Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Hier ook niets te klagen, maar 1 of 2 dagen college per week. Begint ook pas rond een uur of 11 Volgende week nog wat klusjes doen voor m'n ex-stage bedrijf. Verdient 2x zoveel als EW, dus volgende week maar even dicht...
Op donderdag 13 maart 2014 09:38 schreef Irritatie100 het volgende: Ochtend is altijd , tenzij zaterdag of zondag, want dan lig ik doorgaans nog in bed in de ochtend
+ voor mij de woensdag want ik werk 36 uur en ben woensdag vrij
Bij Energieweg Meerkerk vragen ze wel naar de tankbonnen nu, maar mij werd niet gevraagd naar foto voor KM stand. Heeft er overigens vandaag iemand een zwarte Mondeo afgeleverd? Indien ja, applaus voor je parkeerskill Paste makkelijk nog een auto tussen de Mondeo en auto voor je
Ook meest vriendelijke hikers hier weer, meteen oortjes in en contact vermijden
Ik baal ook wel van die werkzaamheden bij Den Bosch straks. Niet zozeer voor tijdens het werken want dat is uiteraard toch per uur betaald, maar meer voor het reizen van en naar mijn kamer en huis (Eindhoven-Nijmegen). Scheelt steeds minimaal een half uur, toch jammer.
Op donderdag 13 maart 2014 13:02 schreef Ordinateur het volgende: Ik baal ook wel van die werkzaamheden bij Den Bosch straks. Niet zozeer voor tijdens het werken want dat is uiteraard toch per uur betaald, maar meer voor het reizen van en naar mijn kamer en huis (Eindhoven-Nijmegen). Scheelt steeds minimaal een half uur, toch jammer.
Ik heb vooral een hekel aan wachten en overstappen. En dat ga je nu krijgen. Gewoon een tijd in de trein zitten vind ik prima, maar dat gedonder er omheen steeds..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik heb vooral een hekel aan wachten en overstappen. En dat ga je nu krijgen. Gewoon een tijd in de trein zitten vind ik prima, maar dat gedonder er omheen steeds..
Lekker geregeld weer, ik moest een auto tussen 13:00 en 14:00 afleveren, maar met de klant was na 14:00 afgesproken. Dus ik stond om 13:10 voor een dichte deur. Nou ja, het is lekker weer en ik word per uur betaald, dus het wachten was geen probleem. Daarna nog een lift naar het station gekregen, ik ben weer helemaal tevreden. Nu nog ruim 2 uur betaald studeren in de trein. Er zijn ergere manieren om je geld te verdienen
Op donderdag 13 maart 2014 14:55 schreef Schaafkaas het volgende: Lekker geregeld weer, ik moest een auto tussen 13:00 en 14:00 afleveren, maar met de klant was na 14:00 afgesproken. Dus ik stond om 13:10 voor een dichte deur. Nou ja, het is lekker weer en ik word per uur betaald, dus het wachten was geen probleem. Daarna nog een lift naar het station gekregen, ik ben weer helemaal tevreden. Nu nog ruim 2 uur betaald studeren in de trein. Er zijn ergere manieren om je geld te verdienen
Precies.
Net een mailtje gehad dat mijn afstudeerverslag beoordeeld is met een voldoende(en dat terwijl ik alleen nog maar een draft ervan heb opgestuurd, die nog niet helemaal netjes was opgemaakt en waar nog dingen ontbraken. )Nu alleen nog de presentatie afmaken en vervolgens presenteren. Als het meezit hoef ik dus nog maar 2x de 100km naar Leeuwarden te doen.
Op donderdag 13 maart 2014 16:09 schreef RTS91 het volgende: Werd weer eens tijd voor een bekeuring. 7 te hard binnen de bebouwde kom om 1:30 in de nacht....53 eu. Crimineel.
