Nogmaals, je haalt normatief en descriptief door elkaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:47 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan nog een keertje uit de link die ik je stuurde en dit is domweg een zeer bekend voorbeeld.
[..]
[..]
Ook goed.
Bij "de" denk ik automatisch de topique.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik kan me er niet aan storen dat mensen "het topic" gebruiken maar ik dacht dat eerst enkel "de" geaccepteerd werd en dat het aangepast is omdat niemand "de" gebruikte.
Ook nogmaals, "enigste" is gewoon domweg geaccepteerd in de manier waarop het hier gebruikt word.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nogmaals, je haalt normatief en descriptief door elkaar.
Huh, ik gebruik altijd het woord 'enige', terwijl ik altijd iedereen 'enigste' zag gebruiken. Heb echt zelden iemand gezien die ook 'enige' gebruikte.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:58 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Zoals gezegd, bij formeel taalgebruik kun je het beter vermijden, maar is bij informeel gebruik gewoon toegestaan. En in het aangehaalde geval is het m.i. nou niet bepaald formeel, zeker gezien de leeftijd van het kereltje.
Dat niet iedereen (waaronder ikzelf) het acceptabel gebruik vind is wat anders.
Maar goed, over het dommer worden van de Nederlandse taal kun je een aardige boom opzetten.
Ligt aan wat je ermee wilt zeggen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:32 schreef Luxuria het volgende:
Huh, ik gebruik altijd het woord 'enige', terwijl ik altijd iedereen 'enigste' zag gebruiken. Heb echt zelden iemand gezien die ook 'enige' gebruikte.
Daardoor ben ik gaan twijfelen of toch niet 'enigste' het goede woord was.
Maar dat is dus toch niet zo
Bijvoorbeeld: "Dat is de enige datum die mogelijk is".quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ligt aan wat je ermee wilt zeggen.
Met zijn keuse is hij iig consequent, met zn lamsloteletten minderquote:Op donderdag 13 maart 2014 14:15 schreef LTVDK het volgende:
Maar weer ontopic, een sterk staaltje taalgebruik van de lokale shoarmaboer![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor, er staat ook een keer 'keuze'.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Met zijn keuse is hij iig consequent, met zn lamsloteletten minder
Misschien is het onderdeel van een ouderwets-engelse dichtregel?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 07:54 schreef keeeez het volgende:
Het is niet heel erg openbaar, maar toch. Op een handdoek op mijn werk...
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:13 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Misschien is het onderdeel van een ouderwets-engelse dichtregel?
'Thee, time, I have seen since my birth, and every day I suffer under thy sight.'
~ Earl Grey
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:13 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Misschien is het onderdeel van een ouderwets-engelse dichtregel?
'Thee, time, I have seen since my birth, and every day I suffer under thy sight.'
~ Earl Grey
Ze vraagt of haar moeder dille wil, niks mis meequote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:35 schreef eRKa het volgende:
Vandaag Flikken Maastricht op Ned1.
Dilemma:
[ afbeelding ]
Of het gaat over een persoon uit Frieslandquote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:20 schreef Zelva het volgende:
Ze vraagt of haar moeder dille wil, niks mis mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |