quote:
quote:objectief nieuws
quote:RTL 4
Qua internationale toestanden kan ik RTL niet betrappen op éénzijdige verslaggeving. Noem eens een voorbeeld?quote:
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 03:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Qua internationale toestanden kan ik RTL niet betrappen op éénzijdige verslaggeving. Noem eens een voorbeeld?
Ze lichten het gevolg van de oorlog uit. Wat is daar niet objectief aan? Ze staan niet keihard te verkondigen dat één kant beter is dan de ander ofzo.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 03:20 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dit valt toch niet serieus te nemen
Subjectief is inderdaad niet de juiste omschrijving, het is gewoon troep.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 03:26 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ze lichten het gevolg van de oorlog uit. Wat is daar niet objectief aan? Ze staan niet keihard te verkondigen dat één kant beter is dan de ander ofzo.
Niet alleen nieuws. In beginsel werden er ook reviewtjes geplaatst naar leuke gratis software en games, schreef iedereen die wilde helpen wat hij wilde qua nieuws etc. Het was eigenlijk een van de eerste blogs van Nederland.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:56 schreef NieuweNier het volgende:
Haha omg nooit geweten dat fok was opgezet als nieuwswebsite. Het forum is dan wel een heel groot eigen leven gaan leiden -- wat natuurlijk leuk is, fok is onder andere fok door de users.
Je bent zelf de grootste hielenlikker die hier rond loopt, nu doet iemand anders het en ga je er op afgevenquote:
Iemand anders op de mobiele FP hier ook last van? Yvonne?quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:59 schreef Funkel het volgende:
[..]
- Quoten doet ie half
- Smilies zijn niet mogelijk
- Editten is niet mogelijk
- Plusjes en minnetjes zijn niet mogelijk
- Geen quote-alerts
werkt gewoon, is soms alleen wat traag lijkt het?quote:
smilies zijn gewoon mogelijk, een beetje geoefende FoK!ker kent de belangrijkste uit zijn hoofdquote:- Smilies zijn niet mogelijk
eens, irritantquote:- Editten is niet mogelijk
mis je dat plus/min systeem dan?quote:- Plusjes en minnetjes zijn niet mogelijk
gelukkig...quote:- Geen quote-alerts
Tuurlijk ken ik de smilies uit het hoofd. Alleen staan ze er op mobiel dan zo: :' ) ipvquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:16 schreef mschol het volgende:
[..]
werkt gewoon, is soms alleen wat traag lijkt het?
[..]
smilies zijn gewoon mogelijk, een beetje geoefende FoK!ker kent de belangrijkste uit zijn hoofd
[..]
eens, irritant
[..]
mis je dat plus/min systeem dan?
[..]
gelukkig...
Het zou mooi zijn als je concrete voorbeelden zou kunnen noemen van leugens in berichtgeving. Anders kunnen we allemaal wel blind dingen gaan verkondigen als waarheid natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:07 schreef twiFight het volgende:
Als het bij een persoonlijke noot blijft zou ik het niet eens erg vinden. Berichten van Danny en Djeez herken ik aan de titel wel en die sla ik dan ook met alle plezier over. Het zou alleen wel fijn zijn als de leugens uit de berichten weggelaten worden. Het is tegenwoordig blijkbaar hip om, als een bericht niet sappig genoeg is, er maar wat dingen bij te bedenken zodat er wat meer views gehaald worden. Als ik berichten met leugens wil lezen dan lees ik wel partijprogrammas.
Ik denk dat het al die bedrijven niet uitmaakt wat er staat, zo lang er maar mensen naar kijken.quote:
Snap ik maar daar houd ik ook geen lijst van bij natuurlijkquote:Op zondag 16 maart 2014 07:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als je concrete voorbeelden zou kunnen noemen van leugens in berichtgeving. Anders kunnen we allemaal wel blind dingen gaan verkondigen als waarheid natuurlijk.
Nee, maar we hebben in feedback wel een topic waar je fouten in berichten kunt melden. Dus als je een leugen tegen komt kan dat daar gemeld worden. Het is niet zo dat met de input in dat topic niets gedaan wordt.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:59 schreef twiFight het volgende:
[..]
Snap ik maar daar houd ik ook geen lijst van bij natuurlijk
Dus het weglaten van 'mogelijke' in de term 'mogelijke dader'? Badr Hari een agressieve mishandelaar noemen? Robert Mikelsons een pedo noemen voordat de rechter hem veroordeelde? Want dat gebeurt gewoon overal en is meer semantiek dan een feitelijke onjuistheid.quote:Gaat vaak om iemand schuldig noemen terwijl die nog verdachte is
Ik kan me geen enkel voorval herinneren waarbij dit voor is gekomen, maar als dat al zo is dan is wellicht een woordje 'zou' weggevallen oid. Dat maakt het wederom semantiek.quote:over feiten presenteren terwijl in de bron alleen over vermoedens gesproken wordt
Dat is een stijlkeuze waarbij bewust en zeer opvallen dikker wordt aangezet. Zijn ook niet de meest belangrijke berichten. Het is niet zo dat de vuige neuqseks middenin de klas van een schooljuf in djibouti van dermate groot belang is. Maar daar heb je een punt. Dat is overigens niet iets dat we zullen veranderen en als je zelfs dát soort nieuws al droog en serieus gebracht wil hebben zit je hier echt op de verkeerde site.quote:x en y die woeste seks gehad zouden hebben maar elkaar alleen betast hebben,
Kan ik me ook weer geen voorbeeld van bedenken.quote:motieven van daders als feiten presenteren terwijl de dader dat helemaal niet bevestigt heeft,
We zijn een nieuwsBLOG. Bij geen enkel item staan meer de term 'nieuws' juist omdat dat woordje voor veel mensen kennelijk een enorme betekenis heeft. We bloggen over het nieuws. We brengen het nieuws gekleurd en met de bronvermelding melden we je waar je het NIEUWS kunt vinden. Kortom; het lijkt erop dat je interpretatie van wat de frontpage is niet correct is. En daarmee is je conclusie over de fp ook meteen incorrect.quote:etc. Is natuurlijk leuk om de discussie aan te zwengelen (de page views hou ik dan maar even als onbewuste bonus), maar de insteek van een nieuwsitem is vaak heel anders als de poster zich gewoon houdt aan wat bekend (en gecontroleerd) is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |