder ook niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]twitter:saskiadekkers twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 13:43:21“@sanwaldinjo: Moving tanks Omsk, Saratov, photos popping up. Expect full-scale intervention beyond #Crimea http://t.co/P8Eqk7qTeI” reageer retweet
Vast wel, en anders hebben de Chinezen ze vast gekocht.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:46 schreef TLC het volgende:
[..]
Zou Rusland nog ergens de stalinorgels in een kelder hebben staan ?
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 14:47:41Military aircraft in the sky over the #Kyiv http://t.co/gI835tYFjb | PR Photo #Ukraine reageer retweet
Foto zonder context, dus niet te zeggen of de foto bewijs is voor de claim in de tweet, maar afgaande op het silhouet is dat wel een SU-27 (of een Mig29). De Russen vliegen die, maar de Ukraïners ook...zegt niet heel veel dusquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:51 schreef DeJori het volgende:
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 14:47:41Military aircraft in the sky over the #Kyiv http://t.co/gI835tYFjb | PR Photo #Ukraine reageer retweet
Was ook een beetje sarcastisch eerlijk gezegd. Laten we hopen dat het een Oekraïner is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Foto zonder context, dus niet te zeggen of de foto bewijs is voor de claim in de tweet, maar afgaande op het silhouet is dat wel een SU-27 (of een Mig29). De Russen vliegen die, maar de Ukraïners ook...zegt niet heel veel dus
Dat geluid zullen we ook niet horen.quote:
Eerste maandag van de maand.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |