Op donderdag 13 maart 2014 14:49 schreef Helpmefok het volgende:[..]
Dat ja. Klootzak reed door tot aan de hoofdingang. Mensen boos joh

Wat zijn Rotterdammers toch een geniaal volkje. Alexandertje komt vandaag even het Rotterdam Centraal openen.
"Openen, openen? Dat ding wordt gotvgerrrgggredomme al maande gebruikt. Ken die vent nie beter ze aandacht op dat open riool dat de noord-zuidlijn heet richten? Hier geen zorgen over het halen van deadlines hoor, station was blijkbaar al maanden eerder af dan die mafkneiter gedacht had. Tja, in Amsterdam kennen ze rustig aan een jaar of 5 vertraging oplopen, maar hier pompen we zo'n ding zo hard de grond uit dat ze beter twee weken van tevoruh een hotelletje kenne regelen"
"Komt die vent uberhaupt doen dan? Bossie bloemen was ook prima geweest. We hebben hier geen dure heren nodig hoor om een stad uit de as te doen herrijzen."
"Heb ik jou wel es verteld hoe dat metrospoor tussen rotterdam en de haag er gekommen is? Hebbe we de grond befrore. 'Tis echt waar meid. En dan gewoon een boormesjien de grond in. Heb niemand ter last van. Maar in Amsterdam pleuren de huizen ondersteboven. Ze kennen ook helemaal niets daar"
Besluit Alexandertje de wachtende massa voorbij te rijden, dus niet tussen de hekken door te lopen.
"Het is toch godverdomme nie normaal, wij motte eens over de stoep rije. Maar hier staan die joden (agenten, red.) erbij en kijke ze ernaar. Is toch godsamme nie normaal?"
Rotterdammer tegen een Agent: "Heptie pijn ze pote ofzo dat ie ons zo voorbij rijdt?"
Iemand anders een reactie daarop: "Mooi wagentje hoor, zes en een halve ton hettat ding gekost toch? Nou, dan zou ik hier ook nie gaan lopen. Trouwens, die rotmuil hoef ik toch niet te zien. KEN DAT KANKERLINT NOU EENS OPZIJ, IK GAAT NOU GODVERDOMME GEWOON AAN HET WERK. ZOU DIE BLONDE PAPZAK OOK ES MOTTE DOEN"

Stonden er een paar met een nogal dik bekakt accent op een verhoging (grasveldje tussen stenen zegmaar):
"Jullie komme zeker nie van hieroot?"
'Nee, meneer, dat klopt meneer'.
"Nee da dach ik al. Zeker lui uit die grachtenstad?"
'Wij komen uit Amsterdam, ja'
"Hiero, mot je kijke. Lopen godverredomme net de stad binnen, staan ze weer met hun poot in de lucht hoor (refererend naar Deelder

Godverdomme

). En weer voor zichzelf een podiumpie gevonden hoor, want ze zulle de hardwerkende burger even een mooi uitzicht gunnen. Krijg je toch het leplazerus van"