Belachelijk bedrag voor zo'n schamele overtreding. Morgen twee monsterritten. Nieuwegein-Amersfoort en Leusden-Amersfoort, samen nog geen eens 50 km en waarschijnlijk maar 2-3 uurtjes werk
Zo, werk voor morgen. Eindelijk. Rotterdam - Amsterdam, Amsterdam - Almere en Amsterdam - Nootdorp in een Volvo V50, C1 en VW Touran. Jammer genoeg allemaal slome hokken, maar het kon erger
Belachelijk bedrag voor zo'n schamele overtreding. Morgen twee monsterritten. Nieuwegein-Amersfoort en Leusden-Amersfoort, samen nog geen eens 50 km en waarschijnlijk maar 2-3 uurtjes werk
Ach, jij hebt werk toch! Ik moet nog een uur en 12 minuten uitzitten of er gebeld wordt.
Op donderdag 13 maart 2014 16:18 schreef Kiprollade het volgende: Zo, werk voor morgen. Eindelijk. Rotterdam - Amsterdam, Amsterdam - Almere en Amsterdam - Nootdorp in een Volvo V50, C1 en VW Touran. Jammer genoeg allemaal slome hokken, maar het kon erger
In ieder geval beter dan Groningen - Warmond en Laren - Drachten in een Hyundai i10 en een Fiat 500
Wel eindelijk weer eens werk, dus ben er wel tevreden mee.
Ach, jij hebt werk toch! Ik moet nog een uur en 12 minuten uitzitten of er gebeld wordt.
Daar heb jij een punt. Het vertrouwde eeuwige wachten op het telefoontje en panisch je mail checken of de ritten dit keer misschien toch niet gemaild zijn. Een van de ritten is trouwens een Octavia , heerlijke wagens.
Op donderdag 13 maart 2014 16:09 schreef RTS91 het volgende: Werd weer eens tijd voor een bekeuring. 7 te hard binnen de bebouwde kom om 1:30 in de nacht....53 eu. Crimineel.
Op donderdag 13 maart 2014 16:09 schreef RTS91 het volgende: Werd weer eens tijd voor een bekeuring. 7 te hard binnen de bebouwde kom om 1:30 in de nacht....53 eu. Crimineel.
Boefje
Heeft inderdaad werkelijk helemaal geen fluit meer met de veiligheid te maken En het ergste zijn de mensen die dan meteen met het vingertje komen. "Ja, maar er zijn nou eenmaal regeltjes gemaakt, je weet wat de boetes zijn, en toch heb je zelf het gas ingetrapt!". Kotsen moet ik van dat volk met hun regeltjes
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Daar heb jij een punt. Het vertrouwde eeuwige wachten op het telefoontje en panisch je mail checken of de ritten dit keer misschien toch niet gemaild zijn. Een van de ritten is trouwens een Octavia , heerlijke wagens.
Damn ja, ik had vandaag een Octavia. Heerlijk. Zit zo lekker, rijdt zo soepel, zou ik zó voor de deur willen hebben Ondergewaardeerd merk sowieso. Ik vond hem lekkerder rijden dan de Superb die ik daarna had, maar die was aardig afgetrapt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Damn ja, ik had vandaag een Octavia. Heerlijk. Zit zo lekker, rijdt zo soepel, zou ik zó voor de deur willen hebben Ondergewaardeerd merk sowieso. Ik vond hem lekkerder rijden dan de Superb die ik daarna had, maar die was aardig afgetrapt.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Heerlijk gereden in een luxe uitgevoerde Octavia, eentje met nog geen 10k km, en een andere dag een afgetrapte slome Superb met 180k km.
Ik heb altijd ruzie met die Superbs. Heerlijke wagens ook als ze niet afgetrapt zijn, maar ik moet altijd enorm wennen aan de koppeling. Als hij voor mijn gevoel helemaal ingetrapt is, kan hij nog een centimer of 2 verder. Gevolg is dat ik steeds probeer te schakelen met de koppeling maar half in. Dacht de eerste keer dat de versnellingsbak gewoon gaar was, maar dat is dus gewoon de koppeling die ik niet ver genoeg intrap. Bij alle drie de Superbs die ik nu gereden heb, heb ik daar last van gehad. Bij andere auto's, ook bij de Octavia, nooit last van.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Damn ja, ik had vandaag een Octavia. Heerlijk. Zit zo lekker, rijdt zo soepel, zou ik zó voor de deur willen hebben Ondergewaardeerd merk sowieso. Ik vond hem lekkerder rijden dan de Superb die ik daarna had, maar die was aardig afgetrapt.
Precies! Auto met veel ruimte, nog redelijk te betalen (in zijn klasse), zuinig en toch nog een behoorlijk vermogen.
Voor mij 350 euro en een kratje pils. Maar ik kende de instructeur. Nou ja, kende vooral de dochter van de instructeur
Je hebt twee examens. Voertuigbeheersing (AVB) en verkeersdeelneming (AVD). Ik had 5 lessen voor AVB nodig, 6 voor AVD. Da's wel extreem snel. Gok op 17 a 20 lessen totaal, da's gemiddeld. Dat per het uurtarief van een rijschool (voor mij 0, meestal rond de 50), plus twee praktijk examens en theorie. Als je rekent op 1.500 moet je er wel uit komen denk ik.
En vergeet niet dat je ook een pak moet aanschaffen he. Indicatie van mijn gear: helm 270, jas 250, broek 200, laarzen 200, handschoenen 60. Da's weer bijna 1000 euro.
Op donderdag 13 maart 2014 17:49 schreef Solidberg het volgende: Wat voor motor had die Octavia van jullie? De mijne een 1,2 TFSI, en dat had aardig wat vermogen, verbaasde me best wel
Ik had een 1.6 TDI. Dat wilde ook best van de plaats De Superb had een 1.9 TDI, maar die voelde veel trager aan. Enorme grind op de koppeling, bak half gaar, ding was echt compleet afgetrapt.
Zat trouwens nog wat moois in, zal zo ff een fototje uploaden
Op donderdag 13 maart 2014 17:49 schreef Solidberg het volgende: Wat voor motor had die Octavia van jullie? De mijne een 1,2 TFSI, en dat had aardig wat vermogen, verbaasde me best wel
Dezelfde, was idd een erg fijne motor voor zo'n kleine cilinderinhoud
Ik had toen zo'n 1100 euro betaald, voor lessen en examens. Toen kon ik gelukkig nog voor meteen zwaar gaan. Hopelijk binnen een jaar een motor gaan zoeken.
Op donderdag 13 maart 2014 16:09 schreef RTS91 het volgende: Werd weer eens tijd voor een bekeuring. 7 te hard binnen de bebouwde kom om 1:30 in de nacht....53 eu. Crimineel.
Jup Hier ook. Op de N11, schijn je buiten de bebouwde kom slechts 70km/h te mogen en ik reed, hou je vast, 76km/h. Zullen we samen gaan brommen?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 13 maart 2014 18:36 schreef DrSnuggle het volgende: Ik had toen zo'n 1100 euro betaald, voor lessen en examens. Toen kon ik gelukkig nog voor meteen zwaar gaan. Hopelijk binnen een jaar een motor gaan zoeken.
wist niet dat jij motorrijbewijs had?
Mij hadden ze weer eens niet nodig blijkbaar, niet gebeld (td), zonde.
Wie zei dat nou laatst: "uitstel vragen en een cent teveel betalen, dan terugvorderen"?
Hoef ook pas in Mei te betalen, dus ga sowieso in beroep en betaal een cent teveel etc. Uiteindelijk moet ik toch wel lappen maar ze houden er niets aan over
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Hoef ook pas in Mei te betalen, dus ga sowieso in beroep en betaal een cent teveel etc. Uiteindelijk moet ik toch wel lappen maar ze houden er niets aan over
Ach, uiteindelijk betalen we de extra kosten aan administratie die ze moeten maken ook gewoon zelf natuurlijk via belasting.
Maar het gaat om het idee dat je één van die vuige ratten het leven wat zuurder gemaakt hebt. Dat geeft voldoening
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!